משפרי דיור, שימו לב: חמש הגרלות שונות במסגרת מחיר למשתכן פתוחות להרשמה עד ה-11 בנובמבר. כפי שנחשף ב"גלובס" לפני מספר שבועות, במשרד הבינוי והשיכון ובמטה הדיור באוצר פתחו את האפשרות לזכות בדירה מוזלת גם למשפרי דיור לצד הזכאים מחוסרי הדירה בסדרות השונות. נציין כי דירות המיועדות גם למשפרי דיור נפתחות בפרויקטים שבהם נותרו 10% מן הדירות שהוצעו בהגרלות קודמות או פחות מ-25 מדירות אלה, הנמוך מבין השניים.

נכון להיום פתוחות להרשמה למשפרי דיור חמש הגרלות שונות, ל-366 יחידות דיור הכל, ביישובים ירוחם, מעלות-תרשיחא, קריית ביאליק וקריית מוצקין. בירוחם מדובר בשני פרויקטים של החברות ש. שטרית הנדסה ושטירון השקעות הכוללים 70 יח"ד ו-57 יח"ד בהתאמה. במעלות-תרשחיא מדובר בפרויקט של ורדים השקעות ונכסים הכולל 39 יחידות דיור מוזלות, בקריית ביאליק פרויקט של חברת גיא ודורון לוי הכולל 162 יחידות דיור ובקריית מוצקין מדובר בפרויקט של החברה סלע בינוי והשקעות הכולל 38 דירות מוזלות סך הכל. כל ההגרלות עתידות להיסגר להרשמה ב-11 לנובמבר והן פתוחות למשפרי דיור כמו גם לזכאי מחיר למשתכן.

לא זכאים למענק ביישובי פריפריה

נציין כי גם משפרי הדיור נדרשים להוציא תעודת זכאות לתוכנית הממשלתית, שבמסגרתה הם יתחייבו למכור את הדירה שבבעלותם תוך פרק זמן קבוע. על פי אתר "מחיר למשתכן", נכון להיום משפרי דיור שיבקש להוציא תעודת זכאות עדיין לא יכול לעשות זאת בצורה מקוונת אלא רק בסניפי החברות האחראיות על הנושא (מרכז אלונים, מילגם ועמידר). הוצאת תעודת זכאות כרוכה בתשלום בסך 187.2 שקלים. משפרי הדיור שניגשים לתוכנית מחיר למשתכן לא יהיו זכאים למענק שמקבלים זכאי תוכנית מחיר למשתכן ביישובי הפריפריה, שעומד על 40-60 אלף שקל, תלוי ביישוב.

עוד נציין כי מ-25 לספטמבר, זכאים למחיר למשתכן (מחוסרי דירה) שמוציאים תעודות זכאות יהיו שייכים לסדרה ג' כאשר ההרשמה לסדרה ב' נסגרה. על פי נתונים מעודכנים של משרד הבינוי והשיכון ומטה הדיור באוצר, נכון להיום מספר משקי הבית שהנפיקו תעודות זכאות עומד על כ-112.3 אלף.