גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עשרות אלפים הפגינו בת"א: "נמשיך ככה עד ינואר וביבי יורד"

(עדכון) - המשטרה הורידה את התאורה וההגברה ■ "הם יורים לעצמם בראש, ההפגנה באה לתמוך במשטרה בימים אפלים" ■ נפתלי: "הפעם זה לא ייגמר כמו ב-2011, בשבוע הבא נכפיל את המספר"

ההפגנה בתל אביב רוטשילד  / צילום: רויטרס
ההפגנה בתל אביב רוטשילד / צילום: רויטרס

הערב (מוצ"ש) התקיימה הפגנת המחאה נגד הממשלה ונגד חוק ההמלצות. אלפי אנשים התאספו ברוטשילד 16, אחזו שלטי מחאה וקראו "ביבי נתניהו לכלא מעשיהו" "מושחתים הביתה", "העם דורש צדק משפטי", ו"אתה יועמ"ש - לא בובה של קש".

ההפגנה הערב בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

[לצפייה בדיווח חי מהאירוע לחצו כאן]

גל ההפגנות הערב שטף את הארץ, מנהריה ועד באר-שבע: התקבלו דיווחים על מאות בני אדם שהפגינו בירושלים, חיפה, חדרה, נס-ציונה, מודיעין, קריית גת, ראש-פינה ומוקדים נוספים. בתל-אביב התאספו אלפים, צעירים כמו גם משפחות עם ילדים, אוחזים במטאטאים וקוראים "מטאטאים את השחיתות", מניפים שלטים ושרים "אנחנו לא הולכים לשום מקום", "לא ימין, לא שמאל - רק ישר".

"הוציאו מפתחות, נתניהו חייב להתפטר"; ההפגנה ברוטשילד / צילום: שלומי יוסף

במבחן ההפגנה השנייה עמדו פה בכבוד, אם לא ברמת האנרגיות אז בכמות האנשים. בניגוד להפגנה שהתקיימה במוצאי השבוע שעבר, היום היו הרבה יותר צעירים. היה צפוף בשדירה עד כדי עמידה מוחלטת. מחצית מהאנשים החזיקו שלטים, החצי השני צילם. ובינתיים, בתי הקפה ריקים ברוטשילד, והמעטים היושבים בהם בוודאי נהנו מההצגה, אם כי הם בטח הבינו באותה נקודה לאילו פקקים הם הולכים להיקלע כשינסו לצאת מהעיר. תל-אביב בעוצר.

מה שכן, התזמון של חנוכה לא יכול היה להיות טוב יותר - אלפי האנשים שרו שירים על חושך ואור, טובים ורעים, מעטים מול רבים. מזל שלא ט"ו בשבט.

הנוכחות המשטרתית הייתה, נכון לאותה נקודה, דלילה עד לא מורגשת. לא נראה היה שיש צורך בה, ההפגנה התנהלה ברוגע ובשלווה. האמת, זו הייתה הפגנה קצת משעממת. לא נעים לומר. יש אנשים ויש סיבות טובות להפגין. אבל לא היה הרבה להט באוויר. זה היה נכון, עד שכוחות המשטרה נחלצו לעזרה, כיבו את הגנרטור של הבמה, ואסרו על נאומים. השוטרים עמדו והשגיחו על הגנרטורים, שאיש לא יפר את האיסור.

הפגנת המחאה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

אין הגברה, ואין תאורה. ההמונים שרו "סורה חושך". אלעד שרגא מהתנועה לאיכות השלטון הסביר כי "המשטרה החליטה משום מה אחרי שמגיעים אלפי אנשים ואחרי תיאום. רוצים אישור מהנדס... סגרו את החשמל. זה מטורף.

"הם יורים לעצמם בראש. ההפגנה באה לתמוך במשטרה בימים אפלים כאלה אחרי שבג"ץ אישר הפגנות".

לדברי עוזי ארד, "פעם ראשונה שאני רואה דברים כאלה. אם הייתה יד מכוונת זו חרפה שלא תיאמן. תפקיד המשטרה לעזור, לא לעצור. מה זה?"

לא היה חשמל והאנרגיות עלו. מדהים כמה ממושמע המפגין הישראלי. עושה מה שאומרים לו, סופג כל עלבון ומניפולציה. יש פה חלק שרוצים לחסום כבישים, והאנשים מתחילים להתפזר, מבואסים. המשטרה פשוט נעלמת. הדוברים לא עונים. שריקות בוז רמות נשמעות בחלל האוויר. 

דרך גורם נשמע קול לא רשמי מהמשטרה: "פועלים עם המארגנים בהתאם לתנאים שנתנו והוסכמו על ידי כולם, ובמקרה זה מדובר בתנאי בטיחות, לא אופשר חיבור החשמל לבמה". באתר מחוז תל-אביב של המשטרה מצוין, אגב, תחת הגדרת התנאים להפגנה שמתקיימת הערב, כי "לא תוקם במה ולא ייעשה שימוש במערכות חשמל בזמן ההגעה לרחבת הבימה". תכל'ס, צודקים במשטרה. לא נעים, אבל אין מה לעשות.

נראה כי ההחלטה התקבלה פה אחד: לרדת לחסום את אבן גבירול. "אם יהיו מעצרים, נקריב את עצמנו". אלפי האנשים עזבו את הבימה לאבן גבירול. אולם נשמעו קולות מהוססים: נפתלי משך לכיוון איילון, אחרים לאבן גבירול.

הווליום של הצעקות עלה קצת. מדינת משטרה, האשימו המפגינים. גם בין המארגנים לבין עצמם, כל אחד האשים את השני. אלדד יניב נשמע אומר: "את מי זה מעניין הגברה, תראה מה קורה פה". המשטרה העירה את ההפגנה. השאלה מה יקרה בהמשך. באבן גבירול פקק עצום לכיוון דרום, לכיוון צפון חסום למען המפגינים.

שוטר נשמע אומר לחבריו "תנו להם לפרוק", השוטרים עמדו בצד, מקפידים לא להתעמת, מפנים את הכביש. פקקי ענק. עכשיו אין מוקד להפגנה, היא התפזרה למלא כיוונים, אבל הרוב המוחלט הולך לכיכר רבין. דפני ליף עם מגאפון הובילה שיירת אנשים, מדי פעם אנשים צעקו "ביבי, ביבי" בצד, אבל אין עימותים. אבן גבירול נחסם לגמרי לכל הכיוונים.

מני נפתלי עודד את אלפי הנוכחים: "הפעם זה לא ייגמר כמו ב-2011". הגענו לכיכר רבין. המפגינים על הכביש. בינתיים נותנים להם זמן. נראה כמה זמן. אנשים רוקדים בצומת. "מבחינתי זה ניצחון", מוסיף נפתלי. "אנחנו לא מפחדים. ניסו להתחכם איתנו, סגרנו להם את העיר. הייתי בהרבה מקומות ואני יכול לומר לכם שנתניהו הרס כל חלקה טובה.

"נתייצב בשבוע הבא ונכפיל את המספר", הוסיף נפתלי. "מי שלא בא בשבוע הבא, מפחד". משברים מולידים מנהיגים מכל מיני סוגים, נפתלי אחד מהם. לא ברור איך ולמה. ולמרות זאת הוא גדל לתפקיד שממש גדול עליו. מודיע על סיום ההפגנה וכולם שרים התקווה. אנרכיסט עלק... סוגר הפגנה ב-23:00 ושר התקווה. תם הטקס. במהפכה הבאה יהיה גם שנ"צ. מתפזרים בשקט.

סיפרו לי שהניסיון לחסום את איילון נכשל. המשטרה סגרה שם עניין בשניות, כמו שהיא יכולה כשהיא רוצה. היו עוד כמה אנשים בכביש, אבל תוך כמה דקות פינו גם אותם.

המפגינים מתפזרים לאחר התערבות המשטרה בהפגנת המחאה הערב / צילום: שלומי יוסף

"יש לנו הודעה לאופוזיציה: אנחנו לא צריכים טובות מכם, אנחנו האופוזיציה"

מהבמה נשמעו בתחילת הערב ההנאומים. "אל תעשו עסקאות עם ליברמן", נשמע קולה של חנה קים, עיתונאית לשעבר ואקטיביסטית בהווה, מהרמקולים. "יש לנו הודעה לאופוזיציה: אנחנו לא צריכים טובות מכם, אנחנו האופוזיציה, אל תתפסו עלינו טרמפ, ראש הממשלה התקפל בזכותנו, אם הוא לא יילך לבד, נוליך אותו.. נבוא לכאן בכל שבוע עד שיילך".

כיכר הבימה הייתה מפוצצת, והמונים היו בדרך.

שלטי מחאה בהפגנה הערב ברוטשילד / צילום: דרור פויר

זמן קצר לאחר תחילת ההפגנה, ומני נפתלי מוזמן לעלות לבמה: "קבלו את האיש שעומד זקוף מול כל הכוחות, שמבקשים להשפיל אותו, שפוגעים במשפחה וטופלים עליו עלילות".

"להפסיק את הביזה, המדינה לא של כנופיית נתניהו", קרא נפתלי. "ביבי מפחד מהפגנות, טראמפ אמר שהבירה ירושלים וביבי ניסה לפגוע בהפגנה הזו אבל היא מתקיימת. איפה גבאי?! איפה לפיד?! לא שמענו אותם שנתיים. פתאום כולם מדברים על שחיתות אבל המשכורת שלהם דופקת. יש הפגנה נגדית, אבל הם אחים שלנו.. מנדלבליט, נגיע גם אליך! לא שכחנו אותך!נתניהו חייב להתפטר".

אלדד יניב הצטרף לדבריו של נפתלי, וקרא כי "לא רק ביבי הביתה. אנחנו רוצים חוזה חדש! מושחתים הביתה. לא יהיו פה יותר פוליטיקאים שלוקחים שוחד, לא יהיו פולחיטיקאים שמתקזזים!"

אלפי אנשים בקהל המפגינים, ונוספים המשיכו להגיע. "רוצים חוזה חדש, רוצים חוזה חדש", נשמעו הקריאות מהקהל, וחוזר אחרי יניב "צדק צדק תרדוף".

"לא יהיו פה נכים מקבלים כל כך מעט, זה לא יהיה יותר!" צעק יניב מהבמה. "נמשיך לבוא כל מוצ"ש, אם נמשיך ככה עד ינואר ביבי יורד"! מבטיח יניב.

הפגנת המחאה ברוטשילד / צילום: שלומי יוסף

אל הבמה עולה זמר הבית, צעיר עם אוטיזם בשם דניאל עמית, ומופיע עם שיר שכתב בשם "שחיתות תוצרת הארץ". 

מטעם הליכוד יצאה הודעה: "בערב שבו ראש הממשלה נתניהו יוצא לייצג את מדינת ישראל מול ההתקפות על ההכרזה ההיסטורית של הנשיא טראמפ, ובשעה שבה מתקיימות ברחבי העולם הערבי הפגנות שבהן שורפים את דגלי ישראל וארה"ב, בתל-אביב מתקיימת גם הערב הפגנת שמאל.

"במקום להתאחד עם כל העם מאחורי ירושלים ולהציג לעולם חזית אחידה, בשמאל לא יכולים להתאפק ומעדיפים לעסוק בפלגנות".

אבי גבאי פרסם הערב בטוויטר: "ממשלה מושחתת צריכה ללכת! גם השבוע הצעירים שלנו יצאו להפגין עם האלפים ברחובות נגד התרבות השלטונית המושחתת. למרות הניסיונות להפוך אותה לכזאת, השחיתות היא לא נושא לוויכוח פוליטי, היא לא עניין של ימין או שמאל - היא מחלה שפוגעת בביטחון, בבריאות ובחינוך של מצביעי ימין ושמאל כאחד". 

יו"ר מרצ זהבה גלאון צייצה גם היא: "צועדות וצועדים עכשיו ברוטשילד אלפי אנשים שאומרים לנתניהו: הדג מסריח מהראש, הקואליציה שלך מושחתת ונמאס לנו מהגניבה השיטתית מהקופה הציבורית".

אלפי אנשים בהפגנת המחאה ברוטשילד הערב

בסוף השבוע שעבר התקיימה לראשונה בתל-אביב ההפגנה השבועית שנערכת בשנה האחרונה בפתח-תקווה באזור ביתו של היועץ המשפטי לממשלה.

על רקע חוק ההמלצות שקובע כי המשטרה לא תוכל לפרסם את המלצותיה בנוגע לכתבי אישום, החליטו מארגני ההפגנה, ביניהם עו"ד אלדד יניב ואב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, להעביר את ההפגנה לשדרות רוטשילד בתל-אביב. ההפגנה קיבלה את השם "צעדת הבושה".

על-פי הערכות, ביום שבת שעבר נטלו חלק בהפגנה עשרות אלפי מפגינים, שנשאו שורה של שלטים שקוראים "די לשחיתות".

יניב פרסם במהלך השבוע האחרון פוסטים בחשבון הפייסבוק שלו, בהם הוא מתאר את הממשלה ואת חבריה כ"מושחתת", וקורא להמוני ישראל לבוא ולקחת חלק בהפגנות המחאה, שככל הנראה יהפכו להיות חלק מנופה של תל-אביב וערים נוספות בכל מוצאי שבת.

" אין דבר כזה לא באים: אם כל אחד ישאר בבית, או יסמוך על ההוא שיבוא וההיא שתבוא ואני הייתי שבוע שעבר, לא נציף את רוטשילד", כתב יניב. " אם לא נצא במוצ״ש שוב לרחובות, המושחתים ידליקו את כל האזור כדי לשנות את סדר היום. המושחתים מבוהלים", פרסם בפרופיל הפייסבוק שלו אתמול. "מושחתים נמאסתם. ולא לשכוח דגלי ישראל ותופים ותקווה ענקית ושמחה בלב".

גם מני נפתלי עושה שימוש בפלטפורמות הדיגיטליות, וקורא בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלו לציבור הרחב להגיע להפגנה שתתקיים היום: "בואו לומר בקול שאנחנו האופוזיציה ונמאס לנו מהשחיתות", כך כתב נפתלי בפייסבוק השבוע. 

במהלך אירוע שבתרבות שהתקיים בתאטרון "הבימה" בהנחיית בן כספית, אמרה יו"ר מרצ, זהבה גלאון, כי ״ההפגנות נגד השחיתות הן על הסירחון של חבורת אנשים שיושבים בקואליציה, מגנים על מנהיג שסרח, ומעמידים פנים שמדובר בשושנים. גודל השחיתות שמתגלה היא רעידת אדמה מחרישה אזניים ולא ״מסע ציד להחלפת השלטון״ כפי שקורא לזה נתניהו״.

גלאון הוסיפה ואמרה כי ״קואליציית נתניהו הופכת לעיר מקלט למושחתים. לא יתכן שראש הממשלה נתניהו, שמתבטא בדרך כלל על כל דבר שזז, לא מוצא לנכון להתייחס לחשדות כל כך חמורים נגד בכירים ומקורבים אליו. אולי זה כי הדג מסריח מהראש".

הערב התקיימו הפגנות בכל רחבי הארץ, אולם ההפגנה המרכזית בשדרות רוטשילד משכה אליה עשרות אלפי מפגינים. מוקדי ההפגנות הערב היו:

- נהריה - צומת נהריה

- ראש-פינה - צומת ראש-פינה

- חיפה - רחבת האודיטוריום

- עפולה - כיכר העצמאות, שדרות הנשיא 12

- חדרה - כיכר המשטרה

- נתניה - קניון עיר ימים, בני ברמן 2

- תל-אביב - שדרות רוטשילד 16

- ראשון-לציון - עירייה, רחוב כרמל 20

- נס-ציונה ורחובות - בנס-ציונה, צומת ויצמן בן-גוריון

- מודיעין - צומת שילת

- ירושלים - כיכר פריז

- קריית גת - צומת פלוגות

- באר-שבע - התחנה המרכזית

עוד כתבות

נרשמה עלייה של 19% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי בהשוואה לשנה שעברה / צילום: Shutterstock

החשש מתקיפה איראנית וחג הפסח הובילו לעלייה ברכישות מזון ומוצרי חשמל

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי מספר הרכישות בענף החשמל נותר דומה, אך בשל עליות המחירים שילם הציבור כ–20% יותר

הוועדה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית, ספטמבר 2023 / צילום: חיים צח-לע''מ

הפשיעה בחברה הערבית גואה, אבל הממשלה לא נותנת מענה

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם: בשיתוף "יוזמות אברהם", התוכנית לטיפול בפשיעה והאלימות בחברה הערבית

הפגנה של פרו-פלסטינים נגד גוגל, 2022 / צילום: ap, Eric Risberg

הפגנות ומעצרים: פרויקט נימבוס הישראלי מעורר סערה בארה"ב

מספר עובדי גוגל פתחו בשביתת מחאה נגד העבודה של החברה עם ממשלת ישראל במסגרת פרויקט נימבוס להעברת המחשוב הממשלתי לענן ● באתר Wired דווח כי עשרות עובדים התבצרו במשרדי החברה בניו יורק ובקליפורניה, ואחרי מספר שעות, האבטחה של גוגל האשימה אותם ב"הסגת גבול"

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

המדינה מאפשרת יבוא הולך וגובר של חומרי מחצבה ממחצבות פלסטיניות / צילום: Shutterstock

"סכנה של ממש": מה נחשף בתביעה של מפעילת מחצבה ישראלית?

תביעה של מפעילת מחצבה באזור בית שאן חשפה כי היקף חומרי המחצבה שנכנסו לישראל דרך מעבר ג'למה שבצפון זינק בשנתיים האחרונות ● על פי ההערכות, 15% מכלל החצץ המשמש בישראל מגיע מהרשות - שיעור שצפוי עוד לגדול

כפר ערב אל-עראמשה / צילום: איל יצהר

הותר לפרסום: 6 לוחמים נפצעו קשה בגליל, 8 נוספים במצב בינוני וקל

אדם נפצע אנוש, שניים נפצעו קשה, ארבעה במצב בינוני והשאר קל בפגיעה ישירה בערב אל-עראמשה ● דיווח: בארה"ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן • איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת" • בגליל המערבי: נפילות בשטחים פתוחים אחרי כ-5 שיגורים מלבנון, לא ידוע על נזק או על נפגעים • הפעילות במרכז הרצועה: כוחות הנח"ל חיסלו מחבל באמצעות רחפן • עדכונים שוטפים

ריצ'רד פרנסיס, מנכ''ל טבע / צילום: יח''צ

כמעט 100 מיליון שקל בשנה: זה שיאן השכר החדש בבורסת ת"א

עלות שכרו של מנכ"ל טבע ריצ'רד פרנסיס בשנת 2023 עמדה על כ-26 מיליון דולר, רוב הסכום ניתן כתגמול הוני ● פרנסיס עקף בכך את ברק עילם, מנכ"ל נייס והפך לשיאן השכר בבורסה המקומית ● בשנה שעברה הביעו בעלי המניות של טבע מחאה על התגמולים הגבוהים לעומת ביצועי המניה באותה עת ● בתוך כך, טבע קיבלה אישור FDA לתרופת ביוסימילר

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

להשתמש בישראל כדי לדחוף את אוקראינה אל גרונו של העם האמריקאי

זה מה שאומר ציר בית הנבחרים הימני הקיצוני בארה"ב על תכסיס פרלמנטרי שנועד לאפשר סיוע צבאי לאוקראינה, לישראל ולטייוואן ● במקביל, הימין שוקל להדיח את יו"ר בית הנבחרים על נכונותו להתפשר ● "הם רוצים שהעולם יעלה בלהבות", אומר הציר הדמוקרטי

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; יו"ר הפד: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● פאוול:"השגת יעד האינפלציה תיקח יותר זמן משחשבנו" ● טראמפ מדיה צללה ב-14% ● בנק HSBC ממליץ על מניית AMD ● שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה ● השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

יצחק קרויזר, עוצמה יהודית / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

האם שיעורי הגיוס באוכלוסייה הכללית נמצאים במגמת ירידה?

האם שיעורי הגיוס יורדים בחברה הכללית כפי שטוען ח"כ יצחק קרויזר? פירקנו לגורמים ● המשרוקית של גלובס

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

החליטו שלא להחליט: הסחבת שמעכבת הקמת תחנת כוח חדשה

ברוב של שמונה מול שישה החליטה היום הממשלה להחזיר את התוכניות לדיונים בות"ל בנוגע להקמת תחנת הכוח ריינדיר ● ההחלטה הזו מתווספת לסחבת תמוהה של רשות החשמל שבמשך שנה לא פרסמה אסדרה לשלוש תחנות כוח שהקמתן דווקא כן אושרה

הטרנד שמרוויח מהריבית / אילוסטרציה: Shutterstock

הקאמבק של הקרנות הכספיות: המשקיעים חוזרים לטרנד שמרוויח מהריבית

בסוף 2023 נראה היה שהקרנות הכספיות דועכות. אבל מאז, האפיק הסולידי הציג התאוששות מסחררת שהגיעה לשיא החודש עם גיוסי עתק של 3 מיליארד שקל בשבועיים - פי שניים מבכל פברואר ● מומחה: "המשקיעים הבינו שהריבית הגבוהה תישאר"

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

שירי הייסר ואסף גריס, מנכ''לים משותפים בראובני-פרידן

תקציב הפרסום של ישראכרט, 25 מיליון שקל, עובר לראובני פרידן

ב–12 השנים האחרונות טופל תקציב ישראכרט בקבוצת פובליסיס וכעת הוא יעבור לראובני פרידן ● היקף התקציב של חברת כרטיסי האשראי עומד על כ–25 מיליון שקל בשנה

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

"עשיתי דברים מסוכנים": המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

קיבוץ כפר עזה. עלות שיקום הנזק מוערכת ביותר מ־5 מיליארד שקל / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

יותר מ־5 מיליארד שקל: ממדי הנזק בעוטף עזה נחשפים

נזקים ביישובי העוטף, שמוערכים במיליארדי שקלים, נחשפו בהצעת המחליטים של הממשלה שאושרה היום ● מספר דורשי העבודה זינק והפגיעה בחקלאות מוערכת במאות מיליונים ●  שיקום הבתים טרם החל בשלב זה

שלט של גינדי שמציעה פטור ממס רכישה / צילום: כדיה לוי

המבצעים למכירת דירות: מי באמת הנהנה העיקרי?

הקיפאון בשוק הנדל"ן גורם ליזמים להציע הנחות בכל מיני צורות על דירות, אך האם הקונים באמת מרוויחים בהם?

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

חיקוי ירוד וזול: זהו הכטב"ם שאיראן שיגרה לעבר ישראל

שאהד 136 נחשב גם לחיקוי ירוד של המל"ט המתאבד הארופ, מתוצרת התעשייה האווירית, שלפי הערכות מחירו עומד על כ־700 אלף דולר ● לצורך ההשוואה, מחיר שאהד 136 מוערך בכ־30 אלף דולר בלבד

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"