גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שבוע וחצי לפיצול: קשת מובילה, רשת ניצחה בפריים-טיים אמש

"המירוץ למיליון" של רשת הפכה אמש לתוכנית הנצפית ביותר מאז הפיצול והראתה שהקרב הקשה והיקר עם קשת רחוק מסיום ועדיין: מ-1 בנובמבר קשת נוטלת הובלה ברורה בצפייה בתוכניות המשותפות ■ ערוץ 10 שומר על יציבות מרשימה בחדשות, אך ללא פרסומות, והנפגע העיקרי מכך הוא תאגיד "כאן"

נתוני הרייטינג של ערב הצפייה אמש, מוצ"ש, בהחלט יכולים להוות סיבה טובה לשמחה עבור רשת, אבל לפחות בנקודת הזמן הזאת, 11 יום מאז הפיצול, הם במובנים רבים בגדר היוצא מן הכלל המעיד על הכלל.

היתרון של קשת בשעות המשותפות מאז הפיצול

רשת זכתה אמש בניצחון מוחץ בפריים-טיים, בזכות מה שתיארנו כאן כבר בשבוע שעבר כמותג החזק ביותר שלה, שעוצמתו מתגלה במלואה רק כעת - אחרי הפיצול. "המירוץ למיליון" הגיע לרייטינג של 22.5%, נתון שקרוב להזכיר את הימים של אפיק 22, והפך למשדר הנצפה ביותר מאז הפיצול. במקביל, הוא הותיר הרחק מאחור את "ארץ נהדרת" של קשת, שהסתפקה ב-15.2%, ומה שחשוב יותר, בזכות "המירוץ", רשת גם רשמה לראשונה ניצחון בתחום החדשות. אמש זכתה המהדורה המשותפת, "חדשות סוף השבוע" בהגשת דנה ויס, לרייטינג של 13.4% ברשת לעומת 12.4% בקשת.

פריים-טיים: קשת מנצחת בפער של 7%

אלה בהחלט נתונים משמחים מבחינתה של רשת, שכנראה מראים כי הקרב בינה ובין קשת לא יוכרע בקלות ובמהירות, אבל כפי שרמזנו בפתיחה הם עומדים בניגוד בולט למה שראינו מאז הפיצול. בכל שאר הימים מאז היציאה לדרכים נפרדות זוכות התוכניות המשותפות של חברת החדשות לצפייה גבוהה בפער מובהק באפיק של קשת (הבדל של 50%-90%), וקשת היא גם המנצחת הברורה בפריים-טיים ברוב ערבי השידור.

רשת מובילה את רצועת תוכנית הבוקר; ערוץ 10 עוקף את קשת

בסיכום השבוע הראשון המלא מאז הפיצול, קשת מכניסה שישה משדרים לעשירייה הראשונה, שמתבססים על חמש תוכניות. "חתונה ממבט ראשון" ו"מאסטר שף" הם בינתיים שני המותגים החזקים שלה. רשת מכניסה ארבעה משדרים המתבססים על שלוש תוכניות: שני משדרי "המירוץ למיליון", "אקס פקטור", ששודרה מול "עובדה", ו"אבודים", שבינתיים מתגלה גם היא כמותג חזק שנתן קרב לצמוד ל"מאסטר שף", ששודר מולו.

המקפצה של פני המהדורה: יתרון גדול לקשת, ערוץ 10 צמוד לרשת

1. קשת: עשרת הימים הראשונים לפיצול מתאפיינים עד כה במגמה שכבר כתבנו עליה כאן. קשת הצליחה לזנק ראשונה ולהפוך את אפיק 12, שברכישתו השקיעה למעלה מ-25 מיליון שקל, לאפיק הבית של נתח גדול משמעותית של צופים. הדבר בא לידי באופן הבולט ביותר בתוכנית המשותפות של חברת החדשות (שם התכנים זהים ובאותה עלות, והיציאות להפסקות הפרסומות זהות), ובמידה פחותה אך עדיין בולטת גם ברוב השעות האחרות (מלבד שעות הבוקר).

10 התוכניות הנצפות 11-5 בנובמבר

אחד היתרונות הבולטים של קשת עד כה היא הרצועה שבין 19:00 ל-20:00, המהווה את המקפצה למהדורה המשותפת. קשת העבירה לשורותיה את גיא פינס מערוץ 10, הצליחה להשאיר אצלה את "התוכנית הכלכלית" (לשעבר "תוכנית חיסכון"), שהצופים מזהים עם ערוץ 2 הישן, ויצרה רצועה חזקה שרושמת רייטינג ממוצע דו-ספרתי מתחילת נובמבר, ומותירה את הרצועה המקבילה של רשת הרחק מאחור.

מוותרות על הכסף כדי להעמיק את האחיזה

ברצועת הפריים-טיים (ללא החדשות) היתרון של קשת כבר מצומצם בהרבה - פער של 13% בימים א'-ה' ו-7% בכלל השבוע - ובלייט-נייט (23:00-00:00) הפער בין שני הערוצים עומד על 3% בלבד.

2. רשת: ברשת יכולים להיות מעודדים מערב הצפייה של מוצ"ש שהוכיח שלמרות הרצון האנושי והטבעי להתחיל להכניס את הנתונים לתבניות ולגזור מהם מגמות, עדיין מוקדם לדבר על קיבוע הרגלי צפייה. גם נתוני יום חמישי, שבהם הצליחה "אקס פקטור" החבוטה להתאושש - אמנם מול "עובדה", תוכנית מז'אנר שונה לגמרי - הם מעודדים מבחינתה.

לרשת יש כאמור בעיה בולטת בחדשות המשותפות, כשבעיה מרכזית נוספת נעוצה בשישי בערב: בשבועיים שחלפו עד כה השיגה "סברי מרנן" רייטינג כפול מזה של "מחר שבת", וכך גדל משמעותית את הפער הכולל לטובת קשת.

למעשה, אם היינו מנטרלים את ימי שישי, הפערים בנתונים הממוצעים בפריים שבין 21:00 ל-23:00 מאז הפיצול, היו נעלמים כמעט כליל: 16% לרשת מול 16.1% לקשת. נקודות האור של רשת נוגעת לתוכנית הבוקר הוותיקה "העולם הבוקר", המובילה את הרצועה בבטחה, ורשת שולטת גם בשעות הבוקר שמגיעות אחריה.

3. ערוץ 10 ותאגיד "כאן": הפיצול של קשת ורשת, יחד עם הסידור חסר התקדים שמאפשר להן לשדר מדי יום שלוש שעות משותפות, מעמיד את ערוץ 10 במצב מוזר. מצד אחד, אם משווים אותו לשני הערוצים האחרים בנפרד בשעות הבוקר ובשעות שלפני הפריים-טיים, מקבלים שחקן לגיטימי, שמסוגל להישיר מבט אל שני המתחרים הגדולים ממנו. בבוקר מצליחה תוכנית הבוקר שלו ("אורלי וגיא") לנצח ללא תנאי את תוכנית הבוקר של קשת, ובשעה היוקרתית 19:00-20:00 הוא נצמד לרשת, בין השאר בזכות מהלך חכם של שידור מהדורה מוקדמת חדשה.

סך הצפייה בערוצי הברודקאסט גדל משמעותית מאז הפיצול

בכל הנוגע למהדורה המרכזית התמונה מורכבת יותר משתי סיבות. ראשית, וכפי שהיה צפוי, הנתון המצרפי של חברת החדשות (לשעבר חדשות 2), הפך גבוה יותר בהשוואה לנתון שהציגה לפני הפיצול, מן הסתם על רקע התוכניות האטרקטיביות שקשת ורשת מטילות למסך מדי ערב. אם נשווה את חדשות 10 רק לעצמה, הרי שהיא שומרת על יציבות מרשימה ואפילו מתחזקת קצת מאז הפיצול (9.6% אחרי מול 9.3% לפני). אלא שכאן נכנס משתנה נוסף, והוא העובדה שמאז נובמבר המהדורה של 10 לא כוללת כמעט ברייקים לפרסומות (הערוץ עצמו מפצה על כך בין 21:00 ל-23:00 ראו בהמשך).

הנפגע הגדול מכל זה עד כה הוא דווקא תאגיד "כאן". חדשות 10 נטרלה את היתרון שהיה למהדורה של השידור הציבורי שלא זקוקה לברייקים לפרסומות, וזו צנחה מ-5% בתקופה שבין הקמתה לפיצול ל-3.8% מנובמבר - ירידה של כ-25%. גם במקרה הזה, כמו לגבי הפריים-טיים היקר של קשת ורשת, השאלה היא כמה זמן תימשך המגמה הזאת.

4. הפרסום והזווית הכלכלית: ואחרי כל משחקי האגו והלהטוטים במספרים בסופו של דבר אלה גופים כלכליים, שנתוני הרייטינג אמורים להוות עבורם אמצעי למקסום ההכנסות. אמנם נתוני הרייטינג המצרפיים של ערוצי הברוקאסט עלו ב-24% מאז הפיצול, וקשת ורשת אף מפתיעות כנראה מעט את עצמן עם משדרים שחוצים את רף ה-20%, אבל ההנחה היא שהמגמה הזאת תתמתן, ושגם כך הערוצים כנראה מפסידים כיום מאות אלפי שקלים בחלק מערבי השידור שלהם.

"מה שחשוב זה המכפלות של הדקות עם נתוני רייטינג בפועל, ובסיכום השבוע הראשון ניכר בינתיים היתרון של קשת, אם כי מוקדם עדיין לזקק משמעויות לטווח ארוך", אומר נבו כרמי, משנה למנכ"ל יהושע TBWA. לדבריו, "בבחינה של כלל שעות היממה, ערוץ 10 שידר כ-15% יותר דקות פרסום מקשת ורשת, ובכל הנוגע לחסויות כמות ההופעות ברשת גבוהה בכ-50% ביחס לקשת, וזה נתון בולט במיוחד כאשר מבינים שמדובר במוצר שנמכר במחיר פיקס ולא כפונקציה של הרייטינג בפועל".

אבל כשמתבוננים בפקטור המרכזי, דקות פרסום בין 20:00 ל-23:00, מתברר שקשת, שגם מובילה בנתוני הרייטינג, היא גם זאת שמכרה במהלך השעות הללו הכי הרבה דקות פרסום, ומציגה את הירידה הקטנה ביותר במכירתן בהשוואה לנתונים בעידן ערוץ 2 (עוד על השפעת הנתון הזה ראו מסגרת).

כך, קשת מוכרת מדי ערב בפריים-טיים 30 דקות פרסום, המהווים ירידה של 13% לעומת הדקות שמכרה לפני הפיצול; ערוץ 10 מוכר 28 דקות פרסום, ירידה של 15%, וברשת נרשמת הירידה החדה ביותר (24%): מ-35 דקות פרסום לפני הפיצול ל-27 דקות בלבד בשבוע שלאחר הפיצול (כל הנתונים מתייחסים לתקופה שעד 7 בנובמבר כולל).

"בתקופה שקדמה לפיצול, כאשר הביקוש היה גבוה מההיצע, המפרסמים סבלו מחוסר בדקות פרסום וגם מיכולת תמרון נמוכה יותר באיתור של קהלי המטרה", אומר כרמי. "כעת, הגידול המשמעותי בהיצע הרייטינג מאפשר לערוצים לפתוח פחות מקבצים וכך למנוע זפזופ למתחרים". לדבריו, "עם הזמן נראה חזרה למינון של יותר מקבצים שכל אחד מהם קצר יותר, דבר שיאפשר מכירה של יותר מיקומים עדיפים".

נתח הצפייה 1-11 בנובמבר

אם מגמת ההובלה של קשת תימשך, הקמפיינים עלולים להתייקר

העלייה בצפייה המסחרית היא אולי בשורה טובה לזכייניות ולמפרסמים, אך לעובדה שבשלב זה קשת נמצאת ביתרון יש השלכות שבשוק המדיה לא נוטים לדבר עליהן בקול רם - בדומה לנושאים אחרים הקשורים לפיצול, שכן הרוב מעריכים כי הקרב רק בתחילת הדרך וצפויים עוד הרבה שינויים.

"הצפייה גדלה מעל המצופה, אבל רשת וקשת לא מילאו מבחירה את מלוא דקות הפרסום", אומר שלא לייחוס בכיר בענף. "בשלב הזה קשה לפעמים לקבל זמני פרסום - אבל זה רחוק מההיסטריה של עודפי הביקוש בחודשים הקודמים. כולם מפעילים את אותם שיקולים, אך רשת התחילו יותר באגרסיביות, עם לוח כמעט ריק, ורק כשקיבלו קצת יותר ביטחון התחילו למלא בדקות פרסום.

"רשת מוכרים בממוצע 27 דקות בפריים. קשת מוכרים 30. זה לא הבדל דרמטי. כל אחד מהם מקווה שהשני ימלא את הברייקים וירחיק בכך את הצופים שבזפזופ יגיעו אליו. להערכתי, בטווח הארוך זה לא באמת יביא תועלת, ואי-אפשר לנהל כך טלוויזיה מסחרית. ככל שהביטחון יגדל, נראה יותר דקות פרסום על המסך".

לדברי בכיר אחר, "לשבוע הראשון יש משמעות אחת: אם הגידול באופציות הצפייה יביא לאורך זמן נתח מסחרי יותר גדול - וכיום אנחנו רואים גידול של כ-30% בממוצע - זה אומר שיש יותר נקודות רייטינג למכירה ממה שהיה בעבר, והמשמעות היא פחות תקופות עם כסף מחוץ למסך, כלומר יותר כסף לזכיינים.

"אבל אם מגמת ההובלה של קשת תימשך עשויה להיות לזה השפעה על עלות הקמפיינים והם עלולים להתייקר. קשת היא זכיין יותר יקר מבחינת פרסום. כשהנתח של קשת גדל בתוך הקמפיין (כי יש אצלם יותר עיניים צופות) והם הזכיין היקר, המשמעות היא שיש חתיכה יותר גדולה של הקמפיין שצריך לקנות ביותר כסף. כי אם לצורך הדוגמה היינו בקמפיין רגיל צריכים לקנות 350 נקודות בקשת, 350 ברשת ו-300 בערוץ 10, עכשיו אם המגמה תימשך נצטרך לקנות יותר בקשת והפער יהיה ההתייקרות של הקמפיין".

עוד כתבות

משכנתא / אילוסטרציה: Shutterstock

המגבלות וההטבות: ההנחיות החדשות של בנק ישראל במשכנתאות

אחרי ההקלות הזמניות שניתנו במהלך הקורונה ובמלחמת "חרבות ברזל", בפיקוח על הבנקים החליטו לקבע חלק מההקלות שניתנו ללווים שלקחו הלוואות "לכל מטרה" שמגובות בנכסים ● בנוסף, הפיקוח על הבנקים מעלה גם את גובה שווי הנכסים לצורך נטילת הלוואות שנרכשו כחלק מתוכנית מחיר למשתכן

קרן כהן-חזון / צילום: באדיבות תורפז

אחרי זינוק של 220% במניה: תורפז מבקשת להקפיץ את שכר המנכ"לית ב-3 מיליון שקל

יצרנית הטעמים והריחות מבקשת להעלות את שכרה של בעלת השליטה קרן כהן־חזון לסכום של עד 9.1 מיליון שקל ● כהן־חזון, ששימשה עד כה גם כמנכ"לית וגם כיו"ר החברה, תפנה את כיסא היו"ר לטובת שותפה לייסוד החברה רלי לשם

מדד מיתוג מעסיק

חוויית עבודה משמעותית ותרבות ארגונית: מי החברות שכבשו את צמרת הדירוג החדש של גלובס?

גלובס מפרסם לראשונה בשיתוף פלייטיקה את מדד מיתוג המעסיק, שבוחן אילו חברות במשק מובילות ביצירת חוויית עבודה משמעותית, תרבות ארגונית וערכים שמושכים עובדים ● מי הצטיינה בחיבור העובדים למשימה, ומי יצרה שפה אחת לכל סניפיה בעולם? ● הדירוג המלא

מדד מיתוג מעסיק / צילום: Shutterstock

גמישות, חיבור רגשי ותחושת שותפות גורל: מה מעניין את העובדים ב־2026?

העובדים כבר לא מתרשמים משלטי חוצות, שפים מפורסמים ומסיבות נוצצות שאפיינו את פעילות מיתוג המעסיק בתחילת העשור ● הם עברו לחפש אותנטיות, דנ"א ארגוני ותחושת בית ● עידן ה־AI מציב בפני חברות אתגר חדש

מנהיגים מאירופה וארה''ב ממתינים לדיונים בלשכת הקנצלר בברלין / צילום: ap, Markus Schreiber

הפסקת האש מתקרבת? הפסגה בברלין שמשרטטת איך תיראה אוקראינה

גרמניה כינסה שורת מנהיגים אירופיים יחד עם זלנסקי והמתווכים האמריקאים במטרה להציג חזית מאוחדת ולהשיב להצעת הבית הלבן ● לראשונה, שורטט מתווה ל"יום שאחרי" באוקראינה: שיקום במימון רוסי, כוח אירופי במדינה וערבויות אמריקאיות ● הכדור שוב במגרש הרוסי

גבינות בסופרמרקט / צילום: שירה ספיר

פורסמה חלוקת המכסות ליבוא גבינה צהובה; מה יהיה המחיר לצרכן?

משרד הכלכלה הודיע על חלוקת מכסות ליבוא גבינה צהובה בפטור ממכס בהיקף של 5,900 טון, במסגרת הליך תחרותי שבו היבואנים התחייבו למחיר מרבי לצרכן ● לפי הודעת המשרד, המחיר לצרכן של גבינה צהובה מיובאת צפוי להישאר נמוך בעשרות אחוזים ממחירי המותגים המובילים בארץ

קורסרה רוכשת את המתחרה אודמי / צילום: Shutterstock

פלטפורמת הלימודים שהקימה הישראלית רוכשת את המתחרה בעסקת מיליארדים

קורסרה, שהוקמה על ידי דפנה קולר, תרכוש את אודמי בעסקת מניות בשווי כ־2.5 מיליארד דולר

עופר ינאי, בעלי נופר אנרג'י / צילום: נועם גלאי

התיאבון של עופר ינאי: רוכש את השליטה באלומיי לפי מיליארד שקל שווי

חברת האנרגיה המתחדשת נופר שמוביל ינאי, רוכשת 46% ממניות אלומיי, המחזיקה בתחנת הכח דוראד, תמורת 460 מיליון שקל ● בין המוכרים - יו"ר הפועלים לשעבר שלמה נחמה

ריק וורסטר, מנכ''ל חברת הברוקראז' צ'ארלס שוואב / צילום: Reuters, Kylie Cooper

מנכ"ל חברת ברוקראז' מהגדולות בעולם משרטט את הגבול בין הימור להשקעה

ריק וורסטר, מנכ"ל חברת הברוקראז' צ'ארלס שוואב, רואה את המתחרה רובינהוד צוברת תאוצה וחושש מהנהירה למוצרים עתירי סיכון ● "אני באמת מודאג מהמסר שנשלח למשקיעים צעירים - שצריך להשיג רווחים מהירים"

ספי זינגר, יו''ר רשות ניירות ערך / צילום: שלומי יוסף

רשות ניירות ערך בוחנת מתן הקלות לסוכני ביטוח בייעוץ השקעות

במסגרת המהלך שמקדם משרד האוצר לאיחוד מוצרי החיסכון תחת פלטפורמה אחת, רק סוכני ביטוח שמחזיקים גם ברישיון ייעוץ השקעות יוכלו לשווק קרנות נאמנות ● לגלובס נודע כי על רקע זה רשות ניירות ערך בוחנת אפשרות ליצור מסלול מקוצר לקבלת הרישיון עבור הסוכנים

ניקש ארורה, מנכ''ל פאלו אלטו / צילום: מולי גולדברג

ברקע החשש מהאקזיט, מנכ"ל פאלו אלטו נפגש עם עובדי סייברארק

על רקע העסקה לרכישת החברה בכ-25 מיליארד דולר, מנכ"ל פאלו אלטו נפגש היום עם עובדי סייברארק ● בשיחה עם כתבים שקיים טרם המפגש, ביקש ארורה להפיג את החששות: "לא תהיה פגיעה באופציות של העובדים"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה בת"א ננעלה בשיאים; עם רוח גבית מגרמניה - אלביט ונקסט ויז'ן זינקו בחדות

מדד ת"א 35 עלה בכ-0.8% ● מגה אור זינקה במעל 10%, לאחר שדווח כי חברה־בת שלה עשויה לבנות את המבנה בו תשוכן חוות השרתים של אנבידיה בישראל ● האנליסט שטוען - זו הסיבה שיש עדיין סיכוי לראלי של סוף שנה בוול סטריט

להיות משפיען טיקטוק עבור המעסיק / צילום: צילומי מסך

מיומנות חדשה ונדרשת בעבודה: להיות משפיען טיקטוק עבור המעסיק

בעבר, מעסיקים שנאו את העובדה שעובדים מעלים פוסטים לרשתות על חיי העבודה שלהם ● עכשיו סטארבקס, דלתא וחברות נוספות מעודדות אותם בעצמן ליצור תוכן - כאסטרטגיה ● העובדים מרוויחים כישורים כישורים חדשים, והמעסיקים נהנים משיווק אורגני

שחר סיני, סמנכ''ל קרנות נאמנות פרופאונד בית השקעות / צילום: עמי ארליך

"אחרי שנתיים פנומנליות במניות הפיננסים, זה הזמן להוריד רגל מהגז"

שחר סיני, סמנכ"ל קרנות נאמנות בפרופאונד, ממשיך להעדיף את שוק המניות המקומי על פני חו"ל, ומסמן את מניות הטכנולוגיה, התעשיות הביטחוניות והאנרגיה הירוקה לשנה הקרובה ● למרות השיאים בשוק, הוא מציע "לא להפריע לכסף לעבוד, אבל כן אפשר לצמצם סיכון"

ד''ר ערן אופיר, מנכ''ל קומפיוג'ן / צילום: יוסי צבקר

מהלך משמעותי ראשון של ערן אופיר בקומפיוג'ן: שינוי הסכם אסטרהזנקה

חברת פיתוח התרופות קומפיוג'ן תקבל 65 מיליון דולר במיידי ועוד 25 אם תעמוד באבן-דרך קרובה יחסית, ומזומנים אלה צפויים להספיק למימון פעילות החברה עד 2029 ● בעבור זאת, במקרה של הצלחת המוצר היא תהיה זכאית לקבל מאסטרהזנקה תמלוגים מעט נמוכים יותר מכפי שנקבע בהסכם המקורי ● המניה מזנקת בבורסה בת"א

עובדי סייארה / צילום: מנש כהן

בהובלת בלאקסטון: סייארה הישראלית מגייסת לפי שווי של 9 מיליארד דולר

חברת הסייבר הישראלית סייארה משלשת את שוויה בתוך שנה ומגייסת בימים אלה 400 מיליון דולר לפי שווי חברה של 9 מיליארד דולר ● הגיוס נעשה בהובלת קרן ההשקעות בלאקסטון

ירון קיקוז, בעלים ומנכ''ל פריים אנרג'י / צילום: שחר גל

הגורמים שעלולים לסבך את מכירת השליטה באלומיי לעופר ינאי

מגעים שניהלו בעלי השליטה באלומיי עם מספר רוכשות אפשריותהובילו אחת מהן, פריים אנרג'י, לדווח כי " תפעל לשמירת זכויותיה" ● גם מחזיקי האג"ח של אלומיי בוחנים את צעדיהם לנוכח העסקה עם נופר של ינאי

יו''ר דירקטוריון צים יאיר סרוסי והמנכ''ל אלי גליקמן / צילום: איל יצהר, don-monteaux

"להביא ערך לבעלי המניות": ההישג האקטיביסטי בצים

המאבק בין בעלי המניות לדירקטוריון חברת הספנות הגיע לסיומו, וכעת מתכוונים הצדדים לפעול יחד "להביא ערך לבעלי המניות"

מאגר הגז לוויתן / צילום: אלבטרוס

ראש הממשלה נתניהו העניק את האישור: עסקת הגז הגדולה עם מצרים יוצאת לדרך

האישור של נתניהו מגיע לאחר הסדרת התנאים בין משרד האנרגיה לחברות הגז, לקראת הרחבת ההפקה ממאגר לוויתן והיצוא למצרים ● התמורה בעסקה: 35 מיליארד דולר

רו''ח אפי סנדרוב, המנהל המורשה של סלייס / צילום: טל שחר

"הונאה חסרת תקדים": המנהל המורשה בסלייס תובע כמיליארד שקל מבעל השליטה והמנהלים

במרכז התביעה שהגיש רו"ח אפי סנדרוב מצוי אסף גולדברג, המתואר בה כ"מנכ"ל הכל-יכול" של סלייס ● לצדו נתבעים אביו שמעון, בעל השליטה, ואחיו שי, ששימשו כדירקטורים ● לפי התביעה, המערכת נחלה "כישלון חרוץ", המנכ"ל נהג בכספי העמיתים "ככל העולה על רוחו", והדירקטורים התעלמו מנורות האזהרה שהובילו לאובדן של 850 מיליון שקל