גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מבחן דרכים: אינפיניטי Q60 טורבו - תרבותית, שקטה ויקרה מדי

עם הנעה כפולה, 405 כ"ס ושלדה מענגת, הגרסה הקרבית של האינפיניטי Q60 מצליחה לנפץ את המחסום הפסיכולוגי והטכנולוגי

בסוף השבוע האחרון נערך בפאתי חיפה מפגש של חובבי רכב, שאורגן ספונטנית ברשתות החברתיות. זה היה כאוס מושלם: ערבוביה של מאות כלי רכב, עם מכוניות אספנות נדירות לצד מכוניות ספורט חדישות במאות אלפי דולרים; משפחתיות דלות תקציב שעברו "שיפורי חצר" לצד מכוניות פרימיום, ששופרו במיטב הסדנאות באירופה ובארצות הברית; ואלפי חובבי רכב נלהבים שהתרוצצו לכאן ולשם חמושים במצלמות על רקע קולות נפץ מפלטים, חריקות צמיגים ותמרות עשן.

אפשר לאמץ גישה מתנשאת כלפי "מפגשי רחוב" יצריים שכאלה, אבל האמת שהאירוע חימם את הלב. אחרי שנים רבות של הדחקה צומח כאן דור חדש של חובבי רכב, שנע על המנעד בין מעריצים לפני גיל רישיון ללקוחות בוגרים ונטולי מגבלות תקציב. התרבות המוטורית ה"חברתית" הזו היא אמנם מחוספסת, נטולת רגולציה וכוחנית לעיתים, אבל היא מתייחסת למכונית כאל תחביב ומושא לתשוקה ולא כאל מוצר צריכה או סמל סטטוס.

השינוי ניכר גם בנתוני המכירות בישראל של פלח דגמי הביצועים, וזו בשורה טובה ליבואני הרכב, שטורחים להביא כיום לישראל "מכוניות נשמה" ולא רק אמצעי תחבורה תכליתיים. אינפיניטי Q60 בגרסה החזקה היא ללא ספק אחת מהן.

חיצונית, עיצוב ה-Q60 מספק את הריגוש שכל כך חסר לרוב דגמי המותג. הוא משלב קימורים, זוויות חדות, תפיחות אגרסיביות, גג שמשתפל לאחור בזווית חדה, חישוקים קרביים ופריטי היי-טק מוקפדים דוגמת שבכת מצנן דמוית חלת הדבש ו"זימים" כסופים בצידי תא המנוע. היציבה על הכביש אתלטית והזנב מספק כמה רמזים חזותיים לניסאן GT-R, ה"אלטר-אגו" הכוחני של החברה-האם של אינפיניטי. את "מבחן הרחוב הישראלי" עברה ה-Q60 שלנו בהצלחה יתרה והבורדו המטאלי הנוצץ שלה כוסה די מהר בעשרות טביעות אצבע וחוטם שהותירו עליו סקרנים בחנייה.

תא הנוסעים מחזיר אותנו לערכים המוכרים והסולידיים של המותג עם איכות מוחצנת, עיצוב מאופק וגודש טכנולוגי. עמדת הפיקוד משוכפלת מהאחות Q50 ומציגה שני מסכי מגע צבעוניים מוערמים, שלפחות אחד מהם מיותר. למרות כל התפריטים, סביבת הנהג עדיין עמוסה במתגים אנלוגיים ובמוטות. מושבי הספורט הקדמיים מפתים לישיבה ומעניקים תמיכה הולמת לגוף בפניות, ריפוד העור באיכות גבוהה, חומרי הדיפון יוקרתיים ומערכת הקול מקצועית.

בידוד הרעשים טוב, ולטעמנו אפילו טוב מדי: כאשר החלונות סגורים קולו של המנוע הספורטיבי כמעט אינו נשמע. בסיס גלגלים נדיב מספק מרחב ברכיים סביר לצמד נוסעים מבוגרים מאחור, אבל פדחתם תהיה ממוקמת מתחת לקצה העליון של השמשה האחורית. זה טוב לשיזוף באירופה ופחות מתאים לאוגוסט בישראל. תא מטען גדול ושימושי הוא בונוס מבורך. האבזור בדגם הבכיר מקיף וממצה, וכולל מערכות סיוע לנהיגה מדור אחרון, גג חשמלי ועוד.

גרסת ה-3 ליטר טורבו "S" הבכירה, זו שעמדה למבחן, מצוידת במנוע ה-V6 טורבו שאותו פגשנו לאחרונה ב-Q50. המנוע הזה מרגיש קצת כמו בוס של היאקוזה: אלים, כוחני, אבל לבוש בחליפת משי מחויטת, שמסתירה היטב את הקעקועים. הספק של 405 כוחות סוס ומומנט של 48 קג"מ מציבים אותו בשורה אחת עם מנועי ה-6 צילינדרים טורבו המקבילים של ב.מ.וו M, מרצדס AMG ואאודי S, ונתון זינוק מאפס ל-100 קמ"ש ב-5 שניות בלבד הוא בהחלט לא משהו, שצריך להתבייש בו בחברה הזו.

אבל הנעה כפולה יעילה, משקל עצמי לא מבוטל, תיבה אוטומטית חלקה ועצלה לעיתים וצליל מפלט תרבותי ונטול נביחות דואגים להעביר את הכוח בצורה נטולת דרמה, אפילו במצב הספורטיבי של מחשב המנוע. נכון, מכוניות כמו אאודי S5 או ב.מ.וו 440 מרגישות קצת יותר סוערות במצב הספורטיבי שלהן, אבל המנוע הזה מתאים מאד לנהיגה יום יומית בזכות שיוט רגוע מאוד במהירויות-על ואפילו מצב "חיסכון", שמפחית משמעותית את הצמא הדי-קיצוני לדלק.

התנהגות הכביש היוותה בעבר מחסום טכנולוגי ופסיכולוגי של אינפיניטי, שמנע ממנה ליישר קו עם העילית הגרמנית. נראה שמהנדסי ה-Q60 לקחו את האתגר ברצינות והתוצאה מרשימה מאוד. עוד לפני היציאה לכביש, טיפ חשוב וחיוני: היכנסו לתפריטי השליטה במערכות הסיוע לנהג ובחרו באופציה של ניתוק מערכת התיקון האוטומטי של ההיגוי. כמו בהרבה דגמי דור אחרון שבהם נהגנו, המערכת הזו מקלקלת באופן יסודי את תחושת ההיגוי של ה-Q60 והופכת אותה לקלה ומלאכותית. לאחר הניתוק מקבלים הגה כבד, מהיר וליניארי, כפי שהתכוון המשורר.

ביחד עם שליטה אלקטרונית בשלדה, אחיזת כביש מצוינת בזכות ההנעה הכפולה וכיול ראוי של הבולמים, מקבלים מכונית שהמגבלות שלה גבוהות הרבה יותר משל הנוהג בה. טהרנים יכולים לטעון, שהגרמניות משחררות יותר "משחק" ומיצרות יותר אתגר לנהגים מיומנים. אבל האמת היא, שרוב הלקוחות בפלח היוקרתי הזה רוצים מכונית שתשדרג - ולא תאתגר - את מיומנות הנהיגה הבסיסית שלהם.

ה-Q60 מספקת את הסחורה והיא תהפוך כל נהג ממוצע למהיר הרבה יותר על כבישים מתפתלים. מי שממש מתעקש יכול לבחור במצב "ספורט פלוס" ולנסות את מזלו על כביש ציבורי עם 400 כוחות סוס שמועברים בעיקר לגלגלים האחוריים, עם מעט מאד התערבות אלקטרונית. בהצלחה. אנחנו הסתפקנו בכמה מהכבישים התובעניים בצפון וחזרנו מהם מיוזעים ועם חיוך גדול. היכולות המרשימות לא באות על חשבון נוחות הנסיעה, ולמרות ששיכוך המהמורות נוטה לתחושה גרמנית נוקשה, הוא סביר בהחלט גם על מהמורות עירוניות.

מי שרוצה לקבל את העיצוב והאיכות ומסתפק בביצועים "סבירים" (אפס ל-100 ב-7.4 שניות), יוכל להזמין את גרסת ה-2 ליטר טורבו של ה-Q60 עם 211 כ"ס בלבד ותג מחיר של כ-330 אלף שקלים. "הדבר האמיתי", עם מנוע ה-3 ליטר החזק והנעה כפולה, כבר מציב את תג המחיר על 489 אלף. זה מחיר לא זול אבסולוטית, אבל חלק מהמתחרות הישירות יקרות יותר משמעותית. מי שיצלח את מחסום המותג/מחיר יגלה מכונית ספורט-קופה שהיא לא רק יפה אלא בהחלט גם אופה וצריכה לתת לגרמניות חומר למחשבה.

אינפיניטי

חלק מהמתחרות

אאודי S5

557 אלף שקל הוא המחיר של ה-S5 קופה החדשה. העיצוב החיצוני מאופק יחסית, תא הנוסעים שופע היי-טק והמרחב מאחור מכובד מאד, כמו גם תא המטען. מנוע ה-3 ליטר טורבו מסתפק ב-354 כ"ס, אך בזכות משקל עצמי מתון, הנעה כפולה ותיבה ספורטיבית הזינוק ל-100 אורך 4.7 שניות בלבד

ב.מ.וו 440

למנוע ה-V6 בנפח 3 ליטר של ה-440 קופה יש רק 326 כוחות סוס, אך היא שוקלת כ-200 קילו פחות מהאינפיניטי ומצוידת בתיבה אוטומטית משובחת ובמערכת ניהול נמרצת. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5 שניות, נוחות הנסיעה טובה מאד ולמרות היעדר הנעה כפולה, התנהגות הכביש רהוטה, עם פוטנציאל לשעשועים. המחיר: 484 אלף שקל

מרצדס C43 קופה

גרסת ה-C43 קופה, עולה 525 אלף, פותחה בשיתוף חטיבת הביצועים AMG ומציגה עיצוב חלקלק-אגרסיבי ותא נוסעים יוקרתי ומרווח יחסית גם מאחור. מנוע ה-V6 בגרסה הזו מייצר 367 כ"ס ו-53 קג"מ ומשודך לתיבה חדשה בת 9 מהירויות. ההתנהגות ספורטיבית ומהודקת והזינוק מאפס ל-100 אורך 4.7 שניות

עוד כתבות

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח