גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיני-מבחן להונדה סיביק סדאן ספורט: פרימיום במחיר פרימיום

עם 182 כ"ס, אבזור מתוחכם וממדים נכבדים, הסיביק סדאן החזקה והמהנה מתחרה במכוניות מנהלים רציניות - אבל גם במחיר

בשנים האחרונות נרשמת עלייה עקבית במכירות של דגמי האצ'בק (חמש דלתות) בישראל. אם לפני עשור שלטו כאן גרסאות הסדאן ללא עוררין, כיום יחס המכירות מתקרב ל-50% וחלקן היחסי של הסדאנים ממשיך לרדת.

למרות זאת עדיין קיים גרעין קשה של לקוחות "מסורתיים" שלא מוכנים לקבל "פחות ברזל עבור אותו כסף". ביקוש כזה קיים גם במדינות מתפתחות במזרח אירופה ובמזרח התיכון, ועבורו טורחות היצרניות לייצר משפחתיות בתצורת ארבע דלתות, אם כי ההבדלים הולכים ומתכווצים.

קחו, למשל, את סיביק סדאן החדשה. בדור הקודם היה קיים הבדל מוחשי מאד בין ההאצ'בק לסדאן בכל הנוגע לממדים ועיצוב. בדור הנוכחי, שתי הגרסאות מתכנסות לעבר אותו מכנה משותף עם חרטום זהה וחלק אחורי שנוטה בזווית חדה ומטשטש ויזואלית את התוספת של 15 סנטימטרים לאורך הכולל.

מבחינה סובייקטיית זו עדיין מכונית גדולה, שכמעט זהה במידותיה לאקורד היפנית הקודמת. מכונית ההדגמה שלנו, עם חישוקי 17 אינץ' ספורטיביים וצבע אדום בוהק, עברה ללא קושי את "מבחן הריספקט" של הרחוב הישראלי וצברה לא מעט צילומי סמארטפון מזדמנים.

תא הנוסעים שומר על הממדים המכובדים של ההאצ'בק עם שפע של מרחב לברכיים ולכתפיים לשני מבוגרים בספסל האחורי ובונוס של תא בנפח 520 ליטר. מרחב הראש סביר, אך גובה מעט נמוך יותר של הסדאן אומר שהמושבים ממוקמים נמוך יותר - מה שעשוי להכביד על חסרי גמישות בעת הכניסה והיציאה.

עמדת הפיקוד מקבילה לזו של ההאצ'בק, עם לוח מחוונים דיגיטלי מודולרי ועתיר מידע והנדסת אנוש מוקפדת. האבזור התקני בדגם הסדאן הבכיר נדיב וכולל בין השאר מערכת מולטימדיה מקורית ואיכותית מאוד, מושב נהג חשמלי וסט מקורי של מערכות סיוע אקטיביות לנהג. יש גם ריפוד משודרג, אם כי משום מה נפקד מקומו של חלון גג חשמלי, שמהווה כמעט סטנדרט בפלח המחיר הזה. הסדאן ממשיכה להגיע אלינו מטורקיה (ההאצ'בק מבריטניה), אך אין לכך שום אינדיקציה באיכות הגימור וחומרי הדיפון הגבוהה.

הסיביק סדאן מגיעה לישראל עם שני מנועים. הראשון הוא 1.6 ליטר "מסורתי", שמסתפק ב-125 כ"ס ומיועד כנראה בעיקר לציי רכב. השני, בו צויד רכב המבחן שלנו, הוא מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש שמתהדר בהספק של לא פחות מ-182 כ"ס. זהו יחס נפח/הספק מאוד לא טיפוסי לפלח המשפחתי ועם תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות הוא לא יאכזב את שוחרי הביצועים. אבל מה שמפתיע ביחידת ההנעה הזו הוא דווקא העידון: בלי בעיטות טורבו, נביחות מפלט או סחרור גלגלים אלא רק הזרמת כוח ליניארית וחלקה וצבירת מהירות נטולת מאמץ, בכל השיפועים.

חלק מהקרדיט מגיע לתיבה הרציפה החדשה. כבר פגשנו בה בדגם ה-3 צילינדרים ואין לה בעיה לטפל בהספק ובמומנט גבוהים בעשרות אחוזים. תגובת הדוושה אולי אינה חדה, אבל אין שום סימן לתגובה ה"אלסטית" הידועה לשמצה של תיבות CVT. בעת האצה ובנסיעה תהינו לא פעם האם הונדה לא השתילה שם איזו תיבה כפולת מצמדים בלי שהרגשנו. מעריצי המותג אולי יתלוננו על היעדר צליל ספורטיבי של המנוע, אך יש להניח שהם ימצאו פתרון ל"בעיה" הזו בשוק האביזרים. צריכת הדלק תלויה במצב הרוח של הנהג: בחירה במצב "אקו" ורגל קלילה על המצערת תניב בלי קושי 14 קילומטרים לליטר. מצב ספורט ורגל עצבנית יחתכו את הנתון הזה ב-50%.

התנהגות הכביש שומרת על ההידוק והדיוק של ההאצ'בק למרות תוספת ההספק, והשלדה מרגישה קלילה אבל נטועה היטב. ההיגוי מהיר ומאוזן (לאחר ניתוק מכוון של מערכת ה"סיוע להיגוי") ונעים מאוד לנהוג במשפחתית הזו על כבישים מפותלים. עם זאת, ספיגת הזעזועים של הסדאן בעיר מרגישה נוקשה יותר מזו של ההאצ'בק, אולי בשל השימוש בחישוקים ובצמיגים קרביים יותר.

ב-155 אלף שקל הסיביק סדאן "ספורט" יקרה בכ-23 אלף שקל מגרסת ה-1 ליטר האצ'בק המצוינת ובעשרת אלפים שקל מההאצ'בק ספורט. מבחינות רבות זו מכונית פרימיום ולמותג הונדה יש עדיין ערך מוסף לא מבוטל בישראל. אבל במחיר שמציב אותה מול "מכוניות מנהלים" ורכבי פנאי גדולים, כל אלה יעמדו למבחן.

עוד כתבות

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי