גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השחיקה במכירות המכוניות הקטינה את רווחי היבואניות ב-4%

הרווח המצרפי של קרסו מוטורס, יוניברסל מוטורס ודלק רכב הסתכם בכ-590 מיליון שקל ב-2017 ● הרווחים של דלק רכב ממשיכים להיות המשמעותיים ביותר מבין שלוש יבואניות הרכב הציבוריות, למרות "שחיקת מרווחי המכירה של התחרות בענף"

אחרי כמה שנים של צמיחה ניכרת בכמות המכוניות החדשות שנמכרו בישראל, ב-2017 נרשמה רגיעה יחסית במכירות, שבאה לידי ביטוי בשחיקה של כ-2% במספר כלי הרכב הנמכרים. זאת, אחרי שיא כל הזמנים של כ-287 אלף מכוניות שנמכרו ב-2016.

למרות השחיקה המתונה, כמות המכוניות החדשות שזרמו לכבישי ישראל בשנה החולפת נותרה מרשימה, והצטברה לכ-282 אלף מכוניות - מה שהשפיע על שלוש יבואניות הרכב הציבוריות, שמציגות תמונה מעורבת בכל הנוגע להיקפי המכירות שלהן בסיכום 2017, עם ירידה מצרפית של כ-4% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-590 מיליון שקל.

בצד החיובי, יבואנית מכוניות ניסאן ורנו, קרסו מוטורס של משפחת קרסו, ממשיכה לצמוח בקצבים נאים, ושוב מציגה שנת שיא בכל הנוגע למספר המכוניות שמכרה, בהמשך למגמה שהציגה ב-2016. לעומתה, יבואנית ג'נרל מוטורס, יוניברסל מוטורס של משפחת עיני, סבלה בשנה החולפת מצניחה דו-ספרתית בכמות המכוניות שמכרה, ואילו יבואנית מאזדה ופורד, דלק רכב של גיל אגמון, נמצאת גם היא בצד השלילי בכל הנוגע לכמות המכוניות הנמכרות, גם אם בשיעורים פחות חדים מאלה שמציגה יוניברסל מוטורס.

פילוח מכירות קרסו

ואולם, בשורת התחתונה הכיוון היה הפוך ממה שעולה ממגמת המכירות, עם שחיקה ברווחי קרסו מוטורס לעומת זינוק ברווחיה של יוניברסל מוטורס, שעדיין רחוקים מאוד מאלה של קרסו מוטורס.

מבין שלוש היבואניות, רווחי דלק רכב ממשיכים להיות המשמעותיים ביותר, אף שגם הם נשחקו.

לצד הפעילות השוטפת, החודשים האחרונים היו משופעים באירועים משמעותיים אצל היבואניות - אצל דלק רכב, עם החלטתה להיכנס להשקעת ענק של כ-1 מיליארד שקל בחברת איכות הסביבה ורידיס, כשגם יוניברסל מוטורס סיפקה חדשות ברמת בעלי המניות, עם כניסתו של חיים דנון כשותף בחברה של משפחת עיני.

יוניברסל מוטורס:

ירידה במכירות, קפיצה ברווח

מספר המכוניות שמכרה יוניברסל מוטורס בסיכומה של 2017 ירד ב-16% לכ-10,400 מכוניות, וזאת כשמכירות המותג המרכזי שלה, שברולט, נחלשו בשיעור דומה (17%) והתקרבו ל-8,500 מכוניות, ואילו מכירות מכוניות איסוזו צללו ב-28% ל-1,400 מכוניות. לעומתן, נרשם זינוק של יותר מ-80% במכירת מכוניות קאדילק, אבל הנתח שלהן מסך המכירות עדיין קטן והסתכם בכ-530 מכוניות.

את הירידה במכירות המותגים המרכזיים מייחסת יוניברסל מוטורס לעלייה בתחרות, שבחלקה הושפעה מדגמים חדשים שהציגו המתחרים, וכן לירידה בפעילות מול גופים מוסדיים. בקדילאק, לעומת זאת, חלק משמעותי מהצמיחה מיוחס להשקת דגם יוקרה חדש (XT5).

בפילוח המכירות לפי סוגי רכבים ניכרת, בין השאר, צניחה של 25% במכירת דגמי מיני וירידה של 13% במכירת טנדרים.

יוניברסל מוטורס גם מייבאת ומשווקת משאיות מתוצרת איסוזו, יחד עם חברת תעבורה של משפחת לבנת, ובסיכום שנתי מדווחת על עלייה של 12% במכירות אלה, לכ-1,200 משאיות. נוסף על פעילות היבוא, פועלת יוניברסל מוטורס בתחום הליסינג וההשכרה תחת המותג Avis.

בסיכום שנתי, הכנסותיה של יוניברסל מוטורס נחלשו ב-5% והתקרבו ל-3.2 מיליארד שקל, עם ירידה של כ-9% בהכנסות ממכירות כלי רכב, שקוזזה בחלקה בעלייה מעסקאות טרייד-אין.

למרות הירידה בהכנסות, החברה, המנוהלת על ידי דוד עיני, שיפרה את הרווח הגולמי והתפעולי שלה, בין השאר, בזכות שיפור ברווחיות של מכירת המכוניות, שנתמכה בירידת שער הדולר ושינוי בתמהיל המכירות, וכן בתמיכת התייעלות בפעילות הליסינג שלה וההשכרה לטווח קצר.

בדרך לשורת התחתונה נהנתה יוניברסל מוטורס מעלייה בתרומת חברות כלולות, שנתמכה בצמצום ניכר בהפסדי חברת אוטו איטליה - יבואנית מכוניות היוקרה פרארי ומאזרטי. כל אלה, יחד עם ירידה משמעותית בהוצאות המסים של החברה, הובילו אותה לרווח נקי של כ-31 מיליון שקל - פי 8 מרווח נקי של כ-4 מיליון שקל שרשמה ב-2016. לצד הדוחות עדכנה יוניברסל מוטורס על חלוקת דיבידנד בהיקף של 20 מיליון שקל לבעלי המניות.

לצד הפעילות השוטפת, בפברואר האחרון עדכנה משפחת עיני על מכירת 25% מהחזקותיה בחברת המזרח, שבאמצעותה היא מחזיקה ביוניברסל מוטורס, לידי חברת קומסקו של חיים דנון. היקף העסקה והשווי שלפיו נעשתה לא פורסמו, אבל על פי ההערכות, היא נעשתה לפי שווי חברה של כ-850 מיליון שקל - שווי דומה לזה שלפיו רכשה קרדן 46% ממניות יוניברסל מוטורס מקרדן ישראל, שותפתה הקודמת ביבואנית כלי הרכב, בנובמבר 2016.

קרסו מוטורס:

ניסאן מתחזק, הרווח ירד

קרסו מוטורס מכרה בשנה האחרונה 14,713 מכוניות מדגמי ניסאן - קפיצה של 23% ביחס למספר המכוניות ב-2016 (כ-12 אלף). עם הקפיצה הזאת נטל המותג ניסאן את הבכורה מרנו, שהיה המותג המוביל של קרסו מוטורס בעבר. בשנה החולפת המכירות של מכוניות רנו עלו בשיעור מתון של כ-2% לכ-13,200 מכוניות.

מפילוח מכירות רכבי ניסאן בולטים דגמי הקשקאי, שעלו ב-20% לכ-3,750 מכוניות -14% מסך ההכנסות של קרסו מוטורס (כ-456 מיליון שקל); ודגמי מיקרה, שאמנם נשחקו ב-12%, אבל נותרו בהיקף משמעותי של כ-4,000 מכוניות והיוו כ-7% מסך הכנסות החברה.

בסיכום שנתי קרסו מוטורס גם המשיכה ליהנות מביקושים למכוניות ה"לואו קוסט" שהיא מציעה ממותג דאצ'יה, אשר צמחו ב-34% והתקרבו ל-4,800 מכוניות. בצד השני של הסקאלה, ובהיקפי פעילות מצומצמים הרבה יותר, קרסו מוטורס גם הצליחה להגדיל את מכירות מכוניות היוקרה שלה, אינפיניטי, ב-24% לכ-430 מכוניות. כל אלה יחד הצטברו למכירות של יותר מ-33 אלף מכוניות - עלייה של 15% ביחס ל-2016, שהגדילה את נתח השוק של קרסו מוטורס ל-12%, לעומת 9% ב-2016.

מלבד מכירת מכוניות, קרסו מוטורס מציעה שירותי ליסינג תחת המותג Lease 4U, ומחזיקה בפעילות מוסכים וחלפים. בסיכום שנתי, גם היקפי פעילויות אלה גדלו, כך שסך הכנסות החברה עלו ב-9% והתקרבו ל-4.3 מיליארד שקל.

לצד הצמיחה בפעילות עלו גם הוצאותיה של קרסו מוטורס, שדיווחה גם על ירידה ברווח הגולמי ובשיעורו מסך ההכנסות, בעיקר "עקב שינוי בתמהיל הרכבים שנמכרו", כך שבשורה התחתונה רווחיה השנתיים ירדו ב-13% ל-212 מיליון שקל. לצד הדוחות, הודיעה קרסו מוטורס על חלוקת דיבידנד של 66 מיליון שקל לבעלי המניות.

דלק רכב:

המכירות ירדו, הרווחים עוד גדולים

הרווח הנקי של דלק רכב הסתכם בשנה שעברה ב-349 מיליון שקל. למרות שחיקה של 6% ברווחיה ביחס ל-2016, החברה עדיין מייצרת רווחים גדולים משמעותית ממתחרותיה הציבוריות. הירידה ברווח שהציגה דלק רכב ב-2017 מסכמת לה שנה שלישית ברציפות עם מגמה שלילית בשורה התחתונה, וזאת לאחר שב-2014 הציגה רווחי עתק של 723 מיליון שקל, שחלקם הגדול היו פירות ההשקעה המזהירה שלה במפתחת הרכב האוטונומי מובילאיי (Mobileye). מאז, כאמור, ממשיכה דלק רכב לייצר רווחים מרשימים, אבל אלה נמצאים בנסיגה.

בשנה החולפת הרווח הנקי של דלק רכב ירד בהמשך לירידה מתונה של 1% בהכנסותיה, שהגיעו ל-3.4 מיליארד שקל ושחיקה ברווח הגולמי והתפעולי וגם בשיעורם מהמכירות. את המגמה השלילית מייחסים בדלק רכב בעיקר לשינוי בתמהיל המכוניות שנמכרו, השפעות מטבע ו"שחיקת מרווחי המכירה בשל התחרות השוררת בענף".

מספר המכוניות שמכרה דלק רכב ב-2017 ירד ב-8% לכ-20,700 מכוניות, וזאת עם ירידה דומה (8%) במכירות המותג המרכזי שלה, מאזדה, שם המכירות הגיעו לכ-13,200, לצד צלילה של 24% במכירות מכוניות פורד, לכ-3,300 מכוניות. לעומתם, בלט לטובה מוצר היוקרה שמציגה דלק רכב, רכבי ב.מ.וו, שם המכירות עלו ב-12% עם יותר מ-4,100 מכוניות נמכרות.

הירידה הכוללת במכירות דלק רכב הורידה את נתח השוק שלה ל-7%, לעומת 8% ב-2016.

ימים ספורים לאחר פרסום הדוחות, עלתה דלק רכב לכותרות בעקבות הסכם שחתמה לרכישת קבוצת הקיימות ורידיס (Veridis), העוסקת בתחומי איכות סביבה, התפלת מי ים וייצור חשמל ופתרונות אנרגיה. במסגרת ההסכם תשלם דלק רכב כ-1 מיליארד שקל תמורת 70% מהחברה המחזיקה בקבוצת ורידיס (OCM Luxenburg) ובהלוואות בעלים - סכום המשקף שווי של כ-1.4 מיליארד שקל לחברת ההחזקות.

בקבוצת דלק לא הרחיבו בהסברים לגבי העסקה, אבל ציינו כי "במסגרת שאיפות החברה להתפתח לתחומים נוספים, ולנוכח האי-ודאות לגבי שיעורי הצמיחה לטווח הארוך של יצרניות הרכב, ובהתאמה לגבי ענף יבוא הרכב בישראל, החברה בחנה כניסה לתחומי פעילות מעבר לענף זה".

גם ב-2017: היבואניות מייצאות מנהלים לצמרת השכר בבורסה

כמדי שנה, גם ב-2017 שלחו יבואניות הרכב נציגים לצמרת שיאני השכר בבורסה. בראשם נמצא מנכ"ל קרסו מוטורס, איציק וייץ, שקיבל כ-8.5 מיליון שקל, סכום שרובו נובע ממענק נאה בהיקף של 6.5 מיליון שקל, והיתר שכר, סכומים שמיקמו את וייץ בין 25 שיאני השכר מכלל החברות בבורסה.

מלבד וייץ שילמה קרסו מוטורס לארבעת בכירי החברה בין 900 אלף שקל ל-1.3 מיליון שקל לכל אחד, נוסף לתשלומים של 2.4 מיליון שקל לחברי הדירקטוריון שלה, שכוללים בעיקר את בני משפחת קרסו וכן את שר האוצר לשעבר,אברהם בייגה שוחט, ואת משה ברקת, לשעבר יו"ר הפניקס.

סגנו של וייץ בענף הרכב הוא שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס של דלק רכב, עם תגמולים שחצו רף של 7 מיליון שקל, בעיקר בזכות חבילת אופציות שהוקצו לו ב-2016, ושעלותן הסתכמה אשתקד ב-4.6 מיליון שקל. בנוסף נהנה שמש ממענק המבוסס על תוצאות החברה, בהיקף של 1.1 מיליון שקל, כשעלות שכרו הגיעה ל-1.35 מיליון שקל. אחריו ברשימה ניצב גיל אגמון, בעל השליטה ומנכ"ל דלק רכב ומי שהפך ממנהל שכיר לבעל הון של ממש ברבות השנים, שהסתפק ב-3.5 מיליון שקל כמענק. תגמולים בהיקף דומה (3.5 מיליון שקל) שילמה דלק רכב גם ליורם מזרחי, משנה למנכ"ל החברה-הבת, וכן היא שילמה קרוב ל-500 אלף שקל לארבעת הדירקטורים שלה, ובהם ראש אמ"ן לשעבר, עמוס מלכא, ומנכ"ל קבוצת דלק, אסי ברטפלד.

שיאן השכר ביוניברסל מוטורס היה המנכ"ל והיו"ר, דוד עיני, שקיבל 2.7 מיליון שקל, עיקר הסכום כדמי ניהול והיתר מענק, ואילו בתו, גלית עיני, הסתפקה בכ-1 מיליון שקל במסגרת תפקידה כסמנכ"לית שיווק ומכירות. בנוסף, שילמה יוניברסל מוטורס 4.65 מיליון שקל כדמי ניהול לחברת המזרח של משפחת עיני.

במהלך החודש האחרון אישרו ועדת הביקורת ודירקטוריון יוניברסל מוטורס הסכם ניהול מול חברת המזרח של משפחת עיני וקומסקו של חיים דנון בסכום מקסימום של עד 10 מיליון שקל בשנה, הכולל דמי ניהול קבועים של 3 מיליון שקל בשנה ודמי ניהול משתנים של 4% מרווחי החברה.

שיאני שכר

עוד כתבות

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לישראל

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם