גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"האליטות זזות, והערסים הגיעו"

"מאחורי מה שנראה כמו חשיבה אסטרטגית עמוקה, לפעמים יש רק 'שכונה', לחם ושעשועים", מגלה צוריאל שרון, מנהל הקמפיינים הוויראליים ברשת

סרטון בנט ואילת
סרטון בנט ואילת

ימים בודדים לפני חג הפסח שחררו השרים איילת שקד ונפתלי בנט לרשתות סרטון היתולי, הומאז' לארץ נהדרת, והרשתות צהלו. אלפי שיתופים, מאות אלפי צפיות, ותשבחות מכל קצוות הקשת הפוליטית.

האיש שעומד מאחורי הסרטון הוא צוריאל שרון, 33, מנהל קמפיינים ברשת, שכבר הספיק להיות שותף בקמפיינים פוליטיים גדולים, ובהם קמפיין הסלולר של הליכוד, שיש האומרים שהביא לנתניהו את 8 המנדטים שהכריעו את יום הבחירות. "שבוע לפני החג התקשרו אליי מהלשכה של שקד בבקשה לעשות סרטון לקראת חג הפסח, במשותף עם בנט. היו לי חמישה ימי עבודה להרים סרטון, בלי שום רעיון ממשי.

"גייסתי להפקה את הדס מושל, כותבת מוכשרת, והחלטנו לעשות טייק אוף על אסתי וראובן מ'ארץ נהדרת'. בהתחלה היססתי, אבל בנט ושקד נדלקו על זה לגמרי. קבענו צילומים בלוח זמנים מטורף והבאנו צלם שגם מצלם ב'ארץ נהדרת'. שקד ובנט עברו על מערכונים של אסתי וראובן כדי להבין את הז'רגון ולהתכונן, ותוך שעה וחצי צילמנו את זה. אי אפשר לומר שלא חששתי שנצא מפגרים במקרה שזה לא יצא מספיק טוב, אבל זה היה מטורף. מהרגע שהוצאנו את זה - זה פשוט טס. להערכתי חצינו את 2 מיליון הצפיות".

למה השרים שלנו מנסים ליצור אסימילציה לקומיקאים?

"שקד ובנט היו 'הראשונים לזהות'. הם הראשונים בדור החדש של הפוליטיקאים שמבינים את הצורך, ושיש להם היכולת לדבר עם הקהל באמצעים החדשים. היום, גם פיזית, אנחנו מסתכלים על הפוליטיקאים מלמעלה. הם בתוך הסמרטפון שלנו. תם עידן ה'מורמים מעם'. אנחנו מסתכלים עליהם וחושבים 'אחי, אני שולט בך, אני מנהל אותך. אתה בפיד שלי. אני מחליט אם לדלג עליך או לא. אני כבר לא ניזון מהעולם של החדשות בטלוויזיה, אני מחליט אם לראות אותך, או שתיעלם'. מדורת השבט של חדשות 20:00 לא רלוונטית לאנשים מתחת לגיל 40. הישראלי הממוצע גולש במובייל 10 שעות ביום. כל הנראות שלנו והעולם שלנו שם. התפיסה היא אחרת לגמרי, ופוליטיקאים שרוצים לשרוד ולהיות בעניינים, מבינים את זה. גם נתניהו, אגב, תפס את זה מאוד מהר, למרות שהוא בכלל טכנופוב. כשהוא הבין שזה המדיום, ושאיתו צריך לדעת להתכתב, הוא למד איך להשתמש בפלטפורמה הזו. הוא מנהיג מהמאה הקודמת שיודע לדבר עם הדור החדש. פוליטיקאי שלא מבין את זה, לא מבין איפה הקהל שלו נמצא.

"בנט ושקד הבינו שלשלוח עוד גלוית 'חג שמח' בנאלית, או להחליף את הקאבר בפייסבוק - זה משהו שהגולשים כבר לא יספרו. אין לזה משמעות, אין שם רגש. כדי לתפוס אנשים עם סף גירוי גבוה, שמחפשים כל הזמן ריגושים חדשים, צריך היום לעשות דברים יוצאי דופן. בנט ושקד לקחו את זה צעד אחד קדימה. הבאנו להם רעיון מופרע, באמת מופרע, והם זרמו איתו. אני לא בטוח שנתניהו, אגב, היה זורם עם סרטון כזה. המחויבות לממלכתיות נוגעת בו יותר מעצם תפקידו. בנט ושקד במקום אחר, ולכן לגיטימי מבחינתם לצאת עם הפקה כזו. הם שיחקו אותה ביג טיים עם חשיפה אורגנית מטורפת ברשתות ובמדיות המסורתיות, בלי להוציא שקל על קידום".

הם ניסו לצאת מגניבים בעיני החילונים. כמו ב-'קמפיין ההיפסטר'.

"ממש לא. אפשר להירגע - לא נגעו לכם בשמנת. קראתי טורים של כמה עיתונאים ולא נעים להגיד כמה שזה בלוף. לא הייתה כאן חשיבה של 'להתחנף לחילונים'. אנחנו לא במערכת בחירות. 'קמפיין ההיפסטר' נעשה במהלך הבחירות, והוא לחלוטין נועד לגרור קהלים חדשים, גם חילונים, לכיוון הבית היהודי. כאן זה ממש לא היה הכיוון. לאורך הסרטון היו בדיחות שצונזרו דווקא כדי לא לפגוע בקהל החרד"לי, הבייס של בנט ושקד. יש שם בדיחות שמובנות רק לקהל של הבית היהודי, ופחות לחילונים. בנט ושקד זרמו עם מה שחם כרגע. נכון, הקהל שלהם בדיגיטל צעיר, אבל איזה קהל חילוני הם מנכסים עם הסרטון הזה בדיוק?

"לחלק מהעיתונאים, בעיקר מהשמאל, יש נטייה לחשוב שיש קונספירציה. במבחן המציאות - הרבה פעמים אין חשיבה אסטרטגית עמוקה, ולפעמים זו 'שכונה'. זה לחם שעשועים. ככה צריך לדבר היום עם האנשים, זה סף הריגוש שצריך לגרות".

"לחלק מהעיתונאים, בעיקר מהשמאל, יש נטייה לחשוב שיש קונספירציה". צוריאל שרון / צילום: דוד סקורי

לפרוט על הפחד

בבחירות לכנסת ניהל שרון, כאמור, את מערך תוכן הסלולר בקמפיין הליכוד. דווקא הזירה הזאת, הרחוקה ממגרש הדיגיטל, נראית לו טבעית לחלוטין. "השיטה הזו נוצרה מכורח המציאות, כדי להתמודד עם הנעה של מאות אלפי מצביעים ביום פקודה, ואין לה תחליף. תוך כדי הקמפיין גילינו שבליכוד יש אוכלוסייה גדולה מאוד שלא נמצאת בפייסבוק - חתך עצום של אנשים מבוגרים. כדי להגדיל את אחוזי ההצבעה בבייס הטבעי שלנו, היינו צריכים להשתמש בהודעות sms, שיטה שאולי נראתה לרבים מיושנת. היכולת לזהות איפה הקהלים נמצאים קריטית, ויש קהל שלם שלא נמצא במגרשי הדיגיטל שאנחנו משחקים בהם".

אתה חושב שכל האמצעים שהשתמשתם בהם בקמפיין הזה היו כשרים?

"הייתה ביקורת על השיטות ובחירת המילים, אבל צריך לזכור שבחירות זה עניין אמוציונלי. זה רק רגש. הלכנו על הקלף הזה בקמפיין הודעות ה-sms. אלו היו מכות חזקות רגשית, את יכולה לקרוא לזה 'לפרוט על פחדים', אבל זה מה שהכריע את הקרב הזה, במערכת בחירות שהיא תמיד רגשית. מי שלא מבין את זה, שלא יעלה למגרש. אני לא מתנצל על הקמפיין הזה".

איך השתנתה המנהיגות בשנים האחרונות?

"אם מסתכלים על תהליכים, רואים שהרשתות החברתיות פתחו צוהר לדעות וקולות שלא נשמעו במרחב. רחשי הלב של העם לא היו ברורים עד אז. בא לך היום נהג מונית, שפעם היה מדבר על בגין רק עם הנוסעים שלו, ועכשיו, אם הוא מספיק מגניב ומעניין ויש לו סמרטפון ביד, אז יש לו קהל שומעים עצום. פתאום הוא מגלה שהוא לא לבד - יש לא מעט אנשים שחושבים כמוהו ומגבים אותו. אין ספק שכשאתה פותח לכל הציבור את האפשרות לדבר ולתקשר, יש לזה השלכות, וזה יכול לפעמים לרדד את השיח. אלו לא האנשים המהונדסים, ואולי המשכילים, שאוחזים במיקרופון. התוצאה היא שעכשיו המנהיגים חייבים ליישר קו עם הציבור, ולא להפך.

"תראי מה קרה עם ריבלין. הייתי שותף מלא לקמפיין שלו, וביום שהוא נבחר הייתי בטוח שהוא יהיה אחד הנשיאים הכי אהובים במדינת ישראל, אבל הציבור הימני היום סולד ממנו בצורה מטורפת. זה בגלל שהוא לא מיישר קו עם השפה העממית, והמסרים שלו מורכבים מדי למציאות החדשה. הוא דמות מאד מאחדת, בשעה שבה הציבור הולך לקצוות, ואת זה הפוליטיקאים מתדלקים.

"תראי, מאידך, את נתניהו. הוא חושב פייסבוקית ומבין מה המילה שהציבור ייתפס אליה. אני חושב שאם הוא היה יכול להמשיך עם קו ממלכתי יותר ולא להיגרר למה שמכונה השפה ה'אורן חזנית' - הוא היה עושה את זה. אבל הכלים החדשים לוקחים גם את המנהיגים לשיח מתלהם ושטחי, בטח היום, כשנשיא ארה"ב מנהל את העולם בטוויטר. כולם חושבים איך לעבור את סף הריגוש של הציבור, ומה לעשות באופן קיצוני כדי שיזכרו אותם. אם אתה לא כזה, לא סופרים אותך".

ומה הציבור רוצה?

"יש ציבור מאוד גדול שמרגיש שהקול שלו לא נשמע במשך שנים ארוכות ומחפש מישהו שיאפשר לו פורקן. נתניהו בעניין הזה הוא ממשיך דרכו של בגין; מהכיכרות - לרשתות החדשות. הציבור הזה גאה בו על כך, והחשיפה שלו היא בהתאם. השמאל נמצא היום במגננה מטורפת שהוא לא יודע איך להתמודד איתה, כשהימין נמצא באותן מדיות דיגטליות ובכוחות מחוזקים. כשנכנסתי לטוויטר לראשונה, לא הבנתי מה קורה שם. לא הבנתי את השפה. בחיי שפחדתי לצייץ. הייתה שם שפה של קודים, וסליחה, קצת פלצנית. עד היום חלק מהחברים שם בטוחים שהם מנהלים את העולם. בסביבות שנת 2015, בסמוך לבחירות, הייתה פתאום נהירה של ימנים לטוויטר. תוסיפי לזה את ערוץ 20, הפיצול של ערוץ 2, ופתאום יש השתלטות על אחד המבצרים הגדולים של השמאל - התקשורת. הנה, האליטות זזות ו'הערסים הגיעו'. יש עכשיו תנועה של הצד השני לתקשורת, שעושה את הדבר ההפוך, ואומר 'תסתמו את הפה, עכשיו אנחנו רוצים לדבר'. ועד שהאנשים האלו לא יסיימו להוציא את כל מה שיש להם לומר, זה לא יעבור. במובן מסוים, לקמפיינרים מהמקום שאני מגיע ממנו, רחוק מהברנז'ה, לא היה סיכוי מול הדור הישן. גם היום קל לי יותר להתכתב עם הציבור מאשר עם חלק מהעיתונאים ".

הגיוון בתקשורת מאוד גדל בשנים האחרונות, אבל זה לא הרגיע את השיח.

"תראי את מה שקורה סביב המהדורה של ערוץ 20 ברשתות החברתיות, והם כבר מתחרים ראש בראש בתאגיד על הרייטינג. השטח לא יירגע כל כל מהר. 40 שנות מהפך - אבל הציבור מרגיש שלמבצר התקשורתי הוא הגיע רק עכשיו. אלו תהליכים שלא קורים ביום אחד. הם ילוו אותנו שנים וזה רק ילך ויתעצם. אני לא יודע להגדיר נקודת זמן, אבל מתישהו יגיע הפיצוץ".

מי עושה את השימוש הכי אפקטיבי בכלי המנהיגות החדשה?

"נתניהו, כאמור, למד אותם בצורה מדהימה. הוא המנהיג מהדור הקודם, שיודע לעשות את זה עם שני יועצים בני 27 שמנהלים לו את הדיגיטל ישירות מולו. בנט, שקד, לפיד - דור ה-40 וקצת שנכנסו לזירה, גם ממש שם. יחימוביץ' מדהימה בזה מול הקהלים שלה. יש לה חותם ייחודי. לכל אחד יש את השפה העיצובית והמיתוגית שהוא בנה סביב עצמו בפיד שלנו. לבנט יש את הכוכביות, לשלי את ה'היי זאת שלי'. כשבנינו את הפרופיל הדיגיטלי של רובי ריבלין במהלך הבחירות לנשיאות, החלטנו שהוא יסיים ב'שבת שלום מירושלים' או יתחיל ב'שלום מירושלים'. המטרה היא לייצר שפה ייחודית. רוב הפוליטיקאים הם אנשים די אפרוריים, לא לכולם יש טוויסט להכניס. אבל הטובים מוצאים את זה".

עוד כתבות

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

מייסדי קוואק: אלון לב, רן רומנו, ליאור פנסו ויובל פרנבך / צילום: QWAK

ארבעת היזמים יוצאי ענקיות הייטק שזיהו את החולשות של הארגונים הגדולים במשק

קוואק הוקמה במטרה לספק פתרון מקצה לקצה לחברות בהטמעה, בתפעול ובניהול יישומי בינה מלאכותית, ועוזרת לחברות ליישם מודלים של למידת מכונה ● בקוואק לא מסונוורים מטרנד ה-AI:" גם אם אנחנו על הגל, חייבים להיות קשובים לשוק"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

הם בחרו לספוג קיצוץ בשכר - והם אומרים שהם מאושרים יותר

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

בחברות הטק מנסים להילחם בהונאות משקיעים. אלה הכלים החדשים שלהם

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

אילוסטרציה: shutterstock

הסעיף "הקטן" בעסקת נדל"ן שיתחיל לסבך אתכם עם רשות המסים

באילו מקרים השחקנים בשוק הנדל"ן "בני חורין" מהקשר שנכפה עליהם ככלל עם רשות המסים? ● גלובס עושה סדר בזכויות החוזיות והתנאים שמשחררים אתכם מחובת הדיווח לרשויות המס, לפחות בשלב עריכת החוזה

ענבר שעשוע בר ניר ועדי אטון לפידות / צילום: דרור סיתהכול

קרן משפחת שעשוע תחלק 6 מיליון שקל לבעלי עסקים ששירתו במילואים

מענקי הצמיחה יינתנו לפי שיטה שבה בעלי עסקים שמגישים מועמדות צריכים במקביל לבחור מי מעמיתיהם ראוי לקבל את הכסף ● מאז פרוץ המלחמה חילקה הקרן 21 מיליון שקל למטרות שונות ● ישראל מתגייסת

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי 

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם