לילה לפני פרישתו מתפקידו כיו"ר רשות החברות הממשלתיות, שלח אורי יוגב מכתב, שעליו היה חתום בצוותא עם שר האנרגיה זאב אלקין, בנוגע לפעילותה של החברה הממשלתית, "פארק אריאל שרון".

באותו מכתב דרשו יוגב ואלקין מדירקטוריון החברה לחזור בו מהחלטה שהוא קיבל לאחרונה על הקפאת פעילותה של החברה בשל דוח ביקורת חריף שחיבר מבקר הפנים שלה, שמואל רוזנבלום, לפני כ-5 חודשים. בדוח הביקורת מצא רוזנבלום כי גורמים בכירים בחברה פעלו בשחיתות, בין היתר באמצעות קידום מינויים בחברה ומכרזים של החברה, בתמורה לשוחד. בשל הממצאים החמורים, מבקר הפנים העביר אותם למשטרה, שהחלה לחקור את הנעשה בחברה באופן סמוי.

יוגב ואלקין סברו כי אין צורך לשתק פעילות של חברה ממשלתית על בסיס חשדות שעלו בדוח מבקר פנימי, וכי יש לאפשר לחברה להמשיך לפעול תוך הגברת הביקורת והפיקוח על בכיריה.

היום (ג') הפכה החקירה הסמויה ב"פארק אריאל שרון" לגלויה, כשחוקרי יחידת להב 433 במשטרה עיכבו לחקירה באזהרה 5 חשודים, ביניהם בכירה מאוד בחברה הממשלתית ואת מנהלת השיווק של החברה, בחשד כי קידמו בחברה מינויים ומכרזים בתמורה לשוחד. כמו כן עוכבו לחקירה 3 ספקים חיצוניים שלה בחשד למתן שוחד, כאמור, בתמורה לזכייה במכרזים עליהם הם התמודדו.

בתוך כך, חוקרי המשטרה ביצעו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם של החשודים, על-מנת לתפוס מסמכים ומחשבים הקושרים אותם על-פי החשד לעבירות המיוחסות.

חלק מהחשודים הובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון-לציון בשעות אחר-הצהריים, לפי צורכי החקירה של המשטרה. בהתאם להוראות החוק, זהותם של החשודים אסורה בפרסום עד חלוף הזמן הנדרש או ככל שיידרש הליך בבית המשפט.

מהמשטרה נמסר היום כי משטרת ישראל ממקדת אכיפה כנגד תופעות פשיעה כלכליות ושחיתות בחברות ממשלתיות, על-מנת להביא את מבצעי העבירה לדין: "משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, כגון קידום מכרזים ומינויים למקורבים, תוך ניגוד עניינים, מרמה ושוחד, ותמשיך לחתור להגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות, במטרה לנקות את החברות הממשלתיות מפעילות בלתי חוקית המעיבה על פעילות החברות וגוררת עלויות רבות לאזרח הנורמטיבי משלם המסים".

"פארק אריאל שרון" היא חברה ממשלתית שתפקידה לתכנן, לפתח, לנהל, לתאם ולתחזק את פארק איילון (או פארק אריאל שרון). מדובר בפארק המטרופוליני הגדול בישראל, שלפי פרסומיו משלב בתוכו את אחד מהפרויקטים הגדולים בעולם בתחום שיקום הסביבה - הפיכת תא שטח שחלקו זוהם והוזנח במשך עשרות שנים, לפארק מטרופוליני ירוק ופורח.

הפארק משתרע על שטח של כ-8,000 דונם (כגודל העיר בת-ים למשל) וגובל ברשויות תל-אביב-יפו, רמת-גן, חולון, אזור ואור-יהודה.

במרכז הפארק ניצב הר הפסולת המשוקם חירייה, והוא מתיימר להיות סמל לתיקון סביבתי וחברתי. "תהליך שיקום ההר נחשב לפרויקט הנדסי ואדריכלי מורכב, המבוסס על עקרונות קיימות ופיתוח בר-קיימא. למידע נוסף אודות שיקום ההר. ההר מוקף ברצף של שטחים פתוחים, וזורמים בו נחל איילון ושלושה מיובליו. שטח הפארק כולל גם את שטחי חוות שלם, בני-ברק העתיקה, בית הספר החקלאי מקווה ישראל ופארק מנחם בגין", נכתב באתר הפארק.

החברה הוקמה מכוח החלטת ממשלה, והפארק יועד לתועלת כלל הציבור למטרות פנאי ונופש, בהווה כמו גם לדורות הבאים, בהתאם לתוכניות שיחולו על שטח הפארק מעת לעת.

בין היתר, החברה אחראית לשמר את פארק איילון כפארק המהווה שטח ציבורי פתוח ולנקוט אמצעים למניעת פעילות או שימושים העלולים לפגוע בייעודו ובמטרות שעמדו ביסוד הקמתו, לתאם עם איגוד ערים אזור דן (תברואה וסילוק אשפה) את פיתוח מרכז המיחזור בתחום פארק איילון ואת שילובו במרחב הפארק, לפעול לשיקום הר הפסולת חירייה ולשילובו במתחם הפארק.

בדיון שנערך מוקדם יותר בבית משפט השלום בראשון-לציון, נקבע שחרורן של 3 החשודות למעצר-בית בתנאים מגבילים, איסור יציאה מהארץ והרחקה ממקום העבודה לפרקי זמן שונים.