כל מי שהוביל או נזקק בעצמו לכיסא גלגלים מכיר ודאי את התחושה המתסכלת בה אתם ניצבים חסרי אונים אל מול גרם מדרגות בלתי עביר. פתרונות לסיטואציה הזאת הוצעו לא מעט בעבר. כבר ב-2009 חברת גלילאו פיתחה קונספט מעניין לכיסא גלגלים המסוגל לנוע כמעט בכל תוואי שטח ואף לטפס ולרדת במדרגות. על אף הסקרנות הרבה שעורר הפרויקט בזמנו, בסופו של דבר הוא לא יצא לפועל.

בשנת 2016 חברת טויוטה חברה לסגוואי והציגה את ה-iBOT, כיסא גלגלים חשמלי המסוגל לטפס במעלה המדרגות שנתקל אף הוא בקשיים טכניים. הייצור של הכיסא הופסק כשטויוטה הבטיחה כי עוד תשוב לפיתוח.

בימים אלה קבוצה של 5 סטודנטים לאומנות והנדסה משתי אוניברסיטאות מובילות בשווייץ אולי הצליחה להגיע לפתרון המיוחל. הצוות שכולל גם שני פרא-פלגים הציגה את הפיתוח שלה לכיסא גלגלים המסוגל להתגבר על כל מכשול הנקרה בדרכו ומותאם, על פי דבריהם, לסגנון החיים במאה ה-21.

ה-Scewo, כך קרוי הכיסא, מגיע עם גלגלים רחבים המסייעים לו להתגבר על כל מכשול והוא נבנה צר מספיק כדי לעבור בכל דלת. הכיסא ניתן לשליטה באמצעות ג'ויסטיק או באמצעות הטיית משקל הגוף של היושב בכיסא.

סט של הגדרות בטיחות מונעות כל אפשרות של התהפכות או החלקה על משטחים שונים והכיסא יכול אפילו להרים את הנכה באוויר בכדי להגיע למקומות גבוהים או לשיחה פנים מול פנים. הכיסא יכול להסתובב במקום כשצריך וגולת הכותרת היא כמובן היכולת שלו לטפס במדרגות.

בלחיצת כפתור אחת הסקואו שולף שתי מסילות גומי חזקות המסייעות לו לנוע על גבי המדרגות באופן חלק להפליא. המסילות מספיק גמישות וחזקות בכדי להעניק לכיסא את היציבות הדרושה לו אפילו בזמן עלייה במדרגות ספירליות. את הקונספט פיתחו הסטודנטים בזמן הלימודים ובשלהי 2018 הכיסא יהיה כבר מוכן לייצור המוני ושווק.