גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כך הקימו 3 אחים בלי שום רקע טכנולוגי את 019 טלזר

הם התחילו ברכישת כרטיסי חיוג עבור פועלים תאילנדים במשק, נגסו בשוק השיחות לחו"ל - והיום יש להם חברת סלולר עם סניפים ברחבי הארץ, חבילות אינטרנט ו-3 חנויות בנתב"ג

בועז סלע, עזריה סלע, ידידיה סלע / צילום: איל יצהר
בועז סלע, עזריה סלע, ידידיה סלע / צילום: איל יצהר

כשהחיים נותנים לך לימונים, אומרת הקלישאה, אפשר לעשות מהם לימונדה. על פניו, המעבר של משפחת חקלאים משתילים להקמת חברת סלולר, לא בדיוק עונה על ההגדרה הזו, אבל כשבוחנים לעומק את סיפורה של 019 טלזר (הוגים את השם telzar), מגלים לא רק שזה היה מהלך טבעי ומתבקש, אלא גם שאפשר ללמוד מהם לא מעט איך כל אחד, בכל שלב, יכול להמציא את עצמו מחדש.

הקהל הישראלי הרחב כנראה שמע לראשונה על 019 במהלך ביקור בנתב"ג העמוס של הקיץ, שם הושקו לאחרונה שלוש חנויות של החברה, המציעות, בין היתר, חבילות גלישה וחבילות שיחות לחו"ל במחיר התחלתי של 100 שקלים. בתוך גבולות ישראל היא מוכרת בזכות כרטיסי החיוג הבינלאומי וחבילות הסלולר שהיא משווקת לציבור העובדים הזרים. מבחינתו של בועז סלע, סמנכ"ל השיווק של החברה ואחד מבעליה, המהלך בנתב"ג מייצר הזדמנות להרחבה. "אנחנו משווקים חבילות לחו"ל באופן ברור ובלי שטיקים".

- אבל מי צריך את זה? בכל מקום כמעט יש Wi-Fi שמאפשר ווטסאפ.

"אבל אם את צריכה Waze או שאת רוצה לענות לטלפון, לא שווה לך להשקיע את המאה שקל האלה? אנשים באמת לא לקחו את זה עד היום, כי זה נורא יקר, ואז אם פה ושם עשו שיחה בלי חבילה, הייתה להם הפתעה לא נעימה בסוף החודש. אבל פה אני מביא לך חבילה פשוטה וזולה, כך שתמורת 100 שקל את מסודרת".

- יש רבים שמשתמשים בסים מקומי.

"אבל אז את צריכה לבזבז על זה זמן, ולכי תביני את השפה, ומעבר לזה, את מוותרת על המספר שלך. כאן את נכנסת לחנות, מחליפים לך סים ואת נשארת עם אותו המספר. ואם את רוצה להגדיל את החבילה, בשיחת ווטסאפ אחת את מבצעת את זה".

- וזה שווה לכם את השכירות בנתב"ג?

"שוחטים אותנו, אבל כמות הנוסעים היא אדירה. אז כמו שבכל קניון השכירות יקרה כי התנועה שם גדולה, כך גם כאן, אבל הודות לתנועה הגדולה אני יכול למכור בזול, לשלם את השכירות וגם לחייך בסוף החודש".

כשבזק הוציאה צו מניעה

משפחת סלע כוללת שני דורות של חקלאים: האב היה יצואן פרחים גדול בקרני שומרון, ולאחר מכן הקים חברה לשיווק שתילי ירקות במושב נחלים, שבה השתלבו האחים - ידידיה (55), עזריה (50) ובועז (45). החברה העסיקה כ-20 עובדים מתאילנד, שהשתמשו אז בכרטיסי טלקארד של בזק כדי להתקשר למשפחותיהם. את הכרטיסים רכשו בדואר, ובועז, שאז בדיוק היה חייל משוחרר, לקח את הנושא תחת אחריותו: אחת לכמה זמן היה נוסע לסניף הדואר להביא כרטיסים לעובדים. בהמשך, העובדים ביקשו כרטיסים גם עבור חבריהם שעובדים במשקים אחרים במושב, כך שבועז הגדיל את הכמות בהדרגה. כשזה כבר הגיע למאות כרטיסים בחודש, סלע כבר רכש את הכרטיסים ישירות מהספק, מכר אותם לעובדים הזרים במחיר נמוך יותר מזה ששילמו על הכרטיסים מהדואר - וגזר קופון.

בשלב כלשהו סלע נכנס לבדיקה קפדנית יותר, ובירר כמה הם היו משלמים על השיחות. הוא גילה שהפועלים שילמו ארבעה שקלים לדקת שיחה לתאילנד, ושכנע את ברק 013 למכור לו שיחות ב-1.5 שקלים לדקה. לתאילנדים הוא מכר במחיר שהיה איפשהו בין לבין ("עשיתי 100% רווח", הוא מודה), ובהמשך עבר לרכוש דקות שיחה מ-012. "בכל מושב מצאנו פועל אחד שקיבל מאיתנו יחידות חיוג באמון מלא", סלע מספר. "הוא היה מחלק כרטיסים לתאילנדים, ובסוף החודש גבה מהם כסף".

העסק הלך וגדל, והאחים חילקו ביניהם את שטח הפריסה: ידידיה היה באזור המרכז, עזריה באזור הדרום ובועז רץ על הצפון והערבה. העסק התקדם כל-כך, עד שב-1999 החליטו לסגור את המשק ולהתמסר רק לעסקי התקשורת.

השלב הבא באבולוציה היה התקנת מכשירי טלפון ציבורי. הם הזמינו מהיצרן 1,000 יחידות והתקינו את המכשירים במושבים חקלאיים. זה כל-כך תפס, עד שחצי שנה בלבד לאחר מכן בזק פנתה לבית המשפט והוציאה נגדם צו מניעה, בטענה כי אין להם רישיון לטלפונים ציבוריים. הצו התקבל ולאחר מכן הוסר, אך בשלב מסוים הוא נעשה לא רלוונטי, מאחר שהטלפונים הסלולריים החלו לתפוס תאוצה בישראל. יחד עם זאת, בקרב הפועלים עדיין נעשה שימוש במכשירים נייחים, וב-2007, האחים פיזרו במשקים ברחבי הארץ כ-4,500 מכשירי טלפון עם החבילות המוצעות. קפיצת המדרגה הבאה הייתה ב-2010, כאשר במקביל להוזלת המכשירים הסלולריים, הם קיבלו ממשרד התקשורת רישיון להפעלת שיחות בינלאומיות: "לפני זה קנינו דקות בעלות של חצי שקל ומכרנו בשקל", סלע משחזר, "אבל בשלב הזה חשבנו, למה שלא נהיה חברה עצמאית".

המדינה בדיוק פרסמה מכרז לקו החיוג 018. האחים סלע החליטו להתמודד וכבר שילמו את המקדמה, אך הבנק לא אפשר להם להמשיך: "אמרו לנו, עדיף לכם לשלם את הקנס (על החזרה בהם מההתמודדות) ולהקים חברה - יהיה לכם הרבה יותר זול", סלע מספר. "שילמנו קנס של מיליון שקל במלואו והקמנו את 019. עד היום אנו מודים לבנק ששמר עלינו".

ניודי המנויים בחברות הסלולר באוגוסט 2017

- אבל גם בשביל רישיון ממשרד התקשורת צריך ערבות.

"נכון, היינו צריכים לתת ערבות בנקאית של 10 מיליון, להראות שיש לנו הון עצמי של כמה עשרות מיליוני שקלים".

- והיה לכם?

"ברוך השם. היה קשה למשרד התקשורת לא לתת לנו. אנו עדיין עוף מוזר בשביל משרד התקשורת, הם עדיין לא יודעים איך לאכול אותנו. אנחנו לא איזה איל הון שמגיע מאפריקה (חזי בצלאל, הבעלים של 018, ה' מ'), או איזה מיכאל גולן (הבעלים והמנכ"ל לשעבר של חברת הסלולר גולן טלקום, ה' מ'), אלא משפחה חקלאית שהגיעה משום מקום".

ההפתעה של רפורמת הסלולר

החברה הלכה וצמחה, וכך גם היקף הלקוחות. מאוכלוסיית העובדים הזרים התאילנדים הם התרחבו לעובדים זרים בכלל. "בתור חקלאים לא חלמנו על כאלה רווחים", מודה סלע. בועז מונה לסמנכ"ל השיווק, ידידיה לסמנכ"ל הטכנולוגיה ועזריה למנכ"ל.

בהמשך הם רכשו טלפונים סלולריים מחברת פלאפון ומכרו אותם לעובדים הזרים במחירי עלות. הטלפונים הותאמו לכרטיסי החיוג, כך שהעובדים הזרים יכלו כעת לדבר עם המשפחות גם תוך כדי העבודה בשדה, אם כי זה היה יקר יותר. "הם כבר לא נאלצו לקום בשלוש לפנות בוקר כדי לדבר עם המשפחה", מסביר סלע.

ב-2011, משרד התקשורת הוציא מכרז למפעיל סלולרי וירטואלי, והחברה ניגשה אליו, לצד חברות כמו יו-פון, רמי לוי והום סלולר. אלא שזמן קצר לאחר שהגישו בקשה לרישיון התרחש אירוע היסטורי בחיי חברות הסלולר בישראל: חדירתה של גולן טלקום וכמה ימים לאחר מכן, הוט מובייל. שתיהן נכנסו עם מחירים תחרותיים ונהנו מרוח גבית של שר התקשורת דאז, משה כחלון. הציבור הישראלי, שהורגל עד אז לשלם 200 ואף 300 שקל בחודש לחברות הסלולר, נהנה פתאום מתחרות על ליבו, שהורידה את רמת המחירים לאזור ה-50 שקל בלבד.

במשפחת סלע ראו את התהליכים, ושקלו להחזיר את הרישיון. "אני זוכר את זה כמו היום, זה היה במאי 2011", אומר סלע. "אני טיילתי בשביל ישראל, ואחי מתקשר אליי ושואל אם להשאיר את הרישיון במחירים האלה. זו הייתה הפתעה לכולם".

- מה החלטתם בסוף?

"להחזיר את הרישיון".

- למה בעצם?

"כי חששנו שלא נוכל להרוויח. פחדנו שנפסיד את הכסף. רצינו לראות לאן השוק הולך".

חצי שנה בלבד הספיקה להם כדי לראות לאן השוק הולך - ולחזור אליו. "חזרנו מתערוכה בברצלונה והבנו שאם לא נהיה מפעיל סלולרי, נימחק מהשוק. הגענו למסקנה שאנחנו צריכים רישיון משלנו כדי לחסוך יד בדרך. ראינו גם שהשוק לא מתמוטט".

- טוב, אף אחד גם לא בדיוק צמח.

"כולם הפסידו. גם רמי לוי, שהוא היחיד מבין המפעילים הווירטואליים שנשארו (יו פון נמכרה לפלאפון, הום סלולר נמכרה לסלקום, ה' מ') הוא לא full: אין לו מערכת בילינג שלו, הוא קונה הכול מפלאפון. אם לפלאפון יש תקלה, גם שם יש. הוא רה-סיילר של פלאפון. אנו היחידים שהם פול MVNO (מפעיל סלולרי וירטואלי)".

המתנה של 30 שניות

למרות קפיצת המדרגה, 019 עדיין היו שחקן בעיקר אצל אוכלוסיית העובדים הזרים, והמשיכו לשבת במשק של ההורים בנחלים. לפני שנתיים קיבלו החלטה אסטרטגית נוספת: לחדור לשוק הישראלי. זה לווה במעבר למשרדים באזור התעשייה סגולה בפתח-תקווה, ובהקמת שירות לקוחות באופקים עם 50 נציגות, "שמקבלות הרבה יותר משכר מינימום", אומר סלע. "גם ההחלטה להקים את מרכז השירות שלנו באופקים היא החלטה אידיאולוגית".

מאז שנכנסה להיות מפעילה סלולרית, 019 שומרת על מקום שני בטבלת הניודים אחרי הוט מובייל. בחודש שעבר, למשל, התניידו לחברה 2,700 מנויים (היום יש לה כ-200,000). "לכולם נמאס מהחברות הסלולריות", טוען סלע, "שבשנה הראשונה הן נותנות מחיר נמוך ובשנה השנייה הן דורשות כבר 99 שקל".

- הן בונות על זה שאחרי שנה תשכח מתי התחלת.

"נכון. אבל זו טעות. כשאת מתניידת לחברה אחרת, זה מעמיס על שירות הלקוחות. תן ללקוח הישראלי שלוש שנים - וסע".

- אבל אסור לשכוח שבזכות גולן המחירים ירדו.

"לא. זה בזכות הוט מובייל. אם הוט מובייל לא הייתה נותנת פייט, גולן היה נשאר ב-99 שקל. עובדה שהיום הוט מובייל נמצאת עם 1.5 מיליון מנויים וגולן רק עם 800 אלף".

סלע מאוד גאה בשירות הלקוחות שלו, ואף עושה הצגת תכלית: הוא מתקשר למוקד של 019, ושמח להדגים קבלת מענה בתוך כ-30 שניות. "תתקשרו לכל חברה אחרת ותראו כמה זמן מחכים. דבר שני, אצלנו אין הפתעה אחרי סוף השנה. אנחנו נותנים ללקוח שקט עם המחיר לשלוש שנים".

- למרות הכול, עזבו אותך 2,300 מנויים החודש.

"את יודעת למה? זה כל אלה שעברו אלינו ונמצאים במקומות שבהם לפרטנר, שאנחנו רוכבים על הרשת שלה, אין קליטה: בגולן, בשטחים. איזו סיבה אחרת יש להם לעזוב? המחיר לא עלה. עוד לא הגענו לשלוש שנים. ואם לקוח עוזב כי הוא משלם לי 39 שקל ולחברה אחרת רק 30, אז שיהיה בריא".

- הצטרפתם גם לאינטרנט הביתי במסגרת השוק הסיטונאי.

"אנחנו עושים את זה על הדרך. זה משהו שקיבלנו יחד עם הרישיון למפעיל בינלאומי, אבל אנחנו לא נמצאים במלחמה הזו. אנחנו לא משווקים את זה".

- למה, כי בזק מערימה קשיים?

"גם, אבל גם בגלל שאין לי שום יתרון. בשיחת טלפון אחת הלקוח עובר מחברה אחת לאחרת. זה לא כמו בסלולרי, שאז הלקוח חושב פעמיים לפני שהוא עובר לחברה אחרת".

כל מותג צריך פרזנטור

הדבר שמלהיב את משפחת סלע נכון לעכשיו, זו הזכייה האחרונה במכרז של רשות שדות התעופה, להפעלה של שלוש חנויות: אחת באולם מקבלי הפנים, אחת בטרמינל 3, ואחת בטרמינל 1. לצורך כך, הם אפילו חרגו ממנהגם ולקחו פרזנטור - שלמה בראבא.

הצעד הבא הוא פתיחת חנויות ברחבי הארץ. עד היום נפתחו כבר חנויות בבאר שבע, רמת גן ופתח-תקווה, וצפויות להיפתח בירושלים ובתל-אביב. הרעיון הוא לפתוח חנות בכל חודש.

אז אתם בסלולר, בשיחות בינלאומיות, באינטרנט ביתי, ועכשיו גם בחבילות לחו"ל. מתבקש שתיכנסו לטלוויזיה.

"זו השקעה כספית אדירה. החברות שהלכו לזה משקיעות הון עתק בפרסום. אנחנו לא שם. מעבר לזה, לי אין טלוויזיה. גם ככה אנחנו כל היום בטלפון, אז צריך גם טלוויזיה?".

טלזר

בעלים: משפחת סלע, האחים עזריה, ידידיה ובועז

מטה החברה: פתח-תקווה

מספר מנויים: 200 אלף

מרכז שירות: 50 נציגי שירות, באופקים

תחומי עיסוק: שיחות בינלאומיות, חבילות סלולריות, שירותי ספק ותשתית (שוק סיטונאי), ובקרוב תציע גם טלפון קווי.

חנויות: 3 חנויות בנתב"ג - בטרמינל 3, טרמינל 1, ובאולם מקבלי הפנים. 3 חנויות בפתח-תקווה, רמת גן ובאר שבע. עוד 3 חנויות בדרך: שתיים בתל-אביב: אחת בתחנה המרכזית ואחת באבן גבירול, וחנות בירושלים

עזריה סלע, מנכ"ל

אישי: בן 50, נשוי 6, מתגורר ברחובות

השכלה: תיכונית

עוד כתבות

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

נשק אמריקאי נוחת בישראל אחרי המתקפה ב־7 באוקטובר / צילום: ap, Lolita Baldor

אמברגו הנשק הקנדי על ישראל רק נכנס לתוקף, וכבר עומד בסימן שאלה

ברקע החלטת הפרלמנט הקנדי לעצור את היצוא הביטחוני לארץ, הודיע משרד החוץ במדינה כי חברות עם אישורים בתוקף, יוכלו להמשיך ● בשלהי 2023, זינק יצוא הנשק מקנדה לישראל

דורי נאוי / צילום: איל יצהר

דורי נאוי על ישראכרט: "צריכים להחליט אם להכניס שותף או לוותר"

לאחר שבנק ישראל הבהיר לחברת אחים נאוי כי לא תוכל לשלוט בחברת כרטיסי האשראי עם פחות מ-30% מהמניות, בעל השליטה אומר כי "לא תם המשחק מבחינתנו; ישראכרט יכולה להמריא ולייצר תחרות אם יתנו לה את הכלים המתאימים"

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע שיוגבל לפי מדרגות מקסימליות ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מירבי

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

בזכות אגד: הרווח הנקי של קיסטון זינק ב-300%

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: קיסטון מציגה תוצאות חזקות בזכות אגד, הרווח הנקי של רציו ירד ל-127 מיליון דולר ואימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה ● מדור חדש

שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב / צילום: שלומי יוסף

נציב התלונות על השופטים מצא תלונה נגד השופט חאלד כבוב כמוצדקת

בשנת 2019 השופט חאלד כבוב נתן שתי החלטות, במסגרת בקשות לצווים במעמד צד אחד, הקשורות לתיק בו ארבעת ילדיו היו מעורבים בעקיפין ● הנציב אורי שהם ציין כי תמוה שכבוב לא ידע על הדבר, שכן שמותיהם הופיעו בחלק מנספחי התיק, אך כבוב טען כי הנתונים נמצאו בשולי הנספחים, שכללו 200 עמודים

ארגון הטרור שהצטרף לחזית נגד ישראל, והדרישה של גרמניה מאזרחים חדשים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארגון הטרור הסוני "הקבוצה האסלאמית" מצטרף לחיזבאללה בשל המלחמה בעזה, הקואליציה נגד החות'ים לא עומדת במשימה ובגרמניה דורשים מאזרחים חדשים לענות על שאלות על ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

נילי גולדפיין, ג'ודי (יהודית) אפרימי, ולימור שאקו בכנס משאבי האנוש / צילום: רמי זרנגר

הכלים שכל מנהל משאבי אנוש צריך לאמץ בעקבות המלחמה

הטראומה הקולקטיבית הציבה אתגרים חדשים בפני עולם העבודה הישראלי, בהיקפים עצומים ● הפתרונות להתמודדות עמדו בלב כנס שערכה השבוע ישראכרט לסמנכ"לי משאבי אנוש ● ישראל מתגייסת

עובדי חברת הביומד גמידה סל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד גמידה סל תהפוך לפרטית ותפטר 25% מהעובדים

קרן הייברידג' משתלטת על גמידה סל באמצעות המרת אג"ח ותהפוך אותה לחברה פרטית ● מנכ"ל החברה אבי ג'נקינס: "החיפוש שלנו אחר חלופה אסטרטגית לא הניב תוצאות" ● המניה צונחת ביותר מ-80%

עידן וולס, מנכ''ל קבוצת דלק / צילום: רון קדמי

העסקה שתגדיל את פוטנציאל הנפט של קבוצת דלק ב-100 מיליון חביות

הקבוצה סיימה את שנת 2023 עם הכנסות של 12.3 מיליארד שקל, צמיחה של 2.8% אבל הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב-60% ● החברה הבת איתקה צפויה להתמזג עם חברת נפט הפועלת בים הצפוני ● התגמולים לשלושת בכירי קבוצת דלק הסתכמו ב-2023 בעלות מצרפית של כמעט 50 מיליון שקל

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

אחרי שהפסידה 1.6 מיליארד שקל בשלוש שנים - פתאל חזרה לרווח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

אימו של החייל החטוף: "גורמי הביטחון הפחידו אותנו"

מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני ובן 21 ובן 13 נפצעו קל ● דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה; במקביל, פעילות נרחבת של הכוחות באיו"ש ● קבינט המלחמה דן בחידוש המגעים לעסקה ● סמ"ר ניסים כחלון, בן 21 מחדרה, נהרג בדרום הרצועה • דיווחים: 9 הרוגים בתקיפת צה"ל בשני מוקדים בדרום לבנון • עדכונים שוטפים