גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בעלי מניות אנזימוטק אישרו את רכישתה ע"י פרוטרום

בניכוי מזומנים, פיקדונות וניירות ערך שבקופת אנזימוטק נסגרה עסקת הרכישה, ה-11 של פרוטרום השנה, במחיר של כ-210 מיליון דולר לאנזימוטק

מרכז החדשנות של פרוטרום בציריך/ צילום: פרוטרום
מרכז החדשנות של פרוטרום בציריך/ צילום: פרוטרום

פרוטרום  , ה"פאקמן של שוק ההון", עומדת "לבלוע" את אנזימוטק . זאת, לאחר שעסקת הרכישה של אנזימוטק על ידי פרוטרום אושרה אמש (ב') ברוב של כמעט 100% מבעלי מניות החברה.

כיום מחזיקה פרוטרום, הפועלת בתחום חומרי הגלם ותמציות הטעמים לתעשיית המזון והמשקאות, בכ-19% ממניות אנזימוטק, המתמחה בתחום הרכיבים התזונתיים ותוספי התזונה, אותן רכשה במחיר ממוצע של 9.6 דולר למניה (בהשקעה כוללת של 42 מיליון דולר) והיא צפויה להשקיע במהלך הרכישה הנוכחי עוד כ-235 מיליון דולר, לפי שווי של כ-290 מיליון דולר לאנזימוטק.

בניכוי מזומנים, פיקדונות וניירות ערך שבקופת אנזימוטק נסגרה עסקת הרכישה, ה-11 של פרוטרום השנה, למעשה במחיר של כ-210 מיליון דולר לאנזימוטק.

המיזוג יתבצע לפי מחיר של 11.9 דולר למניית אנזימוטק שישולם לבעלי מניותיה עם השלמת העסקה, שצפויה בתוך כחודש, ולאחריה תהפוך אנזימוטק לחברת בת בבעלות מלאה של פרוטרום, ומניותיה יימחקו מהרישום בנאסד"ק. את הרכישה תממן פרוטרום באמצעות נטילת הלוואה מגוף בנקאי או פיננסי.

בפרוטרום מתכננים למזג את פעילות אנזימוטק עם חטיבת חומרי הגלם הטבעיים הייחודיים של החברה, בכדי לנצל את הסינרגיות הקיימות בין שתי החברות, במטרה לשפר את מבנה ההוצאות לצד האצת קצב הצמיחה של אנזימוטק.

עוד מתכננים בהנהלת החברה להפוך את אנזימוטק למרכז מחקר ופיתוח מקומי, שירכז את פעילויות המו"פ הקיימות של שתי החברות בתחום חומרי גלם ייחודיים למזון ובריאות.

אנזימוטק, שנוסדה ב-1998, מפתחת, מייצרת ומשווקת חומרי גלם ייחודיים לתחום התזונה והמזון הרפואי בהתבסס על טכנולוגיה חדשנית. החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית לעיבוד של ליפידים (תרכובות אורגניות שכוללות שומנים), התומכים בפונקציות ביולוגיות חשובות.

החברה מעסיקה 235 עובדים בישראל ובארה"ב, מתוכם 30 אנשי מחקר ופיתוח, ויש לה מפעל באזור התעשייה במגדל העמק, שהוקם ב-2007 והורחב ב-2013, בהשקעה כוללת של כ-40 מיליון דולר.

לאנזימוטק שני מגזרי פעילות: מגזר התזונה, שהיה אחראי ל-77% מהכנסותיה אשתקד; ומגזר מוצרי VAYA, שבמסגרתו היא מפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרי תזונה קלינית. הכנסות ראשונות של פעילות ה-VAYA נרשמו ב-2011. מאז הפעילות צמחה, אך היא עדיין הפסדית.

מניית פרוטרום הגיבה להודעת החברה בעלייה של כ-1% והשלימה התקדמות של יותר מ-50% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-18.5 מיליארד שקל.

אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום, ציין היום כי "אנו נמצאים בשלבי סיום של בניית תכנית המיזוג המלאה של כל פעילויות אנזימוטק עם פרוטרום שתאפשר שילוב מלא מהיר ויעול של הפעילויות הגלובליות של שתי החברות בתחומי ההנהלה, המו"פ, השיווק, המכירות, היצור ושרשרת האספקה. במסגרת המיזוג וההתייעלות המירבית יחובר מטה פרוטרום בישראל עם אנזימוטק במפעלה החדש במגדל העמק".

עוד הוא הוסיף "אנו רואים במיוחד במגזר התזונה (Specialty Nutrition) של אנזימוטק חלק חשוב באסטרטגיית הצמיחה העתידית שלנו, שתתרום להרחבת סל הפתרונות הכוללים ללקוחות שתי החברות בתחומי התרופות, תוספי התזונה, המזון הייעודי לתינוקות בתחום תחליפי חלב האם והמזון הייעודי לקשישים". בנוגע לפעילות תחום המזון הרפואי (קו מוצרי VAYA) ציין יהודאי כי "אנו מתקדמים בבחינת חלופות אסטרטגיות לפעילות זו".

בחודש שעבר, במקביל לפרסום הדוחות הרבעוניים, העלה יהודאי את יעד המכירות של פרוטרום לשנת 2020 בכ-250 מיליון דולר, לרמה של 2.25 מיליארד דולר.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה פרוטרום עלייה של 16.5% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, והן הגיעו לכמיליארד דולר. המכירות של פעילויות הליבה של החברה (טעמים וחומרי הגלם היחודיים) גדלו בכ-17%, והגיעו לשיא של 938 מיליון דולר. השורה התפעולית הצביעה על צמיחה של 35%, לרמה של 158 מיליון דולר, והרווח הנקי התרחב ב-34% לרמה של 110 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת צמח ב-44%, ועמד על כ-139 מיליון דולר.

עוד כתבות

חברות המזון הפרטיות. האם תהיה שקיפות? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

בג"ץ מאותת: חברות מזון ייאלצו לחשוף רווחיות של מוצרים

ויסוצקי, אסם, שטראוס, קימברלי קלארק, סוגת, יוניליוור, סנו והחברה המרכזית למשקאות קלים עתרו לבית המשפט העליון במטרה להימנע מחשיפת נתוניהן ● מסתמן כי העתירות יידחו, והרכב השופטים קבע: למפקח על המחירים יש סמכות לדרוש את הנתונים

נתיבות. בעיגול: מירי רגב / צילום: דייגו מיטלמן, מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט)

בלי תוכנית, ללא תקציב ובניגוד לדעת אנשי מקצוע: רגב מקדמת עוד תחנת רכבת בנתיבות

במשרד התחבורה בוחנים הקמת תחנה בעיר הדרומית במרחק 5 ק"מ בלבד מזו הקיימת ● גורמי המקצוע מתנגדים בגלל תחזית נוסעים נמוכה ופגיעה בציבור שזמן נסיעתו למרכז מתארך ● השבוע נחשף בגלובס שגם במוסד רוצים רכבת ישירות למטה הארגון בניגוד לתוכניות המטרו

מערכות הגנה אוויריות בתרגיל פולני. ורשה חתמה על הסכמי רכש בעשרות מיליארדים / צילום: Reuters, Kacper Pempel

עם הסכמים בעשרות מיליארדים: המדינה שמתכננת להקים את הכוח הצבאי הגדול ביותר באירופה

פולין מתכננת להכפיל את מספר החיילים שלה והיא אף הזמינה את מדינות נאט"ו לאחסן נשק גרעיני בשטחה ● בנוסף לכך חתמה ורשה על הסכמי רכש צבאי בעשרות מיליארדי דולרים בשאיפה לבנות את הצבא הגדול באירופה ● צעדים אלו מסמנים את המתיחות באירופה מאז פלישת רוסיה לאוקראינה: "צריך להבין שהתחיל עידן חדש - העידן שלפני המלחמה"

אבי לוי, מנכ''ל דיסקונט / צילום: ישראל הדרי

רווחי בנק דיסקונט ירדו ב-17% ברבעון; שיפור ניכר בהוצאות בגין הפסדי אשראי

הירידה ברווח הנקי מוסברת על ידי הבנק בשינוי בעליית המדד ומצמצום פער הריבית ● הכנסות הבנק ירדו ב-5% ● דירקטוריון הבנק החליט על חלוקת דיבידנד בשיעור של 30%, בסך של 315 מיליון שקל

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בת"א; פז נפט זינקה בכ-8.5%, דלתא מותגים ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% • מימושים בנקסט ויז'ן ● סלקום: ירידה של 87% ברווח הנקי ● מותו של נשיא אירן עלול להשפיע על השווקים, ובפרט על שוק הנפט ● אופנהיימר: "החולשה במניית נייס היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית" ● מיטב: "בשוק האג"ח המקומי מתעלמים מהסיכונים של חברות הנדל"ן" • יוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"

בחינות הסמכה של לשכת עורכי הדין / צילום: רוני שיצר

בצל המלחמה: רק 16% מעבר בבחינות לשכת עורכי הדין

מספר הניגשים לבחינות עמד על 770 בלבד, מאחר שמדובר במועד משלים שנערך בשל המלחמה ● האוניברסיטאות מובילות את טבלאות העוברים, כאשר מבין כלל הניגשים, המוסד האקדמי המוביל הוא האוניברסיטה העברית

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ / צילום: חיים צח-לע''מ

מחירי הטיסות עולים בחדות ומתדלקים את האינפלציה

מחירי הטיסות עלו באפריל בשיעור דו־ספרתי והכבידו על מדד המחירים לצרכן ● החדשות הרעות: הצפי הוא שהמצב רק יחמיר ● וגם: למה הריבאונד בנתוני הצמיחה מעלה סיבה לדאגה

בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת / צילום: Shutterstock

הביקוש לעובדים ממשיך לעלות, אך רק למשרות במיומנות נמוכה

שיעור התעסוקה על פי נתוני הלמ"ס המשיך לעלות בחודש החולף ● על פי הנתונים בניכוי העונתיות לחודש אפריל, ישנם 137 אלף משרות פנויות - לעומת 134 אלף בחודש מרץ ● יחד עם זאת, בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת

טרמינל 1, נתב''ג / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

החל מהשבוע הבא: טרמינל 1 חוזר לפעילות מלאה

טרמינל 1 בנתב"ג, שנסגר באוקטובר 2023, צפוי לחזור לפעילות בשבוע הבא ● עפ"י נתוני רשות שדות התעופה, צפויים לעבור בטרמינל כ-200 אלף נוסעים מדי חודש ● אלה החברות שיפעלו ממנו

אולפני הרצליה / צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה

אפריקה, תדהר ולוזון זכו בקרקע בהרצליה תמורת כ־142 מיליון שקל

שלוש החברות זכו בשטח של 3.8 דונם שהיה ברשות רמ"י, כחלק מהתוכנית להפיכת אולפני הרצליה למתחם מגורים ● הן היו המציעות היחידות במכרז, והצעתן גבוהה בכ־20 מיליון שקל ממחיר המינימום ● מדובר באותו מתחם שבו הן מקדמות בנייה ל־350 יח"ד

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

האפיק שסידר לאלטשולר שחם את התשואות ברבעון והתחזיות להמשך

לאחר הירידות בשוקי ההון בחודש אפריל, נרשמו עליות חדות במדדי וול סטריט מתחילת החודש הנוכחי בעוד הבורסה בת"א מדשדשת ● המומחים מעריכים כי שנת 2024 תסתיים בתשואה חיובית לחוסכים, אבל הדרך לשם, הם מזהירים, תהיה תנודתית במיוחד ● וגם: כך התהפכה טבלת התשואות ואילו גופים הצטיינו

כרים חאן, התובע הראשי בבית הדין הפלילי הבין-לאומי / צילום: AP-Mary Altaffer, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המסר המסוכן של האג: אין הבדל בין מנהיג טרור למנהיג דמוקרטי

כרים חאן, התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, התייצב בפני המצלמות והודיע לראשונה בראיון ל-CNN על כוונתו להעמיד לדין את ראשי חמאס מחד ואת נתניהו וגלנט מאידך ● הניסיון ליצור השוואה בין הצדדים הוא מסוכן למעמד הדמוקרטיה

רסול סעדה, ד''ר ספא אבורביעה, מוחמד ח'לאילה, רנין מרדי ושאדי חדאד, בפאנל בין פשיעה לצמיחה / צילום: תמר מצפי

"יש בחברה הערבית 30% צעירים, זה הון אנושי עצום"

בפאנל שעסק בפשיעה בחברה הערבית, שוחחו מומחים ודנו בשורשי הבעיות במגזר ובמניעים לצמיחה ● "ארגוני הפשיעה מעניקים משמעות ותחושת שייכות"

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האם נתניהו וגלנט לא יוכלו לטוס לחו"ל? כל המשמעויות של ההחלטה הדרמטית המסתמנת

התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הגיש היום בקשה להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט ● מה המשמעות של צווי המעצר, מי יכריע בבקשה ומה הסיכוי שהיא תתקבל? ● גלובס עושה סדר

מוחמד מג'אדלה, אורי יוגב וד''ר סמיר מחאמיד בפאנל על תוכנית ''החומש־תקאדום'' / צילום: תמר מצפי

ראש עיריית אום אל־פחם: "כבר שנה וחצי שאני לא מקבל כסף לפרויקטים"

ראש עיריית אום אל־פחם סמיר מחאמיד, ויו"ר קרן אלומה ומנהל אגף התקציבים לשעבר אורי יוגב, שוחחו בכנס גלובס על תוכנית החומש לחברה הערבית ● "הממשלה לא מנהלת נכון סדרי עדיפויות"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

מגמה חיובית בוול סטריט; וויקס מזנקת בכ-25%

הנאסד"ק עולה ב-0.7% ● רכישה משמעותית לסייברארק ● ריינאייר עקפה את ציפיות האנליסטים, הרווח השנתי זינק ב-9% ● פאלו אלטו תדווח היום לאחר הנעילה, צים תדווח מחר - מה צפוי בדוחות? ● מותו של נשיא אירן עלול להשפיע שוק הנפט • וויקס: הרווח הנקי זינק ב-50%, מעדכנת כלפי מעלה את התחזיות ● אופנהיימר: "החולשה במניית נייס היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית"• יוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"

שלמה פילבר / צילום: יוסי זמיר

עורך דינו של נתניהו החל לייצג את עד המדינה פילבר בשימוע; הפרקליטות: "ניגוד עניינים"

עו"ד עמית חדד, המיצג את נתניהו בתיק 1000, הודיע לצוות התביעה כי הוא ייצג את עד המדינה שלמה פילבר בשימוע ● בתגובה הודיע צוות התביעה כי לעמדתם מדובר ב"ניגוד עניינים מובהק, העומד בניגוד גמור לכללי האתיקה המחייבים של לשכת עורכי הדין"

אילוסטרציה: shutterstock

רוב שוקי המניות בשיא כל הזמנים. זה מה שחושבים האנליסטים

שוקי המניות ב-14 מתוך 20 הכלכלות המובילות בעולם נמצאים כעת בשיא כל הזמנים או קרובים אליו ● רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית של הפניקס בית השקעות: הראלי התרחש לא רק בשוק המניות השנה, אלא כמעט בכל אפיקי ההשקעה

מרכז נתניה / צילום: איל יצהר

מעל 3.5 מיליון שקל לדירת 4 חדרים: העיר הגדולה שמתברגת בצמרת המחירים, מיד אחרי תל אביב

מחיר ממוצע של דירה שנרכשה ברבעון הראשון היה גבוה בכ–130 אלף שקל מהמחיר ברבעון השלישי אשתקד לפני המלחמה, כשהעליות נרשמו גם בצפון ובדרום ● תל אביב נשארת הכי יקרה, אם כי שם מחיר דירת 4 חדרים דווקא ירד בחצי השנה האחרונה ● הרצליה היא העיר הגדולה הבאה בתור, עם 3.65 מיליון שקל לדירה. ומי העיר היחידה שבה נרשמו ירידות?

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"החשב יפקח": היועמ"שית מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה בעניין מימון מעונות רה"מ

לעמדת גלי בהרב־מיארה, אין מקום להתערב בהחלטת ועדת הכספים לממן את שני מעונות ראש הממשלה, הן לנוכח הפרשנות שיש לתת לה והן בשל האישור הנדרש של החשב, בנוסף לזה של מנכ"ל משרד רה"מ