יממה לאחר שהזהיר את הממשל בפיונגיאנג כי הוא צפוי "להיבחן כפי שלא נבחן מעולם", ממשיך לתקוף הנשיא טראמפ את שליט צפון קוריאה. בעצרת בחירות שקיים הלילה (בין שישי לשבת) באריזונה, שיגר טראמפ איום נוסף והבטיח כי ממשלו "יטפל באיש הטילים הקטן". "לא ניתן שאדם מטורף יסתובב בחוץ ויירה טילים לכל עבר", אמר טראמפ. "היה צריך לטפל באיש הטילים כבר מזמן".

כמו כן הפנה טראמפ אצבע מאשימה לעבר ממשל אובמה, ואמר כי אובמה וקלינטון היו צריכים לדאוג בעצמם לאיום הצפון קוריאני. "היה צריך לטפל בקים כבר לפני 8 שנים, ובכנות - לפני 15, 20 או 25 שנה", אמר טרמאפ. "זה לא היה צריך להגיע למצב שאני צריך לטפל בו היום, אבל אני אדאג לנושא כי אני חייב".

במקביל הודיעה הלילה סין על נקיטת סנקציות חדשות נגד צפון קוריאה, זאת על פי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם. סין הודיעה שתאסור על ייצוא מוצרי נפט לצפון קוריאה ועל ייבוא מוצרי טקסטיל. משרד המסחר הסיני הודיע על ההגבלות באתר הרשמי שלו בו, הוא הצהיר כי האיסור על ייצוא נפט יחל ב-1.10 בעוד האיסור על ייבוא טקסטיל יחל מיידית.

אתמול, לאחר שבאופן חריג נאם שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און והזהיר מפני "צעדי התגובה החריפים ביותר בהיסטוריה" נגד ארה"ב, כתב נשיא ארה"ב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי "קים הוא בבירור משוגע שלא אכפת לו להרעיב ולהרוג את בני עמו".

דברוי של טראמפ אמש מגיעים בתגובה לנאום שנשא מנהיג צפון קוריאה והובאו במלואם בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה, בהם הבהיר קים כי טראמפ "הכריז מלחמה בצורה פראית". "הנאום של טראמפ שכנע אותי שהדרך שבה בחרתי היא הנכונה, ואדבוק בה עד הסוף", אמר קים. לדבריו, האיומים של טראמפ "להשמיד לחלוטין את צפון קוריאה" לא הפחידו אותו או עצרו בעדו מלהמשיך בפעולותיו, וכינה בהמשך את הנשיא האמריקאי "מעורער נפשית".

"כאדם שמייצג את 'הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה', ובשם הכבוד שלי, של מדינתי ושל עמי, אני אגרום לנשיא ארה"ב לשלם על מה שאמר", איים קים בסיום דבריו. מאוחר יותר התייחס לדברים שר החוץ של הצפון, רי יונג הו, ואמר כי צעדי התגובה עלולים לכלול גם ניסוי נוסף בפצצת מימן באוקיינוס השקט.

הדברים של קים מגיעים שלושה ימים אחרי הנאום של טראמפ באו"ם, שם דיבר הנשיא על תוכנית הגרעין של צפון קוריאה ואיומיה החוזרים ונשנים. טראמפ האשים את פיונגיאנג באחריות "למוות מרעב של מיליונים ולעינויים של אינספור אחרים" וטען כי "המרדף שלהם אחר טילים בליסטיים ונשק גרעיני מאיים על כל העולם".

"לאף אומה על פני כדור הארץ אין עניין לראות את הפושעים האלה עם נשק גרעיני וטילים. לארה"ב יש כוח וסבלנות", הבהיר טראמפ ואז סייג והבהיר כי "אם תיאלץ ארה"ב להגן על עצמה או על בנות בריתה - לא תהיה לנו ברירה אלא להשמיד לחלוטין את צפון קוריאה".