גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האם גונן אוסישקין הוא המנכ"ל שיוציא את אל-על מהמשבר?

הוא טייס לשעבר שצמח מתוך המערכת, מוערך ומקושר למקבלי ההחלטות - ובעיקר לחברת הדירקטוריון הדומיננטית, תמי מוזס-בורוביץ' ■ גונן אוסישקין, מנכ"ל אל-על החדש, יצטרך להתמודד עם משבר הטייסים בחברה, הירידה ברווחים ובנתח השוק ובניית אמון מחדש עם הלקוחות

ב-15 בפברואר יקבל גונן אוסישקין (51) את שרביט הניהול של חברת אל-על. מבין השמות שעלו עת נודע על עזיבתו של דוד מימון את תפקיד מנכ"ל החברה, הוזכר אוסישקין ככזה שמכיל את כל התכונות הנדרשות והמתבקשות לאור האתגרים שמולם ניצבת חברת התעופה: הוא טייס לשעבר, מה שיכול לחבר ולגשר במסגרת המו"מ המתנהל מזה חודשים עם טייסי אל-על; הוא מגיע מתוך המערכת; והוא מוערך ומקושר למקבלי ההחלטות, בעיקר לחברת הדירקטוריון הדומיננטית, תמי מוזס-בורוביץ'.

"הוא האדם הנכון במקום הנכון", אומר גורם בענף. "אם יש מישהו שיכול להתמודד עם האתגרים של אל-על - זה הוא. אוסישקין הוא אדם אנליטי ומחושב, כזה שהאנשים שלו הולכים אחריו. הוא פחות אמוציונלי אולי, אבל זוכה להערכה. הוא מסמן לעצמו מטרה ומסתער עליה. יש לו ידע רחב על מה שקורה בעולם התעופה".

"אי-אפשר להשוות את אל-על לאף חברה ישראלית אחרת", אומר גורם אחר בענף. "זו חברה שניצבת בפני אתגרים עסקיים מובהקים שהם בהחלט לא פשוטים. העובדה שאוסישיקין מגיע מתוך המערכת מהווה יתרון גדול. הוא מכיר את עולם התעופה גם בשפה הטכנולוגית. זה אולי נשמע שולי, אבל כשייערך דיון בנושא בטיחות הוא יבין בדיוק את המינוחים, בניגוד למנכ"לים אחרים".

האם אוסישקין יצליח להוביל את החברה למקום טוב יותר? "גלובס" מנתח את מצבה של חברת התעופה ואת האיש שמונה לעמוד בראשה.

סימן את כיסא המנכ"ל?

13 שנה אחרי שהצטרף לאל-על, מונה אוסישקין לפני שנה לסמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים. זאת, לאחר שעזב את תא הטייס כקצין ראשון בצי ה-747-400 זמן קצר לאחר שהגיע לחברה, והחליט לעבור לתפקידים מנהליים שונים בין היתר כראש אגף תכנון מסחרי, ראש אגף לו"ז ומערכות הפצה וראש אגף ניהול הכנסות. לפני כשנה אף ביקש לפרוש מאל-על, אולם קיבל רמז עבה שישתלם לו להישאר בשורות החברה, והוא אכן נשאר. "הוא הגיע לאן שהגיע בכוחות עצמו", אומר גורם שמעורה בפרטים שמדגיש כי אוסישקין לא סומן מראש כמיועד לתפקיד. "יכול להיות שהוא סימן לעצמו כמטרה את כיסא המנכ"ל, אבל לא הייתה פה יד מכוונת מלמעלה".

מנגד, יש גם מי שהרים גבה על המינוי. "זה נכון שאוסישקין כיהן בשורה של תפקידים בחברה, אבל הוא קפץ די מהר מתפקיד מינהלי לתפקיד ניהולי", אומר לנו גורם בחברה. "חסרים לו הכישורים האישיים, כאלה שיגרמו לכפופים לו ללכת אחריו בהתלהבות. הוא לא האדם הכי נחמד ורגיש, אבל הוא בהחלט ישרת את הדירקטוריון נאמנה. אולי זה מה שחשוב".

אל-על כאמור, ניצבת בפני אתגרים לא פשוטים. את שנת 2017 סיימה חברת התעופה עם נתח שוק של 28% - ירידה של 4% לעומת 2016 וירידה גם אל מול הגידול בתנועת הנוסעים בנתב"ג שעמדה בשנה שחלפה על יותר מ-20 מיליון - עלייה של כ-16.5% ביחס לשנה קודמת. לפי הערכות בענף, נתח השוק של החברה ימשיך לרדת לטובת גידול בחברות הזרות (כיום פועלות 140 חברות תעופה בנתב"ג), כשברקע מרחף גם האיום על פתיחת קווים חדשים ביעדים שאליהם טסה אל-על בבלעדיות, דוגמת הודו ותאילנד.

בנוסף, לאחרונה החליטה רשות ההגבלים העסקיים לדחות את המיזוג בין אל-על (והחברה-הבת סאן דור) לישראייר, בטענה כי הוא ימנע מאל-על לטוס לאילת (דבר שלא עומד ממילא על הפרק); ולאור העובדה שנושא האבטחה של חברות התעופה הישראליות בחו"ל ניתן בלעדית על ידי אל-על, ועולה החשש לדחיקת מתחרים - בפרט של ארקיע. דוח מלא בנושא עדיין לא הועבר לידי החברות, אולם הן מתכוונות לערער על ההחלטה.

בקרוב צפויה החברה לפרסם את הדוח הכספי שלה לרבעון הרביעי, שככל הנראה יציג גם הפעם שחיקה ברווחיות. זאת, בעיקר על רקע מחירי הדס"ל (דלק סילוני) העולים ושער הדולר הנמוך. כך למשל, את הרבעון השלישי סיכמה החברה ברווח של כ-35.3 מיליון דולר (לתשעת החודשים הראשונים של 2017), לעומת רווח של 83 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2016.

לצד אותם אתגרים שכוללים את מחירי הדלק ושחיקת הדולר אל מול השקל, אוסישקין יצטרך גם למצוא את האיזון הנכון ביחסים החמים שיש לחברהעם סוכני הנסיעות בישראל, זאת לאור השינוי הגלובלי שעובר ענף התיירות והתעופה בכל הנוגע לערוצי ההפצה והמכירה.

חברות התעופה, נציין, נאלצות לכווץ את מחירי הטיסות ומחפשות אפיקי התייעלות, בין היתר, באמצעות שיווק ישיר לנוסעים ודילוג על צינור ההפצה בדמות סוכן הנסיעות. לופטהנזה ובריטיש, למשל, כבר ביטלו את העמלות לסוכני הנסיעות, ואילו אל-על עדיין משלמת עמלות.

עם זאת, סביר להניח שגם למנכ"ל החדש ברור שהערוץ הדיגיטלי חייב לנסוק עם אתר משופר ועם מכירה ישירה. האם זה יבוא על חשבון היחסים שאל-על טיפחה לאורך השנים עם סוכני הנסיעות? "אוסישקין יידע ליצור את האיזון", אומר גורם המעורה בפרטים, שמוסיף כי "החשיבות של הסגמנטציה הדיגיטלית ברורה לו (לאוסישקין - מ.ר.ח) והוא לא מתעלם מכך שעולם התעופה מתארגן מחדש, לרבות ערוצי הפצה. הוא ינקוט בצעדים שהם מתבקשים, גם את זה אומר להיות פחות נחמד לסוכנים. זו מגמה עולמית".

"יחסי האנוש שלו טעונים שיפור"

אוסישקין עלה לארץ מרוסיה כילד והיה נשוי בעבר לסופרת מיכל שלו. משנת 2014 כיהן כממונה על האסטרטגיה, תכנון וארגון (תוא"ר) באל-על, והיה מעורב מאוד בכל מה שקשור לרכישת 16 מטוסי דרימליינר - עסקה שתאפשר לאל-על להצעיר את צי המטוסים הקיים שלה מגיל ממוצע של 18.5 כיום ל-6.5 שנים עד לשנת 2021, ולהציע מוצר שירותי ברמה שתואמת לחברות הבינלאומיות הגדולות. "בכל התהליך הזה הוא קנה את עולמו אצל תמי מוזס-בורוביץ', ושם נסללה לו הדרך לעבוד כמנכ"ל תחתיה", אומר גורם שמקורב לחברה.

לדבריו, "אל-על חוותה משבר לא פשוט וכעת הוא צריך לפעול כדי להחזיר את האמון והאהבה של הציבור שנשחקו. החברה חטפה מכה ועל אוסישקין מוטלת חובת השיקום. יש לה הזדמנות לשנות את כל הנושא של השירות והמכירות. אוסישקין הוא אדם אינטליגנט - והוא יודע את זה. הוא חייב יהיה לבנות סביבו מטה חזק שגם יאפשר לו להתמודד עם אתגר נוסף פנים-ארגוני: לבנות אמון עם העובדים ותחושת אינטרס משותף. אל-על היא חברה מנוכרת וחסר שם פרגון הדדי בין המחלקות השונות".

להוציא האתגרים מבחוץ, אל-על מתמודדת כאמור גם עם סוגיות מבית. מזה חודשים ארוכים שהנהלת החברה מקיימת שיחות עם נציגי הטייסים וההסתדרות בכדי להגיע להסכם תנאי העסקה. הרקע להסכם הוא שינוי בתקנות התעופה העולמיות, ה-FTL, הקובעות הגדרות חדשות לשעות העסקה והמנוחה של הטייסים. לאחרונה מונה עו"ד עמוס גבריאלי כמגשר בין הצדדים, והיו מי שטענו שהמינוי של אוסישקין, טייס לשעבר, נועד כדי לרכך את היחסים בין ההנהלה והטייסים, שהגיעו בשנה שעברה לפסים עכורים במיוחד.

"אני לא חושב שהדירקטוריון בחר בטייס לשם כך", אומר טייס בכיר באל-על. "היו כבר מנכ"לים טייסים שלא השכילו להגיע ליחסים טובים עם הטייסים. השיקול החזק יותר הוא שמדובר במנכ"ל שגדל בחברה ושמכיר היטב את המערכת מבפנים. השאלה היא האם הוא ישכיל לנצל את ההזדמנות שמהווה שעת כושר מצד הטייסים ומצד ההנהלה", אומר אותו טייס ובאותה נשימה מוסיף כי "למרות שבפועל מי שמחליט ומנהל את החברה הם שני אנשים - תמי מוזס ופיני גינזבורג".

"העובדה שגונן מגיע מתוך החברה ושהוא טייס לא משנה לנו", אומר טייס אחר. "השאלה היא האם הוא יבין מה החברה צריכה ולא רק הטייסים. הוא צריך לשמוע ולהבין גם מה הדיילים רוצים ומה צריכים אנשי התחזוקה. הוא ליווה הרבה מנכ"לים וראה מה נכון ומה לא נכון לעשות. זו נקודת פתיחה שתיתן לו הכוונה מעניינת".

עם זאת, לא כולם סבורים שמדובר באדם הנכון: "יכול להיות שיש לאוסישקין הבנה במורכבות של הענף, אבל יחסי האנוש שלו טעונים שיפור", אומר גורם מתוך החברה שגם מספר שיחסיו של אוסישקין עם המנכ"ל הקודם מימון, ידעו עליות ומורדות עם השנים. "אפשר להגיד שלא תמיד היה בסיס של כבוד הדדי ביניהם". לעומת זאת, גורם אחר מתוך החברה אומר כי "אוסישקין מספיק מוכשר כדי להבין שיחסי אנוש הם בסיס לשינוי באווירה שיש בחברה. הוא אוהב את אל-על ומודע למעורבות הרגשית של העובדים למותג. הוא יפשיל שרוולים ויתחיל לעבוד. אוסישיקין נמצא בחברה מספיק זמן כדי להבין שהנהלה חזקה שמקבלת גב מהעובדים תאפשר לחברה לצמוח".

עוד כתבות

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

קרן המטבע חותכת בחצי את תחזית הצמיחה של ישראל ב-2024

בעוד בנק ישראל צופה צמיחה שנתית של 2%, תחזית הצמיחה של קרן המטבע לכלכלת ישראל היא 1.6% בלבד ● לפי הקרן, התחזיות של ישראל נמצאות בסיכון בשל המלחמה בעזה ● בניגוד לכלכלנים רבים, רואה הקרן כי האינפלציה בישראל תתמתן ותגיע ל-2.4% בלבד ● הצמיחה העולמית צפויה לעמוד על 3.2% בשנה הנוכחית

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

הנתונים נחשפים: כמה מרוויחים ג'יל וג'ו ביידן בשנה?

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; יו"ר הפד: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● פאוול:"השגת יעד האינפלציה תיקח יותר זמן משחשבנו" ● טראמפ מדיה צללה ב-14% ● בנק HSBC ממליץ על מניית AMD ● שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה ● השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

השופט בדימוס ד''ר עדי זרנקין / צילום: פאול אורלייב

בן הבורר הוא בכיר בחברה מתחרה - האם זו עילה לפסילתו?

ביהמ"ש דחה את בקשת קבוצת סיגמא לפסול את הבורר ד"ר עדי זרנקין, שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, בשל טענה לחשש לניגוד עניינים, מאחר שבנו מכהן כבכיר ומחזיק במניות של חברה מתחרה לחברה שבלב המחלוקת