גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כל האמת בפנים: מאחורי הקלעים של המעבר ל-HD

לאחר שנים של פיגור טכנולוגי, הביא עמו פיצול ערוץ 2 והמעבר לאפיקים חדשים שדרוג של טכנולוגיית השידור ל-HD ■ התמונה החדה והאיכותית מאפשרת להבחין בכל פרט ■ המעבר הזה הכניס במאים, מפיקים ומאפרים לכוננות - שבינתיים התבררה כמופרזת ■ מגזין "פירמה"

טכנולוגיות שידור / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
טכנולוגיות שידור / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

ב-1 בנובמבר 2017 נפל דבר בישראל. עם פיצול ערוץ 2 והמעבר של רשת, קשת וערוץ 10 לאפיקים חדשים, שדרגו הערוצים המסחריים את טכנולוגיית השידור, ועברו מטכנולוגיית SD המיושנת לטכנולוגיית HD, כמקובל בעולם המערבי. מבחינה טכנית המשמעות היא תמונה חדה ואיכותית (בהפרדת פיקסלים גבוהה), כזו שבה ניתן להבחין בניואנסים קטנים יותר. מבחינה אנושית חווייתית, המשמעות היא חשיפה ויזואלית של כל פרט, לטוב ולרע. ובזמן שהטאלנטים שהורגלו לריטוש ולטשטוש פגמים נאלצו להשלים עם הגזירה, העולם בכלל החל לעבור לשלב הבא - שידור בהפרדה גבוהה עוד יותר - טכנולוגיית 4K. למעשה גם כאן בישראל. רשות השידור זצ"ל עברה כבר כמעט לפני עשור לשידור בטכנולוגיית HD, כך שעם עליית תאגיד כאן לאוויר, קיבלו עובדיו את קיומה כעובדה ברורה.

ובינתיים, ברשת, קשת (שבחרה שלא להשתתף בכתבה) ובערוץ 10 עברו רק עכשיו את המשוכה הראשונה. איך הייתה החוויה? תלוי את מי שואלים, אבל ניכר שעל אף ניסיונות לשדר אדישות מהולה בשביעות רצון, היו מאחורי המסך לא מעט חששות. יש שיאמרו היסטריה.

בני כרמלי, במאי הטלוויזיה של רשת, מאשר את התכונה שקדמה לשינוי הרשמי. "הייתה הרגשה של סוף-סוף אנחנו שם, אבל גם של סוף העולם", הוא מספר. "בתוכנית אולפן, נדרשנו להתכונן מבחינת התאורה והאיפור. אם תהיה שערה על השולחן, יראו אותה בבית. קודם לא היו שמים לב לזה. אם בא מרואיין עם קשקשים על הכתף - פתאום רואים את זה בבית. זה דורש יותר בדיקות לפני שנכנסים לשידור".

ממש לערוך מסדר?

"הכל. היום כשאני בא לשידור אני עובר באולפן, ויש נוהל של המלבישה שעוברת עם מברשת על המרואיינים. גם התאורה חייבת להיות אחרת. כשאתה עושה 'קלוזים' של מנחים, רואים את הנקבוביות של העור". כרמלי מבהיר כי הציוד בתוכניות השונות, דוגמת 'דה ווייס', הותאם כבר לטכנולוגיה, גם אם הצופים בבית עוד לא ראו זאת על המרקע.

אתה חושב שהתמקצעתם תוך כדי עבודה?

"כל הזמן לומדים. אמרתי קשקשים? ממש לא מזמן הגיע לאחת התוכניות מרואיין שנכנס ברגע האחרון ולא הספיקו לראות אותו לפני שהתיישב. רק אחרי שהתחיל השידור ראינו שיש לו קשקשים על הג'קט. זה היה נורא. מיד חיפשתי את המלבישה שתבוא מהר להבריש את המסכן".

הטאלנטים והמראיינים חששו מהשינוי?

"כולם חששו. לא מישהי כמו הילה קורח, שמגישה את תוכנית הבוקר, ואם יש עילוי אז זו היא. אבל אחרים כן דאגו, ורצו לראות איך זה ייראה. בכל מקרה עשינו טסטים ומהר מאוד הם התרגלו".

מה השינוי באולפנים החדשים?

"התאורה למשל, היא רכה ולא נקודתית. פיזרנו אותה. במסגרת הטסטים הבאנו מומחים. ההקמה לקראת ארכה כ-3 חודשים, וההכנה של האנשים לקחה כחודש".

נחום חג'ג', המאפר הראשי של רשת, בעל ניסיון של 26 שנים בתחום בחו"ל ובארץ, מרגיע ומודה שלמרות החששות, המציאות התגלתה כמרה פחות. "בואי נגיד שזה לא היה שינוי דרסטי כמו שחשבו וכמו שהיו בהיסטריה - 'וואי, וואי וואי, יראו לנו יותר קמטים, יראו את הכל'. לכן לפני שעלינו לאוויר היו הרבה טסטים".

פחד מזה שפתאום אפשר לראות פגמים בעור?

"הצילום הוא כזה מדויק, שרואים כל בוטוקס וכל קמט. אני מנוע מלהזכיר שמות, אבל מכיר כמה וכמה גברים שהלכו לעשות הזרקות בוטוקס בעקבות המעבר. היו שעשו חיזוקים וחלק עשו טיפולי חמצן. דווקא הגברים נלחצו יותר מהנשים. להילה קורח יש עור מהמם ממילא, ויש עוד כמה שהגיבו יפה".

עבור חג'ג', אתגר האיפור הנדרש לשידור HD - שיטשטש פגמים ועם זאת שיהיה קליל ובלתי נראה - הוא לא עניין חדש. "אני מכיר את זה עוד מארה"ב, כשעבדתי ב-NBC. שם הכריחו אותנו לעבוד עם 'אייר בראש' (מרסס ידני זעיר, ש"ד). פה בישראל נבהלים מעצם ההשפרצה של החומרים למרות שהכול מאושר. זו בעיה, כי האייר בראש נותן לוק טבעי ולא עשוי מדי, שמתאים בול ל-HD. הודות לקשרים שלי נערכתי עם מייק-אפים טובים, קוניסלרים ופרייימרים מיוחדים. כמובן שהמינון חייב להיות זהיר עם המייק-אפ".

חג'ג' מזכיר שהאחריות לא מוטלת רק על המאפרים אלא גם על אנשי התאורה. "היא חייבת להיות מצוינת. אם אין תאורה טובה, זו בעיה", הוא אומר.

זה אומר שעכשיו יש יותר תיאום בין תאורנים לבין מאפרים?

"גם ויכוחים. הנה, עבור מישהי מאוד מפורסמת שמאוד חשוב לה איך היא נראית, הלכתי עד התאורנים כדי לדבר איתם. עלינו אליהם למעלה, והיא שאגה עליהם. לקח זמן לדייק ולאזן את התאורה".

חג'ג' מודה שכדי לעמוד בציפיות הוא משקיע בחומרים, לפעמים גם על חשבונו. "זה חשוב לי, זה השם שלי וזו המקצועיות שלי. למרות שהייתי שמח לעבוד עם אייר בראש".

פרויקט מיוחד ממגזין "פירמה": 50 העיתונאים הכי משפיעים בישראל לשנת 2017

"התאורה תהרוס את החגיגה, או שתעזור"

גם למאפרת עינת גלוז שליט מרשת, יש ניסיון מלימודים מקצועיים בקנדה והעדפה לשימוש בכלי ממנו מעדיפים להימנע בחדרי האיפור של הטלוויזיה בישראל. "הקנדים כבר עוברים לשלב הבא, 4K. עם אייר בראש הפנים חלקות חרסינה, וזה מהמם ב-HD. אבל כשהגעתי לא נתנו לי לאפר עם זה. זה אתגר, כי כשמאפרים לתאורת טלוויזיה את צריכה לשזף. ב-HD צריך עוד יותר כי אחרת המאופרים עלולים להיראות כמו גווייה. ניסינו כל מיני מייק-אפים, אבל כשהגענו ליום הגדול ראינו שזה לא כל-כך נורא".

לדברי גלוז שליט, לחץ, אם יש כזה, ניכר יותר אצל המגישות. בנוסף, למרות הצורך בהפחתת הכמויות, נדרש יותר זמן לכל מאופר. "היום לוקח יותר זמן. את צריכה להיות מקצועית, כי אם נניח הגיע מישהו שמאוד הזדקן ועם כתמי שמש, לא תעשי לו שפכטל של מייק-אפ. שמים אבקה שמכסה. נדרשת הרבה יותר מיומנות של למי לעשות מה".

חדוה סיילס, מאפרת בעלת ניסיון של 20 שנה ברשתות זרות ובתאגיד השידור כאן (שכזכור עלה לשידור ב-HD), צברה גם היא ניסיון מעבר לים, כזה שהצריך ממנה "לחזור לאחור" עם שובה לישראל. "צריך להיזהר מהברקות ולהוריד את הטון", היא מסכמת את העיקרון המנחה. לפני 15 שנה עבדתי ברשת ABC, בתוכנית 'גוד מורנינג אמריקה', ששודרה בטכנולוגיית HD. מאוד נלחצו שם, אבל בסופו של דבר העין התרגלה להיות רגישה יותר. אני חושבת שהיום כולם נראים יותר טוב. המאפרים כרוכים כמו צמה עם התאורה והמצלמה. אני יכולה לאפר מושלם, אבל זו התאורה שאו שתהרוס לי את החגיגה, או שתעזור".

אורלי דואק וליאורה גור אריה, המאפרות הראשיות בחדשות 10, הרגישו גם הן את אתגר. דואק, שהחלה לעבוד בשנות ה-90 עם שידורי הניסיון של ערוץ 2, עברה לערוץ 10 הצעיר אחרי שמיקי חיימוביץ' ויעקב איילון לקחו אותה איתם. "בעידן ה-SD הקודם המצלמה יכלה להדגיש דברים יותר יפים, וזה דרש יותר איפור. עכשיו זה הפוך - וואט יו סי איז וואט יו גט. בעיניי זה יפה יותר, אולי רואים כל דבר, אבל זה גם אמיתי", היא אומרת. בנוגע למאופרים ולטאלנטים, היא מעריכה שהם סמכו ועודם סומכים עליה. "היה לחץ של 'וואלה אנחנו רוצים להיראות טוב', ואני חושבת שזה עבר טוב. לא החלפנו חומרים כי מראש לא איפרנו בכמויות. אולי מאפרות בתחילת הדרך מעמיסות יותר. הלחץ היה רק מהלא נודע. ושמעתי שבמקומות אחרים היה יותר לחץ".

יש מי שה-HD פחות מחמיא לו?

"אין לי דוגמאות. אני חושבת שלמישהו עם פגמים שאי אפשר להסתיר עם מייק-אפ, זה יעשה פחות טוב. פשוט לא טוב להיות מפוצץ באיפור. מה שהכי מחמיא לי זה שאומרים על תמר (איש שלום, מגישת המהדורה, ש"ד) שהיא נראית טוב, ולא שהיא מאופרת טוב".

גור אריה מסבירה שהשינוי הגדול היה בדרישה לדייק. "HD הוא אכזרי. אני תמיד מתייחסת לאיפור כעבודת קודש, ועכשיו אין עיגול קצוות. צריך יותר משבע עיניים. אולי שמונה".

אתן נעזרות באייר בראש?

"השימוש בה מקובל בחו"ל והחלטנו שלא לעבור לשיטה הזו. הראייה והיד שלנו מדויקות מספיק. אורחים מחו"ל בשוק מזה שאין אצלנו אייר בראש".

איך למדתן מה עובד טוב יותר ומה פחות?

גור אריה: "אני רואה חדשות כדי ללמוד. רואה אסונות וקטסטרופות במקומות אחרים ולומדת מהם. הטאלנטים שלנו סומכים עלינו, כל אחד ואחת והרגישות שלו ושלה. בסך הכל אהבתי את התוצאה. יש מי שה-HD עושה לו פחות טוב, אבל לא במהדורות החדשות ולא אצלנו".

"כשנגיע ל-8K, נדבר"

כפי שלימד אינצידנט הקשקשים שעליו דיבר כרמלי - לא פיזור התאורה לבדו ולא רק מינון האיפור קריטיים למעבר ל-HD. גם תפקיד המלבישה נכנס לתמונה והתעצם בתחילת נובמבר. מירי סרוב, המלבישה הראשית בחדשות 10, מספרת שהמעבר דרש ממנה לעדכן את המלתחה.

"קנינו לכתבים חולצות חדשות ותרמנו את מה שלא מתאים", היא אומרת, "נפרדנו מהרבה עניבות. HD הוא כמו זכוכית מגדלת. ברגע שהבד מרופט, עבר כביסות או שהוא סתם ישן, רואים את זה. היום אנחנו יותר מקפידים על ישר ועל נקי. השידור החדש גם מבליט צבעים, ורואים כל פירור. אנחנו מקפידים יותר על ניקיון אחרי הפודרה, והבדים צריכים להיות חלקים. פתאום גם שמתי לב שהם יותר שקופים, בגלל התאורה. לכן אני מקפידה על גופיות מתחת לבגדים, וסריג שפעם לא היה שקוף, כעת דורש משהו מתחת. אני אפילו מקפידה על חיוט ותפירה טובה יותר".

ויש, מתברר, גם בונוסים. "פעם לא יכולנו לצלם בדים משובצים שאני כל-כך אוהבת. היום זה כבר לא מפריע. ג'קט משובץ שהוא הכי אופנתי, כבר לא מרצד", אומרת סרוב. "מבחינת צבעים, אדום עובר חזק יותר, ולכן יש חולצה שיכולה להיראות אדומה מדי. כשיש לי ספקות אני מבקשת שיראו לי לפני השידור. אני נכנסת לפני שתמר איש שלום עולה ורואה אם הבד עובר נכון. בגדול אני משתדלת לא לאתגר את עצמי יותר מדי ולא ללכת על דברים משוגעים. האמת? אני כבר לא זוכרת איך היה קודם. העין של כולנו כבר רואה HD".

בכירי וותיקי השידור מברכים על המהלך ובעיקר מביטים על השלב הבא. אמנון ברקאי, סמנכ"ל ההפקה של חדשות 10, הגיע אל הרמת המסך של ה-HD בערוץ אחרי שכבר ראה הכל - את מה שהיה ואת מה שיהיה. הוא נושא אחריו ניסיון של 40 שנה, שהחל בשנות ה-70, בעידן כתבות הפילם בערוץ 1. בשנת 2002 הוא הצטרף לערוץ 10. "היינו מערכת החדשות הראשונה שמשדרת שידורים דיגיטליים מלאים", הוא נזכר, למרות שאת טכנולוגיית ה-HD הוא פגש כבר בשנות ה-90 בחדר ההקרנה של האולימפיאדות. שם, במהלך השנים הוא כבר התרשם אפילו מפוטנציאל טכנולוגיית 4K ואפילו התרשם מה-8K.

"הראשונה לעבור לשדר HD באופן מלא הייתה רשות השידור", הוא מפרגן, "זה התחיל במונדיאל ב-2010, ומשם לקחו את זה ברשות כפרויקט דגל והכניסו את השידור הדרגתית למערכות. זה מאתגר למשל, כשרוצים להראות שידורי ארכיון, ואז צריך לבצע כאילו שדרוג לרמת HD. המרה".

הפיצול של ערוץ 2 היה האות?

"נכון, אם כבר בונים אולפנים חדשים, אז יש תשתית. המעבר הזה דרש להערכתי כ-2-10 מיליון שקל. HD גם תופס נפח כפול בזיכרון, כפול מ-SD. את לא יכולה להעביר את המוביל הארצי בצינור קטן. אצלנו יום אחד אולפן אחד עבר, ובהמשך אחר. התחלנו במעבר הדרגתי כמה ימים קודם".

גייסתם אנשי מקצוע?

"לא. הצלם, המאפרת והגרפיקאים היו צריכים ללמוד איך זה נראה בשידור של HD. היו שחשבו שיתהפך העולם. הוא לא התהפך. ברור שצריך להקפיד יותר על כל דבר, אבל זה לא היה כצעקתה. נערכנו מראש, אבל בעיקר כדי לייצר מודעות להקפדה".

היה חשש של הטאלנטים מאיך הם יעברו מסך?

"חשש שנבע מאי ידיעה. אבל לא היו צלקות, נערכנו והבאנו מומחים שהרצו. לא הייתה היסטריה - כשנגיע ל-8K, אז נדבר".

ליסה שילוח עוזרד, סמנכ"לית טלוויזיה בתאגיד, מתקשה היום להיזכר במשהו אחר לאורך הקריירה שלה, שראשיתה בשידורי הכבלים של תבל. "התאגיד עלה ישר לפלטפורמה ערוכה ל-HD. מבחינתנו זה העבר, כי אנחנו מסתכלים קדימה, ל-4K. בינתיים בעולם יש כבר שנערכים ל-8K, שעוד לא יצא את גבולות יפן ועדיין עובר שינויים", היא מכריזה, ומציינת שבקיץ הקרוב ייערך התאגיד לשדר את המונדיאל בטכנולוגיית 4K. "אנחנו בדיאלוג עם הנהלת פיפ"א. טכנולוגיית 4K דורשת הבשלה של השוק, היערכות של חדר שידור, ושהצופים ירכשו מסכים מתאימים, שהמחירים שלהם ירדו באחרונה. רוב האנשים, להערכתי, לא מחזיקים עדיין מסכים כאלה. כל הציוד החדש שאנחנו רוכשים היום כבר תומך 4K, שזה אומר HD כפול ארבע - שתביני את רמת החידוד ושיפור הנראות הצפוי. ייקח זמן עד שנרגיל את השוק ועד שהשוק יוכל ליהנות מזה". 

עוד כתבות

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500