שר התקשורת איוב קרא החליט לחלט לגולן טלקום 27 מיליון שקל, ובכך דחה למעשה את בקשת החברה להפחתה בקנס שהוטל עליה.

חילוט הערבות נעשה בשל פירוק הרשת של גולן טלקום בתקופה שבה הייתה בבעלותו של מיכאל גולן. כעת החברה נמצאת בבעלות אלקטרה צריכה, ולכן היא זו שתצטרך לשלם את הקנס, על בסיס ההסכמים שלה עם גולן בעת הרכישה של החברה. 

מגולן טלקום נמסר בתגובה להודעת משרד התקשורת: "מדובר בהפרה המתייחסת לעבר ואינה רלוונטית יותר. מאז רכישת גולן טלקום על-ידי אלקטרה וחתימת הסכם שיתוף הרשתות עם סלקום, החברה אינה עוד בהפרה, והיא מקיימת את רישיונה ואת כל התקנות במלואן". ,

השר קרא ממסר: "אני רואה בחומרה רבה את התנהלות חברת גולן בעניין פירוק אתרי הרשת שלה ואת הנזק שגרמה לאינטרס הציבורי באי-ציות ממושך ושיטתי להוראות הרגולציה לעניין פרישת רשת, נזק אותו לא ניתן לתקן באופן רטרואקטיבי". 

עוד נמסר ממשרד התקשורת כי "בהתאם למדיניות האכיפה שמוביל משרד התקשורת בעניין עמידת חברות התקשורת בהוראות רישיונן, שר התקשורת איוב קרא החליט לדחות את ערעורה של חברת גולן טלקום על החלטת החילוט.

"יחד עם זאת, השר החליט לקבל חלקית את הערעור על סכום החילוט ולהפחיתו בכ-3 מיליון שקל, וזאת בין היתר בהתחשב בעובדה שהחברה תיקנה את ההפרה, והיא עומדת כעת בחובותיה לעניין פרישת רשת".

לעניין הפחתת סכום החילוט בכ-3 מיליון שקל, השר ציין כי "אני סבור כי בהתחשב במטרת כלי חילוט הערבות, יש לזקוף לזכות החברה כי בעת הנוכחית היא תיקנה את ההפרה, כך שהיא עומדת בחובתה הרגולטורית בעניין פרישת רשת וכן כי היא מכירה באחריותה להפרה".

לצד זאת, השר הבהיר כי אחוז הסכום שהופחת נמוך באופן יחסי, וזאת מכיוון שגם אם יש מקום להתחשב בצעדים שנקטה החברה במסגרת ההחלטה בערעור. "נוכח חומרת ההפרה והנזק שנגרם בעקבותיה, שכאמור אינו בר-תיקון, אין מקום להפחתה גדולה יותר".

על-פי החלטת השר סכום החילוט יופחת ויעמוד על 27,881,334 שקל ויבוצע ב-3 תאריכים:

1) בתאריך 14 באוגוסט 2017 - סכום של 9,293,778 שקל;

2) בתאריך 14 באוגוסט 2018 - סכום של 9,293,778 שקל;

3) בתאריך 14 באוגוסט 2019 - סכום של 9,293,778 שקל.

חברת גולן נדרשת להמציא ערבות חדשה או להשלים את יתרתה עד גובה סכום הערבות בכל אחד מהחילוטים. אי-השלמת סכום הערבות יהווה הפרה מהותית של תנאי הרישיון, ועלול לגרור חילוט נוסף מסכום הערבות.

השר קרא אף הנחה את הגורמים הנוגעים בדבר במשרד לפקח מקרוב כדי לבחון את עמידתה של חברת גולן בהוראות רישיונה, ובפרט בתחום פרישת הרשת ויישום הסכם השיתוף.

מנכ"ל המשרד בפועל, מימון שמילה, מסר כי "המשרד מצפה מכל חברות התקשורת המפוקחות לציית להוראות כנדרש, ולא יהסס לפעול בכל דרך וללא פשרות לאכיפת הוראות רישיונן".