גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנורה מצטרפת לחיפושי הנפט של תדמור: ישקיעו עד 150 מ' ד'

שותפות החיפושים נאוויטס פטרוליום תנפיק 25% מיחידות ההשתתפות שלה בבורסת תל-אביב, ומקבלת אופציה להגדלת חלקה בתגלית גדולה

חיפושי נפט וגז טבעי במפרץ מקסיקו / צילום: מצגת נאוויטס פטרוליום
חיפושי נפט וגז טבעי במפרץ מקסיקו / צילום: מצגת נאוויטס פטרוליום

נאוויטס פטרוליום, שותפות החיפושים שנמצאת בשליטת גדעון תדמור (שהוביל בעבר את עסקי החיפושים המשגשגים של קבוצת דלק), תבצע בקרוב הנפקה של 25% מיחידות ההשתתפות שלה בתל-אביב, תמורת לפחות 53 מיליון שקל (15 מיליון דולר) - מחיר שמשקף לשותפות שווי כולל מינימלי של כ-213 מיליון שקל לפני הכסף. המכרז המוסדי, המיועד למשקיעים מסווגים, צפוי לצאת לפועל ביום חמישי הקרוב.

במקביל דיווחה נאוויטס כי קבוצת הביטוח מנורה מבטחים  צפויה לחבור אליה בעסקאות בתחום החיפושים של גז ונפט. בין שותפות החיפושים לבין קבוצת הביטוח נחתם הסכם הבנות, שלפיו תצטרף מנורה מבטחים co-Invest להשקעות בתחום החיפושים, לצד נאוויטס, בהיקף משותף של עד 150 מיליון דולר.

הצדדים חתמו אתמול (ב') על הסכם שלפיו "השותפות תציג בפני מנורה כל עסקת נפט שהשותפות בוחנת באופן מתקדם אפשרות להתקשר בה", באופן ש"למנורה תינתן הזכות להצטרף להשקעה בעסקה הרלוונטית". בתשקיף צוין כי "נכון למועד התשקיף, טרם נחתם הסכם מסגרת כאמור, ובכוונת הצדדים לפעול לחתימתו בתוך 90 יום ממועד חתימת מסמך הבנות זה".

מבנה ההחזקות בשותפות נאוויטס

הנפקת אקוויטי של 15 מיליון דולר

גורם המעורה בסביבת השותפות הסביר היום (ג') כי "השותפות הזו עם גוף מוסדי מהגדולים במשק חשובה, מאחר וזה מכפיל כוח, שיאפשר כניסה לפרויקטים גדולים שיחזקו משמעותית את הפורטפוליו של נאוויטס". לדבריו, המהלך חשוב בעיקר "לאור ההתעניינות הגוברת בפעילות נאוויטס באזור מפרץ מקסיקו", וזאת גם בצל "הוזלת עלויות הפיתוח בתגליות באזור זה".

קבוצת הביטוח והפנסיה מנורה מבטחים נמנית עם קבוצות הביטוח הגדולות במשק הישראלי, והיא מנהלת נכסים בהיקף כולל של כ-157 מיליארד שקל. בבעלותה של מנורה נמצאת קרן הפנסיה הגדולה בישראל - מבטחים החדשה, שבה מנוהלים נכסים בהיקף של כ-97 מיליארד שקל - ונוסף על כך, היא מנהלת קופות גמל וקרנות השתלמות בהיקף של כ-23 מיליארד שקל.

נאוויטס פטרוליום פועלת בתחום החיפושים, הפיתוח וההפקה של נפט וגז טבעי. פעילותה מתמקדת בחיפוש ואיתור פרויקטים בעולם וכן בפיתוח רישיונות קיימים במפרץ מקסיקו ובביצוע עבודות ראשוניות לעיבוד המידע לגבי רישיונות אלה.

ביולי האחרון השלימה נאוויטס, באמצעות חברה בת בבעלותה המלאה, גיוס אג"ח בתל-אביב, שבמסגרתו גייסה כ-472 מיליון שקל. בעת המהלכים לגיוס האג"ח, שלא צלח בניסיון הראשון והושלם רק לאחר שהשותפות שיפרה משמעותית את הריבית ואת שטר הנאמנות, כבר הודיעה נאוויטס כי בכוונתה לבצע בהמשך הנפקת אקוויטי בהיקף של 15 מיליון דולר באמצעות יחידות השתתפות, כפי שהיא עושה כעת.

בנאוויטס מציינים כי סכום של 5.2 מיליון דולר מכספי ההנפקה הנוכחית מיועדים להחזר חלק מההלוואה שהעמידה לה קבוצת דלק של יצחק תשובה, שיתרתה עומדת נכון לסוף הרבעון השני על סך כ-24.1 מיליון דולר. במסגרת הסכם ההלוואה ניתנה ערבות אישית של תדמור, מבעלי השליטה בשותפות, בהיקף של כ-6.3 מיליון דולר - שתופחת עתה לכ-3.5 מיליון דולר. סכום נוסף של כ-2.8 מיליון דולר מתוך ההנפקה יופקד בפיקדון בנקאי, שמיועד להחליף ערבות שהועמדה על ידי בעל השליטה בגין מכרז בקנדה.

נאוויטס פטרוליום - שיעורי ההחזקה בשותפות לפני הנפקה לציבור בדילול מלא

יתרת הכסף שיגויס כעת, תשמש, בין השאר, לפירעון הלוואות נוספות משני בנקים וכן להשקעה בנכסי הנפט של נאוויטס, שנחשבים לבעלי סיכון נמוך יחסית. השותף הכללי השולט בשותפות מצטרף לגיוס בסכום של 4 מיליון דולר, ולהנפקה נלווה גם מימוש אופציות של משקיעי הסבב הפרטי.

השליטה בנאוויטס פטרוליום (השותף הכללי) מוחזקת על ידי תדמור יחד עם חנן רייכמן (מנכ"ל השותפות), יעקב כץ וחנן וולף. שותפים נוספים בקבוצה הם, בין השאר, אודי רקאנטי, גיל אגמון, אבינעם פינקלמן, ישראל גורן, צבי ברק, דניאל חוסידמן וקרנות ההשתלמות למורים.

בתשקיף החדש צוין, בין השאר, כי גורן, שהשקיע בהון השותפות בנובמבר 2016, עשה זאת בסכום של 2.5 מיליון דולר ובתמורה להקצאת יחידות השתתפות לפי שווי שותפות של 23.4 מיליון דולר לשותפות לפני ההשקעה. עוד ציינה השותפות כי "המשקיעים העמידו לטובת השותפות הלוואות המירות בסך כולל של כ-14 מיליון דולר, שבהתאם לתנאי הסכם ההשקעה, הומרו ויומרו ליחידות השתתפות ערב ההנפקה לציבור".

לשותפות זכויות ב-12 פרויקטים

נכון למועד התשקיף, השותפות היא בעלת זכויות ב-12 פרויקטים, הכוללים 20 זיכיונות לקידוח וחיפוש נפט וגז טבעי בארה"ב, באזור מפרץ מקסיקו, דרומית לחופי מדינות טקסס ולואיזיאנה וכן ביבשה שבמדינת לואיזיאנה. כמו כן, לשותפות רישיון אקספלורציה בים, באזור מזרח ניופאונדלנד בקנדה.

בנאוויטס מציינים כי פוטנציאל העתודות והמשאבים בפרויקטים של השותפות הוא בהיקף של כ-645 מיליון חביות נפט. אחד מנכסיה המרכזיים והמשמעותיים של נאוויטס הוא זכויות בתגלית הנפט בקסקין שבמפרץ מקסיקו, בהיקף של כ-486 מיליון חביות ברות הפקה - שפיתוחו יצא לדרך, ושצפוי להציף לחברה ערך רב. כספי הנפקת האג"ח שבוצעה ביולי, מיועדים לפיתוח תגלית זו.

בימים האחרונים קיבלה השותפות אופציה להגדיל את חלקה בפרויקט בקסקין מ-5% שבבעלותה כיום ל-7.5%, לפי אותם התנאים, באמצעות התחייבות להביא כסף לפיתוח לפי חלקה היחסי של השותפות. ככל הידוע, בנאוויטס מעוניינים בהגדלת ההחזקה.

לפי שעה, ובאופן טבעי, פעילותה של נאוויטס הפסדית, והיא זקוקה לגיוסי הון כדי לעמוד בהתחייבויותיה. נכון לסוף הרבעון השני, היה לנאוויטס פטרוליום גירעון בהון - גירעון צפוי ומתבקש לאור שלב הפעילות שלה, בהיקף של כ-18 מיליון דולר.

עוד כתבות

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפיויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

עליות בבורסות אירופה; סנאפצ'אט מזנקת במסחר המוקדם

אינטל נופלת ב-7% במסחר המוקדם לאחר שהחמיצה את הציפיות למכירות ברבעון הראשון של 2024 ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● בהמשך היום יתפרסם בארה"ב מדד מחירי ההוצאה הפרטית (PCE), מדד האינפלציה המועדף על ידי הפד

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בזכות תוצאות חזקות, אופטימיות לעתיד ומהלך תקדימי: זו המנצחת הגדולה עד כה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?