שוק הפרסום והמכירות במובייל מגלגל מיליארדי דולרים. כולם רוצים להיות שם כי אם אתה לא שם אתה לא קיים אבל האם אתם באמת שם? בניגוד לפרסום המסורתי בו חברה היתה מתקשרת וקונה שטחי פרסום באופן מסודר, עידן המובייל הוא תזזיתי הרבה יותר כשמבוך האפשרויות הבלתי מוגבל לכאורה מייצר גם תחושה של ירי מוחלט באפילה.

חברת Bidalgo הישראלית פיתחה פלטפורמה המיועדת בעיקר לחברות המפתחות אפליקציות ומנסות למשוך אליהן לקוחות דרך פרסום במובייל. הטכנולוגיה של בידאלגו מבוססת על יכולות של למידת מכונה ובינה מלאכותית כשהרעיון הוא כאמור להצליח להגיע אל קהל היעד המיוחל ביעילות כלכלית מירבית.

את היכולת לפגוע במטרה משיגה בידאלגו באמצעות אלפי טסטים שונים שהיא עורכת כשרובם אינם פוגעים במטרות כלל וכלל. עבור חברות המפתחות אפליקציות, אליהן פונה בידאלגו, יש מצד אחד אפשרות לטרגט ביעילות כלכלית לקוחות וקהלים אולם מעבר לכך הן יכולות להשתמש ביכולות הבינה המלאכותית גם בכדי לשפר את פיתוח האפליקציה עצמו.

המודל הכלכלי של בידלגו בנוי על 5% מהתקציב שייעד המפרסם לרכישת מדיה במובייל. בתמורה לכך הוא מקבל את האפשרות להשתמש בתוכנה באופן עצמאי ובמידה ומדובר בחברה חסרת ניסיון הזקוקה לסיוע בבניית אסטרטגיה פרסומית ואפילו קריאייטיב אז האחוז עולה עד ל-15% ו-20%. בידלאגו פעילה בתחום כבר משנת 2010 ויש לה כיום מעל ל-100 עובדים בר"ג, סן פרנסיסקו וקוריאה. היא מחזיקה בשיתופי פעולה מסחריים עם גוגל ופייסבוק שהן פלטפורמות הפרסום הכי חזקות ברשת. מעבר להן יש לה חוזים לשיתוף פעולה גם עם אפל, סנאפצ'ט, פינטרסט, אינסטגרם ועוד פלטפורמות פרסום קטנות יותר.

היא מעולם לא גייסה כסף וכנראה לא מתכוונת לעשות את זה אבל היא צומחת בקצב מהיר מאוד עם למעלה מ-300 מיליון דולר מכירות.