אנשים עשירים הם בדיוק כמו כולנו, חוץ מהעובדה שהם לא. קחו לדוגמה את נושא הספורט. בזמן שאתם תיהנו ללכת לחוג במתנ"ס, לגלוש בים או לשחק כדורגל בשכונה, מיליארדרים מקליפורניה עוסקים בענף ספורט אחר - ענף ספורט של עשירים בלבד.

הענף המדובר הוא הידרופוילינג, או בקיצור - פוילינג. נכון לעכשיו, זה הטרנד הכי חם בסצנת ספורט האקסטרים של עמק הסיליקון. אתר ה-NYPost הגדיר אותו כ"שייט משולב עם ענפי ספורט באוקטן גבוה".

בפועל, הספורט עצמו מזכיר מאוד את הקייט-סרפינג הנפוץ בחופי ישראל, מהגלשן ועד המצנח אליו רתום הגולש. השוני היחיד הוא חיבור מוט בצורת עוגן שנמצא בתחתית הגלשן, זה למעשה הפויל עצמו. בעזרת הפויל, ניתן לכוון את כלי השייט ולהגיע למהירויות של 60 קמ"ש - ואפילו יותר. את הפויל ניתן להתקין על מגוון כלי שייט, כולל סירות קטאמרן וגלשנים למיניהם. קשה להסביר כיצד הפטנט עובד בלי להיכנס להידרודינמיקה, אבל העיקרון שלו די פשוט: כל עוד כלי השייט שלך נמצא בתנועה, הפויל ירים אותו מעל המים.

מחירו של מוט פוילינג יכול לנוע בין מאות לאלפי דולרים. מעבר לזה, יש את עלויות שכירת הסירה שעולה כמה מאות דולרים לשעה, מה שמסביר את העובדה שמדובר בתחביב המיועד לעשירים.

נראה שמי שהכניס את עמק הסיליקון לטרנד הפוילינג היה לארי אליסון, אחד המייסדים של תאגיד המחשוב הבינלאומי Oracle, השווה כ-60 מיליארד דולר. בתחילת העשור, המולטי מיליארדר האמריקאי התחיל להתעניין בתחרויות שייט והשקיע בפטנט. מאז, משקיעים פרטיים מאזור עמק הסיליקון משווקים את המוצר ועושים מזה כסף לא רע בכלל.