גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הפריצה של השחקן דוד שאול: "משחק לא חייב להיות קודר"

מהתפקיד ב"הרמון" ("כשקראתי את התסריט לא הצלחתי לצאת מהחדר יומיים"), דרך התפקידים בקאמרי ועד לאלבום החדש. הכירו את דוד שאול ■ ראיון

דוד שאול / צילום: כפיר זיו
דוד שאול / צילום: כפיר זיו

כשדוד שאול, הילד הביישן, החולמני, שהתקשה לתקשר עם הסביבה, גילה את עולם המשחק, הוא התחיל לפרוח. הנער שלא מצא את המילים הנכונות כשהיה בחברה, מצא באמירת טקסט כתוב כוח ואומץ להיראות. הטקסט הראשון שהמחיז היה על דייט רומנטי, שבו לא סתם שהוא מנהל מערכת יחסים עם בחורה, אלא מצליח, סיטואציה שהייתה אצלו אז בגדר פנטזיה.

בכיתה ז' הצטרף ללהקת נוער במתנ"ס בראשון לציון ומיד בלט. החופש שמצא על הבמה, העובדה שיכול היה לקבוע את החוקים ולנהל את מהלך הדברים, היה מבחינתו לא פחות מהארה. כשהתקבל ללהקה העירונית "קול ראשון" והודיע למורה במתנ"ס שהוא עוזב, היא הציעה לו להגיע אליה לשיעורים פרטיים בחינם, שם גילה את התיאטרון.

"היא נתנה לי את הטקסט של רומיאו ויוליה, והייתי בשוק", הוא אומר בקולו הילדותי, שגורם לו להיראות צעיר אפילו יותר מ-28 שנותיו, שמתלווה לגוף צנום, ורעמת תלתלים פרועה. "זאת הייתה הפעם הראשונה שקראתי שייקספיר ונכנסתי לחלום. הייתי מורגל לטקסטים גבוהים מהבית, אבל שייקספיר מדבר את נבכי הנפש. מצאתי את עצמי כורע על הברכיים מול המורה שלי, שהייתה בת שישים ונותן מונולוגים רומנטיים".

ועכשיו אתה סוגר מעגל בתפקיד ראשי בהצגה "רומיאו ואמא" בקאמרי. ספר עליה.

"מחזה שכתבו גור קורן וגלעד קמחי, ועוסק ביחסים בין אמא, שמגלה שהיא חולה בסרטן ולבן, בעל כישרון תיאטרלי, שמשתתף בריאליטי בערוץ טלוויזיה לחיפוש שחקן לתפקיד רומיאו בעיירות פיתוח. הוא זוכה, אבל הערוץ מעדיף טאלנט של הערוץ במקומו לתפקיד, וכדי לשמח את האם הוא אומר שהוא זכה ומשתף את כל השכונה בשקר".

אתה מוביל את ההצגה, אחריות עצומה לשחקן צעיר כמוך.

"זאת הפעם הראשונה שאני עושה תפקיד שמביא אותי ממקום נקי. הילד הזה רוצה שאמא שלו תהיה מאושרת ולא מפסיק להאמין שהיא תנצח את המחלה. הוא עוזב את בית הספר כדי לעזור בפרנסה, כי אין אבא והוא ילד של חלומות. האהבה שלו לאמא קורעת לב. אני מאוד קשור לאמא שלי (אראלה, מנהלת תיכון בנעמ"ת ומשוררת חובבת). כשהייתי קטן, היא הייתה כותבת את השירים בכתב יד, ואני הייתי מקליד לה אותם, וכשאני כתבתי שירים, היא הייתה רושמת לי בצד הערות מקצועיות".

ממנה למדת לכתוב.

"ואת הטקסטים באלבום השני שאני מוציא עוד מעט, כתבתי וגם הלחנתי".

ניגנת שנים בפסנתר.

"ובאלבום הזה אני מנגן גם בגיטרה, בס, סינתיסייזר, הקלטתי אותו עם איתן רז, שהפיק לעידן עמדי ולרוני דלומי, שנה וחצי של עבודה, אני השקעתי בו את הכסף".

וזה לא מעט כסף.

"נכון, אבל אני מרגיש שהמשחק מפרה את המוזיקה ולהפך, אחד מחזיק את השני גם כלכלית. אני לא מהבזבזנים, שומר את הכסף לשירים שלי, שהם כמו הילדים שאני צריך לדאוג להם ולחסוך להם לדירה. אז יוצא שאני עושה תיאטרון וסדרות בטלוויזיה, ומחזיק את המוזיקה - וכשצריך לשחרר משהו, זה יוצא בשירה".

שכללת את אמא.

"לא חשבתי על זה ככה, אבל זה נכון. אני מתחיל עכשיו לעשות חזרות עם להקה, משהו אינטימי שירוץ בהופעות, כי יש משהו בטקסטים שמצריך את הסביבה הזאת. אני כותב על הרצון להתקרב, לאהוב, על כאב שנמצא אצלי ורוצה לצאת החוצה. ברגע שאני מצליח לדבר אותו, מה שכרוך בתהליך לא פשוט, יש שיקוף, סוג של טיפול".

אתה בונה על המוזיקה כקריירה.

"בטח. ידעתי שאהיה שחקן ומוזיקאי, והיה לי חשש גדול אם אדע איך לשלב ביניהם, כי תמיד דרשו ממני להתמקד בדבר אחד. היום אני מבין שקריירה זה שתי וערב".

יש לך צוות שמלווה אותך, מערך שיווק?

"יש לי יחסי ציבור ואני מופיע, ואני חושב שאם אתה חי את המוזיקה והיא באה מהליבה שלך, זה מקרין החוצה ושואב את מי שאתה רוצה שיחבור אליך".

האלבום הראשון שלך, "צעדים עוקבים", היה אינטרנטי.

"מתוך החלטה, אבל האלבום הזה יהיה אחר. הסינגל הראשון ממנו יצא בשבוע-שבועיים הקרובים ואז יתחילו גם ההופעות. הכול יותר מסודר".

ההשתתפות שלך במחזמר "פשוט לאהוב" בקאמרי, נתן לך פרקטיקה להופעות כזמר?

"זאת הייתה הפעם הראשונה שיכולתי לשלב בין המשחק למוזיקה. ב'פשוט לאהוב' אני מנגן בכמה גיטרות על הבמה, סולואים, ליווי, יש להקה מדהימה ושחקנים מעולים איתי, ואני מג'נגל בין התחומים בכיף גדול. גדלתי על אריק אינשטיין ושלום חנוך וזאת מתנה לשיר ולנגן אותם על הבמה בקאמרי. אבל השירה היא ההפך ממשחק, ולכן זאת לא ממש פרקטיקה להופעות".

תסביר לי.

"כשאתה משחק דמות, אתה מחויב לסיפור, יש לך אחריות אליו. על הבמה אתה שחקן קבוצתי, כמו בכדורגל. יש בי צד שזקוק לקבוצתיות הזאת. במוזיקה אתה לבדך, חייב לדייק כל מילה ולמרכז את עצמך למקסימום, להיות הכי טהור שאתה מסוגל. דמות לוקחת אותך למסע רחוק ושירה מקרבת אותך לעצמך, ולכן יש משהו מאזן כשאני עושה את שניהם. אם אני משחק יותר מדי, אני חייב לחזור לאולפן, לרחם, ולדבר על מה עובר עליי".

בסדרה "הרמון" אתה משחק את בנו של מנהיג הכת שמשחק אלון אבוטבול. תפקיד טעון כזה לא חודר פנימה?

"התפקיד שלי מורכב. זה ילד שחי במציאות עקומה, אבל יש בו משהו נקי. הוא בנאדם טוב. הוא מרגיש שמשהו לא בסדר, רק לא ברור לו מה הוא. הוא מעריץ את אבא שלו, עובר תהליך של התבגרות והתפכחות, מגלה את העוצמות שבתוכו ומציל את עצמו מהסיטואציה. כשקראתי את התסריט לא הצלחתי לצאת מהחדר יומיים".

עם מה היה לך הכי קשה?

"מנטלית. הרגשתי שאני מבין פסיכולוגית איך זה יכול היה לקרות לבנות האלה, איך עשו עליהן את המניפולציה, ואיך לכל אחד מאיתנו זה יכול לקרות. אנשים יכולים לנצל אותך במניפולציות רגשיות, אנשים רוצים ממך משהו, ומצליחים להוציא את זה. הוא מבטיח לנשים האלה חופש, ובעצם זורק אותן לכלא. כן, כל אחד יכול להתפתות לתופעות קיצוניות כאלה ובמובן הזה הסדרה יכולה להרתיע ולהזהיר. בטח להורים מאוד קשה לצפות בה".

אתה עושה תפקיד דרמטי כזה ב"הרמון", ובו-זמנית מופיע בהרבה מאוד סדרות ילדים.

"משחק לא חייב להיות קודר, הוא יכול להיות פאן טהור. זאת המהות של שחקן, לשלב בין עולמות וכמו שלמבוגרים מגיע שיספרו להם אמת וברמה הכי גבוהה, ככה גם לילדים. אם הייתי מצליח לפצח למה מלהקים דווקא אותי לסדרות ילדים, הייתי מאושר. אי הידיעה הזאת משאירה אותי בספק. אני עושה המון אודישנים ובאותה הרצינות לכל הקהלים. כתיבה טובה, זה מה שחשוב".

אתה מופיע עכשיו בחמש הצגות במקביל. כל ערב אתה על הבמה.

"ואני מבסוט מזה במידה שאי אפשר לתאר. אני לא לוקח את זה כמובן מאליו שהקאמרי מחבק אותי ונותן לי ביטוי, כי העולם הזה יכול להיות מאוד קשוח. אני גם לא מאלה שמחדדים מרפקים ולמזלי המנהלים שלי רואים אותי".

ויחד עם החשיפה הזאת, אתה הבנאדם הכי פרטי שיש.

"לפני כמה שנים הלכתי ביום כיפור בראשון לציון ומישהו צעק לי מרחוק, 'דוד, בוא הנה גבר' ואני הרגשתי שזה יותר מדי בשבילי. הסתובבתי ואמרתי, היי מה הולך? הם קלטו שיש פה סוג של תקשורת, ואני הבנתי שהם פשוט רצו לראות שאני בנאדם. זה שחרר אותי. מאז אני לוקח את זה למקום של, איזה כיף שאתם אוהבים מה שאני עושה ולא איך חודרים לי פנימה".

אישי: 28, רווק, גר מתגורר בתל אביב | אקטואלי: שחקן תיאטרון הקאמרי. משחק בהצגה "רומיאו ואמא", קומדיה חדשה מאת גור קורן וגלעד קמחי. כמו כן משחק בסדרה "הרמון" ברשת, ערוץ 13

עוד כתבות

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?