גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בחירות 2018: ראשי הערים יקפיאו דיונים בהיתרי בנייה

בפאנל בנושא התחדשות עירונית שהתקיים אמש בכנס "גלובס" ואתר "מדלן" לחשיפת המדד להתחדשות עירונית, הבהירו היזמים כי הקושי באישור תוכניות מצוי היום בוועדות המקומיות ולא בוועדות המחוזיות

יעקב אטרקצ'י / צילום: איל יצהר
יעקב אטרקצ'י / צילום: איל יצהר

לאחר שנים בהן מתחו יזמים ביקורת על לוחות הזמנים שבהם מאושרות תכניות בוועדות המחוזיות, והעדיפו להתנהל ברשויות המקומיות, מתחילים היזמים לאותת על היפוך מגמה: "היעילות היום בוועדות המחוזיות גבוהה יותר מהוועדות המקומיות, ושנת 2018 היא שנת בחירות ברשויות המקומיות, ולכן המצב צפוי להיות גרוע יותר", כך אמר יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה ישראל, בפאנל בנושא הפוטנציאל הלא ממומש בהתחדשות עירונית, בהנחיית עורך הנדל"ן של "גלובס" דרור מרמור, שהתקיים אמש (א') בכנס חשיפת מדד הנדל"ן של גלובס ואתר מדלן לשנת 2017.

"אם יש לי את האופציה ללכת עם תוכנית ישר לוועדה המחוזית אני אעדיף לעשות את זה, כי בוועדה המחוזית הדיון הוא דיון מקצועי" אמר אטרקצ'י. "לעומת זאת בוועדות מקומיות השיקולים הם אחרים, ואני כבר שומע שבמקומות מסויימים ראשי ערים אומרים שמחודש יולי הקרוב, לא יתקיימו דיונים בהיתרי בנייה. ואני שואל, למדינת ישראל יש את הפריבילגיה חצי שנה לא לדון בתוכניות בנין עיר? בלתי נתפס בעיניי. תכנון צריך לביות מקצועי ולא פוליטי".

אטרקצ'י מתח ביקורת על תוכנית מחיר למשתכן, וטען כי פרויקטי תמ"א 38 יהיו בכייה לדורות: ""אני לא נגד פריפריה, אבל הפיתרון שהמדינה נותנת במחרי למשתכן עם כל הכבוד, הוא לא באזורי ביקוש. רוב האוכלוסיה מה לעשות, רוצה לגור בין חדרה לגדרה. הפיתרון נמצא במרכזי הערים, בבניינים משנות ה-50 שנמצאים במיקומים פנטסטיים אבל שלא ראויים למגורים, וצריך לצופף את האוכלוסיה ולבנות לגובה,עם רווח ראוי בין הבניינים החדשים. לכן תמ"א 38 היא פיתרון מאולץ שאסור ללכת לכיוונו. פרויקטים של תמ"א 38 לא נותנים מענה לכל הסביבה, לא מצופפים מספיק, והם יהיו בכייה לדורות ".

מנגד, אמר עומר גוגנהיים מנכ"ל חברת אשדר בוטיק, שיוזמת פרויקטים של תמ"א 38, כי מדובר בפיתרון קצר יותר שמועדף על רבים על פני פינוי בינוי. "יש בציבור אנשים שלא מעוניינים בפרויקטים שלוקחים זמן רב כמו פינוי בינוי" אמר גוגנהיים. "בנוסף לכך, לא כל הרחובות בישראל הם כמו עזה. יש רחובות שלא רוצים להרוס אותם. הרבה אנשים רוצים לשמור על האופי הקיים. יש מקומות שפינוי בינוי לא מתאים בהם, ותמ"א 38 מתאימה יותר. תמ"א 38 צריכה רק סדר. לא ייתכן שאחרי 4 שנים של החתמת דיירים ותכנון, ערב לפני היתר הבנייה, הרשות המקומית מחליטה שהיא משנה מדיניות והכל נעצר". גוגנהיים סבור אף הוא כי המחיר למשתכן מרחיק את הפריפריה מהיכולת לממש בה התחדשות עירונית. "בפריפריה גם צריך פיתרון, אבל אם עושים שם מחיר למשתכן שמוריד מחירים, אז איך אי פעם יהייה כלכלי שם לממש תמ"א 38?".

מהמדד עולה כי אחרי עליה מתמדת בין 2010-2014, אכן נרשמה ירידה באישור בקשות להיתרי בנייה לפרויקטים של התחדשות עירונית בשנים 2015-2017, כאשר הפקק מצוי ברשויות המקומיות. "הירידה מוסברת בתוכניות שהעיריות נדרשו לאשר, כמו תוכנית הרבעים בתל אביב, ויצרו לתקופה מסויימת קיפאון, אך זו למעשה ירידה לצורך עלייה", אמרה גנון. "היה גם תיקון 3א לתמ"א 38 שגם הוא השאיר הרבה יזמים על הגדר כשהייתה אי וודאות, אבל בסוף התוכניות האלה יצרו וודאות והיא הדבר החשוב. אז גם אם לתקופה מסוימת יש קיפאון שנובע חוסר וודאות, אחר כך אישור זכויות הבנייה הוא ברור". גנון הוסיפה כי גורם נוסף שמביא לעיכוב במימוש היתרים הוא הדיירים עצמם: "אנחנו רואים באופן ברור שבמקומות שבהם נעשים תהליכי שיתוף ציבור, הפרויקטים עובדים טוב יותר. בימים אלה אנחנו מתכוונים להוציא המלצות לא מחייבות ליזמים איך להתנהל עם דיירים, כי שם המפתח ".

בפאנל, הסבירה יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב דניאלה פוסק, כי הוועדות נדרשות להיערך להכפלת האוכלוסיה, וחלק חשוב תוספת ההתחדשות העירונית. "במדינת ישראל חיים 8.5 מיליו ןשתובים ובעוד 25 שנה נהייה 17 מיליון תושבים. לכן הרבה מהרשויות נדרשו לעדכן את תוכניות המתאר שלהן, שעודכנו בפעם הארונה בשנות ה-70". לדברי פוסק, ב-2017 אושרו במחוז תל אביב מעל 10,000 יחידות דיור, מעל 8000 מתוכן יחידות שנוצרו מהתחדשות עירונית, בין אם בתמ"א 38 ובין אם בפינוי בינוי.

בחודשיים הראשונים של 2018 ינואר פברואר אושרו כבר 13 אלף יחידות דיור. 8000 מהן בהתחדשות עירונית. נכון שבערים מסוימות נראית ירידה, כמו ברמת גן גבעתיים. שתי הערים האלה שמעל 70% מהבנייה מיועדת להתחדשות עירונית, עתידות לשלש את עצמן. כשהן הבינו את המספרים הן באו וביקשו להקפיא באופן זמני מתחמים שבהן זיהו מצוקה של תשתיות ומבני ציבור. זאת אחרי שבקדנציה הקודמת ברמת גן אושרו ללא הכנה והבנה תוספת על תוספת של יחידות דיור , ולכן חלה על העירייה החובה לעצור ולתכנן את העתיד שלה. כרגע רמת גן מתכננת מתחם אחר מתחם, במטרה לדעת איפה יש לה מבני ציבור ואיפה אין לה. כך גם גבעתיים. היתרון כמובן נמצא בפרויקטים של פינוי בינוי שבהם מתוכננות חטיבות קרקע גדולות יותר, שמאפשרות להפריש שטחים למבני ציבור. הבעיה שאי אפשר לקחת את כל רמת גן לפינוי בינוי ולכן החוכמה בתוכניות מתאר כוללניות, להגדיר איפה מתאים פינוי בינוי ואיפה תמ"א 38."

מהנדס עיריית נתניה אבנר אקרמן, שאוהד יותר פרויקטים של פינוי בינוי על פני תמ"א 38, הסביר כי בנתניה למשל, אושרו תוכניות להתחדשות עירונית עוד בשנת 2003 ועד היום לא מומשו. "אין הרבה התחדשות עירונית בנתניה, בגלל ערכי הקרקע, אבל נתניה היא סיר מבעבע" אמר אקרמן. " אנחנו נערכים לכך ומקווים שבשנתיים הקרובות יהיו בנתניה 4-5 תוכניות של התחדשות עירונית עם היתרי בנייה. ערכי הקרקע הנמוכים יחסית, מכריחים אותנו לדבר על מכפילים גבוהים שמפחידים אותנו, ולא ריאליים מבחינת תשתיות. אנחנו חייבים לקחת בחשבון מה יקרה לעיר עם התוספת הזאת תאושר, בראייה כוללנית ולא רק פרטנית. אנחנו היחידים שרואים את הסכום של כל הפרויקטים האלה יחד, ולכן מתנהלים בזהירות ".

פוסק התייחסה למחלוקת שבין העדפה לתמ"א 38 לבין פינוי בינוי: "תמ"א 38, היא מחוייבת המציאות, היא חלק מהתחדשות עירונית, והיא קוראת במרכזי ערים ברחובות שלא יתרחבו ולכן יכולת הנשיאה של מרכז עיר קיים היא מוגבלת, ולכן אנחנו מחפשים שילוב. צריך לקחת בחשבון שבפינוי בינוי מקבלים תוצר של מגדלים, שי שלכך משמעות גם בעלות הקמה של כל דירה, וגם בעלות תחזוקה של כל דירה. ההפרשים מגיעים ל-500 אלף שקל בעלות הקמה של כל דירה במגדל לעומת בניין, והפרש של 500 שקל בעלות תחזוקה של דירה במגדל לעומת בניין רגיל, ולכן לתמ"א 38 יש גם ערך חברתי ברור והיא יכולה לשמש גם לשימור אוכלוסיות שידן לא תגיע למגדל, על מנת לשמר פלורליזם חברתי וזה הרבה מעבר למספרים ולחיזוק בניין מפני רעידות אדמה.

"אנחנו היום מאשרים תוכניות שמשלבות תמ"א 38 ופינוי בינוי ומעודדים לא לבנות מרתפי חניה אלא חניונים ציבוריים מתחת לשטחים ציבוריים מתחת לרחובות וכיכרות, כי זהינו שמקום חניה ציבורי משמש יותר אנשים מאשר חניון שמשרת בעל הקרקע פרטית. בוודאי כשאנחנו רואים את התקדמות הפיתוח של התחבורה הציבורית. צריך להבין שכל שעה שאנחנו מבלים היום בפקק, בעוד 10 שנים תהייה שעתיים. לכן החשיבות בהשקעה בתחבורה הציבורית, ואת התוצאות רואים היום בעפולה, וכרמיאל ואופקים, שפתאום מונגשות".

מנגד, אמר אקרמן: "פינוי בינוי הוא לא רק מגדלים, ויכול לכלול גם בניינים נמוכים. ברור שהאוכלוסיה בבניינים הישנים לא יכולה לעבור למגדל, ולכן חשוב לעשות תמהיל של בניינים גבוהים ונמוכים, כדי שהאוכלוסיה הוותיקה תוכל לעבור אליה. לגבי התחבורה אני לא חולם, ויודע שרכבת קלה כנראה לא תהייה בנתניה, לכן בתל אביב אולי יסתדרו בלי חניות, אבל במקומות אחרים לא. אנחנו כן מורידים את תקני החנייה במרכז העיר, כי הרעיון הוא שאנשים יגיעו למקומות שהם צריכים ברגל, לקופת חולים ולגן ילדים ולא יסעו ברכב ויחפשו חנייה".

גנון סיכמה את הדיון לזכות תמ"א 38 וציינה כי מדובר בתוכנית שנותנת מענה לאוכלוסיות כמו חרדים למשל, שם לא נהוג לעבור למגדלים בגלל סוגיית המעלית. "ניסינו לקדם פרויקט בירושלים והיה חשש גדול שתיכנס קהילה אחרת לבניין גם אם היא חרדית. וכאשר מדברים על תמא 38 לא מוסיפים הרבה מאוד דירות ולכן בדרך כלל נכנסים יותר אנשים מאותה קהילה. מי שנוסע היום בשכונת רמת אשכול בירושלים רואה בניין אחרי בניין שעובר תמ"א 38 באופן מסודר ושנותן מענה שמתאים לאוכלוסיה".

עוד כתבות

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

נוסעת באל על הגישה בקשה לתביעה ייצוגית על מושב שלא ניתן להטייה. מה נקבע?

חברה שניהלה שנים תביעה על מיליונים נגד יס, הגישו סיכומים באורך חריג. השופטת קבעה כי התביעה תוכרע בלעדיהם ● גבר סירב לבדיקת אבהות כדי להתחמק ממזונות, האשה פנתה לביהמ"ש ● אושרה תביעה יצוגית נגד אל על

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס