גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אחרי הפיצול: קשת בראש, "המירוץ למיליון" סיפקה ניצחון לרשת

ההישג המשמעותי ביותר של קשת עד כה נוגע לעובדה שהיא משיגה צפייה גבוהה משמעותית בתוכניות הזהות של חברת החדשות ■ רשת מובילה ברצועת הבוקר, אך "אקס פקטור" ספגה ביום חמישי מכה כואבת ■ בערוץ 10 יכולים לשאוב סיפוק מהרצועה המשודרת לפני החדשות

"ארץ נהדרת". המשדר שהניב את הרייטינג הגבוה ביותר עד כה בעידן שאחרי הפיצול / צילום מסך
"ארץ נהדרת". המשדר שהניב את הרייטינג הגבוה ביותר עד כה בעידן שאחרי הפיצול / צילום מסך

4 ימים ראשונים ומרתקים של קרב רייטינג אמיתי, ראש בראש, בין קשת לרשת מסתיימים נכון לעכשיו בניצחון - ראשוני ביותר, כמובן - של הראשונה. 8 מתוך 10 התוכניות הנצפות ביותר בארבעת הימים האחרונים שייכים לקשת, וגם שני המשדרים בעלי הרייטינג הגבוה ביותר - "ארץ נהדרת" שבראש ו"חתונה ממבט ראשון" שבמקום השני - שייכים לה.

רשת יכולה להתנחם בינתיים בהצלחה של "המירוץ למיליון", שהיא גם התוכנית הנצפית ביותר בפרמטר של צפיית פרטים בכלל האוכלוסייה (כ-540 אלף צופים), וגם הביאה לה אמש ניצחון ראשון, עם הרייטינג הגבוה ביותר בערב השידורים של מוצ"ש. איפה נמצא כל אחד משלושת הערוצים המסחריים בחלוף 4 ימים ראשונים של תחרות - בשורות שלפניכם.

רייטינג 5.11.17

1. קשת: ההישג הגדול ביותר עד כה של החברה - שרושמת הובלה בתום ארבעה ימים - טמון בכך שהיא הצליחה לשכנע כמות משמעותית רבה יותר של צופים ש"ערוץ 22 עבר ל-12" (בפרפראזה על סיסמה של רשת דווקא, שנפסלה).

למעט ערב הצפייה האחרון, שבו התפלגה הצפייה ב"חדשות סוף השבוע" באופן שווה בין הערוצים (11% בכל ערוץ), בשלושת הימים האחרים הצפייה בתוכניות הזהות של חברת החדשות ("מהדורה ראשונה", "שש עם", "המהדורה המרכזית" ו"אולפן שישי") הייתה גבוהה יותר ב-50% ומעלה בערוץ של קשת.

אם היתרון הזה יישמר, וזה כמובן עדיין מוקדם מאוד, מדובר בהישג שלא ניתן להמעיט בחשיבותו. חלק גדול מהנחיתות המובנית של ערוץ 10 במשך שנים, וגם הסיבה לביטולו של אפיק 22, נבע מכך שכמעט עשר שנים שבהן ערוץ 2 היה הערוץ המסחרי היחיד, הפכו אותו לאפיק ברירת המחדל של הצופה הישראלי.

כמובן, בימים שבהם ערוץ 10 הציע משהו "מיוחד" (למשל, "הישרדות" בעונתה הראשונה), או שבהם המשדר בערוץ 2 היה לא אטרקטיבי, הצופים ידעו לעבור אליו. אבל היות שרוב ערבי השידור הם "רגילים", לכוחה של האינרציה יש חשיבות קריטית. אם קשת אכן תשמר ותבסס את היתרון הזה, הוא יכול להיות המפתח עבורה לניצחון במערכה כולה (זה גם המקום להזכיר את קניית אפיק 12 במחיר של למעלה מ-25 מיליון שקל, מהלך שניתן להניח שגם לו יש חלק בכך).

2. רשת: ארבעת הימים הראשונים מספקים לרשת הרבה נקודות למחשבה ולתיקון - אחת החשובות שבהן נוגעת לרצועת 19:00-20:00 שלה (ראו מסגרת) - אבל יש לה גם שתי נקודות אור. הראשונה נוגעת לכוחו הגדול של המותג "המירוץ למיליון". זו התוכנית היחידה של רשת שנכנסת לטבלת ארבעת הימים הראשונים (מקומות 3 ו-4) לאחר שהצליחה לספק קרב צמוד ל"ארץ נהדרת", ולגבור אמש על "מאסטר שף".

בפרמטר של צפייה בכלל האוכלוסייה, שני משדרי התוכנית מדורגים במקומות הראשון והשלישי. אנחנו עדיין בשלב מוקדם מאוד, ומותגים אחרים של רשת, כמו "מהפכה במטבח" ו"אבודים", עדיין לא עמדו למבחן - אך "אקס פקטור" ספג ביום חמישי מכה כואבת והוא אפילו לא נכנס לרשימת 10 התוכניות הנצפות - אבל במקרה קיצון, רשת יכולה לבחור לשדר את "המירוץ למיליון" שלוש פעמים בשבוע.

נקודת אור נוספת עבור רשת היא תוכנית הבוקר שלה, "העולם הבוקר", בהגשת אברי גלעד, הילה קורח, אלעד זוהר ומיה זיו-וולף. את הימים רביעי וחמישי סיימה כתוכנית הבוקר הנצפית ביותר, והותירה הרחק מאחור את התוכנית המתחרה של קשת בהגשת ניב רסקין.

3. ערוץ 10: על רקע המערבולת שמייצרת מלחמת הענקים של קשת ורשת, בערוץ 10 מנסים להחזיק את הראש מעל למים ולשמר גישה לאותה כמות מספקת של חמצן שאפשרה לו להחזיק מעמד בכוחות עצמו בשנתיים האחרונות. כמו שצפו בערוץ, קל זה לא יהיה. המותגים המובילים שלו, שבעבר ייצרו רייטינג דו-ספרתי או קרוב לכך, נחתכים, והשאלה היא עד כמה עמוקה תהיה הפגיעה. "המסע המופלא של אהרוני וגידי" עם 6.9% ביום חמישי זה אולי נתון שאפשר לחיות איתו, אבל "גב האומה" עם 5.4% אמש זה עניין בעייתי יותר.

בינתיים בערוץ ביצעו צעד אסטרטגי חכם, שמנצל את חוסר הגמישות המובנה של חדשות 2 לאור המצב החדש, והעלו משדר חדשותי מקדים ב-19:30, ורצועת 19:00-20:00 של הערוץ (שבתוכה גם "הכול כלול"), מנצחת את הרצועה המקבילה ברשת. גם מהדורת החדשות המרכזית מביאה נתונים נאים, אך קשה לשפוט אותה באמת כל עוד היא משודרת ללא פרסומות.

שינויים ראשונים: אבי ברזילי, עורך "לפני החדשות", עוזב את רשת

תוצאות הרייטינג של הימים הראשונים כבר מביאות לשיניים פרסונליים ולשינויים בלוחות המשדרים. בצד הפרסונלי, אבי ברזילי, שהצטרף רק לאחרונה לרשת כעורך התוכנית "לפני החדשות" בהגשת אודי סגל ולוסי אהריש, יעזוב את תפקידו. התוכנית עלתה לאחרונה ברשת לקראת הפיצול כרצועת אקטואליה המשודרת בין 19:00 ל-20:00 ואמורה לספק לערוץ את מקפצת הרייטינג לקראת המהדורה המרכזית, שמשודרת במקביל גם בקשת.

כחלק מההסדר שהושג לאחרונה בין הזכייניות, לתוכנית אושר לשלב במשדר פעם אחת ביום עיתונאי מחברת החדשות, זאת למרות העובדה שבאופן כללי קבעה הוועדה שבראשה עמדה תמי רווה, כי לאחר הפיצול אנשי חברת החדשות לא יופיעו עוד במשדרים המתחרים של שני הערוצים (אלא רק בתוכניות המשותפות).

למרות זאת, שתי התוכניות הראשונות ששודרו בעידן שאחרי הפיצול לא התרוממו והניבו רייטינג נמוך של 4.9% ו-4.5%, בעוד התוכניות המקביליות בקשת - "הערב עם גיא פינס" ו"התוכנית הכלכלית" - רושמות רייטינג דו-ספרתי, וגם הרצועה המקבילה בערוץ 10 רושמת נתונים גבוהים יותר.

בתוך כך, הזכייניות עורכות בימים אלה שינויים בלוחות המשרדים המתכוננים, כך שהערב אמור להיערך קרב של תוכניות "ריאליטי כישרונות", בין "אקס פקטור", שרשמה נתון נמוך ביום חמישי, ובין "הכוכב הבא", שכוחה עדיין לא נמדד בעידן החדש. יש להניח שבשבועות הקרובים נהיה עדים לתזוזות נוספות בלוחות השידורים, על רקע נתוני הרייטינג שיתקבלו.

מרשת ומברזילי, איש תקשורת ותיק שהגיע לערוץ לאחר ששימש כראש מחלקת האקטואליה בגלי צה"ל, לא התקבלה היום תגובה.

עוד כתבות

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

ימי הזוהר מאחוריה? הקרן של משקיע העל דועכת

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה״ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת