גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"המהלך של קובי מימון נועד מלכתחילה לאפשר לו לרכוש את התחנה המרכזית בנזיד עדשים"

המחוזי קבע כי נצבא של מימון ביצעה מהלך מתוכנן מראש להפוך לבעלת השליטה בתמח"ת ולנושה המובטחת היחידה שלה - ובכך לאפשר לה בהמשך לנקוט בהליכי חדלות פירעון נגד התמח"ת ולהשתלט על נכסי הנדל"ן שלה * עו"ד ארז: "השיטה של מימון הייתה לנצל בצורה פסולה את מעמדו כבעל שליטה וכבעל אינפורמציה על מה שקורה בחברה"

ההליך המשפטי המתנהל סביב קריסתה של חברת התחנה המרכזית החדשה (התמח"ת) הפך אתמול (ד') לדוגמא המובהקת לאיך אסור לבעלי השליטה לנהל עסקים, ומתי בית המשפט יציב תמרור עצור למהלכים עסקיים אסורים שאותם בעלי שליטה מבצעים. ביהמ"ש המחוזי בת"א קבע כי חברת נצבא שבשליטת קובי מימון ביצעה מהלך משולב ומתוכנן מראש במטרה להפוך את נצבא הן לבעלת השליטה בתמח"ת והן לנושה המובטחת היחידה שלה, ובכך לאפשר לה, בהמשך ובתזמון הנכון מבחינתה, לנקוט בהליכי חדלות פירעון נגד התמח"ת, ובמסגרתם להשתלט על נכסי הנדל"ן שלה או על מניותיה במחיר מופחת משווים הריאלי. למעשה, קבע ביהמ"ש, החל מ-2009, טרם קריסת התמח"ת, החלה נצבא לבצע מהלכים שמטרתם להשתלט על נכסי התמח"ת (ראו מסגרת).

פסק-דין נצבא-התמח"ת - שככל הנראה עוד יוגש ערעור עליו ויגיע לבחינת ביהמ"ש העליון - נתפס היום בעיני מומחי פירוק וחדלון פירעון לאחד מפסקי-הדין החשובים בתחום. לדברי עו"ד איתן ארז, מומחה לחדלות פירעון, "מדובר בפסק-דין חשוב מאוד שמנחיל נורמות של יושרה ושקיפות". לדבריו, ביהמ"ש עשה בפסק-הדין מספר מהלכים חשובים, ובהם הכנסת בעל תפקיד חיצוני שאינו חייב מאומה לבעל השליטה שביקש במקור את הקפאת ההליכים (עו"ד יוסי בנקל). "ביהמ"ש התייחס בחשדנות מוצדקת לכל המהלך של מימון ונצבא, אשר נועד מלכתחילה לאפשר למימון לרכוש את התחנה המרכזית בנזיד עדשים", אומר עו"ד ארז. "אילו הייתה מתקבלת הצעתו המקורית של מימון, הוא היה רוכש את התחנה ב-20 מיליון שקל בלבד (משלם 220 מיליון בקיזוז 200 מיליון חוב כלפי קבוצת נצבא). המהלך של ביהמ"ש להכניס את עו"ד בנקל לתיק הפך את הקערה על פיה וגרם לכך שבסופו של דבר מימון שילם 320 מיליון שקל, ללא שום קיזוז - דהיינו הנושים יקבלו 300 מיליון שקל, במקום 20 מיליון שקל".

ניצול פסול

לדברי עו"ד ארז, "בעצם השיטה של מימון, על-פי פסק הדין, הייתה לנצל בצורה פסולה את מעמדו כבעל שליטה וכבעל אינפורמציה על מה שקורה בחברה. הרעיון שלו היה לקנות בזול את הנשייה המובטחת של בנק דיסקונט, ובעצם גם את השליטה באגרות החוב שהנפיקה החברה. בצורה זאת הבטיח לעצמו מימון גם את השליטה במניות החברה, גם באגרות החוב שלה וגם בנשייה המובטחת של בנק דיסקונט.

"הרעיון האמיתי מאחורי כל המהלך היה שמימון ישתלט על כל התהליך של כינוס הנכסים והפירוק העתידי של החברה על-מנת לקנות את כל נכסי החברה בזול בנזיד עדשים כשהיא נקייה מכל שיעבודים וחובות. בנוסף לכך, תכנן מימון שכל המהלך יבוצע באמצעות אנשי שלומו הסרים למרותו. ניתן לעשות כאן גם אנלוגיה לפסילת עסקאות עם בעלי עניין, כיוון שכל הרעיון היה, שמימון עושה עם עצמו עסק להוציא החוצה בנזיד עדשים את כל הנושים ולקנות חברה ממורקת מחובות כמעט בחינם".

אולם, אומר ארז, לא רק התנהלות נצבא בפרשה צריכה להיבחן. "גם התנהלותו של בנק דיסקונט בפרשה היא תמוהה ומחייבת בדיקת עומק, באשר למניע שגרם לבנק לוותר על חוב של 50 מיליון שקל. טוב עשה ביהמ"ש שהפך את נצבא לנושה נדחית, וחבל שבאותה הזדמנות לא חייב אותה גם בכמה מיליוני שקלים הוצאות לקופת הפירוק בגין התנהלותה. הייתי מציע לכונס הנכסים הרשמי להעביר את פסק-הדין למפקח על הבנקים ולבצע חקירה באשר להיבטים נוספים של הפרשה".

אינטרסים צרים

עו"ד גיא גיסין, המתמחה בתחום הבראת החברות וחדלות הפירעון מוסיף, כי "השופט בנימין ארנון הולך צעד נוסף ליישום וחיזוק ההלכות הקיימות בעניין מימון דק והרמת מסך בעקבותיו. נסיבות התנהלות בעלי המניות בפרשת נצבא-התמח*ת, לפי קביעת בית המשפט, אמנם הינן 'חריגות ואף קיצוניות', אך לצערי, במקרים רבים של קריסת חברות שהתבססו על מימון ציבורי נדיב, אנחנו מגלים, לא פעם, בעלי מניות שמובילים את החברות למהלכים מכוונים אשר אינם מיועדים בהכרח להגנה על האינטרסים של החברה ונושיה, אלא על אינטרסים צרים וזרים של אותם בעלי שליטה".

עוד מוסיף עו"ד גיסין, כי מכיוון שמדובר בעסקים מורכבים, ומכיוון והשליטה על המידע ועל נסיבות קבלת ההחלטות בחברה מצויים בידי בעלי השליטה ואנשי שלומם, יש קושי רב לחשוף את הכוונות והנסיבות האמיתיות שהובילו לקריסת החברה. "הרמת מסך לפי הדין כיום מחייבת חשיפה מלאה, כאמור. בהיעדר פיקוח של שומרי סף אמיתיים בזמן אמת, זה כמעט בלתי אפשרי", הוא אומר.

עו"ד גיסין טוען כי "הגיע הזמן שבמקרים חריגים שכאלו יישמו ויאפשרו את הטלת חובות החברה שלא נפרעו על כתפי מי שהוביל לניהול החברה במימון דק". עוד לדבריו, "קביעותיו של השופט ארנון בעניין נצבא-התמח*ת הן כה חדות וברורות עד שהן עשויות לשמש עילה לתביעה ישירה של נושי התמח*ת נגד נצבא".

ביהמ"ש: "נצבא תכננה לאורך כל הדרך להוביל לכך שהתמח"ת תקרוס כדי להשתלט על הנדל"ן שלה"

קריסתה של חברת התחנה המרכזית החדשה (התמח"ת) קיבלה חותם רשמי בינואר 2012, אז ניתן צו הקפאת הליכים לחברה ולחברה לניהול שלה (חברות התמח"ת), המחזיקות בתחנה המרכזית החדשה. בהמשך, מונו רו"ח חיים קימל, רו"ח עליזה שרון ועו"ד יוסף בנקל כנאמנים בהקפאת הליכים. לאחר כשנה הגישו הנאמנים בקשה לאישור הצעת רכישת חברות התמח"ת של על-ידי נצבא שבבעלות מימון, שעיקרה רכישת נכסיהן ופעילותן של חברות התמח"ת בתמורה לתשלום של 205 מיליון שקל; הקצאת סך נוסף של 5 מיליון שקל עבור רישום הזכויות בנכסי התחנה על-שם רוכשיהן; וככל שיעלה בידי הנאמנים לגבש הסדר נושים לחברות התמח"ת - רכישת מניותיהן בתמורה לתשלום סך נוסף של 21 מיליון שקל, שישולם לנושים הרגילים.

המכירה נדחתה במשך כשנתיים וחצי, לאחר שביהמ"ש עמד על שורה של פגמים וליקויים מהותיים שמנעו את אישור הצעת המכר במתכונתה דאז. הוא מנה שורה של צעדים נוספים שהנאמנים נדרשו לנקוט בהם טרם קידום הליכי מכר ומינה את עו"ד בנקל כנאמן נוסף.

הסאגה הגיעה להכרעה דרמטית בשלהי 2015-ראשית 2016, בהתמחרות שהתקיימה באולם ביהמ"ש, שבסיומה רכשה נצבא את כלל נכסי התמח"ת תמורת סך של כ-320 מיליון שקל. בנוסף, ביהמ"ש אישר הסדר נושים אותו הציעה נצבא, במסגרתו נקבע כי סך של 83 מיליון שקל ישולם לנושים הרגילים (סכום המהווה 100% מהסך הכולל שאושר להשיב נושים הרגילים).

נצבא ביקשה לקזז כנגד סכום התמורה את חובות התמח"ת כלפיה, ובין היתר טענה לנשייה מובטחת, מכוח שיעבוד על כל נכסי התמח"ת, בסך של כ-250 מיליון שקל. אולם, בין שלושת הנאמנים בתיק נתגלעו חילוקי דעות באשר לתביעת החוב. עו"ד בנקל סבר כי יש לדחות את מרבית החוב; רו"ח קמיל סבר כי יש להכיר בנצבא כנושה מובטחת בגין מרבית החוב; ואילו רו"ח שרון גיבשה עמדת ביניים בין שניהם. בין לבין הגיש הכנ"ר לביהמ"ש עמדה, לפיה נצבא הפרה את חובותיה כלפי התחנה המרכזית החדשה, והמליץ לביהמ"ש לדחות את דרישת החוב שלה מהחברה לתחתית רשימת הנושים.

נושה רגיל

בפסק-דין הפרוש על פני כ-100 עמודים, דחה השופט ארנון את מרבית טענות נצבא באשר למעמדה כנושה מובטח, וקבע כי במרבית החובות שיוכרו לה היא תהיה נושה רגיל של התמח"ת. בין היתר, נקבע, כי על נצבא להשיב לקופת הנאמנים סך של 576 אלף שקל, שהעבירה לה חברת התחנה המרכזית החדשה. השופט בנימין ארנון קבע כי במסגרת חוב זה נצבא תוכר כנושא רגיל של החברה, וכן במסגרת חובות נוספים שהחברה חייבת לה. בכך דחה ביהמ"ש את בקשתה של נצבא להיות נושה מובטח של התמח"ת, ולקבל מאות מיליוני שקלים מקופתה לפני פירעון החובות לשאר הנושים. בנוסף, נדחו חלק מתביעותיה של נצבא כנגד התמח"ת.

אולם, החלק הדרמטי בפסק-הדין טמון בעובדה כי השופט משרטט בפסק-הדין, שלב אחר שלב, את המהלכים המתוכננים שניהלה נצבא לאורך שנים על-מנת להביא לקריסתה של התמח"ת, באופן בו תוכל נצבא להשתלט על נכסיה בהליך חדלות פירעון.

בין היתר, קבע השופט ארנון שנצבא הפכה עצמה, במהלך מתוכנן מראש, באמצעות שלוש עסקות שבוצעו בשנת 2009 ו-2010, לבעלת השליטה בתמח"ת ולנושה המובטחת היחידה שלה - הראשונה עסקת רכישת 48% ממניות התמח"ת מחברת מרל"ז, שהייתה בעלת השליטה בתמח"ת; השנייה, המכונה "עסקת דיסקונט", במסגרתה הומחו חובות התמח"ת כלפי דיסקונט וזכויות דיסקונט כלפי התמח"ת לחברה מקבוצת נצבא, בתמורה לתשלום סך של כ-138 מיליון שקל, כאשר יתרת החוב של התמח"ת לדיסקונט עמדה באותה עת על סך של כ-193 מיליון שקל. רכישת חוב התמח"ת לדיסקונט על ידי נצבא מומנה בהלוואה שנתן דיסקונט לנצבא. הלוואה זו ניתנה בתנאים טובים יותר מתנאי ההלוואה שהועמדה קודם לכן על-ידי דיסקונט לטובת התמח"ת; והשלישית, היא עסקת פדיון אג"ח של התמח"ת, והעמדת הלוואת בעלים במקום יתרת החוב לבעלי האג"ח, שכתוצאה מממנה נצבא הפכה להיות נושה מובטח יחיד של התמח"ת.

קריסה מכוונת

השופט ארנון תהה מהו ההיגיון העסקי הטמון בביצוען של שלוש עסקאות אלה? והשיב כי התשובה טמונה בשתי אפשרויות - או שנצבא האמינה ביכולתה לשקם את התמח"ת, להשקיע בה ולהפוך אותה לרווחית, באופן שיאפשר לתמח"ת, לאחר שתשוקם, לפרוע את כל חובותיה; והאפשרות השנייה, המכונה "תיאוריית הקונספירציה" (שהעולתה ע"י בנקל) - היא כי נצבא לא האמינה ביכולת התמח"ת להשתקם, או לא הייתה מעוניינת בשיקומה. השופט בחר באופציה ב'.

"עם ביצוען של שלוש עסקאות אלה הפכה נצבא לבעלת השליטה בתמח"ת ולנושה המובטחת היחידה שלה, וזאת באופן שתוכל לנקוט בעתיד, בעיתוי שייקבע על-ידה, בהליכי חדלות פירעון נגד התמח"ת, בגדרם תוכל להשתלט על נכסי ו/או מניות התמח"ת במחיר מופחת, ותוך שיאופשר לה להגיש הצעה לרכישת התמח"ת ו/או נכסיה המבוססת על קיזוז חובות התמח"ת כלפיה (כתחליף לתשלום במזומן)", קבע ביהמ"ש. "בזמן שלנצבא יוקנה יתרון ביחס לכל מציע אחר בהיותה אדישה לכל הצעת מחיר אחרת שתנוע בין סך 138-188 מיליון שקל, מאחר שהיא שילמה לדיסקונט כ-138 מיליון שקל עבור חוב בסך של כ-18-מיליון שקל".

השופט מצא כי בעת רכישת חוב התמח"ת מדיסקונט, וכן בעת רכישת מניות התמח"ת ממרל"ז, נמצאה התמח"ת במצב כלכלי רעוע, והדרך היחידה שעמדה בפני נצבא לשקם חברה זו הייתה להשקיע בה עשרות רבות של מיליוני שקל. נצבא הייתה מודעת לכך. עוד נמצא, כי ללא השקעה בהון התמח"ת של עשרות מיליוני שקלים לכל הפחות, קרי הזרמת כספים ללא הגדלת מצבת החובות, לא היה לחברה כל סיכוי להמשיך ולהתקיים, אך לא נמצאה כל ראיה לכך שנצבא התכוונה באותו מועד להזרים את אותו סכום לחברה, ובמשך שנתיים מיום רכישת החוב והשליטה בחברה, לא הזרימה נצבא ולו שקל בודד להון החברה. "ברי אפוא, כי תוכניתה של נצבא הייתה, לכל אורך הדרך, להוביל לכך שהתמח"ת תקרוס - ולא תשוקם, וכי האינטרס העסקי שלה התמצה בנכסי הנדל"ן של התמח"ת", קבע השופט.

עוד כתבות

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט