"במדינת ישראל, פריפריה זו מילה גסה", כך אמר היום (ד') יונה יהב, ראש עיריית חיפה, בוועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס". "הפריפריה לא תוכל לפרוח ללא רגולציה ממשלתית, אבל אנחנו נאלצים לעשות את הדברים לבד. הרגולציה היא קדושה וחייבים לחזור לאתוס הציוני של ביזור אוכלוסייה ואמצעי ייצור. תקראו את הכותרות מהימים האחרונים שקהיליית המודיעין לא רוצה לרדת לנגב. אני לא מכיר אדם שרוכש דירה במקום שאין בו עבודה. איך יכול להיות שבמדד ת"א-125, רק 6 חברות נמצאות בחיפה ואחת בבני עי"ש, השתגענו? יש מדינה אחת בעולם שמתבססת על מרכז כלכלי אחד? למה העיתונות כולה צריכה להתרכז בתל-אביב? יש אצלי פקולטות לעיתונות, ברגע שהסטודנטים גומרים את התואר הם עוברים למרכז. העיתונות לא מדווחת על הפריפריה. זה שכל בתי הספר הופכים לנישתיים - מישהו כתב על זה? זה שאנחנו מלמדים מדע מגיל 3? כתבתם על זה". 

יהב ציין כי אלמלא החלטתו של שר התחבורה ישראל כ"ץ לבנות נמל בחיפה "כל התעשייה בצפון הייתה גולשת למרכז לנמל ת"א שנקרא נמל אשדוד". יהב גם בירך את שר האוצר משה כחלון, שבעצמו תושב חיפה, על הסכם הגג בהיקף 4 מיליארד שקל, שחתם עימו ושיאפשר את הקמת החזית בנמל חיפה שתביא לדבריו בין 2 ל-2.5 מיליון תיירים לעיר. בנוסף, ציין יהב כי בעיר נבנים 45 בתי מלון, שמרכז ההייטק של העיר קלט לאחרונה את אמזון ושחיפה תארח את אליפות אירופה בכדורגל.

יהב עקץ בנאומו את ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שדיבר לפניו ושטען כי ירושלים מובילה בארץ בהתחדשות עירונית. "הלוואי והייתי מקבל 25% ממה שאתה מקבל. היינו יודעים לעשות את העבודה. הייתי שנים ראש לשכתו של ראש עיריית ירושלים טדי קולק הוא מעולם לא דיבר על ירושלים בתור פריפריה, אלא בתור המרכז בהתחדשות עירונית", אמר יהב. "אבל אין הסתכלות הוליסטית במדינה. שכונה של 4,000 תושבים הופכת לשכונה של 16,000 ומה עם מבני ציבור ובתי הספר ובתי חולים? ומה עם התחבורה? איך מתנהלים ביישוב עם פי 4 אוכלוסיה בזמני חירום? צריכים ללכת ביחד ולחשוב. ולא חושבים".

יהב התלונן כי "רבים מהתושבים במדינת תל-אביב לא היו בחייהם בחיפה. אנשים חוששים שהם יחטפו אירוע מוחי כשיעברו את נחל חדרה".