גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כך הרוויחה המדינה מטעות בהסכם פיצוי על הפקעת קרקע

כאמל שיבלי החזיק במקרקעין בכפר שיבלי שהופקעו ע"י המדינה ● בהסכם עמו עוגן פיצוי כפול: כסף וקרקע חלופית ● אולם המדינה טענה כי עניין הפיצוי בקרקע היה "פליטת קולמוס", ולכן היא אינה חייבת בפיצוי נוסף ● ביהמ"ש העליון קיבל את עמדתה

אסתר חיות / צילום: יונתן זינדל
אסתר חיות / צילום: יונתן זינדל

בעל זכויות במקרקעין חתם על הסכם עם רשות מקרקעי ישראל, שהתייחס לפיצוי בכסף ולקרקע חלופית כאחד על הפקעת קרקע שקיבל בירושה מאביו. בהמשך טענה הרשות כי הסעיף הכולל פיצוי בקרקע חלופית הוסף להסכם בטעות, לאחר שלא הושמט בעת הכנתו של הנוסח הסופי של ההסכם לחתימה. האם הרשות חייבת בפיצוי גם בקרקע חלופית? התשובה שסיפק בית המשפט העליון לשאלה הזאת, ברוב דעות, הייתה "לא".

נשיאת העליון, השופטת אסתר חיות, והמשנה לנשיאה, השופט חנן מלצר (בניגוד לדעת המיעוט של השופטת דפנה ברק-ארז), דחו ערעור שהגיש בעל קרקע בכפר שיבלי על החלטת המחוזי שלפיה הוא לא יזכה בפיצוי כפול - גם פיצוי כספי וגם קרקע חלופית - הגם שסעיף בהסכם שנחתם עמו עיגן פיצוי כפול. נשיאת העליון קיבלה את עמדת המדינה כי נפלה טעות סופר בחוזה - והטעות שיחקה לטובת המדינה.

סיפור המעשה עובר דרך רצף של ביש-מזל עבור בעל הקרקע, שתחילה הוחלט להפקיע לו אותה, בהמשך נעשה טעות בחוזה שנחתם איתו בנוגע להיקף הפיצוי שהוא יקבל, ובדרך גם התברר כי הוא חתם על הסכם פיצוי פחות טוב מזה שחתמו עליו בעלי קרקעות אחרים הסמוכים לו מול המדינה, כשהוא "מפספס" את החלון לפיצוי הגבוה יותר בחודשים ספורים בלבד.

זהו סיפורו של כאמל מוחמד שיבלי, שירש יחד עם שני אחיו קרקע שהייתה בבעלות אביהם באדמות הכפר שיבלי. המקרקעין הופקעו בשנות ה-60 על-פי חוק (לצורכי צבא, אך כיום הרשות מחכירם לצורכי חקלאות), ובעקבות זאת באוקטובר 2004 חתם שיבלי על הסכם שנועד להקנות לו פיצוי בגין ההפקעה של חלקו במקרקעין. ההסכם, שנוסח על-ידי הרשות, הוצג לחתימתו של שבילי על-ידי פטריסיה פרץ, הממונה המחוזית לחליפין, רכישות והפקעות, שאישרה את חתימתו על ההסכם.

ההוראה הרלוונטית בהסכם, שעל פרשנותה ומשמעותה פרץ הסכסוך המשפטי שהגיע עד העליון, קבעה כי הפיצוי המוסכם בין הצדדים בגין הנכס המופקע יהיה: פיצוי בכסף, שנאמד בכ-30 אלף שקל; וכן פיצוי בקרקע, שהיה אמור להיות מפורט בנספח שיצורף להסכם, ואולם להסכם הפיצויים לא צורף אותו נספח.

בחלוף כ-7 חודשים, במאי 2005, התקבלה החלטת מועצת מקרקעי ישראל "1042" שנועדה להסדיר מתן פיצוי הולם לתושבי הכפר שקרקעותיהם הופקעו. החלטה זו העניקה לתושבי הכפר פיצוי שכלל מרכיב כספי ומרכיב של פיצוי בקרקעות חלופיות.

בהקשר זה נקבע כי הקרקעות שיקבלו יהיו בתחום המועצה המקומית שיבלי לפי יחס של 1:2 במקרה של פיצוי בקרקע חקלאית, ולפי יחס של 1:4 במקרה של פיצוי בקרקע המיועדת למגורים. עוד נקבע כי הפיצוי הכספי יהיה אחיד - 43 אלף שקל לדונם מופקע.

תוקפה של החלטה "1042" נקבע עד סוף דצמבר 2010. ההחלטה הבהירה כי היא לא תחול על מי שכבר קיבל פיצוי בעבר, וכי לא ייפתחו מחדש הסכמים שכבר נחתמו.

בסמוך לאחר חתימת ההסכם קיבל שיבלי את הפיצוי הכספי שלו היה זכאי. לעומת זאת, הוא לא קיבל קרקע חלופית. בהמשך הוא פנה לרשות במכתבים - תחילה לבירור העניין, ובהמשך לביטול הסכם הפיצויים ולהחלת החלטה "1042" בעניינו; אולם כל פניותיו נדחו.

פליטת קולמוס

דחיית דרישותיו של שיבלי הולידה את ההליכים המשפטיים בעניין, תחילה בדמות תביעה שהגיש שיבלי למחוזי בנצרת, ובה עתר לסעד הצהרתי כי הרשות הפרה את הסכם הפיצויים עמו בכך שלא פיצתה אותו בקרקע חלופית כמוסכם, וכי עליה לפצותו פיצוי הולם בקרקע ובכסף בהתאם להחלטה "1042" או לפצותו בהעברת מלוא הזכויות במגרשים שבהחזקתו לידיו (לרבות הבעלות בהם).

לחלופין, עתר שיבלי לכך שיוצהר כי נפלו בהסכם הפיצויים ובכריתתו פגמים המאפשרים את ביטולו, ובהתאם לכך לקבוע כי הרשות חייבת לפצותו בפיצוי הולם. לטענתו, הוא לא היה מתקשר עם הרשות בהסכם הפיצויים לו ידע כי המדובר בתנאים מקפחים, שנופלים באופן משמעותי מתנאי ההסדר המוצע לתושבי הכפר. עוד הוא הוסיף כי חלות על הרשות חובות מתחום המשפט המינהלי, כך שהיה עליה לנהוג כלפיו בהגינות, ביושר, בתום-לב ובשוויון, וכי היא הפרה אותן.

מנגד, הרשות טענה כי יש לדחות את התביעה. לטענתה, במשא-ומתן בינה לבין שיבלי ושני אחיו הוסבר להם כי לפי חוק הם זכאים לפיצוי כספי בלבד. ואמנם, כך נטען, שני האחים סירבו לקבל פיצוי כספי בלבד, ולכן לא נחתם עמם הסכם, בשונה משיבלי שהסכים לכך.

עוד נטען כי שיבלי חתם על ההסכם בפני פרץ שהסבירה לו את מהות ההסכם ואת גובה הפיצוי, וכי הובהר לו שהפיצוי הכספי מהווה תמורה סופית ומלאה, כך שעם קבלתו לא יהיו לו כל תביעות או דרישות נוספות. לדברי הרשות, פרץ גם הסבירה לשיבלי כי סעיף הפיצוי בקרקע הוא פליטת קולמוס - נוסח שלא נמחק אך בשל טעות.

בינואר 2016 דחה בית המשפט המחוזי את תביעתו של שיבלי. השאלה העיקרית שעליה נסב פסק דינו של המחוזי היא שאלת פרשנותו של הסכם הפיצויים, ובייחוד - האם לפי הסכם זה התחייבה הרשות לפצות את שיבלי בקרקע בתמורה להפקעת חלקו במקרקעין. מסקנת המחוזי הייתה כי הסכם הפיצויים התייחס רק לפיצוי כספי ולא כלל פיצוי בקרקע, וכי שיבלי חתם עליו מרצונו החופשי. זאת למרות שידע על קיומו של הסכם עקרונות המעניק לו זכות לקבל פיצוי הן בכסף והן בקרקע.

מקח טעות

על כך הגיש שיבלי את ערעורו לעליון, שדחה אותו השבוע ברוב דעות. שיבלי טען בערעור כי לשונו של הסכם הפיצויים ברורה, ועולה ממנה בפירוש כי יש לפצותו הן בכסף והן בקרקע. לדבריו, אין זה מתקבל על הדעת כי רשות מינהלית תתנער מהתחייבויות ברורות שנכללו בהסכם שנעשה עמה בטענה שמקור ההתחייבות בטעות.

שופטי הרוב בעליון, חיות ומלצר, דחו את הערעור בנימוקים שונים. חיות קבעה כי הרשות עמדה בנטל והוכיחה כי סעיף החוזה המעגן פיצוי כפול - מקורו בטעות סופר. השופטת ציינה כי קיימות אינדיקציות חיצוניות המעידות כי הסכם הפיצוי לא נועד לפצות את שיבלי בקרקע, ובין היתר העובדה כי אחיו של שיבלי ניהלו יחד עמו את הליכי המשא-ומתן לפיצוי, אך החליטו שלא לחתום על ההסכם באותו שלב והמתינו להחלטה "1042". הם זכו בפיצוי בקרקע ובכסף לפי אותה החלטה.

עוד כתבה חיות כי "עם כל אי-הנחת מהתוצאה שלפיה 7 חודשים בלבד הפרידו בין שיבלי ובין פיצוי משולב ונדיב בהרבה, לא עלה בידיו להוכיח כי עריכת ההסכם עמו הייתה בחוסר תום-לב. שיבלי בחר לחתום על הסכם הפיצוי בבחינת 'טוב ציפור אחת ביד', ובדיעבד משבחלוף 7 חודשים נכנסה לתוקפה החלטה '1042', התברר כי עשה מקח טעות. אך מכאן ועד ייחוס חוסר תום-לב לרשות - רחוקה הדרך".

עו"ד משה חורי, שייצג את שיבלי, מסר ל"גלובס": "אפשר לראות שבית המשפט התחבט בשאלה אם להיעתר לבקשתנו. ניתן לראות שיש סימני שאלה מהותיים, ועל כן אנו שוקלים לבקש לבחון את הנושא שוב על-ידי הרכב מורחב בעליון".

דעת המיעוט: "המדינה חתמה על הסכם הפיצויים ולא הצביעה על הצדקה לסטות מן האמור בהסכם זה"

שופטי בית המשפט העליון לא התעלמו מתחושת אי-הצדק העולה מהנסיבות האופפות את הפסדו בערעור של כאמל מוחמד שיבלי - שקיבל פיצוי נמוך משמעותית משכניו לקרקע. בין היתר הציעו השופטים חיות ומלצר כי חרף הכרעתם, שלפיה שיבלי אינו זכאי לפיצוי במקרקעין מעבר לפיצוי הכספי, המדינה תפצה את שיבלי "לפנים משורת הדין"; וכי גם פיצוי במקרקעין הוא בגדר האפשרי. אולם דברים אלה נותרו בגדר הצעה בלבד, שנותרו לשיקול-דעתה הבלעדי של המדינה. הם גם ביטלו את הוצאות המשפט בסך 10,000 שקל שהוטלו על שיבלי במחוזי.

אולם, את השופטת דפנה ברק-ארז תחושת אי-הצדק הובילה לתוצאה הפוכה לחלוטין משל חבריה. לעמדתה, בדעת מיעוט, היה מקום לקבל את הערעור ולחייב את המדינה לפצות את שיבלי גם בקרקע.

בין היתר ציינה השופטת ברק-ארז כי "המדינה חתמה על הסכם שכלל התחייבות מפורשת לפיצוי בכסף ובקרקע כאחד. היא לא הצביעה על הצדקה לסטות מן האמור בהסכם זה".

עוד ציינה ברק-ארז כי העובדה שנפלה טעות סופר בהסכם (כפי שטוענת המדינה) לא הוכחה, ואף פועלת לרעת המדינה, שהייתה אחראית על ניסוחו, וכך גם העובדה שחסרים פרטים בנוגע לפיצוי בקרקע והיקפו. לעמדתה, על בית המשפט למלא את החסר.

השופט מלצר הסכים עם כל נימוקיה של ברק-ארז על החוסרים בהסכם, אך לא עם מסקנתה כי העליון צריך למלאם. מלצר ציין כי ההסכם שנחתם עם שיבלי נעדר "מסוימות" בקשר לפיצוי בקרקע, וכי העליון אינו יכול למלא את החסר ולאלץ את המדינה לשלם לשיבלי פיצוי שאינו מפורט בהסכם.

השופט ציין כי נפסק כבר בעבר כי נדרש שהפרטים החיוניים והמהותיים בעסקה יהיו מוסכמים ("יסוד המסוימות"). לדבריו, עם השנים רוככה אמנם מעט הדרישה האמורה בפסיקה, וזו הכירה בחוזה כבעל "מסוימות" מספקת, גם כאשר לא ניתן היה למצוא בו את כל "התנאים החיוניים לעסקה", ובלבד שפרטים אלה היו ניתנים להשלמה לפי הוראות שבדין. אולם, מלצר קבע כי "השלמה כאמור לא תיעשה כאשר בין הצדדים קיימת אי-הסכמה מפורשת או משתמעת לגבי אותם פרטים חסרים".

העובדה כי כל שופט בחר בנימוק אחר על-מנת להגיע לתוצאה הסופית בתיק, פותחת פתח לדיון נוסף של בית המשפט העליון בפרשה ובאופן שבו יש לפרש חוזים עם המדינה, וייתכן כי בקרוב נראה סיבוב נוסף בסיפור חוסר המזל של שיבלי.

עוד כתבות

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

שר המשפטים יריב לוין, יו''ר הוועדה לבחירת שופטים / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

המערכת קורסת תחת העומס, אבל הוועדה לבחירת שופטים לא מינתה שופטים

למרות שהייתה אמורה למנות שופטים לבתי המשפט המחוזיים בתל אביב, מרכז ולבית משפט השלום בירושלים, הוועדה לבחירת שופטים התכנסה אך לא בחרה שופטים חדשים ● השופטים בישראל דנים בעשרות ומאות תיקים בו זמנית, ובינתיים בתי המשפט נותרים במחסור גדול של שופטים וקורסים תחת העומס, כך שהציבור נפגע

''מרמה במיליארדי אירו''. כרזת מבוקש של משטרת גרמניה בעניינו של יאן מרסלק / צילומים: (AP(Alexander Zemlianichenko, ויקיפדיה

האם האחראי לפשיטת הרגל הגדולה בתולדות גרמניה היה גם סוכן מודיעין רוסי?

התכתבויות שנחשפו בין יאן מרסלק, לשעבר סמנכ"ל חברת הפינטק הגרמנית וויירקארד שקרסה ואיבדה עשרות מיליארדים מכספי המשקיעים, לבין מרגלים רוסים, מראות כי פעל למען הקרמלין כבר מ־2014 ● מרסלק נמלט מהדין, אך עדויות חדשות מראות כי ארגן פריצות לבתי מתנגדי משטר, תיאם הברחת מחשבים מוצפנים לרוסיה וסייע לגנוב טלפונים של בכירים אוסטרים

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

השופט בדימוס ד''ר עדי זרנקין / צילום: פאול אורלייב

בן הבורר הוא בכיר בחברה מתחרה - האם זו עילה לפסילתו?

ביהמ"ש דחה את בקשת קבוצת סיגמא לפסול את הבורר ד"ר עדי זרנקין, שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, בשל טענה לחשש לניגוד עניינים, מאחר שבנו מכהן כבכיר ומחזיק במניות של חברה מתחרה לחברה שבלב המחלוקת

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האחים אמיר הגיעו לפשרה עם רשות ני"ע: מגדירים עצמם כבעלי השליטה בשופרסל

המשמעות היא שאישור תנאי השכר או מינויי מקורבים של האחים יצריכו כינוס של אסיפת בעלי המניות ואישור הצעדים הללו ברוב מיוחד ● האחים מטילים על עצמם את המגבלות באופן וולונטרי

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

החזר של פי 10 על ההשקעה: חברת הסייבר אנטייטל נמכרת ב-150 מיליון דולר

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה ● נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

קרן המטבע חותכת בחצי את תחזית הצמיחה של ישראל ב-2024

בעוד בנק ישראל צופה צמיחה שנתית של 2%, תחזית הצמיחה של קרן המטבע לכלכלת ישראל היא 1.6% בלבד ● לפי הקרן, התחזיות של ישראל נמצאות בסיכון בשל המלחמה בעזה ● בניגוד לכלכלנים רבים, רואה הקרן כי האינפלציה בישראל תתמתן ותגיע ל-2.4% בלבד ● הצמיחה העולמית צפויה לעמוד על 3.2% בשנה הנוכחית

מייסדי חברות Ermetic, Snappy ו-Pecan, שדורגו בעבר / צילומים: איל יצהר, אלעד מלכה

רווח במקום צמיחה: תובנות מהסטארט־אפים המבטיחים של השנים הקודמות

לקראת חשיפת 10 חברות הסטארט־אפ המבטיחות של גלובס לשנת 2024 ביום חמישי הקרוב, בדקנו מה אפשר ללמוד מחברות שדורגו פה בעבר וכעת מתמודדות עם מציאות שונה בחוץ ● "המשקיעים נוהרים להשקעה במספר מצומצם יותר של חברות, אך בעלות איכות גבוהה יותר"

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

הנתונים נחשפים: כמה מרוויחים ג'יל וג'ו ביידן בשנה?

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"