גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מבחן דרכים: הלקסוס LC500 מרגשת בהיבטים רבים

עיצוב עתידני, טכנולוגיה עילית, התנהגות ואיכות ייצור: קבלו את הלקסוס החדשה ■ במחיר של קצת פחות מ-800 אלף שקל היא מציעה תמורה טובה יותר ממכוניות מקבילות, שעולות 50% יותר

כמעט מתחת לרדאר, העביר השנה משרד התחבורה בוועדת הכלכלה החלטות להחמרה משמעותית בניקוד על עבירות תנועה. מלבד "עבירות קונצנזוס" כמו נהיגת בשכרות, הוסיף המשרד, על הדרך, לא מעט נקודות על עבירות כמו אי לבישת אפוד זוהר, שיחה ללא דיבורית, אי חגירת נוסעים מאחור ואפילו "צפייה במסך בעת נהיגה" (4 נקודות) - מה שהופך כמיליון משתמשי WAZE ביום לעבריינים בפוטנציה. ואלה רק כמה דוגמאות.

אנחנו לא יודעים אם המהלכים הללו "ייצרו הרתעה ויסייעו לכיבוד חוקי התנועה", כדברי משרד התחבורה, אבל לבטח הם יבטיחו את פרנסתם של קורסים לנהיגה מונעת ושל עורכי דין לתעבורה, וישדרגו את ההכנסות מקנסות. הוסיפו לכך את מדיניות ה"אפס סובלנות" של מפקד משטרת התנועה החדש, פקקים בלתי נסבלים, נהגים מנותקים מהעולם וגדודים של רוכבי אופניים חשמליים פורעי חוק, ותבינו מדוע ב-98% מהמקרים, נהיגה על כבישי ישראל היא כיום עסק מתיש ומורט עצבים.

שני האחוזים הנותרים הם אלה שנותנים לנו את המוטיבציה להמשיך ולבחון מכוניות, גם אחרי 25 שנים של מבחני דרכים בקצב ממוצע של 50 מכוניות בשנה. בגללם שווה לקום עם הנץ החמה ולצאת לאספלט הישראלי הרעוע, בינות למבקשי נפשנו ושוחרי כיסנו.

לאחוזים הללו שייכת ללא ספק לקסוס LC500 החדשה. ה-LC פותח ומיוצרת בעיקר כדי לנעוץ את הדגל היפני בקודש הקודשים של מותגי היוקרה הגרמניים, ובהתחשב בהשקעה האדירה בפיתוחה, שכללה הקמת פס ייצור ייעודי ושימוש נרחב בחומרים אקזוטיים, ובכמות הייצור המוגבלת, ספק אם טויוטה תראה אי פעם החזר של השקעתה - אפילו במחיר של 100 אלף דולר לפני מסים.

התוצאה מרשימה, ללא ספק. קחו למשל את העיצוב עם החרטום הרחב, הדפנות הצרות, הזנב האגרסיבי והפרופורציות האקזוטיות. שימו רגע בצד הצהרות לאומניות כמו "עיצבנו את עמוד הגג האחורי במתכונת של חרב סמוראים מסורתית". או "הגיאומטריה המורכבת של החורים בשבכה הקדמית משקפת את מיטב המסורת של אומני יפן". אל תתרגשו אפילו מהגג, שעשוי מסיבי פחמן מרהיבים. העובדה הפשוטה היא שאם מציבים את המכונית דמוית החץ הזו לצד כמה ממתחרותיה הממוסדות והיוקרתיות מפלח ה-GT, שחלקן עולות 50% יותר, הן נראות כמו תזכורת שמרנית לעיצוב של תחילת העשור.

כך או כך, את מבחן הרחוב הישראלי עברה ה-LC בליווי גילויי התלהבות ציבוריים מביכים, כולל ניסיונות לקחת מזכרות מהרכב ולשבת על החרטום לצורך "סלפי" קבוצתי. לא מומלץ לסובלים מפחד במה.

תא הנוסעים מחזיר אותנו לערכים היפניים המסורתיים. הדלתות, שעשויות מיציקות מגנזיום מחוזקות בסיבי פחמן, נפתחות הצידה כמקובל ומאפשרות גישה נוחה יחסית למושבים למרות הגג הנמוך. תנוחת הישיבה קרבית אבל בלי להכביד יותר מדי על השרירים, הראות לכל הכיוונים סבירה וצמד המושבים האחוריים הסמליים סובלים ממגבלת גובה-ראש משמעותית, אם כי בזכות מרחב רגליים סביר הצלחנו להשחיל לתוכם שני נוסעים מבלי שיסבלו נזק בלתי הפיך. יש אפילו תא מטען די שימושי, הודות לוויתור מוחלט על גלגל רזרבי.

עמדת הפיקוד מזכירה את הלקסוס RC, עם גימיק חביב של לוח מחוונים אלקטרו-מכאני שמשנה את צורתו כמו רובוטריק. גם מערכת המולטימדיה ומתגי הפיקוד המרכזיים מוכרים לנו מדגמים אחרים של לקסוס.

מה שהופך את התא לייחודי באמת הוא רמת הגימור: תשכחו מ"מראה עיניים". כל פינה סמויה בתא, כולל תחתית הדלתות, זווית המושבים ופינות הגג, עטופה בחומרי דיפון רכים ואיכותיים. מושבי העור נראים כאילו יצאו זה עתה מהאטלייה של גוצ'י ולא מפס ייצור תעשייתי, ובניגוד למושבי ספורט רבים - הם גם מפנקים את הגב בנסיעות ארוכות טווח. הוסיפו לזה בידוד אקוסטי מרשים ואיכות קול די אבסולוטית וקיבלתם חוויית יוקרה ראויה.

ה-LC משווקת גם בגרסה היברידית שטרם פגשנו, אבל אנחנו קיבלנו למבחן את "הדבר האמיתי": מנוע V8 בנזין נטול טורבו בנפח 5 ליטר, שמייצר 477 כ"ס ו-54 קג"מ, כמו בקופה הקומפקטית לקסוס RC-F. זה לא אחד מהמנועים המוגדשים האופנתיים שבועטים באלימות מיד עם הנגיעה בדוושה. כדי להשיג את מירב הדחף במנוע המיוחס הזה, צריך ללחוץ ולהמתין קמעה עד, שהוא נכנס לתחום "החם" והגבוה של הסל"ד באזור 4,000 סיבובים. הגמול על ההמתנה הוא דחף ליניארי של מכונית מסלול בליווי נהמה מרגשת מבית היוצר של שבי קורבט ושות'.

מרשימה לא פחות מהמנוע היא תיבת ההילוכים בת עשר המהירויות. זה נשמע כמו הרבה מאוד הילוכים שצריך לעלות ולרדת, אבל תחת לחיצה ראויה במצב הספורטיבי, המנוע יורה את ההילוכים בצורה מסחררת ונפיצה. הפעם האחרונה בה פגשנו בתיבה משוגעת כזו הייתה במכונית מרוץ מאליפות אירופה למכוניות סלון (ולא אנחנו נהגנו בה). במצב התכנות הרגוע/ירוק זוהי תיבה של לקסוס לכל דבר: העברות הילוכים חלקות ובלתי מורגשות ושיוט חרישי, אם כי צריכת הדלק נעה בין גבוהה להיסטרית. ועוד המלצה אחת: אל תיתנו לפעולה החלקה להטעות אתכם. ברוב המקרים תגלו שאתם נוסעים ב-40 קמ"ש יותר ממה שחשבתם. ה- LC500 "הרגילה" מגיעה לארץ עם חבילת ספורט שמכונה ביפן "מסלול פוג'י". זה אומר חישוקי 21 אינץ' ייחודיים וחבילה מסובכת מאוד של טכנולוגיות דוגמת דיפרנציאל מוגבל החלקה, היגוי לכל הגלגלים, מתלים אדפטיביים, הגה אדפטיבי, מערכת ניהול אגרסיבית במיוחד ועוד. אנחנו משערים שאם היינו בוחנים אותה על מסלול פוג'י המהולל שביפן, היינו יכולים לספר לכם כיצד לנצל את הפוטנציאל המלא של כל אלה. נסתפק בכך שאם תמצאו אספלט ישראלי פנוי מספיק, תגלו שהיא מרגישה חדה, מהירה, מדויקת, קלילה (יחסית לרכב של 1.9 טון) ומהנה ברמות שקשה להשיג גם במכונית של שני מיליון שקלים. והיא אפילו נוחה למדי עבור מכונית ספורט תכליתית.

בישראל חדורת המודעות החברתית ובעלת הידיים הקלות על הטוקבק, לקרוא ל-795 אלף שקל "מחיר מציאה" פירושו להזמין צרות. אבל אין מה לעשות: במחיר הזה, ובהתחשב באפקט ה-WOW ובכך שהמחיר של רוב המתחרות הישירות חוצה בהרבה את המיליון, זו אחת המציאות הגדולות ביותר כרגע בשוק. ולמהנדסים של מותגי הרכב הגרמנים והאיטלקיים המיוחסים נמליץ להעיף מבט במראה, פן יעקפו ויישארו מאחור בסיבוב הבא של תעשיית הרכב.

לקסוס

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו I8

780 אלף שקלים הוא מחיר הב.מ.וו I8 - הנמכרת ביותר בקטגוריה בישראל. העיצוב אקזוטי למשעי, הדלתות המתרוממות עתידניות אך לא נוחות. ההנעה היא היברידית נטענת עם מנוע בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי, ההספק הכולל 362 כ"ס אך בזכות משקל נוצה (יחסית) הזינוק ל-100 אורך 4.4 שניות. המהירות המרבית היא 250 קמ"ש

מרצדס AMG-GT

מרצדס GT מתחרה ישירות בלקסוס מבחינת הקונספט. זו מכונית ספורט-פאר עם עיצוב מסובב ראשים ושלדה עמוסה בחומרים מתקדמים. המנוע הוא V8 טורבו בנפח 4 ליטר, שמייצר 462 כ"ס בדגם הבסיס, הזינוק ל-100 מתבצע ב-4 שניות והמהירות המרבית עומדת על 305 קמ"ש. המחיר 1.375 מיליון שקל

פורשה 911 קאררה

846 אלף שקל הוא מחיר דגם הקאררה ההתחלתי של הפורשה 911 המהוללת. בדור האחרון מנוע V6 אחורי בנפח 3 ל', שמייצר 340 כ"ס. תא הנוסעים יותר קלאסי מעתידני, אך מצויד בכל המערכות העדכניות, והמושב האחורי מאפשר הסעה למרחק קצר. התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש אורכת 4.4 שניות והמהירות המרבית 295 קמ"ש

עוד כתבות

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

הסנאט אישר את חבילת הסיוע לישראל, הנשיא ביידן בירך

פגיעה ישירה בלול במרגליות, חיזבאללה: "שיגרנו עשרות קטיושות" • אלפי בני אדם מחו יחד עם משפחות החטופים מחוץ לקריה בת"א • הרצוג והאריס שוחחו, סגנית הנשיא הדגישה את מחויבותה לגינוי גילויי אנטישמיות בארה"ב • הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון רצועת עזה • עדכונים שוטפים

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

האוניברסיטה שהפכה למוקד הפגנות פרו-פלסטיניות סגרה את שעריה: "הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי"

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות בבורסה; נובה עולה ב-4%, אנרג'יאן ב-3%

מדד ת"א 35 עולה ב-1.2% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● המניות הדואליות חוזרות עם פער חיובי ● טסלה פיספסה את התחזיות אך המניה זינקה במסחר המאוחר, תאיץ השקת דגמים מוזלים ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות" ● היום ומחר המסחר יינעל ב-14:30

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?