לפני חצי שנה הוצעה למכירה בשדרה החמישית במנהטן דירת דופלקס המשקיפה על הסנטרל פארק בעבור 120 מיליון דולר, מה שהיה המחיר הגבוה ביותר עבור נכס באזור הזה באותו זמן.

בתחילת ספטמבר מחיר הפנטהאוז כבר ירד ל-96 מיליון דולר, וכעת הנכס, אשר מתפרס על 1,115 מ"ר וכולל שבעה חדרי שינה, עשרה חדרי אמבטיה, סלון וחדר עבודה עם קירות מחופי עור, עומד למכירה בעבור 76 מיליון דולר בלבד. כלומר בפרק זמן של חצי שנה ירד המחיר ב-44 מיליון דולר.

במשך עשורים הוחזקה הדירה בבעלותו של ג'ון גוטפריד, המנכ"ל לשעבר של סלמון ברנדס וכונה "המלך של וול סטריט". כאשר זה נפטר במרץ 2016 בגיל 86, אלמנתו סוזן החליטה להעמיד את הנכס למכירה.

לפי ג'ון ברגר, סוכן הנדל"ן שאמון על מכירת הנכס, הירידה במחיר משקפת את מחיר הרכישה האחרון בבניין שעמד על 77.5 מיליון דולר.

כמו כן, נימק ברגר את ההחלטה להחזיר את הנכס לשוק בספטמבר בכך שחלק גדול מהרוכשים הפוטנציאלים של נכס מן הסוג הזה לא שהו בניו-יורק בתקופת הקיץ.

המגמה של ירידת ערך הנכסים היוקרתיים בניו-יורק איננה חדשה. כך לדוגמה הפנטהאוז המפואר של מעצב האופנה טומי הילפיגר שממוקם במלון פלזה בעיר ירד ממחיר של 80 מיליון דולר ל-50 מיליון דולר.

כמו כן עמיתו לעולם האופנה יורגן פידריך, מייסד המותג אספריט, הוריד את המחיר המבוקש עבור הדירה שלו באותו מלון ל-34.5 מיליון דולר ממחיר של 55.5 מיליון דולר, הסכום בו רכש את הדירה במקור, כשהועמדה לקנייה בשנת 2008.

המגמה הזו מייצגת קיפאון בשוק דירות היוקרה במנהטן. ע"פ נתונים מחברת הנדל"ן דאגלס אלימן, ברבעון השני של השנה נרשמה ירידה ממוצעת של 10.4% במחיר דירות היוקרה שנמכרו בעיר. כמו כן נדרשו 231 ימים בממוצע על מנת למצוא להן קונה.