גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל זוגלובק: "רוצים להיות באופן יומיומי בצלחת של כל צרכן"

אלי זוגלובק, יו"ר ומנכ"ל קבוצת זוגלובק: "להיות היום תעשיין זה להיות מתאבד" ■ נטו תעשייה? "התוכנית של שר האוצר כחלון שופכת את התינוק עם המים" ■ פורטפוליו

אלי זוגלובק / צילום: אלבום פרטי
אלי זוגלובק / צילום: אלבום פרטי

אלי זוגלובק

גיל: 47, תפקיד: יו"ר ומנכ"ל קבוצת זוגלובק

אני: וורקהוליק, אוטודידקט, סקרן, אוהב שינויים.

משפחה 1: ריינהולד זוגלובק, גרמני נוצרי, נולד בעיירה ענייה של כורי פחם. הוריו שלחו אותו ללמוד להיות קצב והוא התגלגל לעבוד בקצבייה כשרה, שנרכשה על-ידי הוריה של סבתא. סבתא עבדה כאופר בפריז, חזרה כדי לעבוד בחנות והתאהבה במאייסטר הגוי, שהתגייר למענה. הם התחתנו וברחו באישון לילה, כשאחיו של סבא, שהיה שוטר גרמני, אמר שמחפשים אותו כי הוא עושה שחיטה כשרה, שהייתה אז אסורה. הם עלו לישראל בחופזה והתיישבו בנהריה, לשם הגיעה גם אחותה של סבתא. הם קיבלו שתי נחלות ובנו שם משק חקאי ואטליז על גדות הגעתון. כל הילדים שנולדו להם, בהם אבא, נכנסו לעסק. הם היו עובדים בו אחרי הלימודים ובלילות היו מחלקים על האופניים את הסחורה בין החנויות והמסעדות.

משפחה 2: הוריה של אמא הגיעו מוישנבה בלרוס. סבא הואשם בחתירה נגד הקומוניזם ונשלח לסיביר. סבתא הייתה אז עם שני ילדים ותינוק בבטן ונשארה בעיירה. סבא נשלח לחזית בעיראק עם שאר האסירים הפוליטיים וחטף כדור בגב. את השיקום הוא העביר בקיבוץ אלונים. שם הוא קיבל את הידיעה שכל היהודים מוישנבה נרצחו, ומאוחר יותר התחתן עם בחורה מהקיבוץ וילד איתה ילד. אבל סבתא לא מתה. היא והילדים הצליחו להגיע ברכבות למרסיי, וחנו שם בכוונה להגר לבוסטון. כשהיא פגשה במקרה קיבוצניק מאלונים, סיפרה לו על סבא, ואותו קיבוצניק הבין מיד שאף על פי ששינה את השם, בן זוגה האבוד חי איתו בקיבוץ. הוא הציע לסבתא להגיע לישראל, אבל לא סיפר לה שסבא נשוי. הם נפגשו, סבא עזב את אשתו והתאחד איתה ועם הילדים והולידו את אמא, בת הזקונים.

הורים: נפגשו במסיבה במקרה, התאהבו, התחתנו ואמא עברה בעקבות אבא לנהריה. אני נולדתי ביום הנישואין הראשון שלהם. זוגלובק הייתה החיים שלהם. סבתא ניהלה את העסק, סבא היה איש המקצוע ואבא ניהל את מפעלי הייצור. חנן, אחיו של אבא, לקח על עצמו את המשחטה, רחל את הנהלת החשבונות. כולם חיו את זוגלובק.

ילדות: נהריה. גרנו מעל המפעל, בבית שבו גר אבא. המשרד שלי היום ממוקם במה שהיה הסלון של הבית. חצר המפעל הייתה מגרש המשחקים שלנו. כשחזרתי מבית ספר הייתי רץ אחרי אבא במפעל, שומע ולומד, ובחופשים קיבלנו מטלות קטנות. בגיל 14 כתבתי את תוכנת המלאי הראשונה של זוגלובק והייתי בטוח שאשתלב בהייטק. בגלל שהמשפחה הייתה גדולה, אף אחד לא ציפה ממני להמשיך את העסק. הצד הטכני והריאלי היה חזק אצלי, אז למדתי אלקטרוניקה בתיכון, עשיתי סקי מים ובגיל 17 עשיתי רישיון טיס.

תעופה: לא התקבלתי לקורס טיס בגלל משקפיים, אבל במשך השנים המשכתי לטוס. יש בטיסה עצמאות, תחושת שליטה, משהו מאוד מרגיע, סוג של תרפיה. כשגרנו בארצות-הברית היה לי מטוס והיינו טסים בסופי שבוע, כאן פחות יוצא לי לטוס.

ארצות-הברית 1: אחרי שירות בפיקוד הצפון, טסתי לניו-יורק עם אשתי הראשונה, שהייתה אמריקאית. הנישואים היו קצרים. למדתי כלכלה ומנהל עסקים ב-NYU, ותוך כדי לימודים התגבש אצלי הרעיון להקים מפעל לתחליפי בשר. ניסיתי לשכנע את המשפחה להיכנס איתי לביזנס, הם השיבו בשלילה, אבל אבא הבטיח לתמוך בי. שכרתי טכנולוג מזון סיני שעבד במרתף שלי ופיתח מוצרים.

Veggie Patch: ייצרנו מוצרים מצוננים במחלקת הבשר, זה לא תפס והחברה הייתה על סף סגירה. אבא אמר לי, אל תיכנע. כשהבנו שצריך להכניס את המוצרים למחלקת הירקות, המכירות זינקו.

קרן: אשתי. הכרנו בארץ כשבאתי לביקור מולדת, לקחתי אותה איתי לארה"ב ושם היא עבדה איתי וניהלה את המשרד. יש לנו שני ילדים.

ארצות-הברית 2: חיינו חיים מאוד נוחים ולא חשבנו לחזור לארץ, שם היה סכסוך גדול במשפחה סביב זוגלובק שהגיע לבית המשפט והשפיע קשה על מצב העסק ועל אבא, ולמזלי לא הייתי מעורה בו בגלל המרחק.

זוגלובק 1: יום אחד קיבלתי טלפון מבן הדוד שלי, אבי משכית, שאמר שהם מוכנים למכור את חלקם, כי המצב לא יכול להימשך כך. היינו משפחה מאוד מלוכדת והכול התנתק בתקופה ההיא. היום הקשר עם משפחת משכית טוב. בסופו של דבר אבא ויעל, שגרה בטורונטו, השלימו את הרכישה וביקשו ממני לחזור לארץ ולנהל את החברה. הרגשתי שהאחריות להמשכיות מונחת על כתפי. מכרתי את המפעל לנסטלה וב-2008 חזרנו לארץ. נשאבתי כל-כך חזק לעבודה שלא היה לי זמן לחשוב אם עשינו צעד נכון.

זוגלובק 2: אנחנו לא מגדירים את עצמנו חברת בשר אלא חברה שרוצה להיות באופן יומיומי במרכז הצלחת של הצרכן על כל גווניו - קרניבור, צמחוני, טבעוני, דתי וחילוני.

בשר מעובד: אחרי פגיעה של כ-35% בקטגוריות מסוימות אחרי הדו"ח של ארגון הבריאות העולמי, היא הצטמצמה לכ-4%. כל יום יוצא דו"ח אחר והציבור מבולבל.

ריינהולדס: מוצרי בשר פרימיום, שאנחנו חושבים שיש להם שוק. 40% מהלקוחות הם פודיס שמחפשים את הפרימיום והשאר מחפשים את הזול, קטגוריה שגם עליה אנחנו לא מוותרים. אנחנו מדינה קטנה ואם נגביל את עצמנו לא נוכל להתפרנס.

תחליפי בשר: טרנד הבריאות פגע בקטגוריה השנה ואנחנו עובדים על שיפור הערכים התזונתיים כדי להתמודד.

התעללות בבע"ח: היה תחקיר לפני כמה שנים. כבר מכרנו את המשחטות.

מאפים: קטגוריה סטגנטית, הכוללת פיצות, בורקסים ומאפים. אחרי פסח נאלצנו לפטר 50 מעובדי המאפייה אחרי שהמפעל הפסיד הרבה כסף במשך שנים. מהלך קשה מאוד.

תעשייה: להיות היום תעשיין זה להיות מתאבד. מאז מחאת הקוטג' - שלטעמי הייתה מוצדקת לחלוטין, כי מחירי המזון במדינת ישראל מאוד יקרים, כמו הדיור, התיירות והרכב - המחירים הפסיקו לעלות ואפילו ירדו, אבל מסביב הכול התייקר, הרגולציה הוכבדה והתעשיינים כורעים תחת הנטל.

נטו תעשייה: התוכנית של שר האוצר כחלון שופכת את התינוק עם המים. יכול להיות שיש תעשיות שאינן הכרחיות למדינת ישראל ואפשר לקיים אותן בהודו או בסין, אבל בחקלאות ומזון אין לנו אופציה אחרת. במלחמה הראשונה, כשהנמלים ייסגרו ושער המטבעות הזרים יעלה, מחירי המזון יזנקו. פתיחת השוק לייבוא, תהפוך אותו ליותר ריכוזי ותחסל חברות קטנות ובינוניות.

פנאי: אני גר בנהריה על הים ואני אוהב לשחות, לצלול ולבלות עם הילדים. קורא המון ושקוע בשיטת "לין" - פילוסופיה ניהולית שהתפתחה בחברת טויוטה ומטרתה להפוך את הארגון לארגון לומד שנמצא בשיפור מתמיד.

תפיסת עתיד: מקווה שהחברה תיראה אחרת, זה היתרון בחברה פרטית, שאפשר להסתכל לטווח ארוך. זוגלובק תהיה בסיס לקנייה ולשיפור של חברות למצוינות, ככל הנראה בתחום התעשייה ולא בהכרח בתעשיית המזון. תוך חמש-שש שנים אני מקווה להביא את החברה לטרנספורמציה שאני רוצה ואז לחזור להיות יו"ר פעיל ולמנות מנכ"ל במקומי.

עוד כתבות

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לתובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

איזה נשק ישראל תקנה בתקציב של 14 מיליארד דולר?

הסיוע האמריקאי לישראל שאושר בבית הנבחרים עומד על כ-26 מיליארד דולר, מתוכו 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית ומתחילת השנה איבדה מניית אפל 10.7% ● למרות הכל, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס