גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"היינו יוצאים לפרדסים ומדמיינים שאנחנו פיטר פן"

הילדות בפנימייה והחיבור שם, הדרך הארוכה, המקפצה של "דה וייס" והרפרטואר שנבנה: "עוד 3 שנים יהיו לנו מספיק להיטים כדי למלא שעה וחצי" ■ גיא מנטש ויהל דורון מדברים כמו שהם שרים - מהלב

גיא מנטש ויהל דורון / צילום: כפיר זיו
גיא מנטש ויהל דורון / צילום: כפיר זיו

לא מזמן נסעו גיא מנטש ויהל דורון להיפגש עם ילדי מקהלה בפנימייה בהרי ירושלים. מפגשים כאלה, שקורים לא מעט, צובטים להם מיתרים כואבים בנשמה, ומחזירים אותם לימים שהם בעצמם היו ילדי פנימייה ב"הדסים", גיא מכיתה ה' ויהל שנה אחריו, ומחזירים אותם למציאות הלא פשוטה של התנתקות מההורים בגיל צעיר מחוסר ברירה וההכרח לגדל את עצמם כמעט לבד. כשאחד הילדים שאל אותם אם הם לא מתביישים לספר שהיו בפנימייה, הדמעות כמעט פרצו מעצמן. "אנחנו אומרים תמיד שהם צריכים להיות גאים בעצמם, שהם יותר חזקים ויש להם יותר כלים להתמודד עם העולם ועם החיים מאשר לבני גילם", אומר גיא, הצלע הפרועה בצמד, עם המבט הכחול הנאיבי בעיניים והטמפרמנט הסוער שגורם לו להשתלט על השיחה ולקטוע שוב ושוב את דבריו של יהל, שמוותר לו בהבנה שקטה.

"מי שלא טוב לו בבית, שיעזוב. יש אופציה. הם חייבים לחלום בעיקר בגלל הקושי. אצלי זה בא לידי ביטוי ברצון שלי להוכיח את עצמי, שאני שווה ולא פחות טוב מאף אחד אחר. יש הרבה ילדים מבתים רגילים שיש להם קשיים פסיכולוגיים". גיא לא מוכן לספר למה הגיע לפנימייה, מסתתר מאחורי קליפה קשה. "אני לא צריך שירחמו עליי, או שיתחברו אלינו בגלל זה", הוא מנמק. "הרבה יותר מרגש שהם אוהבים מה שאנחנו עושים גם בלי הרקע הטלנובלי".

"ואני בגישה שכל אחד מאיתנו הוא בנאדם נפרד", אומר יהל, רגוע יותר, שקול ופתוח, "ואין לי בעיה לספר למה הגעתי להדסים. ההורים שלי התגרשו בגיל צעיר, גרנו בערד, אמא התחתנה בשנית והיה רע בבית. אחי יצא ראשון להדסים ואני הגעתי לשם בעקבותיו".

"כנראה שאני קצת בורח מזה", אומר גיא. "ואין סיבה, באמת", ממשיך אותו יהל. "אנחנו מדברים על זה בהופעות שלנו, כי אם יש ילד אחד שרע לו, ושומע שיש אופציה כזאת, זה כבר שווה הכול. ולא בקטע צהוב".

לא ריחמתם על עצמכם?

גיא: "תמיד יש כאלה שהמצב שלהם יותר קשה משלך, אז אתה מקבל פרופורציה".

יהל: "יש כאלה שלא שרדו, כאלה שנכנסו לכלא. לא לכולם היה מזל, אבל יש משהו מחבר".

גיא: "עצוב לי לראות ילדים אבודים, שלא סגורים על מה ומי שהם. אין להם בעצם זכות בחירה. יש כאלה שנשלחים למקומות שהם לא רוצים להיות בהם. מצד אחד אתה עצמאי ומהצד השני אין לך עצמאות באמת. היה זמן שרציתי כבר לברוח משם. היה לי ויז'ן שאני אדם בוגר ששוכר דירה והולך לעבוד, והיה לי איפה לישון, שלוש ארוחות ביום, מיטה חמה".

יהל: "ואני הערכתי את זה בזמן אמיתי, לא הבנתי למה בכלל צריך לצאת משם. פעמיים בחיים הרגשתי שאני נקרע מקשר שלי למקום. בגיל שש כשהמשפחה התפרקה, וכשהייתי צריך להתגייס לצבא ויצאתי מהדסים".

אלבום או סינגלים?

בשירים שלהם שזורה הבדידות במילים ובמוזיקה המלנכולית כמוטיב חוזר שמהדהד גם בסינגל האחרון שהוציאו, "רצים באוויר", שבו הציפו זיכרונות מהתקופה ההיא. גיא אומר שהרבה אנשים חשבו שזה שיר אהבה, "אבל זה בכלל שיר שנבע מהזיכרונות שלנו, מהביקורת על ההורים". "בכל דבר יש אור וחושך", מסביר יהל. "הכול טרגי במידה כזו או אחרת. אני מרגיש שיש לי כמיהה לגב שלא היה לי".

"ואצלי זה ממש הפוך", תורו של גיא להתריס. "קיבלתי שזה המצב וכל השנים הכמיהה שלי הייתה להיות חופשי וליצור לעצמי את הגב, כי אין מי שייתן לי אותו. מה שנשאר לי היה לשרוד. אבל אני חייב להגיד שמאלבום לאלבום הבדידות תופסת פחות מקום. אולי כי כבר פרקנו אותה".

"עכשיו יש נשים בחיינו", מחייך יהל, "והן מספקות מספיק חומרים. אבל ב'רצים באוויר' התרפקנו על העבר", וגיא מפליג לשם: "על הנעורים, התמימות, איך היינו יוצאים לפרדסים ומדמיינים שאנחנו פיטר פן".

כבר 20 שנה הם חברים, מכירים אחד את השני עד רמת הנקבובית בעור, תמיד ניגנו יחד. התחילו לכתוב באנגלית, ועברו לעברית. מישהו מציף משהו, שורה, עושים פינג-פונג עד שיש משהו ששניהם אוהבים. גיא, די.ג'יי מקצועי, אמון על הצד הטכנולוגי במוזיקה, ובקשרי החוץ - יהל הוא שרהוט ומסודר. "בלחן", אומר יהל, "זה יותר קל. יש לנו נה-נה-נה ואנחנו זורמים. אחרי כמה אלבומים ועשרות שירים התחלנו לעבוד עם דן תורן ולמדנו ממנו איך לצקת מילים לתוך המוזיקה".

גיא: "היינו בסיטואציה של מה שאנחנו רוצים לחדש. תמיד היינו מאוד אינטואיטיביים וקצת הסתבכנו, איבדנו את היכולת לשפוט את עצמנו והוא דייק אותנו. למי אתם שרים? מה אתם רוצים להגיד? הוא לימד אותנו להכניס אימג'ים לטקסט, להרחיב את נקודת המבט, להציף דברים".

אתם יוצאים לסיבוב הופעות חדש שחנכתם בזאפה בשבוע שעבר.

"בהפקה של ג'וני גולדשטיין, עם עיבודים חדשים. אנחנו רוצים לחדש לקהל וגם לנו, שירים מהאלבום החדש".

מתי יצא האלבום?

"פברואר-מארס".

מי מוציא היום אלבומים, בשביל מה צריך את זה?

"למען המעטים שעדיין צורכים אלבומים".

יהל: "למה מעטים?".

גיא: "כי מעטים רוכשים היום אלבומים ומאזינים להם מ-א' עד ת'. אנשים מתקשים היום לצרוך אלבום שלם. גם קולדפליי עשו EP עם חמישה שירים. גם לתקשורת קשה לפרגן לאלבום שלם. משמיעים שלושה-ארבעה שירים וזהו. השאר הולך לפח".

יהל: "שום דבר לא הולך לפח. לרדיו יש פלייליסט עם כמות מוגבלת של שירים שהוא יכול להכניס".

גיא: "תרבות הצריכה היא אינסטנט, טרנדים חולפים, מה שמושמע עכשיו לא יהיה עוד יומיים".

יהל: "ואלבום מקבע את זה, נותן פרספקטיבה".

גיא: "לאנשים אין היום מכשיר לדיסקים באוטו. הכול מהסמארטפון".

לאן המוזיקה הולכת?

"מהרבה בחינות זה אסון, אבל מבחינת הקידמה הכול עובר למוצר יותר קטן ונוח. זה טבעי וזה צריך לקרות. אתה מוציא סינגל ועושה ממנו איוונט, מצלם קליפ, מקדם איתו הופעות, אנשים מורידים אותו באייטיונס, סופרים הורדות. יכול להיות שגם ההופעות יהיו בעתיד יותר קצרות, לא בטוח".

יהל: "אולי זה גם קשור לרמת הקשב שהולכת ויורדת. פעם הביץ' בויז היו נותנים הופעה של חצי שעה עם כל הלהיטים שלהם ויורדים מהבמה. בהופעות קנויות אנחנו עולים ל-40 דקות וזה מדויק. אבל כשאנשים באים לזאפה, הם רוצים לשמוע שירים שהם לא להיטים ואתה רוצה להעביר אותם חוויה של מעבר לטופ 10".

גיא: "עוד שלוש שנים יהיו לנו מספיק להיטים כדי למלא שעה וחצי".

יד ביד עם אביב גפן

מתחילת הדרך הם מפיקים ומקליטים את עצמם בעצמם, מה שמוריד עלויות ומעלה את ההיתכנות הכלכלית של שיתוף הפעולה ביניהם, שמכורח היותם צמד, ההכנסות בו מתחלקות לשניים. "הפקה זה הדיי ג'וב שלנו", אומר גיא, שנשוי למארינה מקסימליאן בלומין, שגם לה הם כבר הפיקו שירים, כמו ללירן דנינו, מירי מסיקה, רוני דלומי, הראל סקעת ועילי בוטנר.

"אנחנו גם כותבים מוזיקה לפרסומות ולסדרות. כשהשתחררנו מצה"ל ועברנו לתל-אביב, כל אחד מאיתנו עבד בעבודה מזדמנת. אני בבורקס ויהל היה טלפנית באגאדיר. היה לנו שכר דירה של אלף שקלים יחד. מאוד רצינו לעשות רק מוזיקה ולא רק מוזיקה מקורית שלנו. זה עולם כל-כך רחב עם המון פעילות. בתקופה ההיא לא כתבנו יחד. התחלתי לעבוד באולפן 'דאון טאון' ובמשך ארבע שנים ניהלתי אותו, עד שהחלטתי לצאת לעצמאות. עשיתי סשן ראשון עם שלמה גרוניך. אחר כך עם אייל גולן, גם מארינה הייתה שם, ושנים אחר כך הזכרתי לה את זה".

וממה אתה התפרנסת, יהל?

"ניגנתי אצל צופית גרנט; עם שרון הולצמן, הפקתי לו אלבום; לימדתי גיטרה".

גיא: "המוזיקה שלנו הגיעה אחרי הרבה שנים מאחורי הקלעים".

יהל: "ב-2008 היינו בהופעה של קולדפליי בבודפשט, יחד עם חבר שלמד שם רפואת שיניים, וכשחזרנו לארץ התחלנו לכתוב ולהקליט באולפן הביתי שלנו. שלוש שנים עבדנו על האלבום הראשון שלנו באנגלית ובמקביל הפקנו לאחרים".

גיא: "גם כשאתה עושה את ההפקות הכי נחשבות, עדיין יש לך את הרצון העז לעשות משהו משלך. זו הייתה השאיפה שלנו".

ומה עם חו"ל? התחלתם את הדרך באנגלית.

יהל: "התחלנו לתרגם שירים וזה לגמרי חלום. אפילו שלחנו שירים לחו"ל ואיזה ילד מפוקפק בן 20 מאנגליה שלח לנו חוזה. לא היה לנו מושג איך העסק הזה עובד. גם בארץ לא הבנו איך דברים עובדים. לשיר הראשון שלנו היה השם הכי ארוך והכי לא קליט בעולם. עשינו לעצמנו יח"צ, התקשרנו בעצמנו לתחנות רדיו וקיבלנו כמה השמעות בגלגל"צ, ו-88 פרגנו, ובסוף הבאנו להופעה בתמונע 250 איש ובהופעה הבאה, כשהיינו בטוחים שאנחנו הולכים לפוצץ את האולם, הגיעו 40".

כאפה.

"וזה אחרי שהופענו במלא חורים".

גיא: "ואז הבנו שאנחנו צריכים פלטפורמה שתקדם אותנו והבנו שדה וויס היא אחלה אופציה, וזה באמת עשה לנו טוב. באנו אליהם עם ים של דרישות, לקחנו עורך דין ושינינו את כל החוזים. זה לא היה חלק מאסטרטגיה, פשוט רצינו עוד קהל, כי עברנו אצל כל-כך הרבה משרדים ומנהלים שנפנפו אותנו. ופתאום, כולם רצו לעבוד איתנו".

יהל: "והיה לנו מזל שאביב גפן, שהיה המנטור שלנו, והמנהלת שלו, לקחו אותנו ביד לארומה מיוזיק וליוו אותנו בחתימה".

כדי שלא ידפקו אתכם.

"והרגשנו הכי בבית. לייבל בוטיק, לא מאיים".

גיא: "הנה, יהל, יש לך גב".

יהל: "לגמרי. זה להיות בתוך מערכת שעוטפת. אני אומר לגיא, בוא נפתח חברה".

גיא: "ואני אומר, אין צורך. אנחנו תחת לייבל ועד שלא נגיע למדרגת מס מסוימת, זה לא כלכלי".

אתם לא פוחדים מפיצוץ כמו באתניקס, שיחסל גם את הקריירה המשותפת וגם את החברות?

"הם", אומר גיא, "לא הכירו בגיל 12 ולא גרו באותו חדר בפנימייה. אנחנו נמצאים הרבה יותר זמן יחד מאשר היינו עם המשפחות שלנו ויש לזה משמעות עמוקה".

ת.ז.

גיא (באוויר): 32, נשוי ואב לבת, אשתו היא הזמרת מארינה מקסימיליאן בלומין. גר בתל-אביב

יהל (בגיטרה): 32, נשוי ואב לבן, אשתו היא הזמרת נעמה כהן. גר בתל-אביב

אקטואלי: ב-20.10 יופיעו בזאפה תל-אביב. ב-16.12 יופיעו בזאפה ירושלים וב-17.12 בזאפה חיפה

עוד כתבות

האם הורדת הריבית תכניס כסף חדש לוול סטריט? / צילום: Shutterstock

ההיסטוריה מלמדת: לא תמיד השווקים עולים אחרי הורדות ריבית

וול סטריט מחכה להורדות ריבית מתחילת השנה, אבל ההיסטוריה מלמדת שלא תמיד הקלה מוניטרית משמעותה עליות בבורסה, במיוחד בטווח הקצר ● בזמן שבשוק מצפים שטריליוני דולרים יזרמו מהקרנות הכספיות לשוק המניות, יש מי שמצננים את ההתלהבות: "הכסף הזה לא יזוז"

המדינה המפתיעה שמתנגדת להדחת ישראל מהאירוויזיון

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: האם ישראל תתקוף בכירי חמאס בטורקיה, מצרים פורסת מערכת הגנה סינית בגבול עם ישראל, יפן לא תכיר במדינה פלסטינית, ורשת SBS האוסטרלית מתנגדת להדחת ישראל מהאירוויזיון ● כותרות העיתונים בעולם 

מיכה קאופמן, מייסד ומנכ''ל פייבר / צילום: יואב הורנונג

ביד אחת מפטרת וביד השנייה שוכרת משרדים חדשים: לאן הולכת פייבר?

השבוע הודיעה חברת המסחר המקוון על פיטורי 250 עובדים והצטרפה למגמה בהייטק של החלפת עובדים ב־AI ● המנכ"ל רוצה לחזור ל"מצב סטארט־אפ", אז למה שכר לאחרונה משרדים בגלילות?

ירידה דרמטית בגיוסי קרנות ההון סיכון

דוח חדש: גיוסי קרנות ההון סיכון בישראל צנחו ב-80% בשנת 2024

תוצר ההייטק נותר קפוא זו השנה השנייה ברציפות, קצב הגידול בתעסוקה האט לפחות מ־2% בשנה, לראשונה זה עשור, ומספר עובדי המו"פ ירד ב־6.5% ● במקביל לכך 2025 כבר מסתמנת כשנת שיא של כל הזמנים בעסקאות מיזוג ורכישה, הרבה הודות לאקזיט ההיסטורי של וויז

פרופסור אמיר ירון, נגיד בנק ישראל. צילום: איל יצהר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המאבקים בבנק ישראל מחריפים: הנגיד תקף פומבית את הוועד, שלא נותר חייב

לאחר הפרסום בגלובס על המאבק הפנימי בבנק ישראל, העימות עלה מדרגה והפך לפומבי, כאשר הנגיד אמיר ירון התעמת חזיתית עם ועד העובדים החדש ● על רקע המשבר העמוק הכולל עזיבות בכירים ומשבר אמון חסר תקדים, היחסים המתוחים במוסד הגיעו לסף פיצוץ

מפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

היסטוריה: החל פינוי התעשייה המזהמת במפרץ חיפה

חברת תשתיות אנרגיה הממשלתית תפנה 9 מיכלי נפט שנמצאים היום ב"חוות דלק" הממוקמת ברצועה מדרום לשדרות דגניה בקריית חיים - כצעד ראשון ● הפינוי המלא ייקח כשנה וחצי, ובסופו תיפתח רצועה חדשה המובילה לחוף

ח''כ אריאל קלנר, הליכוד יומן הלילה, גלי ישראל, 27.08.25 / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

תזכורת תקופתית: בנט ולפיד לא הגדילו את הכסף הקטארי

תחת נתניהו החל להיכנס כסף מקטאר לממשלת חמאס ברצועה, ונקבע כי הסכום יעמוד על 360 מיליון דולר ● למרות הטענות בקואליציה, תחת בנט ולפיד זה לא השתנה ● המשרוקית של גלובס

מתוך ההגרלה של נגה / צילום: צילום מסך

לוטו גרסת נגה: הדרך החריגה שבה החליטו מי יזכה להתחבר לחשמל

בצל ביקוש אדיר לחיבור לרשת המתח העליון, בקבוצת נגה נאלצו לערוך הגרלה כדי לקבוע אילו פרויקטים יעברו סקירה ● שיכון ובינוי זכו ב־57% מההספק שנכנס לסקירה - כל ארבעת הפרויקטים שהגישו עברו ● אנלייט, שהגישה את ההספק הגדול ביותר, נאלצת להמתין לתורה ● בשוק מותחים ביקורת על חוסר הוגנות בהליך

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בבורסת ת"א; מדד הביטוח איבד 4%, הבנקים 3%

מדד ת"א 35 ירד ב-2% ● איי.בי.איי: "הירידות נובעות יותר מההבנה שהצעדים מהעולם, הם אולי לא ברמה של סנקציות, אבל כן מוציאים לנו כרטיס צהוב" ● נקודות אור היום הן מניות נייס וארית שעולות בכ-2% ● פסגות מעלים את מחיר היעד של שופרסל ב-40% ● הערב תתקיים בארה"ב החלטת הריבית שהשוק מחכה לה

טקס מתן השם לצוללת אח''י דרקון בגרמניה, נובמבר האחרון / צילום: דובר צה''ל

צוללת הדגל מתעכבת בגרמניה: אח"י דרקון לא תגיע לישראל לפני 2026

הצוללת הגדולה והיקרה ביותר שישראל רכשה הייתה אמורה להצטרף השנה לשייטת 7, אלא שהיא עדיין עוברת בדיקות וניסויי ים, ולא צפויה להימסר לצה"ל במועד ● ברקע החשש מהסחף נגד ישראל והאמברגו הגרמני, האם יש פתרון לתלות המוחלטת בתעשייה הימית של ברלין?

תעשיות ביטחוניות / צילום: אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: מצגת ואתרי החברות

אלביט כבר בפנים: הבורסה משיקה מדד חדש

הבורסה משיקה בעוד חודש וחצי שני מדדי מניות חדשים - אחד ייענה לתחום הלוהט בשנה האחרונה של מניות ביטחונית ● המדד השני יהיה מדד ת"א תשתיות, שיכלול חברות שפועלות בתחום התשתיות הלאומיות או הציבוריות

ערן זינמן ורועי מן, מייסדים ומנכ''לים משותפים של מאנדיי.קום / צילום: נתנאל טוביאס

לאחר שאיבדה 31% משוויה, מאנדיי תרכוש מניות של עצמה ב-870 מיליון דולר

הרכישה נועדה להצביע על אמון הדירקטוריון וההנהלה בכיוון החברה ולאותת לשוק שבחברה מאמינים שמחיר המניה מוערך בחסר ● החברה עורכת היום מפגש עם משקיעים בניו יורק, בו היא צפויה לספק מידע על החזון לעתיד על רקע ה-AI, על האסטרטגיה ועל יעדיה הפיננסיים

השותפים בגלילות קפיטל. מימין: אריק קליינשטיין, ליאור ליטבק, נופר עמיקם, קובי סמבורסקי / צילום: בן יצחקי

קרן הסייבר הוותיקה מגייסת חצי מיליארד דולר להשקעה בחברות ישראליות. מה היא מחפשת?

קרן ההון סיכון הישראלית גלילות קפיטל תקים קרן סיד חמישית להשקעה בשלבים ראשונים וקרן צמיחה שנייה ● בתוך כך, רינת רמלר מצטרפת כשותפה

מגדל THE PARK / צילום: מתוך ויקיפדיה

בניין PARK כמשל: המעגל השני של גוש דן נאבק למצוא שוכרי משרדים

45 קומות המשרדים שבנו אמות ואלייד יקבלו בקרוב טופס אכלוס, אבל עוד לא דווח שנסגרו חוזי שכירות ● בשוק הנדל"ן המסחרי מצביעים בעיקר על האזור הבעייתי: "לא בני ברק ולא תל אביב"

הפגנה פרו־פלסטינית ברומא / צילום: Reuters, Anadolu

האשמת ישראל הפכה למנוף עולמי לרווח פוליטי והסחת דעת מצרות פנימיות

כמעט "שנתיים של חקירה מדוקדקת" היו נחוצות כדי להחיל על ישראל 4 קטגוריות של רצח עם ● חוקרי האו"ם מייחסים זאת להכרזת נתניהו מ־7 באוקטובר על עונשה הצפוי של "עיר הרשע" ● הם שוללים מישראל רמז של שעת חסד ומסתמכים על תרגום עברי לא מדויק

דן להב (מימין) ועומר נבו, מייסדי Irregular / צילום: בן חכים

הסטארט-אפ הישראלי שמגן על ChatGPT נחשף

חברת הסייבר Irregular מודיעה על גיוס של 80 מיליון דולר בהובלה משותפת של קרן ההון סיכון סקויה, אחת המשקיעות הפעילות בשנים האחרונות בהייטק הישראלי, ושל קרן רד פוינט ● לפי החברה, המערכת מאפשרת לספקיות מודלי השפה להעריך את סיכוני הסייבר במודלים עוד לפני השקתם לתעשייה

אסף נתיב, ינקי קוינט, רם בלינקוב, אבי אדרי ועו''ד רונה ברגמן נוה / צילום: פרטי

ינקי קווינט נגד משרד האוצר: "רוב היום אני מתעסק בחסמים"

בכירי ענף ההייטק הגיעו לפתיחת המשרדים החדשים של קרן ההון סיכון פיטנגו ● פורום המנהיגות הנשית מציין 5 שנים להקמתו ● ואיזו שאלה הצליחה להוציא את ינקי קווינט משלוותו? ● אירועים ומינויים

iPhone 17 Air / צילום: צילום מסך

הוזלה של מאות שקלים: כמה יעלה האייפון החדש?

בשבוע שעבר השיקה אפל את האייפון 17, וכעת חברת פלאפון מפרסמת את המחירון הצפוי ● הדגם הבסיסי יעלה כ-700 שקל פחות מהדגם המקביל באייפון 16, והמגמה זהה בכל הדגמים ● ומה עוד השתנה באייפון החדש?

שר ההגנה הפיליפיני, ג'יבו טאודורו / צילום: ap, Anupam Nath

הלקוחה הביטחונית הבולטת במזרח הרחוק מפסיקה לרכוש מערכות מישראל

שר ההגנה הפיליפיני הודיע אתמול כי מדינתו לא מתכוונת לרכוש אמל"ח נוסף מישראל, בשל המלחמה ברצועת עזה ● הפיליפינים מהווים יעד יצוא משמעותי של התעשיות הביטחוניות הישראליות, ובין השנים 2023-2019 היוו את יעד היצוא השני בהיקפו מתוך כל העסקאות, אחרי הודו ולפני ארה"ב

דור עיני וחיים דנון / איור: גיל ג'יבלי

יבואנית הרכב יוצאת להנפקה: המספרים נחשפים וגם תכנון המס

המספרים בהנפקת UMI נחשפים: תגייס לפי שווי של 3.4 מיליארד שקל, ותחלק דיבידנד של 270 מיליון שקל לבעלים, משפחות עיני ודנון ● בשוק מסבירים את המהלך, שנקט לאחרונה גם רמי לוי, ב"דילוג" על תשלום מס חברות