פרשת בזק: רשות ניירות ערך הגישה היום (ה'), בהסכמה עם באי-כוחו של מנכ"ל משרד התקשורת המושעה שלמה פילבר, בקשה להארכת התנאים המגבילים בעניינו.

משך התנאים המגבילים העדכניים הוא עד ליום 29.10.17. ביום ראשון הקרוב אמורות היו להיות מוסרות המגבלות שהוטלו עליו עוד ביום 12.7.17. 

בבקשה עליה הסכימו הצדדים נכתב - כבפעמים קודמות - כי מלאכת איסוף הראיות נמצאת בשלביה המתקדמים, ו"התיק עתיד לעבור לעיון הפרקליטות בתקופה הקרובה".

בבקשה נכתב כי על פילבר הוטלו המגבלות כבר ביום 12.7.17 - ומאז אסור לו ליצור קשר ישיר או עקיף עם המעורבים בפרשה, עם עובדי משרד התקשורת, עובדי בזק, משרד המשפטים, חברת yes או חברת חלל תקשורת. כמו כן נאסר עליו לטפל בעניינים הנוגעים לחברות אלה, והוא הפקיד ערבות בנקאית בסך 400 אלף שקל.

במהלך הדיון האחרון בעניין תנאי הרחקתו של פילבר ציין נציג רשות ניירות ערך, ערן שחם, כי פילבר מחק קבצים מהטלפון הסלולרי שלו - וכחלק מהמגבלות המוטלות עליו מורחק פילבר מחומרים במחשבו האישי.

פילבר חשוד במסגרת פרשת בזק בעבירת דיווח, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה, בכך שקידם במשרד התקשורת את האינטרסים העסקיים של בזק ושל בעל השליטה בחברה, שאול אלוביץ', על חשבון האינטרס הציבורי.

בפרשה, המסתעפת מהפרשה העיקרית של בזק (בה החשוד העיקרי הוא בעל השליטה שאול אלוביץ'), נחשדים פילבר, שאול ואור אלוביץ', סטלה הנדלר ועמיקם שורר, שקידמו אינטרסים של בזק במשרד התקשורת. בפרשה הזו פילבר שימש כ"חפרפרת" לכאורה.

לטענת רשות ניירות ערך, "במסגרת פרשה זו נצברו ראיות המצביעות על שלמה פילבר כמי שפעל במסגרת תפקידו בדרכי מרמה לקידום האינטרסים של חברת בזק במשרד התקשורת".

מממצאי החקירה עולה חשד כי פילבר פעל בצורה שיטתית, מכוונת ומתמשכת, תוך הסתרת העובדה מהגורמים המקצועיים במשרדו, כדי להעביר לידי בזק מסמכים מסווגים וכן ניירות עמדה פנימיים, תכתובת ומסמכים מדיונים בין-משרדיים.

עוד עולה מממצאי החקירה כי החשודים נהגו להעביר לפילבר את עמדתם על גבי המסמכים, תוך שאלה כוללים תיקונים התואמים את צורכיהם העסקיים - תיקונים אשר התקבלו ואף קיבלו ביטוי משמעותי בתוצרים הסופיים, תוך שאלה משרתים את טובת בזק ואת האינטרסים הכלכליים שלה ושל החשודים האחרים.

על רקע זה מיוחסים למעורבים בפרשה - כל אחד על-פי חלקו - עבירות דיווח, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות מנהלים ועובדים בתאגיד ושיבוש מהלכי משפט.