גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"1.5 מיליארד ד' הולכים על מוצרים חדשים לחברות תעופה"

כך אמר סגן נשיא בכיר למכירות ביונייטד איירליינס, דייב הילפמן, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" ■ לדבריו, "המספר הזה הולך לעלות, כי הדרישות של הלקוחות עולות"

דייב הילפמן / צילום: אייל יצהר
דייב הילפמן / צילום: אייל יצהר

"עלויות העבודה עולות, אבל זה לא דבר רע. אנחנו רוצים שאנשים יתוגמלו היטב עבור עבודתם, כמובן שצריך למצוא מקורות רווח נוספים כדי לכסות את ההוצאה הזאת, אבל אנחנו שמחים שהעובדים שלנו מתוגמלים יותר. למרות האתגרים הללו, יש הביקוש בשיא של כל הזמנים, וזה הדבר שאני הכי גאה בו בעסקי התעופה - אנחנו מפגישים בין אנשים" - כך אמר היום דייב הילפמן, סגן נשיא בכיר למכירות בחברת התעופה יונייטד איירליינס, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס". 

לדבריו, "רואים שהחברות משתפרות ומשקיעות במטוסים חשים ובשיפוץ צי חדש. ההשקעה ביעילות מחוללת את השינוי שאנחנו רוצים. מספר הנוסעים עלה ל4.3 מיליארד אנשים שיטוסו בעולם ב-2018, זה אומר 3.1 אחוז גידול לחברות התעופה. הרווחים האלה משמשים את החברה להשקיע במוצרים.

"בשנות ה-50, לא כל-כך הרבה אנשים יכלו לטוס, זה לא היה כל-כך נגיד אבל זאת הייתה חוויה יפה. היום, אם תסתכלו בבן-גוריון אירפורט, זו חוויה אחרת לגמרי. דברים משתנים. כמובן שחברות התעופה צריכות להמשיך להתפתח, ואחד הדברים שאנחנו מתמקדים בהם זה טכנולוגיה. אנחנו חייבים להיות חברת תפעול טובה, אבל בהמון מובנים אנחנו חברת טכנולוגיה - עם כנפיים. חברה כמושלנו טסה מעל 3,000 טיסות ביום. צריך טכנולוגיה טובה ואמינה ודרכים חדשות שיאפשרו ללקוחות לתקשר אתך. הרבה אנשים אוהבי לתקשר עם אנשים בדלפק, אבל הרבה לא. אנחנו שולחים מידע ישירות לטלפונים החכמים, בידוק בטחוני יעיל יותר - יותר תגים אלקטרוניים לתיקים במקום תגי נייר. הדברים הללו קשורים מאוד ל-WIFI.

"יש לנו 1,600 מטוסי בואינג חדשים, שהם גם חסכוניים בדלק. 1.58 מיליארד דולר הולכים כיום על מוצרים חדשים לחברות התעופה. המספר הזה הולך לעלות, כי הדרישות של הלקוחות עולות.

"אנחנו עובדים על להביא לעובדים שלנו ולעובדים שלנו ואת הטכנולוגיות הכי חדשות שאנחנו יכולים, כדי שכולם יוכלו להיות פרודוקטיביים יותר כשהם על טיסה - שאנשים יוכלו להישאר מחוברים, ולהגיב מהר. כל חברות התעופה הגדולות מספקות WIFI, אבל השאלה היא כבר לא אם יש לך אותו אלא כמה מהיר הוא. הרבה מטוסים שלנו כבר לא מספקים ערכות בידור על גבי הכיסאות כי הם כבדים ושורפים דלק, ורוב הנוסעים מביאים טאבלט או לפטופ משלהם, ואנחנו יכולים לעשות לנוסעים שלנו סטרימינג, אז זה הכיוון שאליו אנחנו הולכים.

"אנחנו משקיעים מיליארדים מסביב לעולם, כמו שאר חברות התעופה, על הטרמינלים שלנו, כי אנחנו חייבים. בעשור האחרון, כמות הכסף שיצא על שיפור של טרמינלים היא מדהימה. אנחנו רוצים לוודא שלכם יהיה יותר טוב, שיהיה לכם מקום לחכות בו שאתם יכולים להיות יותר פרודוקטיביים בו.

"לפחות שלושת רבעי מהתגובות של לקוחות במדיה החברתית שלנו הן חיוביות, אבל אנחנו רוצים גם ללמוד מהטעויות שלנו. כשחברת תעופה מגיבה על כל ההודעות בעמוד, לא משנה אם הן חיוביות או שליליות, כשאתה מראה שאכפת לך, אנשים מגיבים, וזה יוצר נאמנות ושביעות רצון לטווח רחוק בקרב הלקוחות שלנו. יש לנו 150 אלף לקוחות, וכל לקוח חשוב. יש לנו 85 אלף עובדים. 25 אלף דיילות. כשיש לעובדים אפשרות לדעת יותר ולהכיר יותר את הלקוחות זה מה שיעשה את ההבדל. "אנחנו מנסים לוודא שהעובדים שלנו יתנו ללקוחות את השירות הכי טוב, וזה יתאפשר אם הם ידעו עליהם יותר. אנחנו נותנים לדיילות שלנו את כל המידע עליהם בטלפון, בטח יותר ממה שאתם רוצים שהם ידעו.

"אנחנו רוצים לקחת טכנולוגיה ולמזער את ההשפעה של גורמים חיצוניים כמ ומזג האוויר על התפעול. אנחנו לא רוצים שהלקוחות שלנו יגיעו לשדה ויגלו שהטיסה בוטלה ולכן אנחנו מספקים את המידע לפני הזמן. אנחנו ועושים את זה טוב מהמתחרים שלנו. טכנולוגיה טובה יותר עושה את ההבדל. חלקנו יותר מידע מאשר רוב המתחרים שלנו, ואנחנו ומשתמשים במידע הזה כדי להציע ללקוחות את הדילים הטובים ביותר. להציע הצעות מותאמות אישית לכל לקוח כדי שאם אתם כל הזמן טסים לווגאס לא נשלח לכם הצעות על טיסות לקאריביים".

עוד כתבות

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח

חשד לפיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח: ארה"ב לא תטיל סנקציות על נצח יהודה • בשל ההפגנות הפרו-פלסטיניות: אוניברסיטת דרום קליפורניה הודיעה על ביטול טקס הפתיחה • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה  ● כל העדכונים

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • שני בני אדם נוספים נפצעו בתאונה

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

וול סטריט / צילום: Shutterstock

העליות בוול סטריט מתחזקות: גוגל קופצת ביותר מ-9%

מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● עליות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון