"מדינת ישראל מהווה ציון דרך חשוב בהיסטוריה של חברת התעופה בריטיש איירווייס, שחוגגת בימים אלה 85 שנה להפעלת הקו מאנגליה לישראל" - כך אמר המנכ"ל העולמי ויו"ר מועצת המנהלים של בריטיש איירווייס, אלכס קרוז, בהגיעו לישראל הבוקר (ה').

עוד אמר קרוז כי בריטיש תבחן אפשרות להפעיל טיסות לאילת, באמצעות מותג חדש שהיא משיקה כמענה לצמיחה בתחום הלואו קוסט. המותג "לבל" (Level) יושק רשמית בקרוב.

בשנת 2019 תציין בריטיש 100 שנות קיום, ומבחינת קרוז החברה משיקה את עצמה מחדש, הודות להשקעה בהיקף של 4.5 מיליארד ליש"ט ל-5 שנים עליה הכריז השבוע במטרה לשדרג את כל מוצרי החברה - מקנייה של מטוסים 72 מטוסים חדשים, עבור בשדרוג 128 מטוסים קיימים ("הנוסעים יעלו למטוס ויחשבו שזה מטוס חדש"), דרך המזון, חיבור WiFi למושבים, התקנת שקעי טעינה ועד שיפור החוויה בנמל התעופה הית'רו בלונדון.

דגש מיוחד הושם על שדרוג מחלקת העסקים של החברה - היחידה אגב שמציעה באירופה 4 מחלקות לנוסעים: תיירים, אקונומי פלוס, מחלקת עסקים ומחלקה ראשונה.

בדומה לחברות תעופה אחרות, גם בריטיש שמה את הדגש על היצע גדול של טיסות המשך מנמל התעופה בלונדון ליעדים רבים בעולם, תוך דגש על ארה"ב. השנה משיקה החברה טיסה ישירה לנאשוויל, ובשנה שעברה השיקה טיסה לניו אורלינס.

לפי קרוז, כל שנה יושק יעד חדש בצפון אמריקה. "לפני 30 שנה הפכנו לחברה פרטית, והרבה אירע מאז", אמר. "התחרות התחזקה, ונכנסו שחקנים חדשים לא רק מתחום הלואו קוסט, תחום שאנחנו לומדים עליו הרבה גם לטווח רחוק. המתחרות שלנו השקיעו סכומי-עתק במוצר שלהם. התחרות עושה אותנו טובים יותר וגורמת לנו להשקיע כל הזמן מחשבה באיך נספק לנוסעים שלנו חוויה טובה יותר". 

מילת המפתח בתחרות, כפי שמדגיש קרוז, היא התייעלות. "הצגנו שיפור משמעותי בכל המדדים והגדלנו את היעילות שלנו כפי שאף חברה לא עשתה. אנחנו מתמקדים בלהציע לנוסעים אפשרויות בחירה. המוצר שלנו הוא מוצר פרימיום, אבל יש לנו טיסות לארה"ב גם ב-150 ליש"ט. הפוקוס שלנו הוא על האפשרות להציע בחירה לנוסעים בכל הרמות. נפתח עוד יעדים ונחזיק ברשת היעדים הגדולה בעולם. אנחנו חיים בתחרות, ונמשיך להתייעל".

קרוז, המעיד על עצמו כחיית טכנולוגיה, סיפר כי בשבוע שעבר ביקרו במשרדו נציגי משלחת של סטארט-אפים מישראל. קרוז החמיא לתעשייה המקומית ולפתרונות המעניינים לתחום התעופה, וציין כי עם שתי חברות הוא מצוי בקשר לשיתוף-פעולה ממשי.

את המענה להתחזקות חברות הלואו קוסט תולה קרוז בחברות האחרות שבקבוצת IBA, לרבות לוולינג, "שתמשיך להתרחב בטיסות לאירופה וגם לישראל" ולאייר לינגוס. הפוקוס של החברה, כאמור, הוא על פתרון לואו קוסט לטיסות ארוכות-טווח בדמות מותג חדש ששמו "לבל" (Level), שבדומה לוואו האיסלנדית יפעיל טיסות ארוכות-טווח במודל לואו קוסט, כך למשל לבואנוס איירס, לפונטה קאנה או לקנקון. המחלקות יכללו תיירים ותיירים פרימיום, והמחיר בהתאם. 

קרוז אף חוזה גידול בהיצע המושבים בכל העולם ובטיסות לישראל כמהלך גלובלי ורומז על האפשרות להפעיל טיסות לעובדה - תחרות שתהיה מאוד מעניינת, בעיקר אם תכלול עצירה בנתב"ג בדרך.

עוד מספר קרוז כי החברה תנסה להשתלט על הסלוטים (מועדי המראה ונחיתה) שפינתה חברת הלואו קוסט שקרסה מונארך בנמל התעופה גטוויק בלונדון. 

באשר לבקרזיט הקרב ובא, קרוז אמר כי "אנחנו לא מאמינים שהתנועה בין אירופה לבריטניה תקרוס. לא יכול להיות שנפחית את מספר הטיסות לציריך, לפריז או לפרנקפורט. הצורך לקשר אווירי הוא כל-כך חזק, שלא נראה לנו שנושפע מהמהלך הזה בכלל. החברה שאנחנו בונים תספק ביטחון לכל האזרחים שלנו למרות הברקזיט וההשפעות שלו. החברה תמשיך להיות יעילה, להרחיב את מפת היעדים שלה ולהציע את בריטניה כיעד טוב. יש לנו תפקיד חשוב בזה. הממשלה התייעצה איתנו, ואמרנו שנמשיך לנהל את כל היחסים עם החברות באירופה, משום שזה האינטרס של כל המדינות, תוך חשיבות גדולה לפן הכלכלי של התיירות ושל היצע מקומות העבודה לאלפי משרות". 

הטיסות של בריטיש מלונדון לישראל הופעלו בשנת 1932 על-ידי חברת אימפיריאל איירווייס, שהפכה ברבות הימים לבריטיש איירווייס. הטיסות בוצעו בסירות אוויריות מסוג Scipio S17, אשר נחתו על מימי הכינרת, 72 שעות אחרי שעזבו את בריטניה ועל סיפונן 16 נוסעים. עם הנחיתה הורדו הנוסעים ליבשה באמצעות סירות.

כיום מפעילה בריטיש איירווייס 14 טיסות שבועיות בקו תל-אביב-לונדון. כל טיסותיה של החברה אל ומאת ישראל מופעלות בתצורה "ארוכת-טווח" (Longhaul) - על כל המשתמע מכך (למשל מספר אנשי הצוות בתא הטייס העומד על 4).

באפריל 2018 צפויה חברת האחות של בריטיש איירווייס, איבריה, לשדרג את הקו שלה לתל-אביב ולהפוך לחברת התעופה השנייה באירופה שתפעיל את כל הטיסות שלה לישראל במטוסים רחבי-גוף ובתצורה ארוכת-טווח (Longhaul).

מנכ"ל בריטיש איירווייס, אלכס קרוז (Alex Cruz), אמר כי החברה מתכננת להמשיך ולהוביל את המהפכה בעולם התעופה תוך שדרוג השירותים המוצעים לכל לקוחות החברה עם דגש על מחלקות היוקרה. "המטרה שלנו היא להיות הבחירה הראשונה עבור כל לקוח. כל נוסע חשוב בפני עצמו - מהנוסע במחלקת התיירים ועד לנוסע באחת ממחלקות היוקרה. מטרתנו להבטיח לכל אחד ואחת מהנוסעים שלנו את חוויית הטיסה הטובה בעולם, ואנו נמשיך ונשקיע במקומות שהכי חשובים לקהל לקוחותינו, כדי לבדל את בריטיש איירווייס למול חברות אחרות, באמצעות שיפור חוויית הטיסה ומתן שירותים ייחודיים". 

קרוז אמר הבוקר כי "אנחנו פועלים בזירה תחרותית כששוק התעופה מאתגר היום יותר מתמיד. התנאים הללו של ענף התעופה העולמי הם שמכתיבים את האופן שבו עלינו למצב את בריטיש איירווייס כחברה לכולם".

בריטיש איירווייס היא חברה מייסדת בברית התעופה המובילה OneWorld. המיזוג עם איבריה תחת קבוצת IAG והברית המשולשת שיצרה עם איבריה ואמריקן איירליינס מאפשרים לחברה להציע לנוסעים טיסות במחירים אטרקטיביים ללמעלה מ-500 יעדים ברחבי העולם.