גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שבוע וחצי לפיצול: קשת מובילה, רשת ניצחה בפריים-טיים אמש

"המירוץ למיליון" של רשת הפכה אמש לתוכנית הנצפית ביותר מאז הפיצול והראתה שהקרב הקשה והיקר עם קשת רחוק מסיום ועדיין: מ-1 בנובמבר קשת נוטלת הובלה ברורה בצפייה בתוכניות המשותפות ■ ערוץ 10 שומר על יציבות מרשימה בחדשות, אך ללא פרסומות, והנפגע העיקרי מכך הוא תאגיד "כאן"

נתוני הרייטינג של ערב הצפייה אמש, מוצ"ש, בהחלט יכולים להוות סיבה טובה לשמחה עבור רשת, אבל לפחות בנקודת הזמן הזאת, 11 יום מאז הפיצול, הם במובנים רבים בגדר היוצא מן הכלל המעיד על הכלל.

היתרון של קשת בשעות המשותפות מאז הפיצול

רשת זכתה אמש בניצחון מוחץ בפריים-טיים, בזכות מה שתיארנו כאן כבר בשבוע שעבר כמותג החזק ביותר שלה, שעוצמתו מתגלה במלואה רק כעת - אחרי הפיצול. "המירוץ למיליון" הגיע לרייטינג של 22.5%, נתון שקרוב להזכיר את הימים של אפיק 22, והפך למשדר הנצפה ביותר מאז הפיצול. במקביל, הוא הותיר הרחק מאחור את "ארץ נהדרת" של קשת, שהסתפקה ב-15.2%, ומה שחשוב יותר, בזכות "המירוץ", רשת גם רשמה לראשונה ניצחון בתחום החדשות. אמש זכתה המהדורה המשותפת, "חדשות סוף השבוע" בהגשת דנה ויס, לרייטינג של 13.4% ברשת לעומת 12.4% בקשת.

פריים-טיים: קשת מנצחת בפער של 7%

אלה בהחלט נתונים משמחים מבחינתה של רשת, שכנראה מראים כי הקרב בינה ובין קשת לא יוכרע בקלות ובמהירות, אבל כפי שרמזנו בפתיחה הם עומדים בניגוד בולט למה שראינו מאז הפיצול. בכל שאר הימים מאז היציאה לדרכים נפרדות זוכות התוכניות המשותפות של חברת החדשות לצפייה גבוהה בפער מובהק באפיק של קשת (הבדל של 50%-90%), וקשת היא גם המנצחת הברורה בפריים-טיים ברוב ערבי השידור.

רשת מובילה את רצועת תוכנית הבוקר; ערוץ 10 עוקף את קשת

בסיכום השבוע הראשון המלא מאז הפיצול, קשת מכניסה שישה משדרים לעשירייה הראשונה, שמתבססים על חמש תוכניות. "חתונה ממבט ראשון" ו"מאסטר שף" הם בינתיים שני המותגים החזקים שלה. רשת מכניסה ארבעה משדרים המתבססים על שלוש תוכניות: שני משדרי "המירוץ למיליון", "אקס פקטור", ששודרה מול "עובדה", ו"אבודים", שבינתיים מתגלה גם היא כמותג חזק שנתן קרב לצמוד ל"מאסטר שף", ששודר מולו.

המקפצה של פני המהדורה: יתרון גדול לקשת, ערוץ 10 צמוד לרשת

1. קשת: עשרת הימים הראשונים לפיצול מתאפיינים עד כה במגמה שכבר כתבנו עליה כאן. קשת הצליחה לזנק ראשונה ולהפוך את אפיק 12, שברכישתו השקיעה למעלה מ-25 מיליון שקל, לאפיק הבית של נתח גדול משמעותית של צופים. הדבר בא לידי באופן הבולט ביותר בתוכנית המשותפות של חברת החדשות (שם התכנים זהים ובאותה עלות, והיציאות להפסקות הפרסומות זהות), ובמידה פחותה אך עדיין בולטת גם ברוב השעות האחרות (מלבד שעות הבוקר).

10 התוכניות הנצפות 11-5 בנובמבר

אחד היתרונות הבולטים של קשת עד כה היא הרצועה שבין 19:00 ל-20:00, המהווה את המקפצה למהדורה המשותפת. קשת העבירה לשורותיה את גיא פינס מערוץ 10, הצליחה להשאיר אצלה את "התוכנית הכלכלית" (לשעבר "תוכנית חיסכון"), שהצופים מזהים עם ערוץ 2 הישן, ויצרה רצועה חזקה שרושמת רייטינג ממוצע דו-ספרתי מתחילת נובמבר, ומותירה את הרצועה המקבילה של רשת הרחק מאחור.

מוותרות על הכסף כדי להעמיק את האחיזה

ברצועת הפריים-טיים (ללא החדשות) היתרון של קשת כבר מצומצם בהרבה - פער של 13% בימים א'-ה' ו-7% בכלל השבוע - ובלייט-נייט (23:00-00:00) הפער בין שני הערוצים עומד על 3% בלבד.

2. רשת: ברשת יכולים להיות מעודדים מערב הצפייה של מוצ"ש שהוכיח שלמרות הרצון האנושי והטבעי להתחיל להכניס את הנתונים לתבניות ולגזור מהם מגמות, עדיין מוקדם לדבר על קיבוע הרגלי צפייה. גם נתוני יום חמישי, שבהם הצליחה "אקס פקטור" החבוטה להתאושש - אמנם מול "עובדה", תוכנית מז'אנר שונה לגמרי - הם מעודדים מבחינתה.

לרשת יש כאמור בעיה בולטת בחדשות המשותפות, כשבעיה מרכזית נוספת נעוצה בשישי בערב: בשבועיים שחלפו עד כה השיגה "סברי מרנן" רייטינג כפול מזה של "מחר שבת", וכך גדל משמעותית את הפער הכולל לטובת קשת.

למעשה, אם היינו מנטרלים את ימי שישי, הפערים בנתונים הממוצעים בפריים שבין 21:00 ל-23:00 מאז הפיצול, היו נעלמים כמעט כליל: 16% לרשת מול 16.1% לקשת. נקודות האור של רשת נוגעת לתוכנית הבוקר הוותיקה "העולם הבוקר", המובילה את הרצועה בבטחה, ורשת שולטת גם בשעות הבוקר שמגיעות אחריה.

3. ערוץ 10 ותאגיד "כאן": הפיצול של קשת ורשת, יחד עם הסידור חסר התקדים שמאפשר להן לשדר מדי יום שלוש שעות משותפות, מעמיד את ערוץ 10 במצב מוזר. מצד אחד, אם משווים אותו לשני הערוצים האחרים בנפרד בשעות הבוקר ובשעות שלפני הפריים-טיים, מקבלים שחקן לגיטימי, שמסוגל להישיר מבט אל שני המתחרים הגדולים ממנו. בבוקר מצליחה תוכנית הבוקר שלו ("אורלי וגיא") לנצח ללא תנאי את תוכנית הבוקר של קשת, ובשעה היוקרתית 19:00-20:00 הוא נצמד לרשת, בין השאר בזכות מהלך חכם של שידור מהדורה מוקדמת חדשה.

סך הצפייה בערוצי הברודקאסט גדל משמעותית מאז הפיצול

בכל הנוגע למהדורה המרכזית התמונה מורכבת יותר משתי סיבות. ראשית, וכפי שהיה צפוי, הנתון המצרפי של חברת החדשות (לשעבר חדשות 2), הפך גבוה יותר בהשוואה לנתון שהציגה לפני הפיצול, מן הסתם על רקע התוכניות האטרקטיביות שקשת ורשת מטילות למסך מדי ערב. אם נשווה את חדשות 10 רק לעצמה, הרי שהיא שומרת על יציבות מרשימה ואפילו מתחזקת קצת מאז הפיצול (9.6% אחרי מול 9.3% לפני). אלא שכאן נכנס משתנה נוסף, והוא העובדה שמאז נובמבר המהדורה של 10 לא כוללת כמעט ברייקים לפרסומות (הערוץ עצמו מפצה על כך בין 21:00 ל-23:00 ראו בהמשך).

הנפגע הגדול מכל זה עד כה הוא דווקא תאגיד "כאן". חדשות 10 נטרלה את היתרון שהיה למהדורה של השידור הציבורי שלא זקוקה לברייקים לפרסומות, וזו צנחה מ-5% בתקופה שבין הקמתה לפיצול ל-3.8% מנובמבר - ירידה של כ-25%. גם במקרה הזה, כמו לגבי הפריים-טיים היקר של קשת ורשת, השאלה היא כמה זמן תימשך המגמה הזאת.

4. הפרסום והזווית הכלכלית: ואחרי כל משחקי האגו והלהטוטים במספרים בסופו של דבר אלה גופים כלכליים, שנתוני הרייטינג אמורים להוות עבורם אמצעי למקסום ההכנסות. אמנם נתוני הרייטינג המצרפיים של ערוצי הברוקאסט עלו ב-24% מאז הפיצול, וקשת ורשת אף מפתיעות כנראה מעט את עצמן עם משדרים שחוצים את רף ה-20%, אבל ההנחה היא שהמגמה הזאת תתמתן, ושגם כך הערוצים כנראה מפסידים כיום מאות אלפי שקלים בחלק מערבי השידור שלהם.

"מה שחשוב זה המכפלות של הדקות עם נתוני רייטינג בפועל, ובסיכום השבוע הראשון ניכר בינתיים היתרון של קשת, אם כי מוקדם עדיין לזקק משמעויות לטווח ארוך", אומר נבו כרמי, משנה למנכ"ל יהושע TBWA. לדבריו, "בבחינה של כלל שעות היממה, ערוץ 10 שידר כ-15% יותר דקות פרסום מקשת ורשת, ובכל הנוגע לחסויות כמות ההופעות ברשת גבוהה בכ-50% ביחס לקשת, וזה נתון בולט במיוחד כאשר מבינים שמדובר במוצר שנמכר במחיר פיקס ולא כפונקציה של הרייטינג בפועל".

אבל כשמתבוננים בפקטור המרכזי, דקות פרסום בין 20:00 ל-23:00, מתברר שקשת, שגם מובילה בנתוני הרייטינג, היא גם זאת שמכרה במהלך השעות הללו הכי הרבה דקות פרסום, ומציגה את הירידה הקטנה ביותר במכירתן בהשוואה לנתונים בעידן ערוץ 2 (עוד על השפעת הנתון הזה ראו מסגרת).

כך, קשת מוכרת מדי ערב בפריים-טיים 30 דקות פרסום, המהווים ירידה של 13% לעומת הדקות שמכרה לפני הפיצול; ערוץ 10 מוכר 28 דקות פרסום, ירידה של 15%, וברשת נרשמת הירידה החדה ביותר (24%): מ-35 דקות פרסום לפני הפיצול ל-27 דקות בלבד בשבוע שלאחר הפיצול (כל הנתונים מתייחסים לתקופה שעד 7 בנובמבר כולל).

"בתקופה שקדמה לפיצול, כאשר הביקוש היה גבוה מההיצע, המפרסמים סבלו מחוסר בדקות פרסום וגם מיכולת תמרון נמוכה יותר באיתור של קהלי המטרה", אומר כרמי. "כעת, הגידול המשמעותי בהיצע הרייטינג מאפשר לערוצים לפתוח פחות מקבצים וכך למנוע זפזופ למתחרים". לדבריו, "עם הזמן נראה חזרה למינון של יותר מקבצים שכל אחד מהם קצר יותר, דבר שיאפשר מכירה של יותר מיקומים עדיפים".

נתח הצפייה 1-11 בנובמבר

אם מגמת ההובלה של קשת תימשך, הקמפיינים עלולים להתייקר

העלייה בצפייה המסחרית היא אולי בשורה טובה לזכייניות ולמפרסמים, אך לעובדה שבשלב זה קשת נמצאת ביתרון יש השלכות שבשוק המדיה לא נוטים לדבר עליהן בקול רם - בדומה לנושאים אחרים הקשורים לפיצול, שכן הרוב מעריכים כי הקרב רק בתחילת הדרך וצפויים עוד הרבה שינויים.

"הצפייה גדלה מעל המצופה, אבל רשת וקשת לא מילאו מבחירה את מלוא דקות הפרסום", אומר שלא לייחוס בכיר בענף. "בשלב הזה קשה לפעמים לקבל זמני פרסום - אבל זה רחוק מההיסטריה של עודפי הביקוש בחודשים הקודמים. כולם מפעילים את אותם שיקולים, אך רשת התחילו יותר באגרסיביות, עם לוח כמעט ריק, ורק כשקיבלו קצת יותר ביטחון התחילו למלא בדקות פרסום.

"רשת מוכרים בממוצע 27 דקות בפריים. קשת מוכרים 30. זה לא הבדל דרמטי. כל אחד מהם מקווה שהשני ימלא את הברייקים וירחיק בכך את הצופים שבזפזופ יגיעו אליו. להערכתי, בטווח הארוך זה לא באמת יביא תועלת, ואי-אפשר לנהל כך טלוויזיה מסחרית. ככל שהביטחון יגדל, נראה יותר דקות פרסום על המסך".

לדברי בכיר אחר, "לשבוע הראשון יש משמעות אחת: אם הגידול באופציות הצפייה יביא לאורך זמן נתח מסחרי יותר גדול - וכיום אנחנו רואים גידול של כ-30% בממוצע - זה אומר שיש יותר נקודות רייטינג למכירה ממה שהיה בעבר, והמשמעות היא פחות תקופות עם כסף מחוץ למסך, כלומר יותר כסף לזכיינים.

"אבל אם מגמת ההובלה של קשת תימשך עשויה להיות לזה השפעה על עלות הקמפיינים והם עלולים להתייקר. קשת היא זכיין יותר יקר מבחינת פרסום. כשהנתח של קשת גדל בתוך הקמפיין (כי יש אצלם יותר עיניים צופות) והם הזכיין היקר, המשמעות היא שיש חתיכה יותר גדולה של הקמפיין שצריך לקנות ביותר כסף. כי אם לצורך הדוגמה היינו בקמפיין רגיל צריכים לקנות 350 נקודות בקשת, 350 ברשת ו-300 בערוץ 10, עכשיו אם המגמה תימשך נצטרך לקנות יותר בקשת והפער יהיה ההתייקרות של הקמפיין".

עוד כתבות

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

מגמה מעורבת בוול סטריט; טסלה יורדת ב-3%, TSMC ב-5%, מחיר הקקאו מזנק ב-10% לשיא כל הזמנים

דאו ג'ונס עולה ב-0.3% ● מחיר הקקאו בשיא כל הזמנים ● ירידה תלולה במכירות הבתים בארה"ב ● למה טראמפ מדיה מזנקת ב-15% גם היום ● ליתיום אמריקס צוללת ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס תפרסם הלילה את תוצאותיה הרבעוניות, מה מצפים האנליסטים?

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

חיקוי ירוד וזול: זהו הכטב"ם שאיראן שיגרה לעבר ישראל

שאהד 136 נחשב גם לחיקוי ירוד של המל"ט המתאבד הארופ, מתוצרת התעשייה האווירית, שלפי הערכות מחירו עומד על כ־700 אלף דולר ● לצורך ההשוואה, מחיר שאהד 136 מוערך בכ־30 אלף דולר בלבד

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?