זה היה באוויר זמן מה, אבל עכשיו זה סופי: ועדת הכספים של הכנסת אישרה הנחה באגרת הרישוי לרכב למתקיני מערכות בטיחות אלקטרוניות. תקנה חדשה זו מתייחסת למתקיני מערכות בטיחות בכלי רכב משומשים משנת הייצור 2000 ומעלה, והיא מתייחסת למערכות המתריעות על קרבה מסוכנת לכלי רכב אחרים וכנגד סטייה מנתיב.

הטבה זו מצטרפת להקלה במס קנייה אשר ניתנת לכלי רכב חדשים בהם הותקנו מערכות בטיחותיות דומות, שהחלה כבר בשנת 2013. ההטבה תהיה בגובה של 1,500 שקל בפריסה לשלוש שנים ותגולם בעלות אגרת הרישוי ותכלול כל כלי רכב פרטי או מסחרי במשקל של עד שלושה טון וחצי.

בדיון בוועדת הכספים מסרו מהלשכה המשפטית במשרד התחבורה, כי שלוש החברות הקיימות כיום בשוק ומשווקות מערכות שיזכו בהנחה, הנן מובילאיי, אייווקס ואדי מערכות אשר משווקת בין השאר את מערכת מוב און, אך הם הוסיפו כי בעתיד יכול להיות שחברות נוספות יכללו בהטבה.

חברי הוועדה הביעו תרעומת על כך שבשל מגבלת תקציב, תוגבל ההטבה לכ-80 אלף כלי רכב, זאת מתוך שני מיליון כלי רכב פוטנציאליים לדבריהם. יושב ראש הוועדה חבר הכנסת משה גפני ענה כי בוועדה לא שבעי רצון סביב נושא זה אך הם יתמכו בהצעה. הוא ביקש לראות בעוד שנה כמה ישתמשו בהטבה זו, ואם יתברר כי התקציב לא מספיק, הוא יבקש ממשרד האוצר להוסיף תקציב לעניין.