גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סמסונג חשפה את מכשיר הדגל החדש שלה - הגלקסי S9

סמסונג הציגה הערב את גלקסי S9, סמארטפון הדגל החדש שלה; השקת המכשיר בעולם, וגם בישראל, צפויה ב-16 במרץ. מחירו לא נמסר ■ במקביל, שורת טכנולוגיות מסקרנות ינסו להוכיח בתערוכה שהן הופכות מחזון למציאות

סמסונג S9 / צילום: אורי ברקוביץ
סמסונג S9 / צילום: אורי ברקוביץ

בברצלונה שבספרד תיפתח מחר MWC, תערוכת המובייל הגדולה בעולם, ואחד מהכנסים החשובים ביותר בתחום הטכנולוגיה מדי שנה. כבר הערב (א') היו נשואות עיני כל חובבי המובייל בעולם אל האירוע המרכזי - חשיפת הסמארטפון  גלקסי S9, וגרסתו המוגדלת S9 פלוס, מבית סמסונג. האירוע התקיים הערב, ונעדכן ממנו באופן שוטף

סמסונג חשפה הערב את גלקסי S9, סמארטפון הדגל החדש שלה, מהסדרה הנחשבת בשנים האחרונות למובילת שוק האנדרואיד.

אחרי מספר סרטוני פרסומת, עלה להציג את המכשיר נשיא החברה די ג'יי קו. בתחילת דבריו הוא אמר כי "התקופה הנוכחית יוצרת את התנאים המושלמים לחדשנות ושינוי. AI, למידת מכונה, AR, VR, רשתות נוירונים, האינטרנט של הדברים, מעבדים חזקים יותר… אנחנו בסמסונג מעדיפים לדבר על האינטליגנציה של הדברים. אבל אנחנו, חברות הטכנולוגיה, מגזימות בתפקיד שלנו. אלה לא חברות טכנולוגיה שמשנות את העולם אלא אנשים. רק כשהיא בידיים שלהם הקסם קורה".

אחר כך אמר קו כי "הטכנולוגיה כיום עדיין מסובכת מדי", וטען כי הגלקסי S9 הוא "הסמארטפון הראשון שבנוי לדרך שבה אנו משתמשים בטלפון כיום, היחיד עם הכוח לדמיין מחדש איך תחוו את העולם של מחר". מדבריו עולה כי המכשיר ישים דגש על האינטרנט של הדברים, והוא אף ציין את יכולתו "לחלוק תמונות עם המקרר הביתי".

כבר במהלך האירוע חשפה סמסונג בהודעה לעיתונות מה יכלול המכשיר החדש. הדגש, כצפוי, הוא על המצלמה, הכוללת צמצם כפול שאמור לחקות את האישון - להתרחב בתנאי תאורה רעים, ולהתכווץ תחת שמש חזקה, כדי להפיק תמונות ברורות בשני המצבים.

גלקסי 9 פלוס / צילום: סמסונג

עוד כולל הטלפון יכולת לעשות סלואו מושן קיצוני (960 פריימים בשנייה), אימוג'י אישי בדומה לאייפון X, ואת העוזרת האישית ביקסבי המציעה יכולות מציאות מוגברת שונות: תרגום בזמן אמת, איתור מידע על הסביבה, קניות מקוונות של מוצרים פיזיים ומידע על צריכת קלוריות.

כפי שצפו, המכשיר יכלול יכולות זיהוי פנים, גם כן בדומה למתחרה הגדול מבית אפל. המכשירים תומכים באמצעי זיהוי ביומטרי - קשתית העין, טביעת אצבע וזיהוי פנים - כדי לפתוח אותו. תכונה חדשה נוספת מאפשרת הגדרת טביעות אצבע שונות לתיקיה מאובטחת - טביעה שונה מזו המשמשת לפתיחת הנעילה של הטלפון.

אפליקציה המאפשרת חיבור לכל ההתקנים החכמים האחרים של סמסונג, וכן את תחנת העגינה החדשה Dex המחברת בין המכשיר למסך גדול ומאפשרת ליצור עמדת עבודה. המכשיר יהיה עמיד בפני מים ואבק על פי תקן IP68 ויציע טעינה אלחוטית מהירה, כמו מכשירים רבים אחרים שהושקו בשנה האחרונה. את המכשירים החדשים ניתן להרחיב בכרטיסי זיכרון חיצוניים עד ל-400GB.

המכשירים יהיו זמינים בעולם מ-16 במרץ, בצבעים שחור חצות, אפור טיטניום, כחול אלמוג וגוון חדש: סגול לילך. עדיין לא ידוע מועד השקתו בישראל או מחירו. אירוע ההשקה בישראל ייערך ב-11 במרץ, אך לא פירטו מעבר לכך.

השקה סמסונג / צילום: אורי ברקוביץ

מפרט - גלקסי S9

מסך 5.8 אינץ', QHD, יחס מסך 18.5:9

מידות: 147.7X68.7X8.5 מ"מ, 163 גרם

מצלמה: אחורית - 12 מגה-פיקסל עם צמצם כפול. קדמית: 8 מגה-פיקסל

מעבד: שמונה ליבות, ארבע של 2.7 ג'יגה-הרץ וארבע של 1.7 ג'יגה-הרץ

זיכרון RAM: ארבעה ג'יגה-בייט

נפח אחסון: 64, 128 או 256 ג'יגה-בייט, עם אפשרות הרחבה של 400 ג'יגה-בייט

סוללה: 3,000 מילי-אמפר

מפרט - גלקסי S9 פלוס

מסך 6.2 אינץ', QHD, יחס מסך 18.5:9

מידות: 158.1X73.8X8.5 מ"מ, 189 גרם

מצלמה: אחורית - 12 מגה-פיקסל עם צמצם כפול ויכולת צילום בזווית רחבה. קדמית: 8 מגה-פיקסל

מעבד: שמונה ליבות, ארבע של 2.8 ג'יגה-הרץ וארבע של 1.7 ג'יגה-הרץ

זיכרון RAM: שישה ג'יגה-בייט

נפח אחסון: 64, 128 או 256 ג'יגה-בייט, עם אפשרות הרחבה של 400 ג'יגה-בייט

סוללה: 3,500 מילי-אמפר

 

הציפיות והתיאוריות

סדרת גלקסי S נחשבת בשנים האחרונות למתחרה העיקרית של האייפון, וגלקסי S9 צפוי להתחרות ראש בראש עם אייפון X. עוד לפני הוצג רשמית, פרטים רבים על המכשיר החדש כבר נחשפו. הם ככל הנראה אומתו בסרטון שסמסונג הדליפה בטעות (או בכוונה) לרשת בסוף השבוע, והסירה אותו רק לאחר שכבר הספיק לעלות מחדש במקומות נוספים.

הגלקסים לא יהיו המכשירים היחידים שנחשפים לראשונה בתערוכה. גם סוני, שנוהגת להציג את מכשיריה החדשים בברצלונה, צפויה השנה להשיק בה השנה את סמארטפון הדגל הבא שלה. על פי ההערכות, המכשיר שיושק בתערוכה ייקרא Xperia XZ1 Premium. בניגוד לגלקסי, הוא אמור לעבור שינוי עיצובי מקיף, שיקרב אותו יותר למתחרים מבית סמסונג ו-LG. הוא אמור לכלול מסך מלא, ללא שוליים (Bezel), בגודל 5.7, ביחס מסך של 18:9 ובאיכות 4K.

מן העבר השני של הים הצהוב, וואווי הסינית צפויה להציג בברצלונה את מכשיר הדגל הבא שלה, P11, שימשיך את מסורת שיתוף הפעולה עם ענקית הציוד האופטי לייקה. על פי ההערכות, P11 צפוי לכלול מצלמה משולשת באיכות של 40 מגה-פיקסל. כמו כן ייתכן שבתערוכה יוצג השעון החכם Huawei Watch 3.

עוד מכשירים שצפויים להופיע לראשונה ב-MWC 2018 הם Moto Z3 של מוטורולה (עתה בבעלות לנובו הסינית), שצפוי גם הוא להציע מסך מלא. אסוס צפויה להציג את ZenFone 5, שיפנה למי שמחפשים סמארטפון בתקציב סביר, וגם חברת Jola הפינית של יוצאי נוקיה תציג בתערוכת מכשירים חדשים, וכן גרסה מעודכנת למערכת ההפעלה שלה. ומה לגבי נוקיה עצמה? כיום בעלת המותג הוותיק היא חברת HMD. היא צפויה למשוך תשומת לב ב-MWC עם נוקיה 9, שתכלול מצלמה כפולה משני צדי המכשיר ונפח אחסון מובנה של 128 ג'יגה.

למי שמעדיפים את מכשירי LG צפויה בתערוכה אכזבה. בשנים קודמות נהגה החברה להציג בברצלונה את מכשירי הדגל שלה בסדרת G, אך השנה לא צפויה הענקית הדרום קוריאנית לעשות זאת. היורש של G6 ככל הנראה לא יהיה G7: לפי הדיווחים, מהנדסי החברה נקראו לחזור אל שולחן העבודה על מנת להציג מכשיר בעל עיצוב חדש מן היסוד - שכינויו הוא "ג'ודי". גם שיאומי הסינית, שמכשיריה הפכו פופולריים מאוד בעולם כולו וגם בישראל בשנה האחרונה, הודיעה סמוך לפתיחת התערוכה כי לא תשיק בברצלונה את Xiaomi Mi7, או סמארטפונים חדשים בכלל.

נראה שמעבר לחידושים במצלמת הגלקסי, הציפיות הן שההכרזות בגזרת המכשירים לא יהיו דרמטיות ביותר. מצב זה מחזק את הרושם שנוצר בשנתיים-שלוש האחרונות, ולפיו עולם הסמארטפונים עומד להגיע, או כבר נמצא קרוב מאוד, למקום שבו נמצא כבר זמן רב עולם המחשבים הניידים - שיפורים מינוריים בביצועים ובעיצוב משנה לשנה, אך ללא מהפכות של ממש.

ניצחון של עולם המובייל החדש

אף על פי שההכרזות של יצרניות הסלולר המובילות תופסות את מירב תשומת לב הציבורית, במוקד העניין של רבבות אנשי העסקים שיגדשו את התערוכה נמצאות הטכנולוגיות שמתחבאות מאחורי הקלעים, אך צפויות לעמוד בבסיס המהפכות הטכנולוגיות הבאות. בראשן עומד הדור החמישי בסלולר, שאמור לעמוד בין השאר בבסיס חזון העיר החכמה, הבית החכם, הרכב האוטונומי והרפואה החכמה. "הדור החמישי" הוא ביטוי באזז שנשמע בברצלונה כבר כמה שנים, אך ההערכות הן שאם לתערוכות הקודמות הגיעו המומחים עם חזון לגביו, הפעם הם כבר יגיעו עם דאטה.

"אנו נמצאים שלב אחד לפני הדור החמישי בסלולר שיאפשר קצב העברת נתונים של 10 ג'יגה-ביט לשנייה, בהשוואה ל-40 מגה-ביט לשנייה היום. זה עניין של שנה-שנתיים", מסביר מיקי אדמון, מנהל מחלקת הייטק במכון היצוא שאחראי על הביתן הישראלי בברצלונה. "מילות המפתח בתחום התשתיות הן לייטנסי (זמן ההמתנה להעברת המידע) ואמינות, במיוחד בתחום הרכב האוטונומי, שתלוי בזה".

לדברי אדמון, האתגר הכי גדול של תעשיית המובייל כיום הוא הצורך בהשקעות עצומות בתשתיות על רקע רווחיות הולכת ומצטמצמת. קצבי העברת המידע בדור החמישי מצריך השקעה מסיבית בתחנות בסיס ואנטנות, זאת בשעה שבה המפעילות "עברו ממצב שבו הן עשו המון כסף משירותי קול, למצב שבו מקול ודאטה ביחד הן בקושי מרוויחות אם בכלל. אבל העולם עבר למובייל, וזה מחייב שיפור בתשתיות". ולא רק זאת, אלא שחברות הסלולר נאלצות להתמודד כיום עם תחרות לא רק מצד המפעילות, אלא מול כל עולם התוכן, התקשורת והפיננסים: "כל המפעילות מחפשות מאיפה להרוויח. חלק מנסות למכור תוכן, חלק מנסות להיכנס לתחומי הסייבר, הבריאות, והפתרונות לארגונים דרך הסלולר. כולן מחפשות כיוונים חדשים לרווחים".

מצד שני, התמונה הגדולה היא אופטימית. "יש פה למעשה ניצחון של העולם החדש, שבו כל השחקנים היום מעורבים במובייל. בעולם המערבי כמעט בכל חברה גדולה יש אחראי על טכנולוגיה במובייל. בקניה מחזיקים בחשבון בנק בסלולר, ללא סניף, כעשרה מיליון בני אדם, ובסין צעירים כבר לא צריכים ארנק - הם מעבירים אחד לשני כסף ב-Wechat (רשת המסרים המידיים והסושיאל הפופולרית במדינה)". אדמון בטוח כי מדובר במגמות חיוביות לתעשיית ההייטק הישראלית: "המעבר הוא מחומרה לתוכנה, מה שהופך את כל האופרציה לזולה ויעילה יותר, וזה 'תפור עלינו'. ובכלל, כל המעבר לדור החמישי ייצור אינסוף שירותים שמרביתם תוכנה, אם זה סטרימינג של וידאו, סייבר או שירותי תוכנה לניהול כוח אדם בחברות".

בתערוכה צפוי הדור החמישי צפוי לפגוש בתערוכה מילת באזז מעט יותר ותיקה אך עדיין לא פחות רלוונטית - האינטרנט של הדברים (IoT), כלומר החזון לחבר כל מכשיר בעולם לרשת. מקרי המבחן שצפויים לבלוט באירוע, וגם מחוצה לו, הם הרכב האוטונומי והרובוטים. קסטר מאן, אנליסט בחברת המחקר CCS Insight, העריך כי לא צפויים חידושים בתחום עבור צרכני הקצה, אך צפוי דיון ער במישור היישומים התעשייתיים של ה-IoT, ובפרט בשילוב בינם לבין הדור החמישי.

ואי אפשר בלי לדבר על בינה מלאכותית. כמי שמפעילות מערכי שירות לקוחות עצומים בכל רחבי העולם, ספקיות הסלולר הן הקליינטיות הפוטנציאליות הכבדות ביותר של אחד היישומים הבולטים כיום של בינה מלאכותית - צ'טבוטים. אלה צפויים להיות במרכז תשומת הלב בתערוכה, לצד יישומים מעניינים אחרים כמו חיזוי נטישת לקוחות. גם כאן, אולי לא מדובר בבשורה צרכנית מלהיבה, אך ייתכן שבקרוב השיחות שבהן ננסה להבהיר לצ'טבוטים מה אנחנו רוצים יהיו קצת פחות מתסכלות.

אנו ב"גלובס" נעדכן אתכם בכל ימי התערוכה ישירות מברצלונה: בעיתון, באתר, בגלובס TV ובפייסבוק.

מיקי אדמון

עוד כתבות

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

חיזבאללה ירה לעבר חיילים במרחב הר דב, צה"ל השיב אש

החות'ים טוענים: "תקפנו ספינה ישראלית כאות סולידריות עם הפלסטינים" ● בשל ההפגנות הפרו-פלסטיניות: אוניברסיטת דרום קליפורניה הודיעה על ביטול טקס הפתיחה ● דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' ● כל העדכונים

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן