בנק הפועלים מיישם מהר מהצפוי את הנחיית המפקחת על הבנקים בדבר צמצום הפעילות בחו"ל. הבנק הודיע היום (ג') כי החליט לסגור את הפועלים שווייץ, בדרך של מכירת הנכסים או בדרך אחרת. הודעת בנק הפועלים מפתיעה לאור העובדה שרק בשנה האחרונה בבנק החליטו לשנות את הפעילות בשווייץ, למכור חלק ממנה ולפתח את מה שנותר, ואילו כעת הם החליטו לסגור הכל.

נציין, כי הודעת בנק הפועלים  מגיעה יומיים אחרי שבנק ישראל הורה לכל הבנקים לצמצם כאמור את הפעילות בחו"ל ולשפר את ניהול הסיכונים. מן הסתם, ההחלטה לסגור את הפעילות בשווייץ הגיעה הרבה לפני הנחיית המפקחת חדוה בר. לאחר הפסקת פעילות בנק הפועלים שווייץ לא תיוותר לבנק פעילות משמעותית בתחום הבנקאות הפרטית בחו"ל.

להערכת הבנק, על-פי אומדן ראשוני, עלויות היציאה מהפעילות בשווייץ, הכוללות בעיקר הוצאות פיטורים והתחייבויות בגין שכירות ארוכת-טווח, יסתכמו בסך של 110 מיליון שקל וייכללו בתוצאות הפעילות של הרבעון השלישי של השנה. הפועלים מציין כי הוא עשוי לשאת בעלויות נוספות אשר ידווחו לאחר הרבעון השלישי ועד למועד השלמת הליך היציאה מהפעילות. 

הבנק מעדכן כי ההחלטה התקבלה לנוכח מדיניות ניהול הסיכונים של הבנק, הפועל למזער את סיכוני הציות בקבוצת הבנק, בין היתר, כפי שעלו בקשר עם חקירת הרשויות האמריקאיות, לצד שינויים
בסביבה הרגולטורית העולמית והשפעתם על סיכונים אלה.

בנק הפועלים שווייץ, עוסק בעיקר במתן שירותי בנקאות פרטית באמצעות סניף בשווייץ וסניף בלוקסמבורג. כמו כן, פועל בנק הפועלים שווייץ באמצעות חברה לייעוץ השקעות בישראל ונציגות בישראל.

באותו דיווח לבורסה, בנק הפועלים מדווח כי חתם על מזכר הבנות מחייב עם בנק ספרא למכירת תיק נכסי לקוחות הבנקאות הפרטית בשווייץ תמורת 98-120 מיליון שקל. השלמת המהלך צפויה במחצית השנייה של 2018.

עוד מדווח הבנק, כי הוא ממשיך לבצע בדיקות פנימיות בכל הנודע לחקירת הרשויות בארה"ב על הסיוע להעלמת מס בקרב הלקוחות, והוא ממשיך לדון באינטנסיביות עם הרשויות בארה"ב בכל הקשור להגעה להסדרים מוסכמים בחודשים הקרובים - אך טרם הושגה הסכמה.