גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נטפליקס נחשפת: כך פועל האלגוריתם הכי משוכלל בעולם

עם שילוב של חברת הייטק שמתבססת על אינטליגנציה מלאכותית פורצת דרך ושל חברת תוכן עם איכויות הוליוודיות, לנטפליקס יש משהו שלחברות כמו גוגל או פייסבוק מעולם לא היה או יהיה: סטייל וגרוב ● שליח G יצא אל הכנס הגלובלי שלה ברומא ושמע ממנהליה מה על הפרק: "אין לנו גם תוכניות להעלות מחירים או לשלב פרסומות"

ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס / צילום:Netflix
ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס / צילום:Netflix

משהו כמו עשר דקות לתוך הפרזנטציה המסחררת שלו, ואחרי שהוא מאמת זו אחר זו את כל השמועות על-אודות יכולות הלימוד יוצאות הדופן של האלגוריתם של נטפליקס, מספק מנהל המוצר של החברה, טוד ילין, הצצה לחוש ההומור האירוני שלו. "ברשותכם", הוא פונה מעל הבמה שעליה הוא עומד ברומא אל העיתונאים מכל רחבי אירופה שישבו מולו, "אני אצרף אלינו את יוצרי הסדרה האהובה עליי 'מראה שחורה'".

על המסך שמאחוריו נפתח חלון, ודמויותיהם של צ'רלי ברוקר ואנאבל ג'ונס שישבו במשרדם שבלונדון, מביטים עלינו. "צ'רלי ואנאבל", הוא פונה אליהם, "אני מפנה את השאלה הבאה שלי דווקא אליכם משום שהסדרה שלכם עוסקת בהיבטים שונים של השפעת הטכנולוגיה על חיינו. הסברתי עכשיו לקהל שלנו פה שהממשק שכל מנוי של נטפליקס רואה מולו ייחודי; שהוא נתפר במיוחד עבורו על-פי הבחירות שלו. לכן, אני רוצה להראות לכם עכשיו כמה מהלוגואים של 'מראה שחורה' שמופיעים בממשקי המשתמש של המנויים של נטפליקס ברחבי העולם. מעניין אותי אם תצליחו לנחש על איזה מהם אנשים מקליקים יותר".

טוד ילין בשיחת וידיאו עם יוצרי "מראה שחורה"  / צילום: Netflix

על המסך הופיעו כתריסר לוגואים. היו כמה וריאציות בשחור ובלבן שהתמקדו בדימוי הזכוכית השבורה; היה לוגו עם קלוז-אפ על עין אנושית ואחד אחר על לוגו של עין; היו שני סוגים של סמיילים על רקע של זכוכיות מנותצות והיו גם כמה גרסאות מינימליסטיות יותר, שבהן הופיע רק שם הסדרה בשחור או בלבן ובפונטים שונים.

ברוקר וג'ונס הצביעו על כמה מהלוגואים והסבירו מדוע לדעתם דווקא אלו מוצלחים יותר מהאחרים. ילין הנהן וחיכה שהם יסיימו. "האמת היא שעבור צופים חדשים, רוב הלוגואים האלו עובדים טוב", הוא אומר. "אנחנו כמובן משחקים איתם ומחליפים אותם כל הזמן בהתאם לבחירות הקודמות של הצופה, כדי לקלוע כמה שיותר לטעמו ולגרום לו להתחבר אלינו. הדבר המעניין שגילינו הוא שאצל הצופים הוותיקים שלכם - אלו שהצטרפו עכשיו לעונה הרביעית אחרי שהם ראו כבר את שלוש העונות הקודמות, ואנחנו כמובן יודעים בדיוק מי ראה מה, מתי ובמשך כמה זמן - הלוגו הכי אפקטיבי הוא פשוט שם הסדרה בלבן על שחור. זה אומר שבניתם מותג".

"למנויים שלנו יש בחירה עצומה", ילין ממשיך, "ולכן אנחנו ממנפים את כל מה שאנחנו יודעים על המנויים שלנו כדי לתפור עבור כל אחד מהם חבילה אישית, שתקלע כמה שיותר לטעמו ותגרום לו להמשיך ולהישאר מנוי שלנו. יש לנו 300 מיליון צופים ומבחינתי זו הזדמנות ללמוד. באמצעות המנוי שלי, למשל, צופים בפרופילים שונים אני, ואשתי, והבן והבת שלי, ואבא שלי. כשאני פותח את נטפליקס, האלגוריתם מציג לי את הדברים שכנראה מעניינים אותי. לאבא שלי או לאשתי למשל הוא מציג דברים אחרים לחלוטין כשהם נכנסים לפרופילים שלהם.

"אצל אוליבר, הבן שלי, הטעם משתנה במהירות. הוא בן 11 עכשיו והטעם שלו שונה בצורה משמעותית מהטעם שהיה לו בגיל 9 או בגיל 7. האתגר זה שהוא ירצה להשתמש בשירות שלנו למרות שהטעם שלנו משתנה, ולכן אנחנו חייבים להבין מה הוא עושה ולתרגם את זה לאפשרויות הצפייה שאנחנו מעמידים בפנים. אנחנו יכולים להראות למישהו 40 או 50 כותרים בבת אחת. זה חלק זעיר מתוך אלפי הכותרים שיש לנו בספרייה הווירטואלית, אז כדאי שהם יהיו רלוונטיים בשבילו".

ההצגה הכי טובה בעיר

אבל עם כל הכבוד ל"מראה שחורה" ולשאר הסדרות המקוריות החדשות של נטפליקס שהוצגו בשבוע שעבר בכנס שערכה החברה ברומא, המותג האמיתי שעמד במרכז היה כמובן זה של נטפליקס עצמה. בעיתוי מעולה מבחינתה, מפגן הכוח של החברה התקיים יומיים לאחר פרסום הדוח שמסכם את ביצועי הרבעון הראשון של 2018 והצביע על צמיחה מרשימה ביותר של שירות הסטרימינג הגלובלי.

הכנסותיה של נטפליקס ברבעון עמדו על 3.7 מיליארד דולר ונרשם בו רווח של 64 סנט למניה - עלייה של יותר מ-40% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. הרווח הנקי של החברה הגיע ל-290 מיליון דולר. הנתונים חשפו גם שמהלך הפריצה הגלובלי של החברה הצליח בגדול: פעילות החברה בארצות-הברית סיפקה 1.8 מיליארד דולר מההכנסות, וסכום זהה הגיע מפעילותה בשאר העולם. ההכנסות מפעילות בינלאומית עלו ביותר מ-70% והן צפויות לעבור בקרוב את ההכנסות של החברה מהשוק האמריקאי.

מאחורי הקלעים של "הכתר" / צילום: Netflix - Alex Bailey

בנוסף, נטפליקס דיווחה על עלייה של כ-27% במספר המנויים שלה, שעומד כעת על 125 מיליון איש ברחבי העולם; מספר המנויים מחוץ לארצות-הברית זינק בכ-42% ועומד על 68 מיליון בעקבות התרחבות השירות למדינות רבות נוספות בשנה האחרונה, בהן גם ישראל. החברה צופה כי ברבעון השני יגדל מספר המנויים שלה ב-6 מיליון.

כך שכאשר ריד הייסטינגס מייסד ומנכ"ל החברה עלה לבמה, הוא חנך טור דה פורס של ממש. הוא סיפר שבמהלך 2018 החברה תשקיע כ-8 מיליארד דולר בתוכן והדגים את עומק מחויבותה לפריצה אל העולם שמחוץ לארצות-הברית בכך שחשף שהשנה היא תעלה לשידור יותר מ-100 תוכניות חדשות שנוצרו ב-16 מדינות באירופה, באפריקה ובמזרח התיכון. ובניגוד למנכ"לים אחרים של חברות ענק (שווי השוק של נטפליקס עומד על כ-143 מיליארד דולר), הייסטינגס לא היה צריך לזייף אופטימיות והתלהבות.

לא רק מפני שהוא אופטימי ונלהב מטבעו, ואפילו לא מפני שכל המדדים מצביעים על כך שהוא שוב הצליח בהימור הנועז שלו להמציא את נטפליקס מחדש. הסיבה האמיתית לחיוך הרחב שהיה מרוח על פניו של האיש השדוף והמזוקן הזה, הייתה העובדה שהוא יודע היטב שהחברה שלו היא הדבר הלוהט ביותר על הפלנטה בנקודת הזמן הנוכחית. והאירוע שהייסטינגס השיק שיקף את זה היטב. מצד אחד, נטפליקס היא חברת הייטק שמתבססת על אינטליגנציה מלאכותית פורצת דרך, תשתיות מתקדמות ויכולות דחיסה וביזור יוצאות דופן. מצד שני, היא גם חברת תוכן עם איכויות הוליוודיות נוצצות, ובתור שכזו, יש לה בשפע שני דברים שלחברות כמו גוגל או פייסבוק מעולם לא היה וכנראה שלעולם לא יהיה: סטייל וגרוב.

בניגוד לכנסים של ענקיות טכנולוגיה אחרות, שבדרך כלל מתקיימים באולמות כנסים אפרפרים או במלונות עייפים, בחרה נטפליקס לערוך את הכנס שלה בווילה מיאנה המפוארת ("טום קרוז התחתן בה עם קייטי הולמס!", טרחו להזכיר לנו שוב ושוב), שמשקיפה על רומא כולה ממרומי גבעה נישאת. הקייטרינג היה מוקפד, האלכוהול נמזג בשפע, ובמקום להיתקל בתור לבופה במהנדסי תוכנה בסוודרים, אפשר היה להתחכך בטאלנטים לבושים היטב מכמה מהסדרות החדשות של החברה.

"החלטנו לערוך את האירוע הזה ברומא משום שזו עיר שהציגו בה הצגות מאז תחילת ההיסטוריה", הסביר הייסטינגס. "עם הזמן ועם ההתקדמות הטכנולוגית, ההצגות הפכו לסרטי קולנוע. בהתחלה היו סרטים אילמים ואחר כך - למרות התנגדות - הטכנולוגיה התקדמה עוד יותר וקיבלנו סרטים עם פס קול. לאחר מכן הגיעה הטלוויזיה, ואז הטלוויזיה בכבלים, וכיום אנחנו בעידן טלוויזיית האינטרנט שיש בה יתרונות אדירים לעומת טלוויזיה רגילה וליניארית. יש לנו יכולת לספק מבחר גדול מאי פעם, לאפשר לאנשים לצפות בבינג'ינג ולתת להם לבחור על אילו מכשירים הם יצפו בתכנים שהם ירצו לראות".

הוא סקר בזריזות את ההיסטוריה של החברה ותיאר כיצד הפך אותה על ראשה עם השנים: מייסודה ב-1997 כספריית תקליטורי DVD שנשלחו בדואר למנויים; דרך הפיכתה לספקית שירותי סטרימינג ב-2011 ועד ההחלטה להפיק בעצמה תוכן מקורי ב-2012 (בניגוד למחשבה השגורה, "ליליהאמר" הנורבגית קדמה ל"בית הקלפים"). כבר ב-2012 החלה נטפליקס לחדור לאירופה, אולם הפריצה הגדולה שלה לעולם הגדול יצאה לדרך ב-2015, ומאז, נראה שאין דבר שיעצור אותה. על אף התחרות הקיימת מצד אמזון והתחרות העתידית מצד דיסני ואפל, די ברור שלפחות בשנים הקרובות תשמור החברה על מעמדה ככוח עסקי ויצירתי מוביל ברמה הגלובלית.

ראש בראש עם הסנובים מקאן

הכנס ברומא אומנם תוכנן עוד לפני שהנהלת פסטיבל קאן הודיעה על החלטה להדיר ממנו את הפקות המקור של נטפליקס, אבל התזמון שבו הוא נערך - שלושה שבועות בלבד לפני פתיחת הפסטיבל הקולנועי החשוב ביותר של העולם הישן - איפשר להייסטינגס לתקוע אצבע ארוכה לתוך עינם של הטהרנים והשמרנים האירופאים. בעוד שהם מיצבו את עצמם בתפקיד שומרי החומות של הכללים המקודשים של פעם (סרטים שלא יוקרנו בבתי קולנוע בצרפת לא יוכלו להשתתף בתחרות), נטפליקס השתמשה בדחייה כדי למצב את עצמה ככוח גלובלי חדשני ופורץ דרך.

"גבולות גיאוגרפיים לא מעניינים אותנו", אומר הייסטינגס. "מה שמעניין אותנו זה ליצור תוכן, להפיץ אותו מיד, בבת אחת ובמחיר נוח בכל העולם, ולאפשר לכל אחד בכל מקום לספר סיפורים. אחרי ליליהאמר, כשראינו שאנחנו יכולים להפיק סדרה נורבגית ולהצליח איתה בכל העולם, הבנו שאנחנו יכולים לעשות את זה עם סדרות מקומיות אחרות שנזרים לכל מקום בעולם ושנגיע איתן לצופים שונים, שדוברים שפות שונות".

וילין מחדד: "קחו למשל את 'סובורה' האיטלקית - אחת מהסדרות החדשות שלנו שיעלו השנה. לא הפקנו אותה כדי לפנות לקהל האיטלקי. הפקנו אותה כדי לפנות לצופים שאוהבים סדרות על פשע ועל שחיתות, ומהנתונים שלנו אנחנו יודעים טוב מאוד שאנשים בכל העולם אוהבים את הנושאים הללו".

"נטפליקס פועלת על כ-1,700 סוגי מכשירים שונים", אומר ילין. "אתה מתחיל לראות משהו בסלון בטלוויזיה, עובר לראות אותו במיטה בטאבלט, ואז ממשיך לראות אותו למחרת בבוקר על הטלפון שלך ברכבת. אנחנו יודעים בדיוק באיזו נקודה הפסקת ומאפשרים לך לקחת את התוכן שלך לכל מקום ובכל צורה. זה אחד מהאתגרים הטכנולוגיים שאנחנו מתמודדים איתם, אבל יש לנו כאמור גם אתגרים בתחום התוכן".

האם איסוף הררי המידע הזה, עיבודו באמצעות האלגוריתמים המתקדמים של החברה וגזירת המסקנות העסקיות והתוכניות שמתקבלות מהם לא יביאו בהכרח לנטפליקסיזציה - השטחה של התוכן שמספק השירות על מנת לפנות למכנה המשותף הרחב ביותר?

באופן טבעי, היוצרים האירופאים של הסדרות החדשות של נטפליקס מעדיפים להתמקד ביתרונות. "הסדרות האירופאיות בדרך כלל מאוד פרובינציאליות למעט אלו שנוצרות בסקנדינביה וכמובן שבבריטניה", אומר פרנסואה פלורנטיני שיצר את Generation Q, "נטפליקס מאפשרת לשחרר את הגבולות של הטלוויזיות המקומיות ולפרוץ לעולם. כיוצרים מקומיים, לא הייתה לנו אפשרות לעשות את היצירה שלנו כפי שהיא במדינה שלנו ובטלוויזיה שלנו". סיגי קאמל שהפיק את Dogs of Berlin הגרמנית הסכים: "עשינו תוכנית שהיא קצת כמו 'שוברים שורות'. הגיבורים בה בעייתיים יותר ומורכבים יותר. אני לא מכיר דמויות כאלו מתוכניות טלוויזיה שמשודרות בטלוויזיה הגרמנית".

על אף שאפילו האלגוריתם הפנימי שלי ניחש איזו תשובה אקבל לשאלתי הבאה, ביקשתי בכל זאת מבכירי החברה להתייחס לטענות ברוח דומה שמנויי נטפליקס משמיעים זה זמן על מגוון דל מדי. "אני לא רואה דמיון בתוכן שלנו", אומר הייסטינגס. "מה שאני רואה זה אנשים שמנסים ליצור תוכניות שיבלטו מעל השאר".

סינדי הולנד, סגנית הנשיא לסדרות מקוריות, מוסיפה כי "קבוצות שונות בחברה מוציאות לדרך פרויקטים שונים. יכול להיות שאפשר לקבל את הרושם שיש אצלנו הרבה דברים דומים אם קורה שפרויקטים שעוסקים בנושאים מסוימים יוצאים למסכים סמוך זה לזה, אבל אם תיקח צעד לאחור ותראה את כל ההיצע שלנו, אתה תראה שהוא די מגוון.

"רוב תהליך בחירת התוכן שלנו מתקיים בלוס אנג'לס, בסינגפור ובאמסטרדם. האחראים במרכזים הללו טסים למדינות שבאותו אזור, נפגשים עם מפיקים, ואז בוחרים את מה שאנחנו מחפשים מתוך ההיצע. מה שאנחנו מחפשים - לא משנה מאיזו תרבות - זה סיפורים טובים ודמויות טובות שאנשים מכל העולם יכולים להתחבר אליהם. דרך התהליך הזה אנחנו מאמינים שאנו מאפשרים ליוצרים להיות אותנטיים ולספר סיפורים שרלוונטיים למקום שממנו הם מגיעים, אבל גם לפנות לקהלים רחבים במקומות אחרים בעולם".

מתוך הסדרה "אבודים בחלל" / צילום:Netflix

ילין אומר שהוא רואה את המערכת שמפעילה את החברה כמירוץ שליחים. "אנשי התוכן שלנו מפיקים קטלוג מדהים. אנחנו לוקחים את הקטלוג הזה ומוציאים ממנו את המיטב עבור המנויים שלנו. כשאתה מפעיל שירות שמתבסס על מנויים, אתה רוצה לרצות אותם כדי שהם לא יפרשו וימשיכו את המינוי. הם יישארו עם נטפליקס אם נספק להם ערך, וזה אומר שהם יראו יותר תוכן שהוא יותר מגוון. אנחנו נפגשים עם אנשי התוכן כל הזמן ואנחנו מסבירים להם מה הולך טוב ומה פחות, אבל זה התפקיד שלהם להחליט מה לעשות עם זה".

אתה לא חושש שצורת הפעולה הזו תיצור תוכניות לפי נוסחת נטפליקס, שעם הזמן תביא לכך שהתוכן של החברה יהיה פחות אדג'י?

"אומר לך איך אנחנו נמנעים מזה, וזה פחות קשור לאלגוריתם או לדאטה אלא לתרבות הארגונית שלנו שהיא חשובה מאוד להצלחה של נטפליקס. אנחנו נותנים לאנשים את היכולת לקבל בעצמם את ההחלטות. באולפנים מסורתיים רבים יש לך את המנכ"ל שכל החלטה גדולה מגיעה אליו והוא זה שמחליט אם הוא ייתן אור ירוק או אור אדום לפרויקט. אצלנו זה לא ככה. יש קבוצה גדולה של אחראים על תוכן בנטפליקס, והם נמצאים מסביב לעולם. יש לנו תקציב תוכן של 8 מיליארד דולר, אבל הוא מחולק. יכול להיות אדם שאחראי על 100 מיליון דולר ומישהו אחר שיהיה אחראי על 200 מיליון דולר. אם יש לך גיוון בין האנשים שמקבלים את ההחלטות הללו יהיה לך גיוון עולמי".

כל שם והאחוזים שלו

נטפליקס ידועה אומנם ביכולת שלה להמציא את עצמה מחדש לאור התנאים המשתנים, אולם נראה שהפעם היא מתכוונת לדבוק במודל העסקי הנוכחי שלה למרות התחרות המתקרבת. "אנחנו היינו החלוצים של התחום הזה וכעת כל גאפ"א - גוגל, אפל, פייסבוק, אמזון - יוצרים תוכן ודולקים בעקבותינו, וחברות מדיה גדולות כמו דיסני גם נכנסות לתוכו, כך שהאסטרטגיה שלנו צריכה להיות מיקוד", אומר הייסטינגס. "אנחנו צריכים לעשות רק מעט דברים, אבל לעשות אותם ממש טוב. פשוט לעשות סרטים וסדרות טלוויזיה בקנה מידה גלובלי. נעשה ריאליטי ותוכניות אירוח, אבל לא נעשה חדשות, ספורט ומוזיקה. אין לנו גם תוכניות להעלות מחירים או לשלב פרסומות. התשובה שלי על השאלה הזו די משעממת. אותו הדבר, פשוט יותר תוכניות".

הולנד אומרת שנטפליקס ערוכה לתחרות מצד ענקיות התוכן הגדולות והיא אינה חוששת מפגיעה משמעותית בלקוחות כתוצאה מהוצאת תוכן של גופים שכעת יתחרו בחברה. "יש לנו הסכמים קיימים עם דיסני ועם פוקס שימשיכו להתקיים גם לתוך העתיד. תוקפם של הסכמים שונים יפוג במועדים שונים, כך שלא נראה רעידת אדמה שתגרום לכל התוכן של שתי החברות הללו להיעלם מהשרתים של נטפליקס בין לילה. אנחנו התכוננו לרגע הבלתי נמנע שחברות מסוימות יפסיקו לתת לנו רישיונות לשימוש בתוכן שלהן, וזו אחת הסיבות שגרמו לנו להיכנס מלכתחילה לתחום הפקת התוכן המקורי - כך שזה לא משהו שמפתיע אותנו במיוחד או מדאיג אותנו במיוחד".

באופן מקרי, דווקא הזווית הישראלית בנטפליקס מדגימה היטב את השינוי שהחברה עברה בשנה האחרונה, ושנועד לאפשר לה להתמודד בצורה טובה יותר עם התחרות הקשה שתהיה לה בקרוב. בעוד ש"פאודה" - הסדרה הישראלית הראשונה שמשודרת בה נרכשה מהיוצרים, פרנסי נטפליקס החליטו להפיק בעצמם את הסיפור הישראלי השני של הרשת, שבו יגלם הקומיקאי הבריטי סאשה ברון כהן את דמותו הטרגית של המרגל אלי כהן.

בתחום הדוקומנטרי המצב דומה. בעוד שב-2017 יצאה נטפליקס למסע רכש רחב היקף של סרטים דוקומנטריים, השנה החליטו שהחברה תפקיד בעצמה את רוב הסרטים התיעודיים החדשים שלה. "הסיבה לכך", אומרת הולנד, "היא שאנחנו רוצים זכויות גלובליות, ובדרך כלל כשהציעו לנו תכנים קיימים, הבעיה הייתה מלאכת טלאים של זכויות הקרנה, כך שיכולנו להציג את התכנים הללו בחלק מהמדינות ובחלק לא. זה גרם לנו לזוז במעלה הזרם לנקודת המוצא כדי שנוכל להציג למנויים שלנו את אותו תוכן בכל מקום בעולם".

מתוך הסדרה "פאודה" / צילום:Netflix

אתגר אחר שעמו מתמודדת נטפליקס - ושעצם הדיון בו חושף עד כמה החברה מתפקדת כיום כראש החץ של הגלובליזציה הדיגיטלית החדשה - עוסק בקשיי השפה, שעליהם צריך להתגבר כשמספקים שירות אספקת תכנים כלל עולמי. "בעוד ש'בית הקלפים' יצאה לשוק בשבע שפות, אנחנו מוציאים עכשיו לשוק את "אבודים בחלל" ב-28 שפות", אומר ילין. "מבחינתנו, זה אומר שאנחנו לא רק צריכים לספק תרגום או דיבוב, אלא גם להבין איך עושים את זה נכון במקומות שונים בעולם.

"פעם דיבוב בארצות-הברית היה תחום מת, אבל החלטנו לבדוק אם אנשים ירצו לראות תכנים זרים בארצות-הברית עם דיבוב. גילינו ש-81% מהצופים האמריקאים של 'דארק' הגרמנית רואים אותה עם דיבוב לעומת 44% מהצופים של 'בית הנייר' הספרדית. בגרמניה למשל, 75% מצופי '13 סיבות למה' האמריקאית ראו אותה עם דיבוב, 13% עם כתוביות ו-9% עם דיבוב וכתוביות, אבל בצרפת הנתונים היו שונים. גם סוגי הדיבוב שונים ממדינה למדינה ואנחנו צריכים לדעת מה עובד איפה. בפולין למשל מנמיכים קצת את הקול של השחקנים הזרים ומשתילים מעליהם שכבה של קריין נייטרלי שמקריא את השורות של השחקנים. ככה הם רגילים".

אבל ההתאמה של נטפליקס לשפה המקומית אינה עוצרת בהתאמת הכתוביות או הדיבוב. האלגוריתם מספק למקבלי ההחלטות בחברה גם תובנות שיווקיות יקרות ערך אחרות. כך למשל הסדרה הספרדית "נערות הכבלים" זכתה לבדיקה מעמיקה. כשהיא הוצגה למנויים בארצות-הברית בשמה המקורי Chicas de Cabales, ביצועיה אכזבו. אחרי שנטפליקס שינתה את השם ל-Cable Girls, שיעור ההקלקה על הסדרה זינק ב-22%. בבריטניה, אגב, נרשמה עלייה של 19% לאחר השינוי.

"האם אנחנו תמיד עושים את זה? לא, אבל כשאנחנו עושים את זה, אנחנו בודקים את הדברים הללו בכל מקום ומקבלים תוצאות מעניינות. כשהצגנו את Friends From College בשם מקומי בשפה של המדינה שבה הקרנו אותה, רשמנו עלייה של 12% בשיעור הצפייה בדנמרק, אבל רק 2% בגרמניה. בצרפת הייתה דווקא ירידה של 10% ובהולנד ירידה של 14%.

"כל ניסוי כזה מלמד אותנו המון על ההעדפות של הצופים. כל הזמן יש לנו היפותזות לגבי מה יגרום לאלגוריתם לעבוד טוב יותר, ולכן אנחנו כל הזמן בודקים מה יעיל יותר. בכל יום חמישי בבוקר הצוות שלי מדווח לי על תוצאות הבדיקות האחרונות שהם עושים".

"כל מה שיש לנו זה היסטוריית צפייה" | הייסטינגס מתייחס אל סוגיית הפרטיות

לצד תפקידו בנטפליקס, ריד הייסטינגס הוא חבר בדירקטוריון של פייסבוק זה שנים - מה שהופך אותו לדמות שמאוד מעניין לשמוע מה יש לה לומר נוכח שערוריית קיימברידג' אנליטיקה שבה מעורבת החברה, אולם הייסטינגס מסרב בתוקף להתייחס. מה שהוא כן מסכים לומר, מתייחס אל נטפליקס ואל העובדה שלדבריו, המידע האישי שנמצא ברשותה וכולל שמות של אנשים, מספרי כרטיסי אשראי ומידע רב על העדפות התוכן שלהם, נשמר היטב.

"נושא הפרטיות היה חשוב לנו תמיד", הוא אומר, "ויש לנו הרבה אנשי אבטחה - במיוחד אחרי הפריצה לשרתים של סוני לפני כמה שנים (בזמנו, יוחסה הפריצה לסוני לצפון קוריאה בעקבות עלבונה מהקומדיה "הראיון" של האולפנים). בעקבות מה שקרה להם, חיזקנו את האבטחה אצלנו. אנחנו עושים תוכן שנוי במחלוקת ויכולנו להיות מטרה ל'שחקן מדינתי'".

מה לגבי סתם האקרים וגנבי זהויות? "משום שאנחנו לא מוכרים מודעות", מתייחס הייסטינגס, "אנחנו לא מנסים לבנות פרופיל מלא שלך, כך שכל מה שיש לנו זה היסטוריית צפייה - שזה די הרבה - אבל היא נועדה לחזות מה תרצה לראות בעתיד. אתה יכול לראות את ההיסטוריה שלך בחשבון שלך ואם אי פעם תרצה להיכנס למצב שבו אתה לא מרוצה מההמלצות שלנו, אתה פשוט פותח חשבון חדש והוא יתחיל איתך מההתחלה - ופשוט תראה את הסדרות הכי פופולריות באותו רגע".

"הם לא רוצים אותנו שם" הייסטינגס מתייחס אל ההיעדרות של נטפליקס מהשוק הסיני

אחד הפילים הגדולים בחדר הוא בעצם דרקון: סין היא השוק המשמעותי היחיד שבו נטפליקס אינה פועלת, ו"נכון לעכשיו", כפי שאומר הייסטינגס, "אין לנטפליקס תוכניות להיכנס לסין. הם לא רוצים אותנו שם כמו שהם לא רוצים את פייסבוק. לאפל ולדיסני היו שירותי סטרימינג בסין ושניהם נסגרו. אני לא חושב שזה בגלל סרטים מסוימים שהם הראו שם אלא בגלל שהממשלה שם החליטה שהיא לא רוצה שירותי מדיה זרים שיפעלו במדינה".

מה תעשו אם יזמינו אתכם לפעול בסין בתנאי שתוציאו תכנים מסוימים מהקטלוג?

"ממשלת סין לא מתכוונת לשנות את הקו שלה בזמן הקרוב. ויתרנו על סין. אנחנו נותנים רישיונות לשימוש בתוכן שלנו לשירותים קיימים בסין, אבל יהיו להם זכויות הקרנה רק בסין".

גילוי מלא | הכותב היה אורח נטפליקס ברומא. גלובס אישר את בקשת החברה להתארח במסגרת כנס בינלאומי שבו השתתפה תקשורת מכל העולם. כמדיניות, גלובס אינו נוהג להתארח בחו"ל מטעם חברות מסחריות, למעט חריגים העונים על קריטריונים מערכתיים נוקשים.

עוד כתבות

צילום: מיטל וייזברג

לאחר שהפסידו 90% בתקופתו: משקיעי מיטרוניקס נגד מענק הסתגלות של 800 אלף שקל למנכ"ל

בתקופתו של המנכ"ל שרון גולדנברג, איבדה מיטרוניקס את מקומה במדד ת"א 35 והפכה לחברה בשווי של פחות מחצי מיליארד שקל לעומת יותר מ-9 מיליארד שקל בעת שנכנס לתפקיד ● בעקבות התנגדות המשקיעים, החברה הסירה את נושא מענק ההסתגלות מאספת בעלי מניות

החשיפה האמריקאית שמעיבה על פגישת נתניהו וטראמפ בשבוע הבא

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל • והפעם: תמיכה ישראלית חשאית בדרוזים בסוריה נחשפה בדיווח אמריקאי, בית משפט בבריטניה הרשיע שני תושבים בתכנון מתקפת טרור נגד יהודים, והאם תוקם ועדת חקירה ממלכתית לטבח בסידני שבאוסטרליה? • כותרות העיתונים בעולם

דונלד טראמפ על רקע גרינלנד. הודיע על מינוי אחראי לסיפוח האי / צילומים: רויטרס, שאטרסטוק

החזית של ארה"ב מול דנמרק: גרינלנד, טורבינות רוח ואוזמפיק בסכנה

הממשל האמריקאי מינה שליח מיוחד לסיפוח גרינלנד והשעה פרויקטים של ענקית האנרגיה "אורסטד" ● במקביל, הוטלו איומי מכסים על יצרנית התרופות נובו נורדיסק ● בקופנהגן הגיבו בזעם וזימנו את השגריר לשיחת נזיפה: "ארה"ב הפכה לאיום אפשרי"

מימין: גלעד יעבץ, מייסדי פאגאיה: אביטל פרדו, יהב יולזרי וגל קרובינר, ראסל אלוואנגר / צילום: ענבל מרמרי, טל שחר, רועי פרי

רוב המניות הישראליות בוול סטריט סוגרות שנה שלילית, אבל היו כמה שזהרו

לצד מספר מניות שהניבו תשואה תלת ספרתית, בהן גם אלביט וג'יי פרוג, רוב המניות הישראליות בוול סטריט לא הצליחו להכות את תשואת המדדים, ויותר ממחציתן אף הסבו הפסדים למשקיעים ● בין המניות שאיבדו בשנה האחרונה 90% ויותר מערכן, נמנות אאוטבריין, רי וגאוזי

מרכז שיטור קהילתי חיפה / צילום: בר - אל

מאות שקלים בשנה: המס העירוני החדש שישלמו תושבי חיפה

לראשונה יתווסף לחשבונות הארנונה בחיפה "היטל שמירה", שנועד למימון כוח שיטור עירוני חדש ● התעריף עומד על 2.32 שקל למ"ר, בדומה למקובל ברשויות נוספות כמו תל אביב ורעננה, לצד התייקרות הארנונה הכללית ב־1.626%

שמואל פרביאש, מנכ''ל DSIT / צילום: פרטי

ההנפקה של רפאל ויבואן הממתקים: זינוק של 400% בצבר ההזמנות תוך 3 שנים

על רקע ההתחזקות במניות הביטחוניות בבורסה בת"א, תשקיף חברת DSIT שבשליטת רפאל חושף זינוק של 68% בהכנסות, וקפיצה חדה ברווח במחצית הראשונה של השנה ● "החברה מזהה גידול בביקוש לפתרונות הגנה מתקדמים מפני איומים בתווך התת־ימי", צוין

יובל לנדסברג / צילום: מורג ביטן

מנכ"ל סנו פורש אחרי 15 שנה. זו הסיבה, וזה המחליף שלו

יובל לנדסברג, מנכ"ל חברת סנו ובנו של בעל השליטה, פורש מהתפקיד ויעבור לכהן כמשנה למנכ"ל כדי להתמקד ב"פיתוח עסקי וכניסה לתחומי פעילות חדשים" ● במקומו ימונה למנכ"ל סגנו, לירן נסימי

אסדת קידוח ''תמר'' / צילום: אלבטרוס

ישראל בוחנת מסלול חדש: יצוא גז טבעי דרך קפריסין

הפסגה המשולשת בין ישראל ליוון וקפריסין שהתקיימה השבוע הולידה תוכנית לפרויקט תשתיתי דרמטי ● על הפרק: הזרמת גז מלווייתן ותמר לקפריסין, למורת רוחה של טורקיה

גמל להשקעה או פוליסות חיסכון? / צילום: Shutterstock

פוליסות חיסכון מול גמל להשקעה: מה ההבדלים, איפה מרוויחים יותר, ומי המנהלים המובילים בתשואות

לקופות הגמל להשקעה יש יתרונות ברורים על פני פוליסות חיסכון, ובכל זאת הן מנהלות חצי מכמות הכסף ● אחת הסיבות: חברות הביטוח מתרכזות בפוליסות החיסכון, הרווחיות יותר מבחינתן ● מובילי התשואות בפוליסות החיסכון - איילון השנה ומיטב ב-3 שנים. בגמל להשקעה: הראל, מנורה וכלל ● וכיצד קורה שהראל ראשונה בתשואות במוצר אחד אך בתחתית באחר?

בועז מירוני, מנהל מחלקת המחקר באנליסט / צילום: מרי רון

"למי שמאמין במשק הישראלי": הבכיר שממליץ על הסקטור שטס ב-140% בשנתיים

בועז מירוני, מנהל מחלקת המחקר באנליסט, מאמין בבורסה בת"א, גם אחרי תשואה של 100% בשנתיים ● הוא מעריך כי מבין שני הסקטורים המצטיינים של השנה יש הזדמנות רק בבנקים ● ממליץ על מניות אנרגיה: "לא יודע אם ג'מיני ינצח את ChatGPT, אבל שניהם יצטרכו חשמל" ● ולמה כדאי להתרחק ממדד הביטוח?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

בורסת ת"א ננעלה בעליות - ביום השביעי ברציפות; המדדים בשיא

הדולר נסחר סבהב כ-3.18 שקלים, שיא של כ-4 שנים ● חוקרי רשות ניירות ערך פשטו על משרדי אירודרום ● שיכון ובינוי: טרם התקבלה החלטה למכירת מניות שוב אנרגיה ● איי.סי.אל חתמה על חוזים ארוכי טווח עם לקוחות בסין ● בבנק מזרחי מסמנים את הסקטורים המומלצים בשוק ההון המקומי ב-2026

מטוסי אל על / צילום: עידו וכטל

רשות התחרות סיימה את הבדיקה: האם אל על תיקנס בגלל מחירי הטיסות?

רשות התחרות סיימה בדיקה כלכלית ומשפטית שנועדה לקבוע האם אל על ניצלה את מעמדה כמונופול בקווי טיסה מסוימים בתקופת המלחמה ● עפ"י המסתמן, על החברה יוטל עיצום כספי שגובהו טרם נקבע, ושעשוי להגיע עד כ-118 מיליון שקל

מתחם הבורסה ברמת גן / צילום: תמר מצפי

העלאות הארנונה ב־2026: לאילו רשויות אושרה העלאה והיכן נדחו הבקשות

תעריף הארנונה יעלה ב־2026 בכ־1.6% - אך לרשויות רבות אושרה העלאה גבוהה הרבה יותר, לעומת אחרות שבקשותיהן נדחו ● במתחם הדולפינריום בת"א התעריף יעלה ביותר מ־100% ומנגד, באזור הבורסה ברמת גן לא אושר שינוי ● גלובס בדק את המצב בכמה ערים גדולות

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

הביקוש קפא, המחירים ירדו: ענף הנדל"ן מסכם שנה מאתגרת, ומה צפוי ב־2026?

שנת 2025 הייתה מטלטלת במיוחד עבור שוק הנדל"ן: הרגולציה סביב מבצעי המימון התהדקה, היצע הדירות בשיא היסטורי, המחירים ירדו כמעט מדי חודש, ותמהילי המשכנתאות השתנו ● רגע לפני 2026, המומחים מנסים להעריך האם המגמות יימשכו או שמדובר רק בתיקון זמני

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

נעילה חיובית בוול סטריט; S&P 500 שבר שיא בפעם ה-39 השנה

S&P 500 עלה ב-0.3% ונאסד"ק הוסיף ● מניית נייקי קפצה לאחר שמנכ"ל אפל רכש מניות בחברה ● הדולר בדרך לשנתו החלשה ביותר זה שמונה שנים ● בארה"ב נרשמה הצמיחה הגבוהה ביותר זה שנתיים, ובבלומברג צופים ביצועי יתר של מניות ערך ב-2026 • לא רק הזהב - גם הנחושת בשיא ● ערב חג המולד, המסחר באירופה ובוול סטריט ננעל מוקדם

כך תשקיעו בזהב / צילום: Shutterstock

הוא נחשב אלטרנטיבה למניות ולאג"ח כגידור מפני סיכונים: כך תשקיעו בזהב

לנוכח הזינוק השנה במחיר הזהב, רבים בוול סטריט ממליצים שתחזיקו במתכת, לפחות בחלק קטן מתיק ההשקעות שלכם ● בוול סטריט ג'ורנל ריכזו את הסוגיות המרכזיות בשוק הזה, וממליצים למשקיעים כיצד לנהוג עם הסחורה הלוהטת ● מדריך קצר להשקעה מושכלת

מצעד צבאי לציון יום השנה הראשון לחילוף משטר אסד / צילום: Reuters, Mohammad Daher/NurPhoto

מנהיג דאעש בדמשק נעצר על ידי כוחות הביטחון של סוריה

המשפחות המתנגדות לוועדת החקירה הפוליטית צפויות למקד את הלחץ בח"כים החרדים ● אלי פלדשטיין התייחס בריאיון לעימות עם אוריך בחקירה וטען: "יש ללשכה חומרים על גלנט" ● ארסנל הטילים של איראן שמאיימים על ישראל - ויכולות ההגנה ● עדכונים שוטפים

בצלאל סמוטריץ', שר האוצר / צילום: אלעד זגמן, ענבה, לע''מ

הכפלת הפטור ממע"מ נכנסה לתוקף: איך יסתיימו המהלכים הבאים של השר סמוטריץ'

בניגוד לעמדת אגף התקציבים במשרד, שר האוצר חתם על הצו שיעלה את תקרת הפטור ממע"מ על חבילות מחו"ל מ־75 ל־150 דולר ● בעלי עסקים ואיגוד לשכות המסחר מחו נגד המהלך וטענו כי יפגע בעסקים הקטנים ● המאבקים הבאים: הטלת מס רווחי יתר של 15% על הבנקים, רפורמת החלב, החזרת המס על בעלי קרקעות פנויות והטלת מס יסף על משקיעי נדל"ן

קמפיין מכבי שיצר מקאן ת''א / צילום: צילום מסך מיוטיוב

קופ"ח מכבי יוצאת למכרז פרסום, בענף סבורים שהוא "שערורייה"

היקף התקציב העומד ככל הידוע על כ-25 מיליון שקל יוצא למכרז חדש ● המכרז הוא לחמש שנים, עם אופציה להארכה כפולה של שלוש שנים בכל פעם - כלומר 11 שנים ברצף ● קופת חולים מכבי בתגובה: "המכרז מנוהל באופן מקצועי תחת פיקוח של ועדת המכרזים של מכבי"

קמפיין פייבר / צילום: צילום מסך מיוטיוב

הזוכים הגדולים בתחרות הפרסום גרנות - והזוכה האמיתית: הבינה המלאכותית

בין הזוכים הגדולים בתחרות הקריאייטיב העצמאית גרנות, שהתקיימה היום, נמנים פרסומת ה-AI של פייבר, סרטון הפסולת של עיריית תל אביב וקמפיין "אחת מתשע" בהשראת אמריקן איגל וסידני סוויני ● ומי עוד בזוכים?