גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דנה ויס עונה לח"כ בצלאל סמוטריץ' באוניברסיטת בר-אילן

וגם: יוחנן לוקר ועדי סופר-תאני נפגשים במתחם עבודה חרדי

מירב גלילי, ישראל מקוב, דבורה שטרסבורגר, דנה ויס, אריה צבן וליפא מאיר / צילום: איתי שרמר
מירב גלילי, ישראל מקוב, דבורה שטרסבורגר, דנה ויס, אריה צבן וליפא מאיר / צילום: איתי שרמר

בעלי מניות מצלאוי סירבו לאשר למנכ"ל ערן מזור שכר בעלות שנתית של 1 מיליון שקל

בעלי המניות בחברת הנדל"ן מצלאוי מערימים קשיים על תנאי העסקת המנכ"ל החדש, ערן מזור, ובאסיפה שקיימו אתמול (א') החליטו שלא לאשר לו את התגמולים שביקשה להעניק לו החברה שבשליטת היו"ר סמי מצלאוי ואליהו קנפלר.

במצלאוי ביקשו לשלם לערן משכורת בעלות שנתית של כ-1 מיליון שקל, על בסיס משכורת חודשית של 83 אלף שקל, מענק שנתי מקסימלי של עד 5 מיליון שקל, על בסיס תוצאות החברה, מענק חד-פעמי של 180 אלף שקל בגין סיום תפקידו הקודם בחברה וכן להקצות לו כתבי אופציה.

מזור כיהן כסמנכ"ל הכספים של מצלאוי במשך 5 שנים, מאוקטובר 2012 ועד סוף 2017, תפקיד בו היה זכאי לשכר חודשי של 50 אלף שקל, לצד הטבות נוספות.

בספטמבר האחרון החליט מזור לסיים את תפקידו, לטובת תפקיד דומה בחברת הנדל"ן חנן מור, אולם שבועות ספורים לאחר מכן שינה את החלטתו בעקבות הצעת מצלאוי לעמוד בראשה. מזור הסביר את ההחלטה ואמר אז ל"גלובס" כי "רציתי לעשות שינוי, אבל רגע לפני שהייתי אמור להתחיל את התפקיד בחנן מור, מצלאוי הציע לי קידום, ואחרי לילה של מחשבות החלטתי לקבל את ההצעה שלו. עכשיו אנחנו יוצאים יחד לדרך חדשה, עם רצון לפתח את עסקיה של מצלאוי". בסוף 2017 התפטר מצלאוי מתפקידו כמנכ"ל החברה ובמקומו מונה מזור.

עוד החליטו בעלי המניות אתמול באסיפה שלא לאשר את מדיניות התגמול של החברה, אולם כן אישרו את הארכת התקשרות החברה עם מצלאוי בתפקידו כיו"ר, וכן את הארכת התקשרות החברה עם בני משפחתו - בת זוגו קלרה מצלאוי, ילדיו מירב ואביב וקרוב משפחתו שלומי דבש, המכהנים בתפקידים שונים במצלאוי. עוד אישרו בעלי המניות את התקשרות החברה עם קנפלר כמנהל פיתוח עסקי, בעלות חודשית של 25 אלף שקל.

מניית מצלאוי נחלשה מתחילת השנה בכ-4% ומשקפת לחברה שווי של כ-90 מיליון שקל.

סמי מצלאוי / צילום: שלומי יוסף

מפגש פסגה: מה עשו סטודנטים מקיימברידג' במשרדי קבוצת לוינשטין בתל-אביב?

זמן קצר לפני יום העצמאות, ביקרה בישראל משלחת של 35 סטודנטים מצטיינים מאוניברסיטת קיימברידג' באנגליה, כדי להיפגש מקרוב עם עולם העסקים הישראלי.

הביקור, יוזמת הסטודנט, עמית פרי, הישראלי שהתקבל השנה ללימודי תואר שני במינהל עסקים באוניברסיטה, כלל ביקור במשרדי קבוצת לוינשטין ומפגש עם שאול לוטן, מנכ"ל ובעלי הקבוצה שתרם לצורך את העניין את חדר הישיבות, ועם אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר.

אולמרט, ששוחרר בקיץ האחרון מהכלא לאחר שריצה עונש מאסר בגין הרשעותיו בפרשות הולילנד וטלנסקי, סיפר לסטודנטים על כהונתו כראש ממשלה. כשנשאל מה הדבר המשמעותי שקרה לו בתקופת כהונתו, הוא צחק. בסופו של דבר הסתפק בכך שאמר כי "הייתי שר וראש הממשלה, כיהנתי כראש עיריית ירושלים במשך שנים רבות. איכשהו נשארתי בתפקידים לאורך זמן".

עוד סיפר אולמרט לסטודנטים שערוץ התקשורת אל ג'זירה הזמין אותו להתארח בתוכנית ראש בראש המצולמת באוניברסיטת אוקספורד בלונדון. "סירבתי להצעה שלהם", סיפר, "כי התוכנית מצולמת באוקספורד. אמרתי להם שאהיה מוכן לקחת חלק רק אם היא תצולם בקיימברידג'", הוא אמר.

עמית פרי, שאול לוטן ואהוד אולמרט / צילום: חיים יפים

יוחנן לוקר ועדי סופר-תאני נפגשים במתחם עבודה חרדי

בשעה טובה - השבוע הושק במגדל קונקורד של אפריקה נכסים בבני -ברק, מתחם העבודה החרדי הראשון בישראל. המתחם, אותו יזם משה פרידמן, מייסד קמא-טק לקידום חרדים בשוק העבודה (ואחד מ-40 הצעירים המבטיחים של "גלובס"), ובסיוע ותמיכת פרופ' אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי, ומשקיעים ישראלים וחברות - בנק לאומי, סיסקו, גוגל, פייסבוק, ארנסט אנד יאנג, ומספקת ההשראה שליוותה את המתחם - WeWork העולמית.

כעת, כך נמסר, "נערכות חברות בינלאומיות לפתיחת שלוחות למרכזי הפיתוח שלהן במתחם וגיוס אנשי ונשות תוכנה חרדים שיועסקו ישירות על ידן ובשכר המקביל לשכר המקובל בענף".

בנוסף, בהתאם לאופי מתחמי העבודה, הוא יהיה פתוח גם לסטארט-אפיסטים וסטארט-אפיסטיות מהמגזר החרדי, זאת תוך התאמה לצרכיהם ואורח חייהם ובחללים נפרדים.

במגיעים להשקה: בנג'י זינגר, מנכ"ל WeWork ישראל; יוחנן לוקר, יו"ר כיל; אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל; זיקה אב-צוק, סמנכ"לית סיסקו ישראל; צביקה לימון, מייסד קרן ההון סיכון מאגמה; הרב חנוך זייברט, ראש עיריית בני-ברק; אריה לייטסטון, סגן שגריר ארה"ב בישראל; דן שפירו, שגריר ארה"ב לשעבר; אליעזר שקדי, לשעבר מנכ"ל אל על; עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל; אבי ברזילי, משנה למנכ"ל אפריקה נכסים; יפעת אורון, מנכ"לית לאומי טק; הרב משה ראב"ד, לשעבר רב חיה"א ויועץ בכיר למשרד הכלכלה.

עדי סופר־תאני, בנג'י זינגר, יפעת אורון ומשה פרידמן / צילום: ישראל ברדוגו

הקדימו תרופה: מועדון הדור הבא של מכון ויצמן לומד על חיידקים

ד"ר ערן אדן, חבר מועדון "הדור הבא" של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע, מייסד ומנכ"ל חברת הביוטק MeMed, הרצה אמש (ב') במפגש המועדון שנערך בזאפה בהרצליה פיתוח.

במרכז ההרצאה עמד סיפורה של החברה, תחת הכותרת "המסע שלנו מהמטבח של סבתא למיטת החולה". אדן, בנו של מולי אדן (לשעבר סגן נשיא בכיר באינטל העולמית), הודה כי בכלל חשב על קריירה אקדמית, אולם הבין שמעמד של חוקר הופך אותו לפופולרי בקרב המין השני.

הוא שיתף בקשיים הכרוכים בלהיות סטארט-אפיסט: "בתחילת הדרך כל הרעיונות שלנו היו גרועים. לבסוף, התפקסנו על מכשיר שיקצר את זמן קבלת התשובה לבדיקה, האם כשאנו חולים מדובר בחיידק או וירוס. מטפלים בשוגג הרבה מאוד באנטיביוטיקה למי שלא באמת צריך, ובמקביל יש חוסר בנתינת אנטיביוטיקה לאלה שבאמת צריכים אותה".

מצאו מזור: פרופ' ישראל בר יוסף, סגן נשיא מכון ויצמן; יעל גורן וגמן, מנכ"לית אגודת הידידים; עמיר שאלתיאל, יו"ר וויצמן וייב ויו"ר קבוצת אלדר; לימור גנות, מנהלת שותפה בגפן קפיטל; גילי דרוב היישטיין, מנכ"לית מרכז הסייבר של אוניברסיטת תל-אביב; שירי ובוקי כרמלי, ראש רשות הסייבר היוצא; קרן ויניב מלמוד, מנכ"ל קרן אלטו; גיא מגן, מנהל משותף של נציגות הבנקאות הפרטית בבנק HSBC שווייץ; יאיר שני, מנכ"ל בית ההשקעות סיגמא; אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל למגורים; אלי כץ, ראש תחום בינה מלאכותית בחברת וויזר; דרור תורן, מנכ"ל חטיבת המגורים באמריקה ישראל; ואחרים.

ישראל בר יוסף וערן אדן / צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן

מידות טובות: דנה ויס עונה לח"כ סמוטריץ' באוניברסיטת בר-אילן

פורום אנשי עסקים של אוניברסיטת בר-אילן אירח אתמול את דנה ויס, הפרשנית המדינית ומגישת חדשות סוף השבוע ב"חדשות", תחת הכותרת "כיצד עושים ניוז בעידן של פייק ניוז".

"הסיקור העיתונאי משפיע על מהלכים בשדה הקרב וגם במוקדי קבלת ההחלטות", אמרה ויס, "בשאלת סיקור לוויות לוחמים, יש עניין של מדיניות. בארה"ב, לדוגמה, לא מסקרים לוויות ומעולם לא הראו גופה, אלא רק כשמורידים ארון קבורה ממטוס. ובצרפת הכל מאופק, וכך הטרור אינו משתלט על התודעה ומעצים מכוחו באמצעות המדיה".

ויס שוחחה גם עם פרופ' אריה צבן, נשיא האוניברסיטה, ששימש כטייס פנטום, למרות גובהו - 196 ס"מ. את דבריה הפנתה לח"כ בצלאל סמוטריץ' המתנגד לשירות משותף של נשים וגברים, אמרה ואף כתבה בדף הפייסבוק שלה כי "באותה מידה אפשר היה לפסול גם את צבן, שראה שלט שאומר שמי ששוקל מעל 90 קילו ועובר את ה-1.90 מטר אין לו מה לחפש בקורס. אבל ראו זה פלא, מישהו החליט שהשוני הפיזיולוגי לא צריך להוות מכשול אם יש לו היכולות הנדרשות להיות טייס - קוראים לזה התאמות. ולא תאמינו מה עשו בחיל האוויר כדי לאפשר לחייל הצעיר צבן למצות את הפוטנציאל שלו כדי לסיים את הקורס בהצטיינות. מזמן, בלי בג"צ ובלי אליס מילר. תפרו לו מדים מיוחדים, הכינו לו נעליים למידה שלו. הרכיבו לו כרית בקוקפיט של מטוס הקרב וגם על הקסדה עבדו כדי שתוכל להכיל את מידות ראשו... איפה ח"כ סמוטריץ' וחבריו שיתלוננו על ההנחות שעושים כדי להכיל מישהו עם מבנה גוף שונה? מה הקשקוש הזה. אם הוא לא מתאים שיתכבד וימצא לעצמו מקום אחר. אבל מה שנכון לאדם גבוה כנראה לא עובד כשמדובר באישה".

עוד נכחו: ד"ר מירב גלילי, סגנית נשיא לפיתוח באוניברסיטה; ד"ר ליפא מאיר, יו"ר הוועד המנהל; ישראל מקוב, יו"ר ביולייט וסאן פארמה; ד"ר דבורה שטרסבורגר, בכירה במרכז הרפואי יצחק שמיר (אסף הרופא); ואחרים.

מירב גלילי, ישראל מקוב, דבורה שטרסבורגר, דנה ויס, אריה צבן וליפא מאיר / צילום: איתי שרמר

עוד כתבות

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

נעילה ירוקה באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע ● מדד שנגחאי עלה ב-1%