ראש הממשלה נתניהו התייחס הבוקר (ג') לפרסום הקלטת בה נשמע בנו יאיר נתניהו כשהוא מדבר בבוטות על נשים, על בילויים במועדוני חשפנות וזנות ועל תמורה בין אביו, ראש הממשלה לבין טייקון הגז קובי מימון.

הדברים נאמרו בתשובה לכתבים במהלך ארוחת צהריים משותפת עם שגרירי מדינות נאט"ו בישראל, ושגריר יוון בישראל בירושלים.  

נתניהו אמר "בני יאיר אמר אתמול מה שהוא כינה בצדק דברי הבל על נשים. הוא עשה זאת תחת השפעת אלכוהול והתנצל על כך. הוא אמר, "זה לא אני יאיר ואלה לא הערכים עליהם התחנך בבית". והוא צודק. רעייתי ואני חינכו את הילדים לכבד כל אדם וכל אישה. וזו הסיבה שאני מתנגד להדרת נשים ופועל בהרבה דרכים להעצמת נשים בממשל, בחיל אוויר, באקדמיה. אלה הערכים שאנחנו מאמינים בהם ואלה הערכים שצריך לחנך את כל ילדי ישראל". 

נתניהו הוסיף שאין לו קשר לקובי מימון. לדבריו "פגשתי אותו פעם אחת לפני עשר שנים ואיני מכיר את הקשר של יאיר עם בנו. בעניין הגז, פעלתי לטובת מדינת ישראל והעברנו הרבה מיליארדים של שקלים לקופת המדינה משדות הגז. אני לא פעלתי נגד קובי מימון, זו לא הייתה המטרה שלי אבל זו הייתה התוצאה של פעולותיי. קודם כל מסקנות ועדת ששינסקי לא היטיבו עם קובי מימון בלשון המעטה. הבעלים של שדות הנפט, מימון ביניהם, הם היו צריכים לשלם 35% מס לפני שאימצנו את מסקנות ועדת ששינסקי ולאחר מכן מס של כ-55% משוכלל".

"עבור מימון זה אומר שהוא ישלם למדינה הרבה מהכנסותיו לקופת המדינה, מאות מליוני שקל ואף למעלה מזה", אמר נתניהו. עוד הוסיף שמתווה הגז בא לתקן עיוות שנוצר בקיומו של שדה אחד, "מונופול שדה תמר, שקובי מימון החזיק בערך 25% או 28% ממניותיו. מתווה הגז פתח את שוק הגז ועוד שדות לתחרות, הגדול והחשוב הוא שדה לוויתן, כל בעלי המניות של תמר יש להם גם מניות בלוויתן, חוץ מאדם אחד - קובי מימון. כל אזרחי ישראל נהנים מתווה הגז, חוץ מאדם אחד, קובי מימון. זה משנה את מעמדו וערך אחזקותיו".

עוד אמר נתניהו שדבריו של יאיר בנו היו במסגרת "הסתלבטות על חבר". "יאיר לא ידע את המידע על שדות הגז ולא היה לו מושג על זה ומה שאמר, הוא דיבר תחת השפעת אלכוהול בהלצה עם חבר. הוא הסתלבט על חבר. כל מי שמצוי בעובדות של עסקי הגז יודע על מה אני מדבר והטענה שהיטבתי עם קובי מימון היא אבסורדית". 

נתניהו התייחס לעצם השידור של גיא פלג בערוץ 2. לדבריו "מה שאני יודע שהנהג במשרד ראש הממשלה הקליט בסתר אנשים מאובטחים הלך וניסה למכור את ההקלטה הזו, לפי הבנתי לפחות ל-2 גורמים מרכזיים בתקשורת תמורת אלפי או עשרות אלפי דולרים והם סירבו. ערוץ 2 שאמון על שקיפות ועל זכות הציבור לדעת ראוי שיודיע אם אכן הוא רכש וכמה שילם עבור ההקלטת סתר הזו".

לי לוי, בת זוגו של יאיר לשעבר: חשה בושה שהייתי בת זוגו, אדם בעל דיעות חשוכות כלפי נשים

מי שהיתה בת זוג של יאיר נתניהו, לי לוי פרסמה היום סטטוס בעמוד הפייסבוק שלה בו הביעה גועל מן הדברים שיתכן ונאמרו עליה. לוי כתבה: "ביממה האחרונה התפרסמה הקלטה בה נשמעו משוחחים יאיר נתניהו ושני חברים נוספים על נושאים שונים ובהם שיחות מביכות על נשים בכלל ועל בת זוג של יאיר ששמה לא הוזכר בכתבה. וישנה סבירות כי הכוונה היתה אליי. וזאת על אף שבמועד ההקלטה אוגוסט 2015 כבר לא הייתי בת הזוג של יאיר.

"בכל מקרה, חשוב לי להבהיר ולהשמיע את דעתי על תוכן השיחה המוקלטת ואין בעובדה כי אולי הדוברים היו לאחר ערב בילוי ורווי אלכוהול משום להפחית מחומרת הדברים, הגועל והחלחלה שאחזה בי בזמן ששמעתי והבנתי את תוכן השיחה. חשוב לי להדגיש כי תחושת הגועל לא נובעת מהעובדה כי אולי חלק מהדברים כוונו אליי אלא מעצם העובדה שגם היום בעולמינו ישנם כאלה שחושבים ומדברים בצורה כזאת פוגענית ומזלזלת בנו הנשים, ולכן אל לנו להיות מופתעות כיצד הטרדות מיניות ופגיעות מיניות הפכו לנורמה בקרב גברים כאשר השיח הוא השיח ששמענו בהקלטה.

"כאישה גאה וחזקה שמרגישה חלק בלתי נפרד מהתהליך של ההעצמה הנשית שעובר על כולנו ובעיקר בתקופה הנוכחית. אם יש דבר שעליו כיום אני מצטערת ואפילו חשה בושה גדולה היא העובדה שהייתי בת זוג, אמנם לתקופה קצרה, של אדם שמחזיק בדיעות חשוכות כלפי נשים".