פרויקט מצלמות המהירות א' 3: תודו שהרבה זמן לא שמעתם מאום על הדבר הזה, גם אנחנו. אז הלכנו לברר מה קורה עם הפרויקט שאף נהג ישראלי לא יכול להישאר אדיש אליו.

תקציר הפרקים הקודמים: בתחילת השנה הוגשה תביעה ייצוגית נגד מצלמות המהירות המשמשות בפרויקט, בו נאלצה משטרת ישראל להודות כי ניסוי שבדק את אמינות המערכת כלל לא התקיים, ולכן המשטרה ביקשה ארכה מבית המשפט לערוך ניסוי שכזה, אך בית המשפט סרב.

פנינו לעורך הדין דני בלנקין ממשרד פירט-וילנסקי-מזרחי-כנען, שמנהל את התביעה יחד עם משרד עורכי הדין תומר גונן, שהסביר לנו כי המשטרה ומכון התקנים מושכים זמן ונמנעים מלהגיש תגובה.

ומדוע הם עושים כן? אולי משום שבתחילת חודש שעבר הגישו במשרד לביטחון פנים הצעת חוק, שתיצור חזקת תקינות לכל מכשירי האכיפה של המשטרה. בהצעת החוק נכתב כי במצב המשפטי הקיים, בו אמינותם של מכשירי אכיפה נמצאת חדשות לבקרים בהתדיינויות משפטיות, נפגע אמון הציבור במערכת אכיפת החוק.

ומה הפתרון על-פי הצעת החוק של המשרד לביטחון פנים? השר לביטחון פנים יקבל חוות-דעת מאת ועדה, שתוקם לצורך זה על-ידי שר המשפטים, ותפקידה יהיה לתת גושפנקא לאמינות מכשירי האכיפה האלקטרוניים. מה שמביא אותנו להנחה כי אם יתקבל החוק, הצעד הבא הוא להכשיר את פרויקט מצלמות המהירות 1003, גם אם נמצאו בו ליקויים מהותיים באישור התקן שלו.