אחת הדרכים שבה, לפי החשד, הועבר השוחד מאנשי עסקים לסגן ראש עיריית נתניה שנעצר היום - היינו באמצעות העברת כספי השוחד לא לכיסו אלא למסודות דת בעיר הקשורים אליו - מזכירה את הדרך שבה קיבל ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, שוחד משמואל דכנר, עד המדינה בפרשת הולילנד.

לופוליאנסקי הורשע על-ידי בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ובהמשך על-ידי בית המשפט העליון, בכך שהוא קיבל את השוחד באמצעות העברת כספים מדכנר לארגון הצדקה "יד שרה", אותו הקים ושהיה מפעל חייו.

בפסק הדין המרשיע בתיק הולילנד השופט דוד רוזן ציין כי לופוליאנסקי אינו "פושע רגיל". לדבריו, "לופוליאנסקי ביקש לכל אורך חייו לעשות לטובת הקהילה שאליה השתייך והציבור כולו. ניתן לומר שהוא הקדיש חייו לעשיית מעשי צדקה וחסד. לופוליאנסקי לא ביקש ליהנות ממטעמי החיים או לחיות חיים ראוותניים".

עם זאת, רוזן הדגיש כי גם אם לופוליאנסקי לא נטל שוחד לכיסו הפרטי, כספי השוחד שימשו אותו להעצמת גודלו והשפעתו, והוא זכה לתפקידים ציבוריים רבים בשל הצלחת פועלו ב"יד שרה", שמומנה גם מכספי השוחד. "לופוליאנסקי זכה לקרבת גאון הדור, הרב יוסף-שלום אלישיב, קרבה שהיה לה ערך רב מאוד עבורו. מעמדו אצל הרב אלישיב הקנה לו עוצמה רבה. ערך קרבתו לאלישיב היה בלתי נתפס. לופוליאנסקי, כמי שקשור בכל נימי לבו לארגון 'יד שרה', ניצל את מעמדו ואת כלל תפקידיו הציבוריים לקבלת מאות אלפי שקלים באמצעות 'יד שרה'".

לדברי רוזן, למען המטרות הנעלות של "יד שרה" בחר לופוליאנסקי לחצות את הקווים ולשקוע בפלילים. "לופוליאנסקי לא מצא להבדיל בינו לבין 'יד שרה'. העצמת העמותה הייתה עבורו משאת חיים, העמותה היא נשמת אפו, ובזכותה הוא נבחר לתפקידים רמים בעירייה", נקבע.