גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שבוע וחצי לפיצול: קשת מובילה, רשת ניצחה בפריים-טיים אמש

"המירוץ למיליון" של רשת הפכה אמש לתוכנית הנצפית ביותר מאז הפיצול והראתה שהקרב הקשה והיקר עם קשת רחוק מסיום ועדיין: מ-1 בנובמבר קשת נוטלת הובלה ברורה בצפייה בתוכניות המשותפות ■ ערוץ 10 שומר על יציבות מרשימה בחדשות, אך ללא פרסומות, והנפגע העיקרי מכך הוא תאגיד "כאן"

נתוני הרייטינג של ערב הצפייה אמש, מוצ"ש, בהחלט יכולים להוות סיבה טובה לשמחה עבור רשת, אבל לפחות בנקודת הזמן הזאת, 11 יום מאז הפיצול, הם במובנים רבים בגדר היוצא מן הכלל המעיד על הכלל.

היתרון של קשת בשעות המשותפות מאז הפיצול

רשת זכתה אמש בניצחון מוחץ בפריים-טיים, בזכות מה שתיארנו כאן כבר בשבוע שעבר כמותג החזק ביותר שלה, שעוצמתו מתגלה במלואה רק כעת - אחרי הפיצול. "המירוץ למיליון" הגיע לרייטינג של 22.5%, נתון שקרוב להזכיר את הימים של אפיק 22, והפך למשדר הנצפה ביותר מאז הפיצול. במקביל, הוא הותיר הרחק מאחור את "ארץ נהדרת" של קשת, שהסתפקה ב-15.2%, ומה שחשוב יותר, בזכות "המירוץ", רשת גם רשמה לראשונה ניצחון בתחום החדשות. אמש זכתה המהדורה המשותפת, "חדשות סוף השבוע" בהגשת דנה ויס, לרייטינג של 13.4% ברשת לעומת 12.4% בקשת.

פריים-טיים: קשת מנצחת בפער של 7%

אלה בהחלט נתונים משמחים מבחינתה של רשת, שכנראה מראים כי הקרב בינה ובין קשת לא יוכרע בקלות ובמהירות, אבל כפי שרמזנו בפתיחה הם עומדים בניגוד בולט למה שראינו מאז הפיצול. בכל שאר הימים מאז היציאה לדרכים נפרדות זוכות התוכניות המשותפות של חברת החדשות לצפייה גבוהה בפער מובהק באפיק של קשת (הבדל של 50%-90%), וקשת היא גם המנצחת הברורה בפריים-טיים ברוב ערבי השידור.

רשת מובילה את רצועת תוכנית הבוקר; ערוץ 10 עוקף את קשת

בסיכום השבוע הראשון המלא מאז הפיצול, קשת מכניסה שישה משדרים לעשירייה הראשונה, שמתבססים על חמש תוכניות. "חתונה ממבט ראשון" ו"מאסטר שף" הם בינתיים שני המותגים החזקים שלה. רשת מכניסה ארבעה משדרים המתבססים על שלוש תוכניות: שני משדרי "המירוץ למיליון", "אקס פקטור", ששודרה מול "עובדה", ו"אבודים", שבינתיים מתגלה גם היא כמותג חזק שנתן קרב לצמוד ל"מאסטר שף", ששודר מולו.

המקפצה של פני המהדורה: יתרון גדול לקשת, ערוץ 10 צמוד לרשת

1. קשת: עשרת הימים הראשונים לפיצול מתאפיינים עד כה במגמה שכבר כתבנו עליה כאן. קשת הצליחה לזנק ראשונה ולהפוך את אפיק 12, שברכישתו השקיעה למעלה מ-25 מיליון שקל, לאפיק הבית של נתח גדול משמעותית של צופים. הדבר בא לידי באופן הבולט ביותר בתוכנית המשותפות של חברת החדשות (שם התכנים זהים ובאותה עלות, והיציאות להפסקות הפרסומות זהות), ובמידה פחותה אך עדיין בולטת גם ברוב השעות האחרות (מלבד שעות הבוקר).

10 התוכניות הנצפות 11-5 בנובמבר

אחד היתרונות הבולטים של קשת עד כה היא הרצועה שבין 19:00 ל-20:00, המהווה את המקפצה למהדורה המשותפת. קשת העבירה לשורותיה את גיא פינס מערוץ 10, הצליחה להשאיר אצלה את "התוכנית הכלכלית" (לשעבר "תוכנית חיסכון"), שהצופים מזהים עם ערוץ 2 הישן, ויצרה רצועה חזקה שרושמת רייטינג ממוצע דו-ספרתי מתחילת נובמבר, ומותירה את הרצועה המקבילה של רשת הרחק מאחור.

מוותרות על הכסף כדי להעמיק את האחיזה

ברצועת הפריים-טיים (ללא החדשות) היתרון של קשת כבר מצומצם בהרבה - פער של 13% בימים א'-ה' ו-7% בכלל השבוע - ובלייט-נייט (23:00-00:00) הפער בין שני הערוצים עומד על 3% בלבד.

2. רשת: ברשת יכולים להיות מעודדים מערב הצפייה של מוצ"ש שהוכיח שלמרות הרצון האנושי והטבעי להתחיל להכניס את הנתונים לתבניות ולגזור מהם מגמות, עדיין מוקדם לדבר על קיבוע הרגלי צפייה. גם נתוני יום חמישי, שבהם הצליחה "אקס פקטור" החבוטה להתאושש - אמנם מול "עובדה", תוכנית מז'אנר שונה לגמרי - הם מעודדים מבחינתה.

לרשת יש כאמור בעיה בולטת בחדשות המשותפות, כשבעיה מרכזית נוספת נעוצה בשישי בערב: בשבועיים שחלפו עד כה השיגה "סברי מרנן" רייטינג כפול מזה של "מחר שבת", וכך גדל משמעותית את הפער הכולל לטובת קשת.

למעשה, אם היינו מנטרלים את ימי שישי, הפערים בנתונים הממוצעים בפריים שבין 21:00 ל-23:00 מאז הפיצול, היו נעלמים כמעט כליל: 16% לרשת מול 16.1% לקשת. נקודות האור של רשת נוגעת לתוכנית הבוקר הוותיקה "העולם הבוקר", המובילה את הרצועה בבטחה, ורשת שולטת גם בשעות הבוקר שמגיעות אחריה.

3. ערוץ 10 ותאגיד "כאן": הפיצול של קשת ורשת, יחד עם הסידור חסר התקדים שמאפשר להן לשדר מדי יום שלוש שעות משותפות, מעמיד את ערוץ 10 במצב מוזר. מצד אחד, אם משווים אותו לשני הערוצים האחרים בנפרד בשעות הבוקר ובשעות שלפני הפריים-טיים, מקבלים שחקן לגיטימי, שמסוגל להישיר מבט אל שני המתחרים הגדולים ממנו. בבוקר מצליחה תוכנית הבוקר שלו ("אורלי וגיא") לנצח ללא תנאי את תוכנית הבוקר של קשת, ובשעה היוקרתית 19:00-20:00 הוא נצמד לרשת, בין השאר בזכות מהלך חכם של שידור מהדורה מוקדמת חדשה.

סך הצפייה בערוצי הברודקאסט גדל משמעותית מאז הפיצול

בכל הנוגע למהדורה המרכזית התמונה מורכבת יותר משתי סיבות. ראשית, וכפי שהיה צפוי, הנתון המצרפי של חברת החדשות (לשעבר חדשות 2), הפך גבוה יותר בהשוואה לנתון שהציגה לפני הפיצול, מן הסתם על רקע התוכניות האטרקטיביות שקשת ורשת מטילות למסך מדי ערב. אם נשווה את חדשות 10 רק לעצמה, הרי שהיא שומרת על יציבות מרשימה ואפילו מתחזקת קצת מאז הפיצול (9.6% אחרי מול 9.3% לפני). אלא שכאן נכנס משתנה נוסף, והוא העובדה שמאז נובמבר המהדורה של 10 לא כוללת כמעט ברייקים לפרסומות (הערוץ עצמו מפצה על כך בין 21:00 ל-23:00 ראו בהמשך).

הנפגע הגדול מכל זה עד כה הוא דווקא תאגיד "כאן". חדשות 10 נטרלה את היתרון שהיה למהדורה של השידור הציבורי שלא זקוקה לברייקים לפרסומות, וזו צנחה מ-5% בתקופה שבין הקמתה לפיצול ל-3.8% מנובמבר - ירידה של כ-25%. גם במקרה הזה, כמו לגבי הפריים-טיים היקר של קשת ורשת, השאלה היא כמה זמן תימשך המגמה הזאת.

4. הפרסום והזווית הכלכלית: ואחרי כל משחקי האגו והלהטוטים במספרים בסופו של דבר אלה גופים כלכליים, שנתוני הרייטינג אמורים להוות עבורם אמצעי למקסום ההכנסות. אמנם נתוני הרייטינג המצרפיים של ערוצי הברוקאסט עלו ב-24% מאז הפיצול, וקשת ורשת אף מפתיעות כנראה מעט את עצמן עם משדרים שחוצים את רף ה-20%, אבל ההנחה היא שהמגמה הזאת תתמתן, ושגם כך הערוצים כנראה מפסידים כיום מאות אלפי שקלים בחלק מערבי השידור שלהם.

"מה שחשוב זה המכפלות של הדקות עם נתוני רייטינג בפועל, ובסיכום השבוע הראשון ניכר בינתיים היתרון של קשת, אם כי מוקדם עדיין לזקק משמעויות לטווח ארוך", אומר נבו כרמי, משנה למנכ"ל יהושע TBWA. לדבריו, "בבחינה של כלל שעות היממה, ערוץ 10 שידר כ-15% יותר דקות פרסום מקשת ורשת, ובכל הנוגע לחסויות כמות ההופעות ברשת גבוהה בכ-50% ביחס לקשת, וזה נתון בולט במיוחד כאשר מבינים שמדובר במוצר שנמכר במחיר פיקס ולא כפונקציה של הרייטינג בפועל".

אבל כשמתבוננים בפקטור המרכזי, דקות פרסום בין 20:00 ל-23:00, מתברר שקשת, שגם מובילה בנתוני הרייטינג, היא גם זאת שמכרה במהלך השעות הללו הכי הרבה דקות פרסום, ומציגה את הירידה הקטנה ביותר במכירתן בהשוואה לנתונים בעידן ערוץ 2 (עוד על השפעת הנתון הזה ראו מסגרת).

כך, קשת מוכרת מדי ערב בפריים-טיים 30 דקות פרסום, המהווים ירידה של 13% לעומת הדקות שמכרה לפני הפיצול; ערוץ 10 מוכר 28 דקות פרסום, ירידה של 15%, וברשת נרשמת הירידה החדה ביותר (24%): מ-35 דקות פרסום לפני הפיצול ל-27 דקות בלבד בשבוע שלאחר הפיצול (כל הנתונים מתייחסים לתקופה שעד 7 בנובמבר כולל).

"בתקופה שקדמה לפיצול, כאשר הביקוש היה גבוה מההיצע, המפרסמים סבלו מחוסר בדקות פרסום וגם מיכולת תמרון נמוכה יותר באיתור של קהלי המטרה", אומר כרמי. "כעת, הגידול המשמעותי בהיצע הרייטינג מאפשר לערוצים לפתוח פחות מקבצים וכך למנוע זפזופ למתחרים". לדבריו, "עם הזמן נראה חזרה למינון של יותר מקבצים שכל אחד מהם קצר יותר, דבר שיאפשר מכירה של יותר מיקומים עדיפים".

נתח הצפייה 1-11 בנובמבר

אם מגמת ההובלה של קשת תימשך, הקמפיינים עלולים להתייקר

העלייה בצפייה המסחרית היא אולי בשורה טובה לזכייניות ולמפרסמים, אך לעובדה שבשלב זה קשת נמצאת ביתרון יש השלכות שבשוק המדיה לא נוטים לדבר עליהן בקול רם - בדומה לנושאים אחרים הקשורים לפיצול, שכן הרוב מעריכים כי הקרב רק בתחילת הדרך וצפויים עוד הרבה שינויים.

"הצפייה גדלה מעל המצופה, אבל רשת וקשת לא מילאו מבחירה את מלוא דקות הפרסום", אומר שלא לייחוס בכיר בענף. "בשלב הזה קשה לפעמים לקבל זמני פרסום - אבל זה רחוק מההיסטריה של עודפי הביקוש בחודשים הקודמים. כולם מפעילים את אותם שיקולים, אך רשת התחילו יותר באגרסיביות, עם לוח כמעט ריק, ורק כשקיבלו קצת יותר ביטחון התחילו למלא בדקות פרסום.

"רשת מוכרים בממוצע 27 דקות בפריים. קשת מוכרים 30. זה לא הבדל דרמטי. כל אחד מהם מקווה שהשני ימלא את הברייקים וירחיק בכך את הצופים שבזפזופ יגיעו אליו. להערכתי, בטווח הארוך זה לא באמת יביא תועלת, ואי-אפשר לנהל כך טלוויזיה מסחרית. ככל שהביטחון יגדל, נראה יותר דקות פרסום על המסך".

לדברי בכיר אחר, "לשבוע הראשון יש משמעות אחת: אם הגידול באופציות הצפייה יביא לאורך זמן נתח מסחרי יותר גדול - וכיום אנחנו רואים גידול של כ-30% בממוצע - זה אומר שיש יותר נקודות רייטינג למכירה ממה שהיה בעבר, והמשמעות היא פחות תקופות עם כסף מחוץ למסך, כלומר יותר כסף לזכיינים.

"אבל אם מגמת ההובלה של קשת תימשך עשויה להיות לזה השפעה על עלות הקמפיינים והם עלולים להתייקר. קשת היא זכיין יותר יקר מבחינת פרסום. כשהנתח של קשת גדל בתוך הקמפיין (כי יש אצלם יותר עיניים צופות) והם הזכיין היקר, המשמעות היא שיש חתיכה יותר גדולה של הקמפיין שצריך לקנות ביותר כסף. כי אם לצורך הדוגמה היינו בקמפיין רגיל צריכים לקנות 350 נקודות בקשת, 350 ברשת ו-300 בערוץ 10, עכשיו אם המגמה תימשך נצטרך לקנות יותר בקשת והפער יהיה ההתייקרות של הקמפיין".

עוד כתבות

בצלאל סמוטריץ', שר האוצר / צילום: מירי שמעונוביץ

שיפור בנתוני הגירעון של חודש נובמבר: עמד על כ-4.5% תוצר

הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים עמד על כ-4.5% תוצר, המשקף "מינוס" של 93.5 מיליארד שקל

סופר פארם. מפרסם ענק במונחי דיגיטל / צילום: אייל טואג

מבצעי נובמבר הקפיצו את ביצועי האתרים הישראליים, הרבה יותר מהבינלאומיים

מספר ההזמנות באתרים המקומיים זינק ב־32% לעומת עלייה של 18% באתרים הבינלאומיים במהלך נובמבר ● כחמישית מהישראלים פיצלו את ההזמנות מחו"ל כדי ליהנות מהפטור ממע"מ, שאמור להכפיל עצמו בחודש הבא ● המדד החודשי של רכישות הישראלים באונליין

הנפקת איטורו בוול סטריט מוקדם יותר השנה / צילום: Reuters, Brendan McDermid

"זה לא כי היזם רוצה יאכטה": למה חברות הייטק רצות להימכר במקום לקדם הנפקה

לצד עסקאות ענק שייצר השנה ההייטק הישראלי, ובראשן מכירת וויז וסייברארק, רק 3 הנפקות הגיעו מכאן לוול סטריט ● בשוק מעריכים כי הקושי הגובר להנפיק, ידחוף עוד ועוד חברות טכנולוגיה למסלול של מכירה ● ברקליס: "הבנצ'מרק ליציאה לשוק הציבורי עלה משמעותית"

עמוד חשמל / צילום: Shutterstock

החל מינואר: תעריף החשמל יעלה ב-1.5%

תעריף החשמל יעלה ב-1.5% - שיעור מתון ביחס לטווח שרשות החשמל הגדירה ● הספקים עדיין מחכים למסמכי ההרכב המדויק של תעריף החשמל, שישפיע על רווחיותם ● מעתה, תעריף החשמל ייקבע פעם בחצי שנה במקום פעם בשנה

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ / צילום: ap, Alex Brandon

שעון החול לחתימה על הסיוע האמריקאי התהפך. היעד: בחירות האמצע לקונגרס

הקונגרס עומד לבחור מחדש את חבריו, וההחלטות על הסיוע עלולות להשתנות בהתאם ● במקביל, סעיף ההמרות, המאפשר להמיר חלק מהכסף לשקלים ולתמוך בתעשייה המקומית, מצטמצם במהירות ● בישראל מציעים פתרונות: לראות את ההסכם כ"שיתוף פעולה" ולא כ"סיוע"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

הישראלית שנפלה ב־27% ויוצאת מהמדד היוקרתי הזה בוול סטריט

שינויים בוול סטריט: חברת טכנולוגיית השבבים סיוה תיפרד ממדד S&P SmallCap 600 ● בעוד כשבועיים צפויות שלוש מניות להיכנס למדד S&P 500, לאחר שזינקו מתחילת השנה

משטרת ישראל מפתחת מערכת אכיפה מתקדמת / צילום: Shutterstock, trekandshoot

המדינה מקצה עשרות מיליונים למערכות למדידת מהירות. איך זה יעבוד?

המשטרה יצאה במכרז למצלמות חדשות שמודדות מהירות לאורך מקטעי כביש שלמים, כך שלא יתאפשר להאט לפני שמגיעים אליהן ● כ–80% מהאכיפה בכבישי ישראל היא ידנית ורק כ־20% דיגיטלית, ההפך משאר מדינות ה–OECD ● עלות הפרויקט: 14.4 מיליון שקל

מקרון לצד נשיא סין שי ג'ינפינג, בביקור בבייג'ינג השבוע / צילום: ap, Adek Berry

"ההלם הסיני": אירופה מתמודדת עם חזית חדשה

המכסים של טראמפ דחפו את סין להסיט סחורה מאמריקה לאירופה, שהפכה לאחד מיעדי היצוא העיקריים שלה ● התוצאה: לחץ הולך ומעמיק על התעשייה האירופית ● בזמן שפריז דורשת מכסים וברלין חוששת מפגיעה ביצוא, סין רושמת לראשונה עודף סחר של יותר מטריליון דולר

פיוניר / צילום: Shutterstock, Primakov

חברת פיוניר מפטרת כ-4% מהעובדים בישראל

מספר העובדים בישראל עומד על כאלף איש, והפיטורים יכללו עשרות עובדים ● המהלך מתרחש במקביל לשינוי ארגוני רחב שמעביר את החברה לעבר מבנה עבודה "רזה" בסגנון סטארט-אפ

מירן פחמן / צילום: טרלן בן אבי

איזה משרדים שיגרו הכי הרבה פיינליסטים לתחרות הפרסום גרנות?

תחרות גרנות חושפת את מפת הפיינליסטים עם הובלה למנצ’, ליאו ברנט ובלאנקו ● וגם: יניב סנה מצטרף כשותף בחברת OMD , הנציגה הישראלית של תאגיד הפרסום הגדול בעולם, אומניקום ● אירועים ומינויים

גיוס הון לחברות הייטק / צילום: Shutterstock, Pushish Images

לראשונה: הקרנות הזרות עוקפות את הקרנות הישראליות בהשקעות סייבר

נקודת מפנה בתעשיית הסייבר הישראלית: הקרנות הזרות דוחקות את הישראליות ומובילות את סבבי הסיד בסייבר המקומי ● במקביל, נרשמה האצה חדה בהשקעות באבטחת בינה מלאכותית, שזינקו ל-2.5 מיליארד דולר ומהוות כבר 64% מהשקעות הסייבר בישראל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצר, שאטרסטוק

הפערים בנתונים ומי משלם הכי הרבה: 3 גרפים על שיטת המיסוי בישראל

מחקר חדש של רשות המסים חושף פערים ביחס לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בכל הנוגע להכנסות לפי עשירונים ● ממה נובעים הפערים, איזה עשירון נושא ברוב נטל המס ומי מצליח "להתחמק" ממנו?

בינה מלאכותית / צילום: צילום מסך מתוך הצ'אט

איפה מוצאת הבינה המלאכותית את התשובות לשאלות שלכם

מחקר בדק 150 אלף תשובות שסיפקו מערכות בינה מלאכותית, ומשרטט תמונה מפורטת של מקורות המידע שמהם שואבים הצ’אטים את התוכן שהם מציגים למשתמש ● למרבה ההפתעה, הממצאים מצביעים על כך שהמקורות הדומיננטיים אינם בהכרח מאגרי ידע מוסדיים או כלי תקשורת גדולים

שר התקשורת שלמה קרעי וח''כ גלית דיסטל אטרביאן הדיונים בהוועדה לדיון בהצעת חוק התקשורת היום / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת התקשורת החדשה יצאה לדרך, השר קרעי הבטיח: "הרפורמה לא תיעצר"

לפתיחת דיוני הוועדה בהצעת חוק התקשורת (שידורים) החדש, בהובלת היו"ר ח"כ גלית דיסטל אטבריאן, הגיעו שר התקשורת עצמו וחברי הוועדה מטעם האופוזיציה - אך נוכחות חברי הקואליציה הייתה דלה במיוחד ● ח"כ שלי טל מירון מיש עתיד: "כל המטרה של החקיקה היא להשתלט על התקשורת החופשית"

חיים כצמן, מייסד ומנכ''ל ג'י סיטי / צילום: אריק סולטן

עם ניסיון בארגון ידידי צה"ל: המנכ"לית המפתיעה בחברה החדשה של כצמן

חברת אוריון השלימה את הפיצול מג'י סיטי והחלה להיסחר בבורסה ● מנכ"לית החברה היא עו"ד ששימשה עד כה כמנהלת בארגון ידידי צה"ל בארה"ב והיו"ר הוא ערן יעקב, מנהל רשות המיסים לשעבר

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; ברודקום קפצה, לצד מניות שבבים נוספות

הנאסד"ק ירד בכ-0.1% ● IBM רוכשת חברת דאטה ב-11 מיליארד דולר ● תשואות האג"ח בארה"ב רשמו עליות לקראת החלטת הריבית ביום רביעי ● מנהל ההשקעות של ברקשייר האת'וויי עובר לג'יי.פי.מורגן ● מגנום, שפוצלה מיוניליבר החלה להיסחר הבוקר באירופה • טראמפ על עסקת נטפליקס - וורנר ברדרס: "זה בעייתי" • בלומברג: עליית הריבית הצפויה ביפן תרחיק משקיעים מנכסי סיכון

ביה''ס לרפואה באוניברסיטת רייכמן / צילום: רמי סיני

החברה הקטנה שרוצה לממן למנכ"ל לימודים במעל 100 אלף שקל לשנה

אולמד סולושנס מעוניינת לממן למנכ"ל החברה, פרופסור עוז שפירא, לימודי תואר שני באוניברסיטה רייכמן ● עלות שכרו השנתית צפויה להגיע לכ-1.5 מיליון שקל

עמוס לוזון / צילום: איל יצהר

זו חברת הביטוח שתהפוך לשותפה בקבוצה של עמוס לוזון לאחר שתרכוש מניות ב-110 מיליון שקל

מנורה מבטחים רוכשת בשני שלבים מניות בקבוצת לוזון ותחזיק ב-6.9% מהונה ● היא תצטרף לבית ההשקעות מור, שבאמצעות הגמל וקרנות הנאמנות, כבר מחזיק ב-12% ממניות החברה שפועלת בתחום הבנייה למגורים בישראל ובפולין, מתן אשראי ואנרגיה ● מניית לוזון זינקה ב-46% מתחילת השנה

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא / צילום: יחצ - רפי דלויה -

"רעננה אינה תפאורה לפריימריז בליכוד": פוצץ אירוע חתימת הסכם הגג בעיר

טקס החתימה הופסק לאחר שראש עיריית רעננה חיים ברוידא סירב שיו"ר הליכוד וסגנה בעיר ישתתפו, ואילו שר הבינוי והשיכון חיים כץ התעקש על נוכחותם ● לפי ההסכם, המדינה צפויה להשקיע 1.75 מיליארד שקל להקמת שכונה חדשה

מתחם הנרקיס, בית שמש - הדמיה / צילום: קסם הדמיות

אושר פרויקט פינוי־בינוי מבין הגדולים בארץ: 3,500 יחידות דיור חדשות בבית שמש

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה במחוז ירושלים אישרה את פרויקט הפינוי-בינוי הגדול ביותר בתולדות העיר בית שמש ● יוקמו כ־3,500 דירות חדשות, לצד מוסדות חינוך ותשתיות ציבוריות משודרגות ● המודל שאושר מאפשר לדיירים לעבור ישירות לדירות החדשות במגרש החלוץ, ללא מעבר ביניים