גל הורדות ההמלצה למניית טבע  נמשך, כשהיום סיטי - מבנקי ההשקעות הבולטים שהחזיק בעמדה חיובית כלפי המניה - מוריד את המלצתו למניית טבע, מ"קנייה" ל"נייטרלי". במקביל, מחיר היעד נחתך מ-32 דולר ל-19 דולר, כשמחיר היעד החדש גבוה ב-5.7% ממחיר המניה בניו יורק.

"היסטורית, העדפנו לנקוט בגישה חיובית כלפי טבע, אך אנו מכירים בכך שטעינו", כתבה האנליסטית ליאב אברהם. האנליסטית מפרטת את הצעדים שיש לנקוט כדי לתקן את המצב: מילוי החלל בניהול החברה, שיפור מצב החוב וכן ייצוב מגמות התמחור של התרופות הגנריות.

"אלו סוגיות שניתן לטפל בהן לאורך זמן, אך ייצור הערך יהיה תהליך רב-שנתי לדעתנו", כותבת האנליסטית. זאת לדבריה הסיבה להורדת ההמלצה. לדבריה, יש ערך בטבע, אך כדי ליצור אותו יש צורך בשילוב של הנסיבות הללו.

"ירידת מחיר המניה של טבע מאז פרסום דוחות הרבעון השני (45%) הובילה, באופן מובן, לשאלות רבות מצד משקיעים האם עכשיו זהו הזמן הנכון להפוך לחיוביים כלפי המניה. להערכתה, המניה "זולה, אבל לא זולה מספיק". מחיר היעד החדש - 19 דולר - משקף מכפיל EV/EBITDA של 8 ל-2018, דיסקאונט מסוים ביחס לקבוצת ההשוואה בעיקר בשל המינוף הגבוה של טבע.