גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קידום מלמעלה: איך תמתג את עצמך במקום העבודה

קידום עצמי הוא חלק בלתי נפרד מארגז הכלים לניהול קריירה בימינו ■ כעת מגיע השלב הבא: עם ארגונים כמו אינטל ו-IBM, שפותחים סדנאות מיוחדות למיתוג עצמי לעובדים - ואז משתמשים בהם כ"שגרירים"

מדד המותגים   / צילום: :Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מדד המותגים / צילום: :Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

דמיינו שמגיע אליכם מייל ממחלקת משאבי אנוש: "עובד/ת יקר/ה", ייכתב שם, "ידוע לנו שבחברה גדולה כמו שלנו קשה להתבלט, ומובן שלא כולן/ם יודעות/ים לשווק את עצמן/ם בתוך הארגון, לקחת קרדיט כשצריך ולבנות 'מותג עצמי' באופן שיקדם אותן/ם ואותנו. לכן, בקרוב תתקיים סדנא מיוחדת מטעם החברה ועל חשבונה, שבה תלמד/י לשתף את הרעיונות שלך בבלוג, לקדם ערכים המשותפים לך ולארגון ברשתות החברתיות, לדבר מול קהל ולהצטיין בישיבות, וכבונוס נכלול גם קורס צילום אוכל באינסטגרם".

סביר להניח שאף לא אחת או אחד מכם יקבלו מסר בזו הלשון בדיוק, אבל ישנם לא מעט ארגונים, בעיקר בעולם ההייטק, שכבר מבינים שמיתוג וקידום עצמי של עובד או עובדת, הם כלים הכרחיים לא רק לפרט אלא גם יכולים להועיל לחברה עצמה.

זהו שלב חדש באבולוציה שהתחילה לפני 20 שנים בדיוק, מאז המאמר המכונן של גורו הניהול טום פיטרס "The brand called you", שבו פירק לגורמים את העולם החדש ההוא של "בוורלי הילס 90210", קוקה-קולה ונייק. פיטרס היה הראשון להעמיד את האינדיבידואל, הבורג הקטן, העובד הטירון או הבכיר, כמקרה מבחן שיווקי ומיתוגי. מאז, העולם השתנה עוד כמה פעמים, וספירלת השיווק רק הלכה והשתכללה.

"היום אנחנו מבינים שכולנו מותגים", אומר אמיר וגנר, אסטרטג שיווקי ומיתוגי, בעלים ושותף בחברת Respect. "במסגרת מעגל החיים שלך את מותג מהרגע שאת נולדת - מול המשפחה, השכנים החברים, וגם כמובן בתוך מקום העבודה".

- זה אומר שכולנו מוצרים? סחורות?

"לא. צריך להשתחרר מהתפיסה שמותג זה דבר רע. זה פשוט חלק מהקיום שלנו, ובמקום לתת למיתוג שלך לנהל אותך, את צריכה לנהל אותו".

נהוג לחשוב שתהליכי קידום ושיווק עצמי הכרחיים בצמתים בעבודה או בנקודות זמן שבהן בוער הצורך בשינוי או בקידום, אך לפי וגנר - זו טעות. "היום מבינים שלעבוד על הקריירה שלך זה עוד עבודה", אומר ליאור פרנקל, יזם, מרצה וסופר בנושאי קריירה. "החשיבות של זה נהייתה פי כמה יותר גדולה בתרבות שבה אנשים יודעים שהעבודה שהם עובדים בה היא לא לכל החיים. הבעיה היא שרובם לא כל-כך יודעים איך לעשות את זה, ולארגונים בדרך כלל אין אינטרס לעזור לך למתג את עצמך כך שתוכלי למצוא עבודה במקום אחר. אבל ככל שקצב המעבר בין עבודות יתגבר, וככל שהכלים הדיגיטליים יתפתחו, אנשים יהיו מודעים יותר לאסטרטגיה של הקריירה שלהם, לא תהיה להם ברירה אלא לנהל את המותג שלהם".

"ישנה הנחת עבודה מוטעית של עובדים, ובוודאי של מנהלים, שמצוינות ותפקוד ראוי בארגונים מספיקים לצורך השיווק הפנים ארגוני", מסכים ד"ר איתי שילוני, מרצה וחוקר בבית ספר למינהל עסקים במרכז הבינתחומי הרצליה. "אנשים מאמינים, וגם ארגונים מסייעים לאמונה הזאת, שיש תהליכי מדידה, הערכה ומשוב. אנשים נוטים להאמין שלארגון יש כלים לדעת מי עושה או לא עושה עבודה טובה - ומכאן, שההשקעה במיתוג עצמי או שיווק עצמי היא לכאורה מיותרת".

- וזה לא ככה?

"כבר לא. בנוסף לכך, כולנו מכירים אנשים בארגונים שיש להם יכולות שיווקיות והם דוחפים את עצמם או מפארים את עצמם או מצליחים לשייך הצלחות לעצמם וכישלונות לאחרים בכישרון לא מבוטל, וזה מתסכל, בצדק. ולכן, משני הגורמים האלה צריך להסיק שמיתוג עצמי ושיווק עצמי הם עוד מטלה ארגונית שיש למי שעובד בתוך ארגון".

דף המסרים של הארגון

מגמת המיתוג האישי בתוך הארגונים הולכת ומתעצמת עם מגמה נוספת מהשנים האחרונות - המיתוג הפנימי של הארגון כלפי עובדיו, וההבנה שהם הלקוח הכי חשוב של הארגון ושהם יכולים, באבחת מקלדת, לכתוב פוסט שיגרום למשבר מיתוגי של הארגון כולו ולהפך - לייצר לארגון באזז חיובי בכלים שעומדים לרשותו. בחברת IBM בישראל, למשל, הבינו שעובד עם מיתוג אישי חזק הוא בעצם נכס לחברה.

בשנה האחרונה עומל דובר הארגון בישראל, אייל גולדמן, ביחד עם מערך השיווק והתקשורת הפנים והחוץ ארגונית, על טיפוח של כמה עשרות מהעובדים בארגון, ממחלקות שונות, שהם בעלי פרופילים פופולריים ברשתות החברתיות עם הרבה עוקבים והופך אותם ל"שגרירים". הם מוזמנים לישיבות עם בכירים בחברה, סמנכ"ל השיווק, למשל, ולעיתים אף עם המנכ"ל, כדי "לשייף" את דף המסרים, ובעזרת המיתוג שלהם ברשתות החברתיות הם למעשה מחזקים את מעמדם בארגון.

"בדיוק סיימנו פגישה רבעונית של מערך השגרירים", מדווח גולדמן, "זאת מתודה שאני ממליץ לכל ארגון גדול לייצר אותה, כי היא עוזרת גם בשגרה וגם בחירום. כשאנחנו מוציאים הודעה לעיתונות, אנחנו רוצים שיהיו לנו עוד מגברים, והם עושים את זה בגאוות יחידה ועוזרים לנו להפיץ את המסרים. אנחנו מצדנו מציידים אותם בכלים ליצירת תוכן איכותי ברשתות, כמו איך לייצר סרטונים מהמובייל עם אפליקציה וטלפרומטר פנימי, ואיך לעבוד עם תוכנות עריכה. עשינו להם סדנת צילום, כדי שידעו איך לצלם צילומים טובים מהנייד, ואני עובד איתם על מיקוד של מסרים ואיך מייצרים תוכן טוב לחיזוק המותג שלהם".

ד"ר עמיר אאידה, מומחה בתקשורת ארגונית, לשעבר מנהל תחום התקשורת באינטל ישראל וכיום מייעץ להנהלות ולארגונים, מסביר את הרציונל המערכתי של הארגונים מאחורי החשיבה הזאת: "ביותר ארגונים, בעיקר בחברות הייטק, עובדים כיום לפי פרויקט. מכנסים צוות פרויקט, שיכול לעבוד כמה חודשים או שנים, וכשהפרויקט מסתיים, הצוות מפורק והעובד חוזר למאגר הארגוני, ושם הוא צריך להיבחר לפרויקט אחר. סוג כזה של עבודה דורש מהארגון שיהיה לו מיפוי מאוד מפורט ומדויק של יכולות העובדים שלו. כי אם צריך לפרויקט מסוים גרפיקאי מומחה במולטימדיה, את צריכה למצוא במאגר העובדים שלך את העובד המתאים. אחת הבעיות היא שמסד הנתונים שלהם לא מעודכן. הוא לרוב מתעדכן רק פעם אחת, כשעובד נכנס לארגון באופן פורמלי. לכן, ארגונים שעובדים בשיטה הזאת מנסים להבין איך שומרים על מאגר נתונים חי".

- לכן, ארגונים מעודדים את העובדים לייצר לעצמם מותג אישי שיפגין את הכישורים שלהם?

"נכון. בשנים האחרונות התחילו להבין שישנה אחריות משותפת על הפיתוח של העובד בארגון, זה תהליך משותף. כיום, יש ציפייה מהעובדים לנהל את הפיתוח שלהם בצורה פרואקטיבית, להבין לאן הם רוצים להתקדם ולבנות לעצמם מסלול פיתוח אישי, והכלי לעשות כך הוא דרך המיתוג האישי בתוך הארגון. מה שבעבר קראנו לו PR ונתפס כמילת גנאי שמתארת אנשים שעושים לעצמם יחסי ציבור, היום, למרות שמדובר במידה רבה בתופעה דומה, זה נתפס כחלק לגיטימי וחיובי בתרבות הארגונית ומשהו שגם הארגון מעודד אותו, כי גם הוא מרוויח".

- מעבר לאיתור המועמדים המתאימים לתפקידים הנכונים, מה עוד מרוויח הארגון?

"בעיקר את היכולת לשמור את העובד בארגון, על-ידי יצירת 'מחוברות' שלו לחברה. ככל שהעובדים מחוברים יותר, ויש להם דיאלוג יותר מפותח עם הארגון, תחושת המחויבות לארגון גוברת, והיכולת של הארגון לקיים את המטרות העסקיות שלו מקודמת. יש לכך ביטוי ברשתות החברתיות הפנימיות של הארגונים, שם העובד מוצא מקום שבו הוא יכול להביע את עצמו ואת הדעות שלו ולהעלות רעיונות. זה משנה את מערך הכוחות בארגון. בעבר, מנהלים היו מחביאים את העובדים הטובים, ומי שידעו על היכולות של העובד היו המנהל הישיר וזה שמעליו. כיום, המשרות פתוחות לכלל עובדי הארגון, ולכולם יש נגישות ואפשרות להתמודד עליהן, זה משנה את הדינמיקה".

בשנים האחרונות משקיעה אינטל מאמצים בהגדלת הייצוג של האוכלוסיות השונות בארגון, במסגרת תחום שנקרא diversity & inclusion שמובילה רחלי לבני מרדכי, מנהלת משאבי אנוש. "אחד המיקודים שלנו בתוכנית הוא בנשים, והוא מתבטא בכך שבשלב הגיוס נביא כמה שיותר מהן לתוך אינטל, עם דגש על נשים טכנולוגיות. אנחנו גם משקיעים בקידום של הנשים בתוך הארגון כדי להגדיל את אחוז הנשים גם בתפקידי הניהול. החודש אושרה בארגון תוכנית Bost Your Career במהלכה יתקיימו ארבעה מחזורים של התוכנית, כל תוכנית תימשך חצי שנה ויקחו בה חלק עשרים נשים, הראשונה תתחיל באוקטובר. זאת הולכת להיות נבחרת של עשרים נשים טכנולוגיות בכל מחזור, ונתמקד בדרך שבה כל אחת מנהלת את הקריירה שלה. הן ילוו במנטור או במנטורית ויקבלו כלים אפקטיביים. זה צורך שהתגלה בעקבות שיחות בנושא, שבהן הבנו שצריך לחבר את הנשים הטכנולוגיות בארגון גם למנהלים, והדרך לעשות זאת היא באמצעות הפרסונל ברנדינג".

- את מרגישה שזה משהו שמבינים בתחום ההייטק כולו או שכרגע זה רק בחברות בודדות?

"אני יושבת בשולחנות עגולים עם עוד חברות הייטק, ואני רואה שכולם מתעסקים בזה. צריך להסתכל על המכלול של פרסונל ברנדינג ויכולת ההשפעה של העובד בארגון. אני בטוחה שלאחר שהתוכנית שלנו תצא לדרך, גם ארגונים אחרים יאמצו אותה. מה שמעניין הוא התוצאה הסופית, והיא ההשפעה על הביזנס: איך אני מצליח להתקדם זה מעולה, אבל מבינים שזה הופך גם את הארגון להיות יותר מצליח".

תהיו ביישנים בפייסבוק

תופעה נוספת של מיתוג בתוך הארגון ומחוצה לו היא טשטוש הגבולות בין הקריירה לחיים האישיים (כל אחת ואחד יכולים לבחור אם לטובה או לרעה או שניהם יחד, לפי השקפת עולמו/ה).

"הקירות בין הארגון לחוץ הפכו להיות שקופים", מחזק שילוני. "אין יותר דבר כזה הדימוי שלך כלפי פנים הארגון וכלפי חוץ הארגון. המידע שיש על אנשים, בעיקר למי שפעיל ברשתות החברתיות, הוא לא מידע שנאגר באיזו קופסה. פייסבוק ואינסטגרם מוטטו את זה. מי שאת בעבודה ואיך שאת עם הילדים שלך מתערבבים לדימוי אחד. היכולת שלך לספר את הסיפור שלך בהצלחה היא מנבא טוב להתקדמות שלך בתוך הארגון או בתחום שבו אתה פעיל".

על-פי שילוני, המציאות החדשה הזאת מאפשרת הזדמנויות: "את כבר לא חייבת להגיע לתפקיד בכיר אחרי מסלול מפרך; אם תעבדי טוב ותדאגי למתג את עצמך, תגיעי לשם מהר יותר. הקצב הארגוני הפך להיות יותר מהיר. דור ה-Y ודור ה-Z מבטאים את עצמם בנחישות, כך שהתחרות גוברת בדימוי ובשיווק, כי הרף עלה. פעם היו עובדים שקטים, שמאמינים בעבודה קשה, והיה אחד שמתבלט, היום הדור של הצעירים הוא דור של מתבלטים. העולם הארגוני עובר ממוקד כוח של היררכיה למוקד כוח של מידע. זה שאתה מבוגר ומנוסה לא בהכרח שם אותך בעמדה בכירה יותר מהצעיר, לגיל אין פקטור. במצב כזה, לכלים השיווקיים שלנו יש יותר משמעות".

זהו, אין יותר מקום בשוק העבודה לאנשים צנועים, ביישנים ומופנמים?

"יש מקום. השאלה אם גם הדימוי שאת רוצה לייצר לעצמך הוא שאת ביישנית ומופנמת, אז מן הראוי שכל המופעים הטלוויזיוניים שלך יהיו כאלה. תצטלמי ותהיי ביישנית, או שתהיי ביישנית בפייסבוק, תעלי תמונה ותכתבי כמה נדיר זה שאת משתפת תמונה של עצמך. יש להרבה אנשים מצליחים מאוד דימוי של מי שלא מתראיינים לתקשורת, והם מטפחים אותו. אם את רוצה להיתפס כיצירתית, שימי תמונות שלך מציירת בפייסבוק; אם את רוצה להיתפס כאדם מכובד ורציני, תימנעי מלשים תמונות שלך מקפצת באיזה בר. תלוי עד איפה את הולכת עם הדבר הזה שנקרא מיתוג אישי, והתשובה, לדעתי, היא עד איפה שצריך".

פרנקל מוסיף: "מיתוג עצמי זה משהו שלוקח אנרגיה ולא מגיע בחינם. השיתוף ברשתות החברתיות דורש אנרגיה נפשית, והרבה אנשים לא מצליחים לעשות את זה. הם נבוכים, מתביישים ולא בטוחים למה צריך את זה. אבל הם צריכים להבין שזאת הזדמנות. את יכולה להיות עובדת מעולה ובן אדם נחמד ולוותר על המיתוג האישי שלך, רק תדעי שאת במודע מוותרת על אחד הכלים הכי משמעותיים בקריירה שלך. אפשר להתבכיין על זה, אבל זה המצב".

מדריך טיפוס עשרת הדיברות לקידום בעבודה  / איורים: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

עוד כתבות

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה / צילום: Associated Press, Vahid Salemi

עם למעלה מ-30 אלף חיילים: האיום החדש של איראן על ישראל

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה, התייחס לסוגיה של פעילות ימית באגן הים התיכון, לצורך הידוק ההתקפה על ישראל ● זוהי לא הפעם הראשונה שמתייחסים באיראן לסוגיה זו, ולפני חודשים ספורים הוקם בסיג' ימי, משמר מתנדבים שיכלול לפי טהרן כ־55 אלף איש על כ־33 אלף כלים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

רכיב ההשקעה שנמצא בשיא: איפה רוב הישראלים שמים את הכסף

מה קרה במגמות ההשקעה של הציבור בשני העשורים האחרונים, האם התהפוכות בשווקים הפיננסיים או לחלופין אירועים מקומיים השפיעו על העדפותיו ושינו את טעמו ● ומה גורם בעיקר למשקיעים לחפש הזדמנויות בשוקי חו"ל

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בורסת ת"א סוגרת שבוע ירוק: המדדים המובילים זינקו ביותר מ-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.9% ● הבורסה פרסמה את סיכום המסחר השבוע: מדדי הטכנולוגיה הובילו את העליות ● עליות שערים אפיינו גם את מדדי איגרות החוב המקומיות, בדומה לאגרות בארה"ב ● מניות קמטק, טאואר ונובה זינקו היום בעקבות הדוחות

נשיא טורקיה, ארדואן / צילום: Shutterstock, Mr. Claret Red

ישראל מנעה מארדואן מרחב הכחשה, וטורקיה נסוגה מההקלות בסחר - בינתיים

משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל - אך הפרסומים בתקשורת הישראלית וההודעה החריפה של שר החוץ ישראל כ"ץ בנושא שברו את הכלים 

לוחמי צה''ל ברצועת עזה, השבוע

דיווח בארה"ב: הדרישה של חמאס שהביאה לפיצוץ במגעים לעסקה

צה"ל הפציץ ביממה האחרונה כ-40 מטרות ברצועת עזה • דיווח: הסיבה לפיצוץ במו"מ לשחרור החטופים - הדרישה של חמאס להפסקת אש של 12 שבועות • הבית הלבן: סיפקנו לישראל אלטרנטיבות לפעולה נגד חמאס • בריטניה וארה"ב לא מוכנות להציב חיילים ברציף ההומניטרי ברצועה - הפתרון: קבלן ישראלי • מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור בלבנון • עדכונים בולטים

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

נתניהו על עצירת משלוחי הנשק מארה"ב: "אם נצטרך - נעמוד לבד"

דובר צה"ל עדכן כי שלושה חיילים נפצעו בפיצוץ פיר ממולכד • כמה כלי טיס של חיזבאללה יורטו אחרי שורה של אזעקות בגליל העליון והמערבי: נזק נגרם לבית בשלומי • הבית הלבן מבהיר אחרי ביטול משלוח הנשק: עדיין תומכים במיטוט חמאס - אבל מתנגדים למבצע נרחב ברפיח, ישראל תצטרך לקבל את ההחלטה • כל העדכונים

בנימין נתניהו. להחריש את האבדות / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הדרך לניצחון המוחלט עוברת בעצימת עיניים

ראש הממשלה שוכח את האבידות בדרך לניצחון הגדול ● עורכי הדין חונקים את המערכת עם עתירות חסרות תכלית ● ומה מלמדים הרגלי הצריכה של אנשי המילואים ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

אלכס קארפ, מנכ''ל פלנטיר / צילום: ap, Thibault Camus

ענקית ה-AI הייתה אחת מהמניות האהודות בוול סטריט. ואז היא פרסמה דוחות

פלנטיר, אחת החברות הגדולות בתחומי ה־AI, נסקה בשנה האחרונה ביותר מ־175% והפכה לאחת המניות היקרות בוול סטריט ● עד שהגיעו הדוחות שהביאו לצניחה של 15% במניה

דורון טאובמן / צילום: אמנון חורש

זה עורך הדין שייצג את הממשלה בבג"ץ חוק הגיוס

בחודש שעבר אישרה היועמ"שית לממשלה לקבל ייצוג נפרד בבג"ץ חוק הגיוס ● מי שהסכים לקחת את המשימה הוא עו"ד דורון טאובמן, שותף במשרד רם כספי, בעל ניסיון בייצוג בבג"צים המציגים עמדה שמרנית ● בין היתר מייצג טאובמן את הרבנים הראשיים בבג"ץ מתווה הכותל

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

בזכות ה-AI: קמטק מציגה תוצאות שיא בדוחותיה הרבעוניים

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● אורמת הציגה גידול מרשים בשורת הרווח וההכנסות ואופטימית גם לגבי ההמשך ● איי סי אל דיווחה על ירידה במחירי האשלג והדשנים אך עקפה את התחזיות המוקדמות ● קמטק הציגה דוח מרשים בעקבות הביקוש לתחום ה-AI ● מניית טאואר קופצת לאחר דוח חזק ● ונובה הפתיעה את האנליסטים עם תחזיות חזקות ● מדור חדש

קמפיין free TV שעלה בקשת12 בחודש האחרון / צילום: צילום מסך

שנה להשקת FreeTV: האם מיזם הטלוויזיה הצליח לשנות את השוק?

בשנה החולפת הצליח מיזם free TV לגייס 50-60 אלף מנויים - הרבה פחות מהציפיות שתלו בו שתי השותפות, בעיקר לאור ההשקעה הגבוהה בפרסום ● גורמים בשוק טוענים כי כבר תקופה ארוכה קיימת מתיחות בין הצדדים, אך הדבר לא מפחית מהלחץ של המתחרות, שהורידו מחירים

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

האנליסטים מרוצים מטבע: "השוק עוד לא עיכל את שינוי ה-DNA בחברה"

טבע פרסמה אתמול דוחות ואשררה את התחזית השנתית, כשבמקביל דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי קליני בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה ● האנליסטים מעריכים כי התרופה תוכל להימכר במאות מיליוני דולרים ואף למעלה ממיליארד דולר

השופט בדימוס אורי שהם, נציב תלונות הציבור על שופטים היוצא / צילום: ליאור מזרחי

נציב השופטים פורש ללא מחליף נוכח התנגדות לוין למנות שופט עליון בדימוס

שר המשפטים יריב לוין מבקש לשנות את השיטה הקיימת ולמנות לתפקיד נציב התלונות שופט מחוזי בדימוס - ולא שופט עליון בדימוס כפי שהיה ב-20 השנים האחרונות ● מ"מ נשיא העליון עוזי פוגלמן מתנגד לכך ● הנציב הפורש אורי שהם כתב ביקורת קשה על כך שטרם מונה לו מחליף: "פעילות הנציבות נגדעת עתה במחי יד וללא כל הצדקה"

רינת אפרימה, מנכ''לית קימברלי קלארק ישראל / צילום: נירי גתמון

אחרי 7 חודשים עם מ"מ: זו המנכ"לית החדשה של קימברלי קלארק ישראל

אפרימה תחליף את דורון רוזנפלד, סמנכ''ל הכספים, שכיהן כמ"מ מנכ"ל קימברלי קלארק ישראל מאז סוף ספטמבר 2023, לאחר שטל רבן הודיע על פרישה

תא''ל (מיל') פיני יונגמן / צילום: יוסי זמיר

המהנדס שישיא משואה: "טיל בליסטי עם ראש קרב מאיראן יכול לעשות נזק משמעותי"

פיני יונגמן, ראש חטיבת ההגנה האווירית ברפאל, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות לאור תרומתו לקו ההגנה מפני איומים אוויריים ● "זה אחד מהרגעים המרגשים בחיי, אני מסתכל על כל מי שהלך איתי" ● בראיון מיוחד לגלובס לרגל בחירתו, הוא מספר על הפעילות האינטנסיבית מאז 7 באוקטובר, מדבר על האיומים האוויריים העתידיים ומסביר למה אינו "מתבשם משיעור היירוטים הגבוה"

ארסנל נשק בלתי נגמר / צילום: Reuters, Iranian Army/WANA

ארסנל בלתי נגמר: איזה נשק יש עדיין לחיזבאללה?

מפצצות מרגמה, דרך קטיושות וכטב"מים ועד טילי סקאד וטילי שיוט ● האמצעים שהציג חיזבאללה עד כה הם כאין וכאפס לעומת אלה שהוא יכול להפעיל במקרה של מלחמה כוללת בצפון

אילוסטרציה: shutterstock

מאה יועצי השקעות מעריכים: זה מה שיקרה בשווקים

מהסקר שערכה הבורסה לניירות ערך בתל אביב עולה אופטימיות בקרב יועצי השקעות ישראלים ● רובם צופים עלייה של מעל 10% הן במדד תל אביב 125 והן במדד S&P 500, אבל מעריכים שהאינפלציה תעלה ● וגם: ממה מושפעות התחזיות הוורודות של היועצים המקומיים

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP(Kin Cheung), Shutterstock

רדיקלים מוסלמיים מנצחים בבחירות מקומיות באנגליה ופוטין מתקרב אל פטר הגדול

מוסלמים מנצחים בבחירות מקומיות באנגליה עם דגלים פלסטיניים ועם כרזות לטובת עזה ● אדאני (מנמל חיפה) הופך לכדור משחק בבחירות בהודו ● פוטין, תקופת כהונה חמישית, משתווה לסטאלין ● חדשות משפטיות טובות לטראמפ ● אורנגאוטן חובש את הפצע

עידן עופר, בעלי או.פי.סי אנרגיה / צילומים: סיון פרג', shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוב מפסיד ברכב החשמלי: עידן עופר מחק עשרות מיליוני שקלים במיזם עמדות טעינה

כעשור לאחר קריסת מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס שהוביל עופר, הפחיתה או.פי.סי אנרגיה שבשליטתו כ־44 מיליון שקל מהשקעה שביצעה במניות חברת טעינת הרכב ג'ינרג'י ● זאת לאחר שניסיון להפריד כוחות עם יזם החברה נכשל

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

איך דחף נתניהו את ביידן אל קצה "הקו האדום" שלו

הפעולה הצבאית ברפיח דחפה את ביידן, ששאף להגיע להפסקת אש של 6 שבועות, לעצור משלוח נשק לישראל ● נשיא ארה"ב חטף ביקורת על ההחלטה מצד אנשי מפלגתו ומצד רפובליקנים ● ובמבט לאחור, נראה שביידן רמז על ההחלטה כבר לפני חודש