גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רכב | יגואר, מרצדס, לקסוס, לנדרובר ואחרות - מבול של יוקרה

לא לגמרי ברור מאיפה הכסף, אבל פלח רכבי היוקרה, שסיים ב-2017 שנת מכירות חזקה, נערך למבול של דגמים חדשים. הנה תקציר

ב.מ.וו: X5 חדשה, סדרה 3 חדשה והרבה ספורט
ב.מ.וו: X5 חדשה, סדרה 3 חדשה והרבה ספורט

ענף הרכב הישראלי סיים את שנת 2017 עם קיפאון ואפילו נסיגה קלה במכירות. הפלחים הנמוכים של השוק סובלים מתחרות עזה בנוסח בזאר טורקי, מכירות ה-0 קילומטר כובשות כל חלקה טובה ואם בעבר די היה להשיק משפחתית יפנית חדשה כדי לסגור שנת מכירות מסחררת, הרי שכיום תקופת החסד שנותן השוק הישראלי למצטרפים החדשים קצרה הרבה יותר, אם בכלל. אבל בעוד שהשוק הכללי דשדש במקום, שוק רכבי היוקרה דהר קדימה כאילו לא קרה כלום. כמעט כל דגם חדש שהושק - והיו רבים כאלה - זכה לביקוש מוקדם, גרסאות היברידיות - נטענות נחטפו כמו לחמניות חמות ועוד לא דיברנו על שוק הייבוא האישי, שכמעט הכפיל את עצמו. אפשר לשאול כמובן "מאיפה כל הכסף", אבל זו כבר שאלה חברתית-כלכלית לא מנומסת. כך או כך, מסתמן כי שוק רכבי היוקרה צפוי להיות סוער לא פחות השנה, ולטובת אלה שמתכוונים להוציא כמה עשרות - או מאות - אלפי דולרים על תחבורה אישית חדשה, להלן תקציר האירועים הצפויים: 

לנדרובר: מחשמלים את השטח

ריינג'רובר איבדה בשנים האחרונות לא מעט לקוחות למתחרים הגרמנים בגלל העדר גרסת פלאג-אין מוטבת מס, אבל החל מהשנה הבאה היא צפויה לסגור את הפער בזכות גרסת ה-P400e החדשה של הריינג'רובר ספורט המחודש.

מערכת ההנעה דומה לזו שראינו לאחרונה בוולבו XC90. היא כוללת מנוע ארבעה צילינדרים טורבו-בנזין בנפח 2 ליטרים, שמייצר 300 כ"ס, בשילוב עם מנוע חשמלי רב עוצמה והנעה לכל הגלגלים. ההספק המשולב הוא 404 כ"ס מכובדים והמומנט מעל 70 קג"מ. הרכב הכבד מסוגל לזנק מאפס ל-100 קמ"ש בכ-6.7 שניות ולהגיע ל-240 קמ"ש, מה שלא מפריע לחברה להציג נתונים סביבתיים מרשימים מאוד כמו נסיעה חשמלית "נטו" לטווח של עד 51 ק"מ - אחרי טעינה מלאה (כ-7.5 שעות ברשת הביתית), צריכת דלק משוקללת של כ-40 קילומטר לליטר ופליטת CO2 נמוכה מזו של טויוטה פריוס.

המעניין הוא, שלמרות "החישמול", ריינג'רובר לא התפשרה בנושא יכולות השטח המקצועיות של המותג ואף רתמה לטובתן את המערכת ההיברידית. המנוע החשמלי, למשל, מספק לרכב יכולות זחילה מדויקות ומדודות מאוד בשטחים טכניים קשים כמו גם בלימת מנוע משודרגת בירידות תלולות. יש גם מתלי אוויר עם אפשרות להגבהת מרווח הגחון ב-4 סנטימטרים ומחשב בקרת אחיזה עם התאמה לסוגי שטח שונים.

פרט לכך, מצויד הרכב בכל החידושים, שקיבלה לאחרונה סדרת ה"ספורט" במסגרת טיפול אמצע החיים שלה. מלבד כמה שינויים קוסמטיים, מצויד כעת תא הנוסעים בשפע של טכנולוגיות מתקדמות כולל מסך HD ענק עם מערכות קישוריות מדור אחרון; קלט מחוות ותנועות יד שמאפשר, למשל, לפתוח את חלון הגג ללא מגע; פנסי לייזר קדמיים ממוחשבים ועוד. בהנחה שנתוני הפליטה יצלחו את הדרישות להטבת המס בישראל, לא נופתע אם הדגם יהפוך להיות הנמכר ביותר בליין של המותג.

לנדרובר

ב.מ.וו: X5 חדשה, סדרה 3 חדשה והרבה ספורט

אחרי כמה שנים עמוסות, נראה שב.מ.וו לא מתכוננת להוריד את הרגל מהגז ב-2018. החברה יורה בכל כלי הנשק ובכל הגזרות כאשר בגזרה החשמלית היא תציג גרסת "S" משודרגת של ב.מ.וו I3 החשמלית עם מתלים מעודנים יותר ובעיקר מראה יותר רחב ועיצוב "מיין סטרים", שישדרג את האפיל הספורטיבי של המכונית המוזרה. באגף ההיברידי-נטען תשיק החברה גם גרסת רודסטר מרהיבה של ה-I8 עם סוללות חדשות, תוספת צנועה לכוח (374 כ"ס) ולטווח החשמלי נטו. לא צריך להיות נביא כדי לצפות שהיא תהפוך ללהיט בגזרת הייבוא האישי.

באגף הפנאי, חידוש מרכזי יהיה ה-X2 - מעין דגם גישור בין סדרה 2 קופה ל-X1. הגג נמוך יותר מזה של ה-X1 בכ-7 סנטימטרים והמראה קרבי יותר. שלושה מנועים יושקו בשלב הראשון. חשוב לא פחות לקהילייה המעושרת בישראל הוא הדור החדש לגמרי של ה-X5. אף שהעיצוב לא ישתנה דרמטית, וגם לא הממדים, הרכב ניצב על פלטפורמת הנעה חדשה לגמרי, שתוכננה מבראשית לקבל הנעה היברידית-נטענת ואולי אפילו חשמלית בהמשך. מי שלא מסתפק בזה, יצטרך לחכות לסוף השנה, עת יוצג ה-X7, מקביל הכביש-שטח של סדרה 7, שיציע רמות גבוהות מאוד של מרחב ופאר ויתחרה, בין השאר, בג'יפ-העל מבית בנטלי.

בסוף השנה תוצג גם סדרה 3 חדשה לגמרי (G30), אבל לא הרבה ידוע עליה, וממילא היא לא תנחת כאן לפני 2019. מי שכן עשויה להגיח עוד השנה היא סדרה 8 החדשה לגמרי - והפעם לא על תקן של GT מהירה אלא בתצורה ספורטיבית אקזוטית למהדרין, ששמה על הכוונת את פורשה 911, מרצדס AMG-GT ושות'. המחיר באירופה יתחיל באזור ה-100 אלף יורו. הוסיפו לכך את ה-Z4 הדו מושבית החדשה ואת ה-X4 שיעבור חידוש מקיף, וקיבלתם שנה בלי מנוחה.

אאודי: A6 ו-A8 חדשות וג'יפ-על ספורטיבי

לאאודי מחכה שנה עמוסה בחידושים, ולפחות חלקם יזלגו גם אלינו במהלך השנה. הראשונה בתור היא ה-A8 החדשה. למעט אולי ה-S של טסלה, זו המכונית המתקדמת ביותר שנמצאת כיום בייצור סדרתי ובמרכזה יכולות נהיגה אוטונומיות דור-3, בסיוע צ'יפ של מובילאיי ומחשב-על חדש של NVIDIA. ה-A8 החדשה גם תהיה קלה יותר, ספורטיבית יותר ומפוארת יותר, אם כי הגרסה ההיברידית-נטענת, שהיבואן מן הסתם מחכה לה, תופיע כנראה מאוחר בסוף השנה או ב-2019 ולא תספיק להשפיע על השוק.

חשובה לא פחות, ואולי יותר, היא אאודי A6 החדשה, שתושק רשמית השנה ואולי תספיק לעשות עלייה במחצית השנייה של השנה. תמונות ראשונות מצביעות על שכפול העיצוב של ה-A8 בקנה מידה מוקטן והיא תהיה אחת המכוניות הקלות ביותר בשוק. אפשר לצפות גם לרמה גבוהה מאוד של אוטונומיה, מערך פיקוד חדשני וגרסת "פלאג-אין" עם יכולות מרשימות. המכונית חולקת את השלדה (והחרטום) עם ה-A7 החדשה, שכבר הושקה רשמית ותגיע אלינו בעוד זמן לא רב. אאודי מתכננת לצייד אותה בהנעה היברידית "מתונה", שספק אם תהיה זכאית להטבת מס.

באגף הנישות אפשר לצפות לגרסת RS5 עם חמש דלתות, לגרסת RS2 של סדרה 2 (עם המנוע של אאודי S3), ל-RS-Q5 חדשה - עם מנוע בהספק 450 כ"ס - ועוד ועוד. לקראת סוף השנה יקבל אגף הכביש-שטח תגבור בדמותה של ה-Q8 החדשה - מעין גרסת קופה ספורטיבית של ה-Q7 שאמורה לתת מענה לב.מ.וו X6 ושות'. גם אאודי Q3 חדשה לגמרי תושק לקראת סוף השנה באירופה, וכך גם A1 חדשה, שתכלול מעתה והלאה גרסת חמש דלתות בלבד. שמועות עקשניות בגרמניה מדברות גם על השקת E-TRON קוואטרו ב-2018 - דגם הספורט-פרימיום החשמלי לגמרי הראשון של אאודי, שאמור לתת מענה לטסלה, בעיקר בשוק האמריקני והסיני.

אאודי: A6 ו-A8 חדשות וג'יפ-על ספורטיבי

מאינפיניטי ולקסוס ועד קדילאק וולבו ופורשה

במרכז החידושים של אינפיניטי ל-2018 ניצב ה-QX5, שמתבסס על רכב תצוגה שחשפה החברה בשנה שעברה. הרכב יצויד במנועי ה-2 ליטרים וה-3 ליטרים טורבו-בנזין של החברה ויצא להתמודד מול הכלים המקבילים מבית לקסוס (NX), אאודי Q5 ב.מ.וו ושות' בטווח מחירים משוער של 300-350 אלף שקל.

לפורשה יהיו השנה לפחות שני חידושים חשובים. המרכזי יהיה קאיין קופה - ג'יפ-על עם עיצוב ספורטיבי, שמיועד לתת מענה לב.מ.וו X6 ושות' ויצויד גם בגרסת טורבו אימתנית. הקאיין החדש "הרגיל" יושק בתחילת השנה. פורשה מתכננת להשיק את גרסת הסטיישן (רק אל תקראו לה ככה) של הפנאמרה, ואילו ה-911 הקלאסית תעבור חידוש, שיכלול מתיחת פנים קלה ואולי גם גרסה היברידית ספורטיבית, לראשונה בתולדות הרכב. יבואנית פורשה תתחיל לייבא לישראל השנה גם את המותג בנטלי, על כל דגמיו - כולל הכביש-שטח "בנטיאגה" - עם תמחור די מפתיע, יחסית כמובן.

וולבו תציג ב-2018 את ה-S60 החדשה, אחות מוקטנת של ה-S80, שתהיה גדולה משמעותית מהדור היוצא שעדיין משתמש בפלטפורמה של פורד. אפשר להמר על גרסת T8 היברידית-נטענת עם 400 כ"ס, שתזכה מן הסתם לתמחור אגרסיבי. פולקסווגן תציג את הדור החדש של הטוארג, שחולק שלדה ומכללים עם אאודי Q7 ופורשה קאיין. מותג היוקרה DS מבית פיז'ו-סיטרואן יביא די בקרוב את ה"קרוסבאק" - רכב כביש-שטח גדול ואולטרה-מתוחכם, עם הנעה היברידית נטענת חזקה, מערך פיקוד עתידני והרבה מאוד פאר. הטבת מס תאפשר לו להציע תמחור אגרסיבי.

קאדילאק ממתינה ל-XT4 החדש, שיוצג השנה וישתבץ מתחת ל-XT5. מלבד העיצוב המוכר של האח הגדול, לקומפקט-פרימיום SUV יהיה תא נוסעים מפואר והרבה מאוד אלקטרוניקה מתקדמת. גם הגרסה ההיברידית-נטענת של קאדילק CT6 (שמיוצרת בסין) עדיין נמצאת על הכוונת.

ואילו לקסוס, שכבר פתחה את השנה עם סדרת ה-LS הסופר-מפוארת ומתוחכמת, תוסיף לארסנל עוד שני דגמים. האחד הוא המודל המחודש של ה-CT200, עם מערך פיקוד חדש לחלוטין, הנעה יותר חזקה ויעילה, ביצועים משופרים ומערכות בטיחות דור אחרון. השני הוא גרסה מוארכת של הכביש-שטח RX עם תוספת של 11 סנטימטרים לאורך, עמדת פיקוד חדשה, גריל חדש והכי חשוב: תוספת של שני מושבים בשורה השלישית.

לקסוס RX

מרצדס: A קלאס מוגדלת, GLE חדש ו-CLS

מרצדס חשפה בסוף 2017 בארצות הברית את הדגם המחודש של ה-CLS. התצורה שומרת על הקווים הכלליים האייקוניים, אבל תא הנוסעים חדש לגמרי עם מערך דיגיטלי לגמרי בנוסח ה-S קלאס החדש וארסנל רציני של מערכות בטיחות עדכניות, כולל יכולות סמי-אוטונומיות. יהיה גם דגם היברידי "קל", אבל לצערם של היבואנים, לא ידוע כרגע על הנעה היברידית-נטענת מוכרת במס.

יותר חשובה עבורנו היא ה-A קלאס החדשה לגמרי, שתוצג באמצע השנה. המכונית אמורה לטפל ביסודיות בכל הבעיות של הסדרה הקיימת ותציע הרבה יותר מרחב לרגליים ולראש מאחור ומערך פיקוד מתקדם. חובבי ה-A45 הקרבית, אך הלא נגישה, ישמחו לדעת שמתוכננת גרסת ביניים, A40, שתציע "רק" 340 כ"ס. גם מנוע ה-2 ליטרים הפופולרי יקבל שדרוג ל-231 כ"ס. מתוכננים גם B קלאס חדשה לגמרי ודור חדש של הלהיט המסחרי הישראלי ספרינטר.

גם ה-GLE המצליח, מחליפו של ה-ML, יושק במחצית השנייה של השנה. הרכב יתבסס על מכללי ה-E קלאס וייהנה ממערך פיקוד דיגיטלי ומכל המערכות הסמי-אוטונומיות של ה-E החדשה. בשפיץ העליון של השוק ישמחו קומץ מיליארדרים לנוכח דור חדש לגמרי של ה-G קלאס האייקוני ובסוף השנה גם AMG-GT4, שמיועדת לתת מענה לפורשה פנאמרה. ייתכן שעוד השנה תציג מרצדס את רכב הפאר הכל-חשמלי הראשון שלה, EQC, בתצורה של רכב פנאי ספורטיבי, עם ארבעה מנועים חשמליים בהספק כולל של 300 וואט וטווח נסיעה של עד 500 קילומטר. סיכויים קלושים להגעתה גם לישראל.

מרצדס: A קלאס מוגדלת

יגואר: חשמל וכוח

אף שיגואר משקיעה את מיטב מרצה ברכבי פנאי ושטח ובהנעה חשמלית, במרכז ההשקות המתוכננות שלה ב-2018 ניצבת ה-XJ החדשה, שתתבסס על שלדה משודרגת של סדרת ה-XF. לא הרבה ידוע כרגע על הרכב, אבל תמונות ריגול ראשונות מלמדות שמחלקת העיצוב לקחה תפנית חדה מה-XJ הנוכחית, שיצרה דעות מקוטבות (אם להתבטא בדיפלומטיות), והיא תציג עיצוב הרבה יותר בריטי מסורתי ושמרני, אף שתציג מערך רציני של טכנולוגיות - כולל הנעה היברידית-נטענת.

בעולם מתכוונת יגואר להשיק גם את ה-I-PACE שתצויד בהנעה חשמלית לגמרי ותציג תג מחיר של כ-80 אלף יורו לפני מס. הרכב הייחודי מיועד להתחרות בטסלה ויציג טווח נסיעה רצוף של עד כ-500 קילומטר בהתאם לדגם. לא ברור אם ימצא את מקומו גם בספינה לישראל. במחצית השנייה של השנה תציג יגואר גם את ה-J-PACE, גרסת שבעה מקומות מוארכת של רכב הכביש-שטח שלה, ולמעשה "הנדסת מותג" של ריינג'רובר ספורט החדש.

יגואר: חשמל וכוח

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו