גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תחרות לנייקי? מנכ"ל ריבוק ישראל "לא מתיימר להגיע לפסגה"

משה סיני, מנכ"ל ריבוק ישראל, קיבל לידיו מותג דועך, שמכירותיו מדורגות אי-שם בעשירייה החמישית של מותגי הספורט ● בתוך שנים ספורות, ועם תוכנית שיקום בלתי שגרתית שכללה מתן חסויות ל"המירוץ למיליון" ול"הישרדות", הצליח המותג לעשות קאמבק ● ראיון מיוחד ל"גלובס"

משה סיני / צילום: איל יצהר
משה סיני / צילום: איל יצהר

ריבוק, מותג הספורט האנגלי שהפך לאמריקאי בתחילת שנות ה-60, שייך כיום לענקית הספורט מגרמניה - אדידס - שרכשה אותו ב-2008 במטרה לחדור לשוק האמריקאי, שם שלטה ביד רמה המתחרה נייקי. באותם ימים לפני עשור, ריבוק זכתה להצלחה גדולה בארצות-הברית. הצרכנים האמריקאים עוד זכרו שבשנות ה-80 ריבוק העניקה חסות לליגת ה-NBA ולליגת ההוקי. ואילו בישראל, בשנות ה-80 וה-90 נעלי ריבוק היו מזוהות בעיקר עם דגם הפריסטייל שחיילות אימצו. לימים המותג כמעט שנעלם מהנוף, וכעת הוא בסימן קאמבק.

"ריבוק הוא מותג שלא מתיימר לכבוש את הפסגה", אומר מנכ"ל ריבוק ישראל משה סיני בראיון ל"גלובס". "יש בעולם מרוץ של שני סוסים שנלחמים האחד מול השני, נייקי ואדידס. בפער גדול אחריהם משתרכת שיירת מותגים המדורגים במקומות העוקבים באופן שונה בשווקים. השוק בישראל לא מציג נכון את המפה העולמית, בעיקר לאור העובדה שיש פה המון מותגים והשוק תחרותי מאוד. בעולם יש מדינות שצמחו בהן מותגים כמו ריבוק ופומה, ופה צמחו מותגים כמו סאקוני וברוקס. במקרה שלנו הסיבה נבעה מהיעדר פעילות שיווקית מתאימה. יבואן חזק יכול להשפיע על השוק - וזו הייתה החולשה של ריבוק".

כיום ריבוק נמצאת במקום אחר בישראל ובעולם: הצלחה שהחלה במהלכים כמו מתן חסות לתוכניות הריאליטי "הישרדות" ו"המירוץ" למיליון, וצמחה עד לחוזה החסות האחרון שעליו חתמה ריבוק ושהיקפו פורסם לראשונה ב"גלובס" - החיבור עם גל גדות כפרזנטורית לשנתיים בהיקף של 10 מיליון דולר.

גל גדות / צילום: קולין שור

יש להניח שטרנד הכושר, שמתחזק, תרם גם להתחזקות ריבוק כמו גם מותגים אחרים. כלומר, העוגה גדלה.

"זה נכון. היום הספורט הוא נחלת גילאים רבים. כמובן שזה משחק לטובתנו, אבל אי-אפשר לשבת מהצד ולחכות שהצרכנים יבחרו בכך. חייבים לפעול, והרבה, בעיקר בישראל שבה השוק תחרותי. בשנות ה-80 נושא הכושר היה בעיקר בקרב צעירים. המגמה העולמית היום מתמקדת בגילאי ה-40 פלוס. זה בולט מאוד בארה"ב ומתחבר גם לחינוך שמגיע מהממשלה באשר למזון בריא ולהטפה לכושר. המודעות הזו זולגת מההורים לילדים והתוצאה היא ריבוי מותגים וקטגוריות נישה, שבעבר ראינו פחות".

לדברי סיני, השוק הישראלי שונה משווקים אחרים בעולם גם מבחינת העדפות הצרכנים: "ישראל לא משקפת את השוק במזרח התיכון או באירופה. בחיבה שלנו לצבעוניות אנחנו מתנהגים כמו האמריקאים, וגם בחיבה לטרנדים. באירופה כמעט שלא תראי גברים רצים בנעליים ורודות בוהקות, ובישראל כן. מבחינת העדפה למותגים אנחנו דומים לאירופאים. מסורתית בישראל ריבוק הוא מותג שפונה יותר לנשים, והמשכנו את הקו הזה".

ובכל זאת, איך מצליחים לבלוט בשוק שבו שולטים שני מותגים ותחתיהם עוד עשרות מותגים?

"תופסים נישה. ריבוק בחרה לשם כך בענף הקרוספיט".

זה אומר שריבוק מסתפקת בשוק מצומצם?

"זה לא נכון. אמנם אנשים רואים יותר כדורגל, אבל בסופו של דבר הם עושים יותר קרוספיט והולכים לחדר כושר".

"ריבוק היה מותג לא רלוונטי"

"ריבוק בישראל היה מותג ללא אבא", אומר סיני בהתייחס לדרך החתחתים שעבר המותג בישראל. "הוא הופץ על-ידי כמה מפיצים, וכמו שקורה הרבה עם מפיצים - הם משקיעים פחות בשיווק. התוצאה הייתה הידרדרות של המותג לרמת פריטים זניחים על המדף וכאלה שנמכרים בהנחה כי אין מי שיקנה. במקביל, בשנות האלפיים הגיעו לישראל מותגים חדשים כמו סאקוני, ברוקס, מיזונו ואסיקס, והם נקטו בפעילות שיווקית. זה שיעור טוב להבנה שלהרוס מותג אפשר בשנייה, לבנות מחדש זה תהליך ארוך, ולשמר אותו בתודעת הצרכנים - זו כבר משימה מאתגרת, ועמה התמודדנו".

באותה תקופה גם אדידס לא זכתה להצלחה מסחררת בישראל, עד שהיא החליטה להעביר את הפעילות לידי מפיץ. לימים הוקמה חברה בשם "לייף ספורט" ששימשה כזכיינית של אדידס עד לשנת 2008 והובילה את המותג להצלחה עד אשר אדידס העולמית רכשה 51% מהזכיין שלה (מהלך שנחשב לחריג ביחסי חברה-זכיין). עם השנים הגדילה אדידס את החזקותיה ב"לייף ספורט" וכיום היא מחזיקה ב-85% מהמותג כאשר יתרת הבעלות נותרת בידי גדעון מוליוב.

בבעלות משפחת מוליוב נמצאת גם קבוצת MGS, המשווקת מותגי ספורט בהם דיאדורה, קאפה וסקצ'רס. החברה מחזיקה ברשתות יונייטד ספורט ומגה ספורט, שאותה רכשה מידי קבוצת פישמן. עסקה זו עלתה אז לריבוק במחיר של נוכחות בשוק: רשות ההגבלים העסקיים התנתה את אישור העסקה בכך שבחנויות לא יימכרו חלק ממותגי הקבוצה, בהם ריבוק. במילים אחרות - המותג הדועך קיבל מכה נוספת, שתוקנה רק לאחרונה עם שינוי תנאי המיזוג על-ידי רשות ההגבלים, כך ש"לייף ספורט" תוכל לשווק ולמכור את ריבוק בישראל.

קברניטי ריבוק החליטו על הקמת נציגות בישראל לפני כ-5 שנים, בתקופה שבה "ריבוק היה מותג לא רלוונטי, מדשדש אחרי פילה ודיאדורה בעשירייה החמישית עם מחזור של פחות מ-20 מיליון שקל", כהגדרת סיני.

"היה לי מותג עם לוגו שאיש לא מכיר, עם קו מוצרים שפונה לצעירים - אלא שהצעירים לא לקחו אותו בחשבון", משחזר סיני. "ב-2013 עשינו סקר שתוצאותיו היו כל-כך חמורות, שללא מודעות נעזרת הכירו בנו רק מקרב בני ה-50 פלוס".

עם הזמן, בנציגות הישראלית הגיעו למסקנה שהמסך הגדול יוכל להיות קרש ההצלה. סיני החליט להתמקד בתוכניות ריאליטי עם השקעה של תקציב השיווק כולו לטובת חסות מצולמת ב"מירוץ למיליון" בשנת 2015.

"חבריי מעולמות הפרסום היו נגד, אבל מי שלא מעז - לא מנצח. בדיעבד זו הייתה השקעה משתלמת ביותר", אומר סיני על החסות המתוקשרת שגם זכתה לביקורת מהרשות השנייה בטענה שהזכיינית רשת הפרה את תנאי התוכן השיווקי. התיאבון לריאליטי התגבר, ריבוק נשארה בהתקשרות עם רשת והעניקה חסות ל"הישרדות" ששודרה באותה שנה. "היה אימפקט מיידי. פתאום קיבלנו פניות מחנויות שביקשו לחדש מלאי. בגלובל הרימו גבה, אבל בדיעבד הוכחנו שההחלטה הייתה נכונה".

תוכנית ריאליטי נוספת שתשודר בקרוב קיבלה חסות מריבוק. "ההבדל הוא שכבר לא מדובר על כל תקציב השיווק ששמנו בסל אחד. מחזור המכירות גדל, וגם תקציב השיווק. נשאר לנו עודף להעניק חסויות לתחרויות שמתאימות לרוח המותג", אומר סיני.

"האונליין לא יחסל את הקמעונאות"

לפני שנתיים פתחה ריבוק חנות מותג בנמל תל-אביב, כמעין חותמת ללגיטימיות של המותג בין שלל מותגי הספורט שפועלים בישראל. "הצלחנו להביא את ריבוק למותג שיש לו נחשקות", אומר סיני בסיפוק, "הפריסה הארצית שלנו גדלה". בהקשר זה הוא מספר אנקדוטה מעניינת: בצפון הארץ נמכרות נעלי גברים במידות קטנות יותר מהמידות של נעלי הגברים שנמכרות בדרום.

לנוכח המשבר בשוק האופנה והפניית האצבע המאשימה לקניות המקוונות שהולכות ותופסות יותר נפח, מדוע לריבוק אין אתר מכירתי בדומה לזה שיש לנייקי למשל?

"תחום האונליין עדיין לא כזה מפותח במדינה, כי בכל מקרה בעולם המחירים כנראה יהיו זולים יותר. מה שעוד מפריע הוא אי השוויון בתנאים הפותחים, כלומר בסוגיית הפטור ממע"מ בקניות מאתרים מחו"ל אל מול אתר ישראלי. זה לא הוגן כלפי העסקים וגם כלפי הלקוח. בכל מקרה אני לא רואה מצב שבו האונליין יחסל את הקמעונאות. חנויות תמיד יישארו".

בינתיים בארצות-הברית נסגרים לא מעט מרכזי קניות, ובארץ מדברים על כמות לא מידתית של מרכזי קניות ביחס לגודל האוכלוסייה.

"מישהו בדק מה הסיבה האמיתית לסגירה של אותם מרכזים? אולי אלה מרכזים ישנים ולא רלוונטיים? אברקרומבי סגרו עשרות חנויות לא בגלל האונליין אלא בגלל שהמותג איבד נחשקות, H&M סוגרים חנויות לא בגלל האונליין אלא בגלל התחרות אל מול המותגים האחרים. נכון גם שרצפת המכירה בארץ לא פרופורציונלית, ואי-אפשר שיהיו כל-כך הרבה מרכזי קניות, אם כי מבחינת הצרכן זה נוח.

"הקניון בישראל הוא מקום בילוי, וניהול נכון של רצפת המכירה ידע להתחרות באונליין. הבנות שלי בנות 18 ו-20 יזמינו באונליין, אבל עדיין ילכו למדוד בחנות. הריטייל לא ייעלם, אלא יתאים את עצמו: רשת גדולה תחזיק ב-40 סניפים במקום ב-100 סניפים. הצרכנים ייעזרו יותר באפליקציות להתאמת בגדים ולבסיס נתונים שיכוון כל אחד לפריטים לטעמו. כשנוכל להציע אספקה של 24 שעות לקונים אונליין, נקים אתר. קשה להרוויח פה באונליין כרגע - בסוף גם זה יגיע".

ועדיין ישתלם יותר להזמין ריבוק מאתרים בארה"ב.

"יש הבדלים במחירים בין הארץ לארצות-הברית, בשל המע"מ והמסים. אנחנו זולים בחלק מהמקרים באירופה ומשתדלים שהפערים מול ארצות-הברית לא יהיו גדולים".

"נפתח שוק לדור הצעיר וגם להורים"

ב-2016 רשמה ריבוק קפיצה נוספת במכירות הודות לטרנד אחר: חזרה לרטרו. במקרה של ריבוק דובר על דגם הפריסטייל משנות ה-90 כחלק מהתחזקות סגמנט הלייף-סטייל בקרב מותגי ספורט שזולגים לעולמות האופנה. "נפתח פה שוק לדור צעיר שמחפש אחר מותגי הרטרו ולהורים שצורכים את מה שהם נעלו בגיל הנעורים. עולמות הלייף-סטייל תופסים נפח של 40% בפעילות של מותגי הספורט. כשאריאנה גרנדה מעלה לאינסטגרם תמונה שלה בשמלת ערב ובסניקרס של ריבוק, יש תהודה עולמית".

אבל הציבור יודע שהיא מקבלת תשלום תמורת זה, כמו ידוענים אחרים שמעלים תמונות שלהם עם מותגים.

"נכון, ועדיין זו השקעה שכל שקל בה הוא משתלם. גם בארץ אנחנו משתמשים במובילי דעת קהל באינסטגרם, כמו למשל ג'ני צרוואני. גם שגית רביבו העלתה תמונה שלה לבושה בריבוק והרגשנו את ההשפעה. יש דברים שנעשים בתשלום ויש תמונות שהידוענים מעלים מיוזמתם. שווה לנו לשלם ולספק מוצרים ולראות שהם נהנים מהמותג שלנו".

מאז הסקר ההוא ב-2013 שהדהים את סיני בשל חומרת מצבו של המותג ריבוק בישראל, לא נעשה סקר נוסף. "אבל גדלנו פי 5 במכירות. זה אומר הרבה. אני לא מצפה להיות נייקי או אדידס, בשבילי מספר 3 הוא מספר 1. אני רוצה להיות לפחות בחמישייה הפותחת, ולפי הנתון שלנו בחלק מהסגמנטים אנחנו מדורגים 3 ו-4. זה הישג. שמנו את עצמנו חזרה על המפה בזכות ולא בחסד", הוא אומר.

ההישג הזה בא גם דרך מחיר?

"לא. ריבוק נמצאת ברמת מחירי הביניים. בעולמות נעלי הריצה נעלי ריבוק יעלו כ-500 שקל לעומת 700 שקל לפחות אצל המתחרים".

סיני עצמו עבר טלטלה בשנה האחרונה. מ"חיית כושר" ואימונים יומיים שכללו שחייה, ריצה, רכיבה על אופניים וכמובן קרוספיט, הוא הושבת מכל פעילות לאחר שהתגלתה אצלו לוקמיה. כששהה בבידוד לצורך טיפולים, הוא פתח חמ"ל וניהל ישיבות צוות באמצעות מסך טלוויזיה שהותקן בחדרו בבית החולים.

את ההתלהבות והחיבה שלו למותג אפשר להרגיש בכל פריט שהוא מציג במהלך הראיון. "אני 100% ריבוק. לא אלבש או אנעל שום פריט של מותג ספורט אחר, גם לא אדידס. התוכנית היא לפתוח עוד לפחות 6 חנויות, בדגש על תל-אביב, ירושלים ובאר-שבע. לא יהיו לנו 50 חנויות כמו אדידס, אבל נמשיך לכבוש את המקום שלנו בשוק".

משה סיני / תעודת זהות

■ תפקיד: מנכ"ל ריבוק ישראל
■ אישי: בן 53, נשוי ואב לשלושה, תושב מושב בניה
■ מקצועי: ב-13 השנים האחרונות משמש במגוון תפקידים בקבוצת אדידס. לפני כן שימש כמנהל רכש במגה ספורט
■ השכלה: תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה מאוניברסיטת תל-אביב
■ עוד משהו: רוכב על אופני כביש זה 40 שנה

ריבוק ישראל / תעודת זהות

■ הקמה: 2013
■ מספר סניפים: 6
■ מספר עובדים: 75
מחזור מכירות (מוערך): 100 מיליון שקל

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות קלות בתל אביב; נקסט ויז'ן מזנקת בכ-5%

מדד ת"א 35 עולה בכ-0.1% ● מניות השבבים הדואליות טאואר, קמטק ונובה מטפסות ● וול סטריט סיכמה את השבוע החולף בירוק, לאחר דוחות דרמטיים של ענקיות הטכנולוגיה והקלה במתיחות הסחר בין ארה"ב וסין ● וגם: באופנהיימר מעדכנים את רשימת המניות הישראליות המומלצות: נובה, סלברייט, אודיטי ופאלו אלטו בפנים

קושיניה במסעדת קולומבו / צילום: נורית פורן

אם תצליחו להשיג מקום למסעדה הזאת, זו ארוחה שלא תשכחו

ארוחת בוקר מושחתת, פטיסרי כמו בפריז, אמן שיצירותיו מוצגות גם במרכז פומפידו וחוויה קולינרית ייחודית עם תפריט שמשתנה בכל יום ● ביקור בלוחמי הגטאות ● חגית אברון תופרת יום 

למרות הלחצים מטראמפ, הנסיך הסעודי לא צפוי להכיר בישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: שנה לאחר הפסקת האש בין חיזבאללה לישראל: ארגון הטרור מתחזק, ובישראל מאיימים בעימות; טראמפ רוצה לכונן יחסים בין הסעודים לישראל - בסעודיה מתנים זאת בהכרה בפלסטינים; ואיראן ופקיסטן מתקרבות ומשנות את האזור • כותרות העיתונים בעולם 

שמוליק ארבל / צילום: ליאור מזרחי

שמוליק ארבל מונה למשנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על החטיבה העסקית

ארבל, שכיהן בעברו בתפקיד דומה בבנק לאומי, יחליף בתפקיד את איתמר פורמן שפורש לטובת מינויו למנכ"ל ישראכרט ● בנק הפועלים: "ניסיונו של ארבל, בשילוב היכרותו עם המערכת הבנקאית והלקוחות העסקיים, צפויים להביא ערך לבנק"

ערן וולף / צילום: יונתן בלום

היזם שימכור לכם משכנתא כדי שתקנו דירה בחו"ל

שתי טרגדיות שחווה בילדותו הסיטו את ערן וולף מהמסלול: "הבית הפך עצוב, התאמצתי לא לנשור" ● אלא שבקריירה הוא רשם רצף של תפקידים בכירים, עד שייסד את מימון ישיר וגם הנפיק אותה ● החברה החדשה שלו מקצרת לישראלים את הדרך לנדל"ן בחו"ל

מקסוס ETERRON 9 חשמלי / צילום: יח''צ

החל מ-290 אלף שקל: הטנדר החשמלי שיתחרה בסייברטראק של טסלה

הטנדר החשמלי המגודל של מקסוס הסינית, ETERRON 9, מושך הרבה תשומת-לב בזכות ממדיו ועיצובו הייחודי ● יש מתאימים ממנו לעבודה תובענית, אבל בתור רכב פנאי משפחתי ורב-תכליתי, הוא ממלא את ייעודו בהצטיינות ● מבחן דרכים

ניו דלהי / צילום: Shutterstock

המסלול למזרח יתקצר? הקו הישיר להודו תלוי באור ירוק מהמדינה הזאת

ארקיע הודיעה כי היא מקיימת מגעים לחידוש הקו הישיר בין ישראל להודו, שנסגר במהלך הקורונה ● הסיבה: הפסקת האש החזירה לשולחן את האפשרות לטוס מעל עומאן – התפתחות שעשויה לקצר את המסלול למזרח ולהפוך את הקו לרווחי עבור החברות הישראליות, במיוחד כל עוד אייר אינדיה נעדרת מנתב"ג

שמואל חרל''פ, מור אסיא, יפעת אורון, פרופ' יואב שוהם / צילום: כפיר זיו, עוז שכטר, יורם רשף, רועי שור

מתמטיקה, פיזיקה או אולי בכלל היסטוריה? הבכירים שממליצים - מה כדאי ללמוד

מור אסיא חושבת שלימודי תוכנה הם הבסיס הכי טוב לעולם החדש, שמואל חרלפ ממליץ על פיזיקת קוונטים לצד היסטוריה, מנכ"לית בלקסטון הייתה בוחרת לימודים כלליים, ומייסד ארמיס מציע לדלג ישירות להקמת סטארט־אפ ● שאלנו את בעלי התפקידים הגדולים במשק מה כדאי לצעירים לבחור בדרכם האקדמית ● מה היינו לומדים היום, פרויקט מיוחד

אילוסטרציה: shutterstock

מכירת הענק של מנכ"ל אנבידיה, השיא של באפט ואילו מניות יזנקו היום בת"א?

בורסת תל אביב תפתח היום את המסחר אחרי שנרשמו שיאים חדשים ועליות חדות במדדים המקומיים ● המשקיעים יעקבו אחר עונת הדוחות של טבע, נובה ואודיוקודס, לצד המתיחות הגיאופוליטית וההשפעות מוול סטריט – שם אמזון זינקה, מטא צנחה והביטקוין איבד גובה ● ומה צפוי במניות הדואליות?

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik

הר המזומנים של וורן באפט צמח לשיא חדש

חברת ההחזקות של "האורקל מאומהה" בן ה-95 מציגה קפיצה חדה ברווח התפעולי ברבעון השלישי ● למרות הירידה בערך המניה בחודשים האחרונים, בחברה נמנעו ממהלך של רכישת מניות עצמית

תל אביב או וול סטריט? / צילום: Shutterstock

תל אביב או וול סטריט: איפה עדיף להשקיע?

הבורסה המקומית הייתה משיאניות התשואה במערב השנה, ומשקיעי S&P 500 פיגרו מאחור ● אז למה בכל זאת המומחים משוכנעים ש"אי אפשר בלי וול סטריט"

בית שמש / הדמיה: olin

מהחרדים עד הירוקים: מתנגדים מכל כיוון לתוכנית לשכונה חדשה בבית שמש

הוועדה המחוזית ירושלים דנה במשך 11 שעות באלפי התנגדויות לתוכנית להקמת 2,600 יחידות דיור בבית שמש ● מעבר להרס השטחים הפתוחים ולאופי הבנייה, המתנגדים חוששים שמשרד השיכון מעביר רק חלק מהתוכנית בוועדה, ואת היתר הוא מתכוון לאשר בוותמ"ל

מכשיר האולטרסאונד הביתי של פלסאנמור / צילום: מצגת החברה

פלסאנמור נוסקת בעקבות קבלת אישור ה-FDA לאולטרסאונד הביתי

החברה, המפתחת מכשירי אולטרסאונד לשימוש ביתי ע"י נשים בהריון, הודיעה על קבלת אישור מה-FDA לשווק את מוצריה בארה"ב ● כעת היא נערכת לשווק את המוצר שלה עצמאית, אם כי אינה פוסלת הסכם עם מפיצים ● מנכ"ל פלסאנמור, ד"ר אלעזר זוננשיין: "אנחנו עצמאיים לחלוטין בתהליך היצור שלנו ומוכנים לשוק האמריקאי"

"סימסה שהיא אבלה": למה נדחתה בקשת אישה לרשת את בן זוגה?

בית המשפט דחה בקשת אישה להכיר בה כידועה בציבור לצורכי ירושה, וקבע כי לא התקיימו חיים משותפים בפועל ● הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבני ברק חויבה לפצות זוג תושבים על רשלנות באכיפת החוק כלפי עסק רועש שפעל בסמוך לביתם ● ושיפוץ גג בניין הסתיים בהחזר כספי, לאחר שהתברר שהוא שייך רק לבעלים אחד ● 3 פסקי דין בשבוע

מופע האבוקות בדרבי התל־אביבי שפוצץ / צילום: יהודה הליקמן, ספורטס רבי

האלימות משתוללת, והכדורגל הישראלי ניצב בצומת דרכים: איך מצילים אותו?

הביטול השנוי במחלוקת של הדרבי התל־אביבי העלה שוב לכותרות את חוליי הענף ● עזבו אשמים, השאלה היא איך מונעים הסלמה ● לתשומת־לב משטרת ישראל: בעולם כבר מצאו פתרונות ● כמה מילים מאוהד כדורגל מושבע

אורן זאב / צילום: תמר גרין

הישראלי עם אחזקה של מיליארד דולר בהנפקת נבאן: "השקעתי מתוך תחושת בטן"

זאב ונצ'רס, קרן ההון סיכון של הישראלי של אורן זאב, היא אחת המרוויחות הגדולות ביותר בהנפקה של החברה הישראלית נבאן ● נבאן שהוקמה כ-TripActions מפתחת תוכנה להזמנת נסיעות וניהול הוצאות עבור חברות - תחום שהגיע לעצירה כמעט מוחלטת בשנות הקורונה ואז זכה לצמיחה יוצאת דופן

בלייר בשארם. המפרציות מתנגדות, קטאר תתגמש / צילום: ap, Suzanne Plunkett

טוני בלייר הוא האיש של טראמפ לניהול עזה. האם המתווכות ישכנעו אותו אחרת?

היכרות רבת-שנים עם הסכסוך במזרח התיכון ויחסים קרובים עם החתן ג'ארד קושנר הפכו את טוני בלייר לנבחר של טראמפ לניהול עזה ● מי שסיבך את בריטניה בפלישה לעיראק ונחשב לפרו-ישראלי לא יכול להתקבל בקונצנזוס לג'וב המסתמן ● האם הוא יצליח לשכנע את המתווכות?

תשואות הגמל והפנסיה / אילוסטרציה: Shutterstock, Lady_Luck

המסלול שעשה יותר מ-20% השנה וזה שנותר מאחור: מה קרה לקרן ההשתלמות שלכם?

למרות שהחל בירידות, גם אוקטובר היה חודש חיובי במיוחד לחוסכים ● אלו במסלולים הכלליים צפויים ליהנות מתשואה חיובית של 1.5% ואלו במנייתיים יהנו מ-2.3% ● 2025 בדרך להיות אחת השנים הטובות בהיסטוריה של החוסכים, אך דווקא אלו שבמסלולי ה-S&P 500 נוחלים אכזבה ● ואיך אנחנו ביחס לעולם?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניית אמזון זינקה בחדות אחרי הדוחות

נעילה שלילית באירופה ● מנכ"ל אנבידיה: "הבינה המלאכותית נכנסה למעגל חיובי" ● האיש שחזה את משבר הדיור בארה"ב מזהיר שוב, הפעם מה-AI ● דוחות: אפל עקפה את ציפיות הרווח, אך פספסה במכירות האייפונים, אמזון עקפה את הציפיות וזינקה

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

רשות שוק ההון בביקורת על הפניקס: חלוקת דיבידנד הענק מעלה חשש לניגוד עניינים

ברשות מתחו ביקורת על החלטת הפניקס לחלק בתחילת השנה לחברת האם הציבורית מניות ואופציות בהן החזיקה בהיקף של 1.4 מיליארד שקל ● החשש – המהלך ייטיב עם מנהלי חברת הביטוח המחזיקים במניות ובאופציות באותן חברות ● בינתיים, בהפניקס משוכנעים: "חלוקת הדיבידנד בוצעה ללא דופי"