בשבועות האחרונים אנו שומעים על אירועי טבע גדולים והרסניים שגורמים לנזק רב וגובים את חייהם של בני אדם רבים. אחד האתגרים הגדולים של כוחות החילוץ וההצלה הוא לאתר את הנפגעים ולהגיע אליהם. פיתוח חדשני של חברת RoboTiCan הישראלית, מנסה לתת מענה לסוגיה.

החברה פיתחה את 'התרנגול' - רובוט ראשון מסוגו המיועד למשימות איתור, חילוץ והצלה ומשלב יכולות ייחודיות המסייעות לו להתנייד ולשדר מידע בזמן אמת למחלצים באזורי הריסות ותוואי שטח קשים לטיסה או נסיעה. הרובוט, מסוג קרקע-אוויר, מסוגל להתקדם על ידי גלגול על פני השטח או ריחוף מעל מכשולים, תוך כדי שהוא מגן על להבי המדחפים שלו מפני פגיעות בעצמים זרים בזמן טיסה בחללים סגורים.

הרובוט, בקוטר של 30 ס"מ ואורך של 40 ס"מ, מסוגל להיכנס לתוך הריסות ולסייע בחיפוש יסודי. בנוסף, הרובוט מסוגל לשדר תמונה לאחור אל המפעיל ולייצר רשת תקשורת עצמאית הפועלת כרובוט יחיד או כקבוצת רובוטים המשדרים כתחנות ממסר תקשורת (MESH) במרחקים של מאות מטרים בין "תרנגול" ל"תרנגול", עד למפעיל בתחנת השליטה, דבר המאפשר למחלצים לסרוק אזורים נרחבים תחת ההריסות ולאתר ניצולים ללא סיכון המחלצים בפועל. הפיתוח נמצא כיום בשימוש כוחות הביטחון ומוצג במסגרת כנס Nextech 2017 - כנס בינלאומי לטכנולוגיות מתקדמות, שמתקיים היום בפארק ההיי טק גב-ים, באר שבע.