גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גלעדי תובע את קוטלר וליבנה: "הציגו אותי כעבריין מין סדרתי"

אלכס גלעדי, ששימש עד לאחרונה נשיא קשת, הגיש תביעת לשון הרע על סך 2 מיליון שקל נגד המגישה מערוץ 10 ונגד בעלת הטור מ"הארץ" ■ "השתיים פרסמו דברי לשון הרע מזעזעים אודות התובע, הטיחו בו האשמות-שווא ופרסמו אודותיו השמצות חסרות שחר"

אלכס גלעדי / צילום: תמר מצפי
אלכס גלעדי / צילום: תמר מצפי

אלכס גלעדי, שכיהן עד לאחרונה כנשיא קשת, הגיש היום (ד') לבית משפט השלום בתל-אביב תביעת לשון הרע נגד מגישת הטלוויזיה אושרת קוטלר והעיתונאית נרי ליבנה.

גלעדי תובע מהשתיים פיצויי בסך 2 מיליון שקל וטוען כי "במודע או שלא במודע, חברו קוטלר וליבנה יחדיו, ובכוחות משותפים הפכו את חייו מן הקצה אל הקצה והסבו לו נזקים כבדים, חלקם בלתי ניתנים לתיקון".

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אמיר טיטונוביץ' ואפרת אזולאי, נכתב עוד כי "השתיים - תחילה קוטלר ומיד לאחריה ליבנה - פרסמו דברי לשון הרע מזעזעים אודות התובע, אישיות ציבורית, הטיחו בו, בפומבי, האשמות-שווא, פרסמו אודותיו, בפומבי, השמצות חסרות שחר, לעתים ביצעו מניפולציה של המציאות, ייחסו לו ביצוע עבירות מין והתנהלות מכוערת, והציגו אותו בציבור כעבריין מין סדרתי, כרמאי וכאדם שלילי".

כזכור, בנובמבר האחרון התפרסמו 4 עדויות של נשים שטענו כי גלעדי הטריד או תקף אותן מינית לפני כ-20 שנה ולמעלה מכך. שתי הראשונות שבהן, והקלות יותר, ניתנו על-ידי אושרת קוטלר בתוכניתה בחדשות 10 ונרי ליבנה בטורה בעיתון "הארץ".

קוטלר סיפרה כי קיבלה מגלעדי "הצעה מגונה" בעת שהייתה מועמדת להגיש את תוכנית הבוקר של קשת; ואילו ליבנה סיפרה על מקרה שבו הגיעה לביתו של גלעדי, במחשבה שמדובר בפגישה שקשורה לעבודה, וזה חשף בפניה את איבר מינו.

בעקבות העדויות הודיע גלעדי כי הוא עוזב באופן זמני את תפקידו כנשיא קשת. בהמשך, כפי שפורסם ב"גלובס", שלח גלעדי התראה לפני תביעה לשני כלי התקשורת ותבע מהם להסיר את הכתבות מאתרי האינטרנט שלהם ולפרסם התנצלות.

עו"ד טיטונוביץ הסביר אז בשיחה עם "גלובס" כי "ש איזו נטייה בציבור לומר שגלעדי הודה בסיפור של ליבנה, והנטייה הזאת אינה במקומה. הוא אמר שדברים שאנשים עושים בתוך ביתם הוא עניינם הפרטי, אבל בכך לא היה כדי לאשר את הפרטים ואת מה שלטענת ליבנה התרחש בתוך הבית".

במקביל נדרשו שני כלי התקשורת לחשוף בפני גלעדי את המתלוננות שהופיעו אצלם ללא פרטים מזהים (מדובר בשתי נשים נוספות שהעלו טענות קשות יותר נגד גלעדי, אחת מהן בערוץ 10 אצל העיתונאים אורלי וילנאי וגיא מרוז, והשנייה בכתבה ב"הארץ" של הכתבת נעה שפיגל).

על-פי הנטען כעת בכתב התביעה, "פרסום הדברים המכפישים הסב לגלעדי נזקים משמעותיים, הן נזקים כספיים והן כאלה אשר אינם ניתנים להערכה בכסף".

גלעדי, שמשמש גם חבר בוועד האולימפי הבינלאומי, תובע כאמור פיצוי בהיקף של 2 מיליון שקל לאור הנזקים שנגרמו לו אותם הוא מפרט בכתב התביעה: "בין היתר מצא את עצמו התובע נאלץ לתת הסברים לגרומים רמי-מעלה כאלה ואחרים, בישראל ובחו"ל, ובעקבות הפרסום נגרמה לו בושת-פנים גדולה עד מאוד... חותמם של הדברים המכפישים ניכר עד עתה הן בתובע עצמו אשר אינו מצליח להתאושש מפגיעתם הקשה, והן בציבור הסבור שאין עשן בלי אש והמביט בתובע באור שונה מזה שבו הוא הביט בו עד לפרסום הדברים", נכתב תביעה.

לאחרונה הגיש גם שדר הרדיו נתן זהבי תביעת לשון הרע נגד העיתונאית הדס שטייף, שפרסמה בגלי צה"ל ובעמוד הפייסבוק שלה שורה של עדויות של נשים שלטענתן הוטרדו מינית או הותקפו מינית על-ידו. זהבי תובע משטייף פיצוי של 1.8 מיליון שקל.

מחדשות 10 נמסר היום: "לא קיבלנו לידנו את כתב התביעה. מובן שאנו עומדים מאחורי הדברים שפרסמנו באופן מלא". מ"הארץ" לא נמסרה תגובה. טרם הוגשו כתבי הגנה.

אושרת קוטלר הגיבה לתביעה בעמוד הפייסבוק של תוכנית המגזין בהגשתה: "נדהמתי לגלות היום דרך התקשורת, שאלכס גלעדי החליט לתבוע אותי על הוצאת לשון הרע. לדבריו, חברתי לנרי ליבנה עיתונאית הארץ, כדי לגרום לו נזק ולהפוך את חייו. המון דברים יש לי לומר בתגובה לתביעה המופרכת הזאת, רובם יאמרו בבית המשפט כנראה, אבל כבר עכשיו חשוב לי להדגיש : כל מה שאמרתי על אלכס גלעדי אמת הוא.
לא הכרתי אישית את נרי ליבנה וודאי שלא חברתי אליה בשום צורה ואופן כדי להכפיש שום אדם. מצער מאוד שגלעדי בחר לתבוע במקום להתנצל, כפי שראוי היה לעשות. אבל אם ביקש מלחמה הוא יקבל מלחמה ואין לי צל של ספק מי ינצח במאבק הזה. אני קוראת לכל אישה שנפגעה לא להיכנע לניסיונות ההשתקה וההפחדה ולספר בגלוי את שעבר עליה. אסור שגברים כוחניים ובעלי שררה ימשיכו לאיים עלינו!"

עוד כתבות

מפעילי כטב''מים בצה''ל / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו בטעות כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ''י / צילום: אורטל צבר

התחזית של הבכירה ברמ"י לקרקע הלוהטת של תל אביב

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ"י, מצהירה שייצאו לשיווק קרקעות נוספות בשדה דב עוד השנה ● את המשך פינוי בסיסי צה"ל ומפעלים של מערכת הביטחון מאזורי הביקוש היא רואה כאתגר מרכזי ואומרת: "צריך להבין שיש מערכת אזרחית שחייבת להתפתח ולא יכול להיות שהמארג הביטחוני יקבל את הבכורה"

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

באפט הפך את ברקשייר למכשיר השקעה שלא היה כמותו, וזה השתלם

אילו בעלי ברקשייר האת'וויי והמשקיע האגדי היה מנהל במקום זאת קרן גידור, היה לו כנראה הרבה יותר הון, והרבה פחות משקיעים מרוצים ומעריצים ● כי ההתעקשות שלו שמבנה החברה צריך להתאים לאסטרטגיה, ולא להיפך, עשתה את ההבדל לבעלי המניות

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

בורסת שנחאי, סין. / צילום: Shutterstock

עליות באסיה; ביפן ובקוריאה אין היום מסחר

שנגחאי עולה ב-1% ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר הנוגע לאיחור במסירה חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

פרויקט TechMod / הדמיה: 3division

בהשקעה של יותר ממיליארד שקל: הפרויקט שצפוי לשנות את מודיעין

פרויקט TechMod בשטח של יותר מ־100 אלף מ"ר יוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין, על קרקע בשווי של כ-62 מיליון שקל ● השותפים בפרויקט מאמינים כי הוא יתן מענה לאחד החוסרים הגדולים בעיר - מקומות תעסוקה ● כיום יותר מ־75% מתושבי העיר עובדים מחוץ לה

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

בעיכוב של עשרות שנים, המדינה תפריט קרנות השתלמות של מאה אלף עובדים

ועדת השרים להפרטה תדון בשבועות הקרובים במכירת החזקות המדינה בשבע קרנות השתלמות, מלבד אלו של המורים והשופטים ● לפי ההצעה, המניות יעברו לידי ההסתדרות, כשהיקף הנכסים הוא כ־8.4 מיליארד שקל ● המטרה: הפחתת הנטל על המדינה ● מה צפוי לחוסכים? ● גלובס עושה סדר

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

מותו של נבלני הותיר את האופוזיציה הרוסית מפולגת בגלות

המלחמה באוקראינה פיזרה את האופוזיציה של רוסיה ● כשהיא נמצאת בגלות, חבריה מחכים לרגע הנכון להחליש את הנשיא ולדימיר פוטין

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהים את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד