גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ביהמ"ש האריך את הקפאת ההליכים של רשת הוניגמן

השופט חגי ברנר נעתר לבקשת נאמני הוניגמן לאפשר להם לנהל מו"מ עם רוכשים פוטנציאליים לרשת האופנה, בהם בעלי רשת מישמיש

הוניגמן / צילום: תמר מצפי
הוניגמן / צילום: תמר מצפי

בית המשפט המחוזי בתל-אביב נעתר הבוקר (א') לבקשת נאמני רשת הוניגמן הקורסת, רו"ח בועז גזית, עו"ד קרן רייכבך-סגל ועו"ד פיני יניב, להאריך את הקפאת ההליכים המשפטיים נגד הרשת בשבועיים נוספים. זאת, על-מנת לאפשר לנאמנים לנהל את המגעים עם רוכשים פוטנציאליים לחלקים שונים ברשת, בהם בעלי רשת מישמיש, וכן על-מנת לאפשר השלמת העברתו של המותג הוניגמן קידס לבעלי המותג Kiwi.

ההחלטה ניתנה בהמשך לבקשתם של הנאמנים מסוף השבוע להאריך את הקפאת ההליכים, וכן הודעתם כי יש בידם שתי הצעות לרכישת מותג TNT והצעה לרכישת מותג הוניגמן, ובסך-הכול עד 60 סניפים.

בדוח שהגישו לבית המשפט ביום חמישי האחרון, כתבו הנאמנים לבית המשפט כי קיבלו שתי הצעות לרכישת נתחים משמעותיים נוספים מנכסיה של החברה, וכי הם צופים קבלת הצעה שלישית.

שתי ההצעות שנמצאות כעת על השולחן הן: הצעת זיקו סקיי בע"מ - רוכש המותג מישמיש, לרכישת המותג TNT וכן המותג הוניגמן ובסך-הכול לרכישת עד 60 חנויות, וכן להעסקת 80% מהעובדים בחנויות הנרכשות; והצעת עלי חיאדרה (זכיין החברה בסכנין) מוחמד אבו יונס, איאד אבו יונס ומגדי חיאדרה - לרכישת המותג TNT ובסך-הכול עד 20 חנויות (בכללן חניות שכבר נמכרו לאבני שהם), וכן להעסקת 80% מהעובדים בחניות הנרכשות.

בנוסף, כאמור, הנאמנים במגעים לקבלתה של הצעה שלישית.

הוניגמן, אחת מקבוצות קמעונאות האופנה הגדולות והמוכרות בישראל, בעלת רשת חנויות המונה 137 סניפים ומגוון מותגים, בהם רשת נשים - HONIGMAN WOMEN; רשת ילדים HONIGMAN KIDS; רשת נשים וילדים משולבת; רשת TNT ורשת העודפים. הקבוצה, שנוסדה ב-1978, נמצאת בבעלות האחים מיכה ויעקב הוניגמן ומעסיקה באופן ישיר למעלה מ-1,000 עובדים ובאופן עקיף מאות עובדים נוספים. 

חובות אדירים

בפברואר השנה נכנסה החברה למצב של הקפאת הליכים על רקע קשיים כלכליים. החובות האדירים של הוניגמן מוערכים ב-233 מיליון שקל, מתוכם קרוב ל-130 מיליון שקל לבנקים, כ-14 מיליון שקל חוב לעובדים, כ-80 מיליון שקל חוב לנושים רגילים וכ-8 מיליון שקל חוב לבעלי השליטה.

בעקבות בקשת ההקפאה שהגישה החברה מונו לה כנאמנים רו"ח גזית, עו"ד רייכבך-סגלועו"ד יניב. השלושה הפעילו את הרשת בתקופת ההקפאה ופעלו למציאת רוכשים לרשת. הנאמנים נתקלו בקשיים במציאת רוכשים לרשת, בין היתר על רקע העובדה שמדובר ברשת קמעונאית בתחום האופנה, תחום שסובל כיום מבעיות קשות. הגורמים המשמעותיים בשוק האופנה חוששים היום להיכנס לעסקאות משמעותיות, שכן עתידו של שוק האופנה לוט בערפל. הסיבה ברורה: המעבר של הצרכנים לאינטרנט, תוך ביצוע קנייה מהירה, מכל מקום וכזו הפטורה ממע"מ, הפך את החנויות בקניונים לכמעט לא רלוונטיות.

חרף זאת, זמן קצר לאחר כניסת הרשת להליך חדלות פירעון, הציגו הנאמנים רוכש ראשון לחלקים מהרשת - אבני שהם, שמחזיקה במותג הלבשת התינוקות והילדים Kiwi. לבקשת הנאמנים, לפני כשבועיים אישר בית המשפט את מכירת המותג הוניגמן קידס לחברת אבני שהם, ובמקביל האריך את צו הקפאת ההליכים ההקפאה נגד החברה עד ליום 30.4.2018.

בהחלטה, שדחתה בקשות לפירוק הרשת ונעתרה לבקשת הנאמנים להאריך את תקופת ההקפאה, נקבע, בין היתר, כי "אין חולק שתחת הליכי ההקפאה ניתן למכור את נכסי החברה, הן מלאי והן מותגים וסניפים, במחיר גבוה יותר מזה שניתן יהיה להשיג במסגרת הליכי פירוק, שכן כידוע, מכירה אגב ניהולו של עסק חי מניבה תמורה גבוהה לאין שיעור ממכירה אגב פירוק".

עוד נקבע כי "במסגרת הליכי הקפאה ניתן להבטיח במידה רבה את המשך תעסוקתם של מרבית עובדי החברה, שייקלטו אצל מי שירכוש את מותגיה ועסקיה". לסיכום ציין בית המשפט כי "המשך הליכי ההקפאה משרת בראש ובראשונה את האינטרס של נושי החברה ושל עובדיה". 

"מאמצים נמרצים" 

בבקשה להארכת הקפאת ההליכים לתקופה נוספת, שהוגשה בסוף השבוע כתבו הנאמנים לבית המשפט, כי "מאז מתן ההחלטה עשו הנאמנים מאמצים נמרצים לקבל הצעות נוספות ביחס לרשתTNT ורשת בגדי הנשים. נכון להיום קיבלו הנאמנים שתי הצעות לרכישת נתחים משמעותיים נוספים מנכסיה של החברה". מדובר כאמור בהצעת מישמיש והצעת עלי חיאדרה (זכיין החברה בסכנין) מוחמד אבו יונס, איאד אבו יונס ומגדי חיאדרה.

עוד כתבו הנאמנים לבית המשפט כי "הארכת צו ההקפאה תסייע לנאמנים למצות את המשא-ומתן שהם מקיימים עם המציעים. ככל שיעלה הדבר בידם, הרי שהדבר יסייע בקליטת עובדים נוספים אצל הרוכשת הפוטנציאלית, כך שלא ייכרת מטה לחמם".

בנוסף, הנאמנים, רו"ח גזית, עו"ד רייכבך-סגל ועו"ד יניב, ציינו כי הארכת הקפאת ההליכים נדרשת כדי להשלים את העברת החזקה בממכר לקיווי, עם קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים אשר צפוי להינתן בימים הקרובים.

השופט חגי ברנר מבית המשפט המחוזי בתל-אביב נעתר, כאמור, לבקשה.

במקביל להליך חדלות הפירעון של הרשת מתנהל כל העת הליך פשיטת הרגל של האחים מיכה ויעקב הוניגמן, בעלי השליטה ברשת האופנה המתפוררת. לאור הסכמתם של האחים להוציא צו כינוס על נכסיהם, מינה בית המשפט לאחרונה מנהל מיוחד על הנכסים האישיים של השניים, וכפי שנחשף ב"גלובס", זה כבר זימן אותם לחקירה במשרדו. עוד נחשף ב"גלובס" בסוף השבוע כי רעייתו של יעקב הוניגמן מנהלת מאבק להגנה על וילת המגורים שבבעלותה ובבעלות בעלה. 

עוד כתבות

קריית שמונה / צילום: אייל מרגולין

למשקיעים עם אורך נשימה: האם כאן מסתתרת ההזדמנות הנדל"נית הבאה?

פינוי התושבים מקריית שמונה הוביל לקיפאון בשוק הנדל"ן בעיר ● האם המלחמה יצרה הזדמנויות חדשות למשקיעים עם אורך נשימה?

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

החשש מעימות חזיתי בין ישראל לאיראן הפיל את וול סטריט

הנאסד"ק ירד בכ-1.8% ● הניקיי ירד ב-1.2% ● מאסק: "עשינו בדיקה מעמיקה והחלטנו, בהחלטה קשה, לפטר יותר מ-10%" ● BDO: "המתיחות מול איראן ובמיצרי הורמוז צפויה להשפיע על שוק הנפט העולמי" • בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: צילום מסך מאתר אפל

הנתונים שחשפו: הניצחון של סמסונג, הנפילה של אייפון

המתחרות הסיניות נוגסות מנתח השוק של אפל, שירד השנה בכ-15% ● סמסונג, למרות ירידה קטנה, מוכרת הכי הרבה סמארטפונים בעולם ● ריאן ריית', סגן נשיא ב-IDC: "סביר להניח ששתי היצרניות יחפשו אזורים נוספים כדי להתרחב"

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה שהתמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - על מנת לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

פלסטינים עוברים ליד בניין שנהרס בתקיפה ישראלית ברפיח / צילום: Associated Press, Hatem Ali

דיווחים פלסטיניים: ארבעה הרוגים בתקיפת צה"ל מערבית לרפיח

דובר הוועדה לביטחון לאומי באיראן: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" • שר החוץ הסיני: איראן מימשה את זכויות ההגנה העצמית שלה • הרמטכ"ל הרצי הלוי אחרי המתקפה האיראנית: "ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד" • דובר צה"ל: המתקפה שהייתה בדרכה לישראל סוכלה כמעט במלואה • גלנט הנחה להיערך לפינוי האוכלוסייה מרפיח • ביידן: ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל • עדכונים שוטפים

פרופ' רות פלאטו-שנער ואילנית אדסמן / צילום: איתמר מילרד, ניקי וסטפהל

כיצד שקל דיגיטלי יכול היה לסייע במלחמת "חרבות ברזל"

לשקל הדיגיטלי יש שלושה יתרונות אשר יכלו לבוא לידי ביטוי משמעותי במשבר הביטחוני והכלכלי הנוכחי: יעילות ביצוע תשלומים, הגשמת מדיניות ממשלתית וצמצום הסיכון של מימון טרור

לבנת מזרחי רינסקי / צילום: אילן בשור

הכירו את מנהלת המסחר שהפכה לשיאנית השכר של בתי ההשקעות

תגמולים בעלות של יותר מ־7 מיליון שקל הפכו את לבנת מזרחי רינסקי לבעלת השכר הגבוה בבתי ההשקעות המקומיים ● מי שהגיעה לאי.בי.אי לאחר מכה שספג כתוצאה מהימור פיננסי כושל של לקוחותיו, מובילה בשנים האחרונות את הצמיחה בפעילות המסחר, הוספת אלפי לקוחות והפיכתה לנדבך מרכזי ברווחים

מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka

הגיוס מגלה: השווי של הסטארט-אפ נחתך בחצי, אבל ההכנסות עלו

חברת הסטארט-אפ סנאפי, פלטפורמת המתנות לעובדים וללקוחות, השלימה סיבוב גיוס הון חדש בהובלת קרן קומרה ● הסיבוב בהיקף של 25 מיליון דולר משקף לחברה ירידת שווי, שנע כעת בין 180-200 מיליון דולר - כמחצית מהשווי הקודם שקיבלה החברה בשנת 2021

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

מוצרי חלב / צילום: איל יצהר

החל מהחודש הבא: מחירי החלב בפיקוח עולים בכ-4.5%

החל מ-1 במאי ייכנס לתוקפו עדכון במחירי מוצרי החלב, שיעלו בשיעור של כ-4.5% ● אלה המוצרים שצפויים להתייקר בעקבות העדכון

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

רכבים מוכנים לייצוא בטורקיה, ב־2023 / צילום: Shutterstock

לא רק טורקיה: גם בסין מחלחלת לשוק אווירה אנטי ישראלית, ואלה ההשלכות

טורקיה מאיימת להטיל "מיסי יצוא" כבדים על כל הסחורות לישראל, בנוסף למגבלות הסחר עליהן הודיעה בשבוע שעבר, ובסין מתחילה האווירה האנטי־ישראלית לחלחל לשוק ● בינתיים, שתי המדינות חולשות על כ־30% מיבוא הרכב לארץ ● כיצד יוכל הענף המקומי להתגבר?

בנק J.P. Morgan / צילום: Reuters, Nicolas Economou

ריביות גבוהות היוו מכונת מזומנים לבנקים. לא עוד

הבנקים האמריקאים ג'יי. פי מורגן, וולס פארגו וסיטיגרופ הציגו דוחות טובים מהצפוי לרבעון הראשון, אך התחזיות שלהם קדימה מופחתות ● כשריבית הפד נותרת גבוהה, ייאלצו הבנקים לשלם יותר על פיקדונות, ומנגד יעמידו פחות הלוואות

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

הפגנה פרו־פלסטינית בלונדון / צילום: ap, Alberto Pezzali

סקר: המלחמה בעזה שלחה יותר אירופאים להיות פרו-פלסטינים מאשר למען ישראל

סקר חדש של האוניברסיטה העברית חושף כי מחצית מהנשאלים בבריטניה, בצרפת, בגרמניה ובפולין לא שינו את עמדתם בגלל המלחמה, אבל מבין מי שכן – שיעור גדול הרבה יותר הפכו לפרו-פלסטינים ● הישראלים, מנגד, רואים רק בגרמניה "ידידה" אירופית, ברוב דחוק