גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"היינו יוצאים לפרדסים ומדמיינים שאנחנו פיטר פן"

הילדות בפנימייה והחיבור שם, הדרך הארוכה, המקפצה של "דה וייס" והרפרטואר שנבנה: "עוד 3 שנים יהיו לנו מספיק להיטים כדי למלא שעה וחצי" ■ גיא מנטש ויהל דורון מדברים כמו שהם שרים - מהלב

גיא מנטש ויהל דורון / צילום: כפיר זיו
גיא מנטש ויהל דורון / צילום: כפיר זיו

לא מזמן נסעו גיא מנטש ויהל דורון להיפגש עם ילדי מקהלה בפנימייה בהרי ירושלים. מפגשים כאלה, שקורים לא מעט, צובטים להם מיתרים כואבים בנשמה, ומחזירים אותם לימים שהם בעצמם היו ילדי פנימייה ב"הדסים", גיא מכיתה ה' ויהל שנה אחריו, ומחזירים אותם למציאות הלא פשוטה של התנתקות מההורים בגיל צעיר מחוסר ברירה וההכרח לגדל את עצמם כמעט לבד. כשאחד הילדים שאל אותם אם הם לא מתביישים לספר שהיו בפנימייה, הדמעות כמעט פרצו מעצמן. "אנחנו אומרים תמיד שהם צריכים להיות גאים בעצמם, שהם יותר חזקים ויש להם יותר כלים להתמודד עם העולם ועם החיים מאשר לבני גילם", אומר גיא, הצלע הפרועה בצמד, עם המבט הכחול הנאיבי בעיניים והטמפרמנט הסוער שגורם לו להשתלט על השיחה ולקטוע שוב ושוב את דבריו של יהל, שמוותר לו בהבנה שקטה.

"מי שלא טוב לו בבית, שיעזוב. יש אופציה. הם חייבים לחלום בעיקר בגלל הקושי. אצלי זה בא לידי ביטוי ברצון שלי להוכיח את עצמי, שאני שווה ולא פחות טוב מאף אחד אחר. יש הרבה ילדים מבתים רגילים שיש להם קשיים פסיכולוגיים". גיא לא מוכן לספר למה הגיע לפנימייה, מסתתר מאחורי קליפה קשה. "אני לא צריך שירחמו עליי, או שיתחברו אלינו בגלל זה", הוא מנמק. "הרבה יותר מרגש שהם אוהבים מה שאנחנו עושים גם בלי הרקע הטלנובלי".

"ואני בגישה שכל אחד מאיתנו הוא בנאדם נפרד", אומר יהל, רגוע יותר, שקול ופתוח, "ואין לי בעיה לספר למה הגעתי להדסים. ההורים שלי התגרשו בגיל צעיר, גרנו בערד, אמא התחתנה בשנית והיה רע בבית. אחי יצא ראשון להדסים ואני הגעתי לשם בעקבותיו".

"כנראה שאני קצת בורח מזה", אומר גיא. "ואין סיבה, באמת", ממשיך אותו יהל. "אנחנו מדברים על זה בהופעות שלנו, כי אם יש ילד אחד שרע לו, ושומע שיש אופציה כזאת, זה כבר שווה הכול. ולא בקטע צהוב".

לא ריחמתם על עצמכם?

גיא: "תמיד יש כאלה שהמצב שלהם יותר קשה משלך, אז אתה מקבל פרופורציה".

יהל: "יש כאלה שלא שרדו, כאלה שנכנסו לכלא. לא לכולם היה מזל, אבל יש משהו מחבר".

גיא: "עצוב לי לראות ילדים אבודים, שלא סגורים על מה ומי שהם. אין להם בעצם זכות בחירה. יש כאלה שנשלחים למקומות שהם לא רוצים להיות בהם. מצד אחד אתה עצמאי ומהצד השני אין לך עצמאות באמת. היה זמן שרציתי כבר לברוח משם. היה לי ויז'ן שאני אדם בוגר ששוכר דירה והולך לעבוד, והיה לי איפה לישון, שלוש ארוחות ביום, מיטה חמה".

יהל: "ואני הערכתי את זה בזמן אמיתי, לא הבנתי למה בכלל צריך לצאת משם. פעמיים בחיים הרגשתי שאני נקרע מקשר שלי למקום. בגיל שש כשהמשפחה התפרקה, וכשהייתי צריך להתגייס לצבא ויצאתי מהדסים".

אלבום או סינגלים?

בשירים שלהם שזורה הבדידות במילים ובמוזיקה המלנכולית כמוטיב חוזר שמהדהד גם בסינגל האחרון שהוציאו, "רצים באוויר", שבו הציפו זיכרונות מהתקופה ההיא. גיא אומר שהרבה אנשים חשבו שזה שיר אהבה, "אבל זה בכלל שיר שנבע מהזיכרונות שלנו, מהביקורת על ההורים". "בכל דבר יש אור וחושך", מסביר יהל. "הכול טרגי במידה כזו או אחרת. אני מרגיש שיש לי כמיהה לגב שלא היה לי".

"ואצלי זה ממש הפוך", תורו של גיא להתריס. "קיבלתי שזה המצב וכל השנים הכמיהה שלי הייתה להיות חופשי וליצור לעצמי את הגב, כי אין מי שייתן לי אותו. מה שנשאר לי היה לשרוד. אבל אני חייב להגיד שמאלבום לאלבום הבדידות תופסת פחות מקום. אולי כי כבר פרקנו אותה".

"עכשיו יש נשים בחיינו", מחייך יהל, "והן מספקות מספיק חומרים. אבל ב'רצים באוויר' התרפקנו על העבר", וגיא מפליג לשם: "על הנעורים, התמימות, איך היינו יוצאים לפרדסים ומדמיינים שאנחנו פיטר פן".

כבר 20 שנה הם חברים, מכירים אחד את השני עד רמת הנקבובית בעור, תמיד ניגנו יחד. התחילו לכתוב באנגלית, ועברו לעברית. מישהו מציף משהו, שורה, עושים פינג-פונג עד שיש משהו ששניהם אוהבים. גיא, די.ג'יי מקצועי, אמון על הצד הטכנולוגי במוזיקה, ובקשרי החוץ - יהל הוא שרהוט ומסודר. "בלחן", אומר יהל, "זה יותר קל. יש לנו נה-נה-נה ואנחנו זורמים. אחרי כמה אלבומים ועשרות שירים התחלנו לעבוד עם דן תורן ולמדנו ממנו איך לצקת מילים לתוך המוזיקה".

גיא: "היינו בסיטואציה של מה שאנחנו רוצים לחדש. תמיד היינו מאוד אינטואיטיביים וקצת הסתבכנו, איבדנו את היכולת לשפוט את עצמנו והוא דייק אותנו. למי אתם שרים? מה אתם רוצים להגיד? הוא לימד אותנו להכניס אימג'ים לטקסט, להרחיב את נקודת המבט, להציף דברים".

אתם יוצאים לסיבוב הופעות חדש שחנכתם בזאפה בשבוע שעבר.

"בהפקה של ג'וני גולדשטיין, עם עיבודים חדשים. אנחנו רוצים לחדש לקהל וגם לנו, שירים מהאלבום החדש".

מתי יצא האלבום?

"פברואר-מארס".

מי מוציא היום אלבומים, בשביל מה צריך את זה?

"למען המעטים שעדיין צורכים אלבומים".

יהל: "למה מעטים?".

גיא: "כי מעטים רוכשים היום אלבומים ומאזינים להם מ-א' עד ת'. אנשים מתקשים היום לצרוך אלבום שלם. גם קולדפליי עשו EP עם חמישה שירים. גם לתקשורת קשה לפרגן לאלבום שלם. משמיעים שלושה-ארבעה שירים וזהו. השאר הולך לפח".

יהל: "שום דבר לא הולך לפח. לרדיו יש פלייליסט עם כמות מוגבלת של שירים שהוא יכול להכניס".

גיא: "תרבות הצריכה היא אינסטנט, טרנדים חולפים, מה שמושמע עכשיו לא יהיה עוד יומיים".

יהל: "ואלבום מקבע את זה, נותן פרספקטיבה".

גיא: "לאנשים אין היום מכשיר לדיסקים באוטו. הכול מהסמארטפון".

לאן המוזיקה הולכת?

"מהרבה בחינות זה אסון, אבל מבחינת הקידמה הכול עובר למוצר יותר קטן ונוח. זה טבעי וזה צריך לקרות. אתה מוציא סינגל ועושה ממנו איוונט, מצלם קליפ, מקדם איתו הופעות, אנשים מורידים אותו באייטיונס, סופרים הורדות. יכול להיות שגם ההופעות יהיו בעתיד יותר קצרות, לא בטוח".

יהל: "אולי זה גם קשור לרמת הקשב שהולכת ויורדת. פעם הביץ' בויז היו נותנים הופעה של חצי שעה עם כל הלהיטים שלהם ויורדים מהבמה. בהופעות קנויות אנחנו עולים ל-40 דקות וזה מדויק. אבל כשאנשים באים לזאפה, הם רוצים לשמוע שירים שהם לא להיטים ואתה רוצה להעביר אותם חוויה של מעבר לטופ 10".

גיא: "עוד שלוש שנים יהיו לנו מספיק להיטים כדי למלא שעה וחצי".

יד ביד עם אביב גפן

מתחילת הדרך הם מפיקים ומקליטים את עצמם בעצמם, מה שמוריד עלויות ומעלה את ההיתכנות הכלכלית של שיתוף הפעולה ביניהם, שמכורח היותם צמד, ההכנסות בו מתחלקות לשניים. "הפקה זה הדיי ג'וב שלנו", אומר גיא, שנשוי למארינה מקסימליאן בלומין, שגם לה הם כבר הפיקו שירים, כמו ללירן דנינו, מירי מסיקה, רוני דלומי, הראל סקעת ועילי בוטנר.

"אנחנו גם כותבים מוזיקה לפרסומות ולסדרות. כשהשתחררנו מצה"ל ועברנו לתל-אביב, כל אחד מאיתנו עבד בעבודה מזדמנת. אני בבורקס ויהל היה טלפנית באגאדיר. היה לנו שכר דירה של אלף שקלים יחד. מאוד רצינו לעשות רק מוזיקה ולא רק מוזיקה מקורית שלנו. זה עולם כל-כך רחב עם המון פעילות. בתקופה ההיא לא כתבנו יחד. התחלתי לעבוד באולפן 'דאון טאון' ובמשך ארבע שנים ניהלתי אותו, עד שהחלטתי לצאת לעצמאות. עשיתי סשן ראשון עם שלמה גרוניך. אחר כך עם אייל גולן, גם מארינה הייתה שם, ושנים אחר כך הזכרתי לה את זה".

וממה אתה התפרנסת, יהל?

"ניגנתי אצל צופית גרנט; עם שרון הולצמן, הפקתי לו אלבום; לימדתי גיטרה".

גיא: "המוזיקה שלנו הגיעה אחרי הרבה שנים מאחורי הקלעים".

יהל: "ב-2008 היינו בהופעה של קולדפליי בבודפשט, יחד עם חבר שלמד שם רפואת שיניים, וכשחזרנו לארץ התחלנו לכתוב ולהקליט באולפן הביתי שלנו. שלוש שנים עבדנו על האלבום הראשון שלנו באנגלית ובמקביל הפקנו לאחרים".

גיא: "גם כשאתה עושה את ההפקות הכי נחשבות, עדיין יש לך את הרצון העז לעשות משהו משלך. זו הייתה השאיפה שלנו".

ומה עם חו"ל? התחלתם את הדרך באנגלית.

יהל: "התחלנו לתרגם שירים וזה לגמרי חלום. אפילו שלחנו שירים לחו"ל ואיזה ילד מפוקפק בן 20 מאנגליה שלח לנו חוזה. לא היה לנו מושג איך העסק הזה עובד. גם בארץ לא הבנו איך דברים עובדים. לשיר הראשון שלנו היה השם הכי ארוך והכי לא קליט בעולם. עשינו לעצמנו יח"צ, התקשרנו בעצמנו לתחנות רדיו וקיבלנו כמה השמעות בגלגל"צ, ו-88 פרגנו, ובסוף הבאנו להופעה בתמונע 250 איש ובהופעה הבאה, כשהיינו בטוחים שאנחנו הולכים לפוצץ את האולם, הגיעו 40".

כאפה.

"וזה אחרי שהופענו במלא חורים".

גיא: "ואז הבנו שאנחנו צריכים פלטפורמה שתקדם אותנו והבנו שדה וויס היא אחלה אופציה, וזה באמת עשה לנו טוב. באנו אליהם עם ים של דרישות, לקחנו עורך דין ושינינו את כל החוזים. זה לא היה חלק מאסטרטגיה, פשוט רצינו עוד קהל, כי עברנו אצל כל-כך הרבה משרדים ומנהלים שנפנפו אותנו. ופתאום, כולם רצו לעבוד איתנו".

יהל: "והיה לנו מזל שאביב גפן, שהיה המנטור שלנו, והמנהלת שלו, לקחו אותנו ביד לארומה מיוזיק וליוו אותנו בחתימה".

כדי שלא ידפקו אתכם.

"והרגשנו הכי בבית. לייבל בוטיק, לא מאיים".

גיא: "הנה, יהל, יש לך גב".

יהל: "לגמרי. זה להיות בתוך מערכת שעוטפת. אני אומר לגיא, בוא נפתח חברה".

גיא: "ואני אומר, אין צורך. אנחנו תחת לייבל ועד שלא נגיע למדרגת מס מסוימת, זה לא כלכלי".

אתם לא פוחדים מפיצוץ כמו באתניקס, שיחסל גם את הקריירה המשותפת וגם את החברות?

"הם", אומר גיא, "לא הכירו בגיל 12 ולא גרו באותו חדר בפנימייה. אנחנו נמצאים הרבה יותר זמן יחד מאשר היינו עם המשפחות שלנו ויש לזה משמעות עמוקה".

ת.ז.

גיא (באוויר): 32, נשוי ואב לבת, אשתו היא הזמרת מארינה מקסימיליאן בלומין. גר בתל-אביב

יהל (בגיטרה): 32, נשוי ואב לבן, אשתו היא הזמרת נעמה כהן. גר בתל-אביב

אקטואלי: ב-20.10 יופיעו בזאפה תל-אביב. ב-16.12 יופיעו בזאפה ירושלים וב-17.12 בזאפה חיפה

עוד כתבות

תחזיות 2026 / עיצוב: אלישע נדב

גלובס מנתח את האירועים הגדולים של השנה הקרובה בעולם

מרוץ החימוש הגרעיני מאיים להתחדש, אירופה זקוקה לחיילים והמשבר התקציבי מעמיק ● ישראל, ארה"ב והונגריה הולכות לקלפיות, ההנפקות הגדולות אי פעם בדרך לוול סטריט והמונדיאל שייערך בשלוש מדינות הוא היקר בכל הזמנים ● הצצה מרתקת לתחזיות ענקיות הפיננסים בכלכלה העולמית, ומה חושבים הבנקים הישראליים ● פרויקט מיוחד

לינק אנד קו 08 פלאג–אין / צילום: יח''צ

במחיר של 230 אלף שקל: הפלאג-אין שמציג טווח חשמלי כמעט כפול מהממוצע

לינק אנד קו הסינית, חברה אחות של וולבו, מציגה קרוס-אובר גדול ומפואר עם סוללה מסיבית וטווח חשמלי רציני, במחיר כניסה מרשים ● היא עדיין לא מלוטשת מבחינה דינמית, כמו מותגי הפרימיום האירופיים, אך מציעה יחס תמורה לכסף שעליו היצרנים המערביים יכולים רק לחלום

ג'ונתן רוס, מייסד ומנכ''ל גרוק / צילום: ap, Jeff Chiu

הטאלנט ששווה 20 מיליארד דולר: האיש שסימן את עצמו כאלטרנטיבה מצטרף לאנבידיה

הוא הזהיר מהתלות בה, ביקר את הארכיטקטורה שלה ובנה חלופה טכנולוגית מצליחה משלו - ועכשיו מייסד גרוק ג'ונתן רוס עובר לצד של ג'נסן הואנג ● כך אנבידיה שמה יד על הטאלנט ועל הטכנולוגיה של סטארט־אפ השבבים במהלך עוקף רגולציה, שיחזק את מעמדה בשוק האינפרנס

שבבים

"יקפוץ ב-30% בשנת 2026": השוק החם שמסמנים בבנק אוף אמריקה

לפי בנק אוף אמריקה, בום הבינה מלאכותית נמצא באמצע דרך ארוכה ותנודתית שתימשך כעשור ● החברות שיובילו את השוק הן אלה בעלות יתרון תחרותי חזק ועמיד שניתן למדידה בדרך פשוטה - שולי הרווח ● וגם, האם אנבידיה יקרה מדי?

נתון בשבוע / איור: גיל ג'יבלי

טסלה מול BYD: הסיפור ההפוך של יצרניות הרכב החשמלי הגדולות בעולם

מניית טסלה קפצה ב־6 החודשים האחרונים במעל 40% ושברה את שיא כל הזמנים ● לעומתה, BYD מציגה מגמה הפוכה עם ירידה דו־ספרתית באותה התקופה ● מה עומד מאחורי הפערים, ואיך מושפע מכך תיק ההשקעות שלכם?

מתחם שיכון הרופאים בתל השומר / הדמיה: Arceffect Adi Bueno

החברה שזכתה במכרז הענק לפרויקט דיור להשכרה בתל השומר

אשטרום זכתה במכרז להקמת למעלה מאלף יחידות דיור בתל השומר, הוועדה המחוזית תדון בתוכנית הענק למתחם תחנת נגה בגבעתיים, שתי עסקאות מימון גדולות נחתמו בטבריה ובירושלים, וגם: המהלך החדש של משרד השיכון לטובת אזרחים הזכאים לסיוע בשכר דירה ● חדשות השבוע בנדל"ן

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ / צילום: Reuters

טראמפ הודיע: ארה"ב תקפה יעדי דאעש בניגריה

לדברי נשיא ארה"ב, התקיפות בוצעה בהוראתו וכללו שורת יעדים ● המהלך מגיע לאחר שבועות של איומים אמריקאים לפעולה צבאית בשל פגיעה בנוצרים במדינה ● ממשלת ניגריה דחתה בעבר את הטענות וטענה כי היא מחויבת לחופש דת ולהגנה על כלל האזרחים

אמנת START / עיצוב: אלישע נדב

אמנת הגרעין עומדת לפוג. האם היא תתחדש? "טראמפ רוצה להראות שבעל הבית השתגע"

מאז המלחמה הקרה הקפידו רוסיה וארה"ב להאריך בכל כמה שנים את האמנה שהגבילה את התחמשותן בנשק אטומי • כעת היא מתקרבת שוב לסיומה, והן יידרשו שוב לסוגיה • אלא שהפעם מארג האינטרסים השתנה: פוטין שקוע בבוץ האוקראיני, לטראמפ יש חזית מתעצמת מול סין, ושתי המדינות מנהלות עסקאות גרעיניות עם מדינות אחרות - שבכוחן לשנות את מאזן האימה ● האירועים הגדולים של 2026, פרויקט מיוחד

גם זה קרה פה / צילום: איל יצהר, נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת

חנן מור שילם פי 5: מי קנה השבוע קרקע ברמת גן ב-330 אלף שקל לדירה?

באוצר רוצים לפתור בעיית כוח אדם עם AI ● שר הכלכלה לא מתמצא בפטורים ממס ● ומה נדרש כדי לשכנע יזמים להקים פה דירות שמניבות תשואה נמוכה ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אוטובסים של אגד בתחנה המרכזית ראשון לציון / צילום: Shutterstock, shutterstock

קיסטון ובנק לאומי בהסכם למימון מחדש של 1.75 מיליארד שקל לאגד

מדובר באחד מהסכמי המימון הגדולים במשק והוא יוצא לדרך לקראת הפרדת פעילות הנדל"ן של אגד ומימוש האופציה לרכישת יתרת מניות החברים

נשים במקלט. תחושת הביטחון התערערה / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

הממשלה קיבלה החלטה דחופה וקריטית, אבל היא אפילו לא מנסה ליישם אותה

המלחמה העמיקה את הפערים המגדריים בישראל, ורוב הנשים מדווחות על חשש מוגבר לפגיעה בביטחון האישי ● הממשלה קיבלה החלטה לתת מענה, אבל לא עשתה את זה בפועל ● מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, בשיתוף שדולת הנשים, עוקב אחרי סיוע לנשים בשעת חירום

פרופ' אוליבר הארט / צילום: אלון גלבוע

"קולגות חושבים שיצאתי מדעתי": הכלכלן חתן פרס נובל שרוצה להכניס ערכים לשוק ההון

פרופ' אוליבר הארט רוצה להחזיר ערכים כמו הוגנות לחוזים, לישיבות דירקטוריון ולאסיפות בעלי המניות ● בימים אלה הוא מקדם רעיון חתרני כמעט לדמוקרטיזציה של שוק ההון ושיתוף בעלי המניות בקבלת החלטות שוטפות של חברות ● השבוע הוא הגיע לישראל כדי להשתתף בכנס השנתי של מרכז אריסון ל-ESG בבית הספר אריסון למנהל עסקים של אוניברסיטת רייכמן ● ניצלנו את ההזדמנות כדי לברר איתו איך המודלים שלו עובדים במציאות

תביעות בגין ביטולי טיסות / איור: גיל ג'יבלי

גל התביעות נגד חברות התעופה הוקפא עד להכרעת בג"ץ

גל התביעות שהוגש נגד חברות התעופה הזרות בגין ביטולי הטיסות נתקל בבקשות לעיכוב ההליכים, בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ ● ההערכה: סכום הפיצוי צפוי להצטבר למאות מיליוני שקלים

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: ap, Ng Han Guan

העסקה הגדולה בתולדות אנבידיה: תשלם 20 מיליארד דולר לסטארט־אפ AI

אנבידיה וגרוק חתמו על הסכם רישוי טכנולוגי בהיקף ענק, שכחלק ממנו המייסד של גרוק ג'ונתן רוס ובכירים נוספים יעברו לשורות אנבידיה ● גרוק, שנוסדה ב־2016 כדי להתחרות בענקית השבבים, גייסה רק לפני מספר חודשים לפי שווי של כ־7 מיליארד דולר "בלבד"

טיל מיירט של מערכת THAAD / צילום: ויקימדיה, The U.S. Army/Ralph Scott

המחיר המפתיע של המלחמה עם איראן: האם לאמריקאים נגמרו המיירטים?

בהשפעת המלחמה נגד איראן, ארה"ב נותרה עם מחסור במיירטים מסוג THAAD • התעשייה האווירית מהדקת קשרים וחונכת מרכז חדשנות באזרבייג'ן ● וגם: קולומביה מבקרת את ישראל, אך במקביל רוכשת ומטמיעה מערכת הגנה אווירית ישראליות ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

זום גלובלי / צילום: AP

הודו עושה היסטוריה, והתחנה הגרעינית שחוזרת לפעול ביפן

הודו עשתה היסטוריה ושיגרה לחלל את לוויין התקשורת המסחרי הכבד בעולם ● תחנת הכוח הגרעינית הגדולה ביפן שבה לפעול אחרי יותר מעשור ● ובהונדורס המועמד של טראמפ זכה בבחירות - ועורר טענות לזיוף • זום גלובלי, מדור חדש

כוחות צה''ל בגבול לבנון (ארכיון) / צילום: דובר צה''ל

חוסל בלבנון מחבל מיחידת המבצעים של משמרות מהפכה

מנהיג דאעש בדמשק נעצר ע"י כוחות הביטחון של סוריה ● כוחות הביטחון פעלו הלילה לאכיפה חוזרת כנגד מבנים לא חוקיים ישראלים ● המשפחות המתנגדות לוועדת החקירה הפוליטית צפויות למקד את הלחץ בח"כים החרדים ● אלי פלדשטיין התייחס בראיון לעימות עם יונתן אוריך בחקירה וטען: "יש ללשכה חומרים על גלנט" ● עדכונים שוטפים

עסקת הגז עם מצרים יוצאת לדרך / עיצוב: אלישע נדב

הסכם הגז עם מצרים: מיליארדים למדינה או שנשלם על זה ביוקר?

בשנה הקרובה תחל ישראל לספק גז טבעי למצרים - בהסכם היצוא הגדול ביותר שנחתם כאן ● המהלך צפוי להכניס למדינה 58 מיליארד שקל עד 2040, להמריץ את הרחבת החיפושים בים התיכון ולהפחית את המחיר המקומי ● אבל הוא גם פוגע דרמטית בעתודות, וכשתגיע העת לייבא, זה יעלה לנו יותר ● האירועים הגדולים של 2026, פרויקט מיוחד

הזכייה השנייה בגודלה אי־פעם בארה״ב / צילום: Reuters

אחד מהסכומים הגדולים בהיסטוריה: זוכה ב-1.8 מיליארד דולר בהגרלת הלוטו בארה"ב

אמריקאי אחד בר־מזל זכה בסכום יוצא דופן של כ־1.8 מיליארד דולר בהגרלת הפאוורבול של ערב חג המולד - מדובר בג'קפוט השני בגודלו אי־פעם בלוטו האמריקאי ובזכייה השנייה בלבד במדינת ארקנסו • לפי איגוד הפאוורבול, הסיכויים לזכייה בפרס עמדו על אחד ל־292.2 מיליון

הדמיית הפרויקט. 475 דירות במקום 196 / הדמיה: משה צור אדריכלים

למה פרויקט ברמת אביב תקוע חמש שנים בוועדה המקומית

שני מתחמים ברמת אביב, ברחובות ליאון בלום וברזיל, מחכים לאישור תוכנית פינוי־בינוי בוועדה המקומית תל אביב אולם שוב ושוב, האישור נדחה