חברת ויריליטי מדיקל (Virility Medical), אשר מפתחת מדבקה לגירוי חשמלי לשם טיפול בשפיכה מוקדמת, גייסה 3 מיליון שקל. החברה הוקמה בחממת NGT3 ונתמכת על ידי רשות החדשנות (המדען הראשי).

טל גולן, יזם החברה, מספר כי "לאחר מספר תפקידים בכירים בסטארט-אפים בתחום המכשור הרפואי, רציתי להקים חברה משלי והסתכלתי על התחום האסתטי. כשקוראים על אסתטיקה כמובן קוראים על בוטוקס ונתקלתי במאמר של נוירולוג טורקי שהתייחס לשיתוק של שרירים לשם טיפול בשפיכה מוקדמת. כשקראתי את המאמר עלה בדעתי שאם השריר קרוב לעור, הרי שגירוי חשמלי עשוי להתקבל טוב יותר מאשר זריקה לאזור האינטימי של הגבר".

גולן התמקד בתחום וגילה כי אין בו היום פתרונות מספקים. "יש רק תרופה אחת מאושרת לטיפול בשפיכה מוקדמת, שהיא יעילה ברמה מסוימת, אך יש לה תופעות לוואי חמורות ובארה"ב היא לא מאושרת. זו תרופה אנטי דיכאונית ממשפחת ה-SSRI. ברוב המדינות התרופה הזו לא רשומה להתוויה של טיפול בשפיכה מוקדמת אלא ניתנת על פי שיקול דעת הרופא".

שפיכה מוקדמת מוגדרת כשפיכה תוך פחות מדקה מהחדירה, או לפניה. בארה"ב לבדה, 79 מיליון גברים מדווחים על שפיכה מוקדמת, מהם 15 מיליון מחפשים באופן פעיל פתרון לבעיה. גולן: "בעולם של אחרי הוויאגרה אנחנו מבינים שהשוק של רפואת המין הוא עצום, ולא מוגבל בהכרח לאנשים עם בעיות, אלא גם סקרנים ו'משפרים'.

לדברי זוהר גנדלר, מנכ"ל קרן NGT3 המפעילה את החממה: "על פי סקר שוק שערכנו, מדובר בפוטנציאל שוק משמעותית גדול מזה של הוויאגרה. המשימה שלנו היא להמשיך לקדם את החברה בקצב המהיר בו נעה עד עכשיו".

- תפנו גם לשוק המשפרים או רק לאלה שמוגדרים רפואית כסובלים מבעיה?

גולן: "בוודאי שנפנה גם למשפרים. למה לא?".

- מה בעצם גורם לשפיכה מוקדמת?

גולן: "זו בעיה רפואית-נפשית. עבור חלק מן המטופלים היא גנטית, ולפעמים היא נרכשת, וקשורה ללחץ נפשי ולכן נרשמות התרופות האנטי דיכאוניות".

- המוצר שלכם מתאים לכל המקרים?

גולן: "כל שפיכה מתאפיינת בכיווצים מחזוריים של השריר שגורמת לפליטת זרע, ולכן זה צוואר בקבוק שבו אפשר להתערב בבעיה ללא תלות בסיבה שבגללה היא התחילה. אנחנו עושים מניפולציה על השריר באמצעות הגירוי החשמלי".

- איך משתמשים במוצר?

גולן: "מחדירים אותו לאזור הפרינאום של הגבר (בין פי הטבעת לשק האשכים), אפילו שעות לפני שפעילותו רצויה, ושם הוא מוסתר. ברגע הצורך, מפעילים אותו דרך אפליקציה בטלפון הסלולרי. זה לא פוגע בספונטניות. רוב הנבדקים שלנו אמרו שהתחושה היא בסדר, דגדוג שהוא אפילו נעים".

- באיזה שלב בפיתוח המוצר אתם נמצאים?

גולן: "ערכנו שני ניסויים קליניים, ניסוי בטיחות וניסוי הוכחת היתכנות, בכ-20 מטופלים בכל ניסוי. על פי הניסויים הללו המוצר מאוד יעיל - הושג עיכוב של פי 3.5 ותופעות הלוואי אפסיות ממש".

- זה מביך להיות סטארט-אפ בתחום השפיכה המוקדמת?

גולן: "יש תמיד בדיחות קטנות, מבוכות קטנות. אבל מי לא נתקל בנושא?".