גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שיכון ובינוי מחדשת אנרגיה בתל-אביב

וגם: מדוע הגיעה הנהלת בנק דיסקונט לאירוע ברגל?

יורוג'ן פתחה את המסחר בנאסד"ק

רון בנצור, המנכ"ל, נותן טיפ ליזמי ביומד

שנה לאחר הנפקתה בנאסד"ק, פתחה הנהלת חברת הביומד יורוג'ן פארמה - רון בנצור, המנכ"ל; גיל חכים, נשיא החברה בישראל; וחברי הדירקטוריון פרד כהן ורן נוסבאום - את המסחר בבורסה.

יורוג'ן הישראלית מפתחת טיפולים למחלות אורולוגיות, תוך התמקדות באורו-אונקולוגיה, והיא נחשבת לאחת החברות הישראליות הבולטות בארה"ב. המניה נסקה בעיקר על רקע מעורבותו של פרופ' אריה בלדגרין כיו"ר החברה. בתקופה מאז הונפקה החברה בלדגרין הפך מאיש ידוע ומצליח לאחד הכוכבים הבולטים של תחום הביוטק, והוא מגייס בקלות הון לכל מיזם שבו הוא נוגע. מעורבותו הפעילה יחסית במיזם הישראלי נותנת לו רוח גבית, אותה מנצל היטב המנכ"ל בנצור, שמיטיב לדבר עם שוק הון האמריקאי, כפי שהוכיחו שתי הקדנציות הקודמות שלו בחברות קריקס ואקס.טי.אל. בתקופה בה החברה נסחרת, חידד בנצור עבור השוק את הכיוון האסטרטגי שלה למיקוד בסרטנים של דרכי השתן העליונות, שאין בהם היום טיפול אפקטיבי.

על הפודיום אמר בנצור כי "התקדמנו בניסויים הקליניים ונהנינו מתחילת הדרך באמון המשקיעים והמניה הציגה עליה של למעלה מ-300%. בחודש הבא נציג את תוצאות הניסוי של החברה ואני מקווה שעד סוף שנת 2019 נקבל את אישור ה-FDA".

לשאלה, איזו עצה הוא היה נותן לחברות ביומד אחרות, ענה בנצור שהן חייבות לראות תמיד רק את הלקוחות לנגד עיניהן.

רן נוסבאום, גיל חכים, רון בנצור ופרד כהן / צילום:  Libby Greenr

מצאו מזור: דירקטוריון מצלאוי החליט לאשר את תנאי המנכ"ל

לאחר שבעלי המניות בחברת הנדל"ן מצלאוי הערימו בשבוע שעבר קשיים על תנאי העסקת המנכ"ל החדש, ערן מזור, החליטו ועדת התגמול ודירקטוריון מצלאוי לאשר בעצמם את תנאי העסקתו, וכן את מדיניות התגמול. כפי שקרה בעבר במקרים אחרים, אישור הדירקטוריון התקבל בהתאם לסעיף בחוק החברות המאפשר לדירקטוריון לעשות זאת, גם במקרה של התנגדות האסיפה הכללית של בעלי המניות.

בעניינו של מזור, הצפוי ליהנות ממשכורת בעלות שנתית של כ-1 מיליון שקל וממענק שנתי מקסימלי של 5 מיליון שקל על בסיס תוצאות החברה, ציינו במצלאוי בין היתר כי "תנאי ההעסקה הינם מקובלים וסבירים", וכי אישורם "הינם לטובת החברה".

גם לגבי מדיניות התגמול סבור הדירקטוריון כי היא "לטובת החברה", ומבוססת על כמה עקרונות ובהם קידום מטרות ויעדי החברה, עידוד התחשבות בסיכונים, התאמת תמהיל חבילת התגמול לגודל החברה ויצירת תמריצים ראויים לנושאי המשרה.

עיקר פעילותה של מצלאוי, שבשליטת היו"ר סמי מצלאוי ושותפו אליהו קנפלר, מתרכז בייזום פרויקטים למגורים בישראל, ובנוסף היא עוסקת בנדל"ן מניב. מזור כיהן כסמנכ"ל הכספים של מצלאוי במשך 5 שנים, מאוקטובר 2012 ובספטמבר האחרון החליט לסיים את תפקידו, לטובת תפקיד דומה בחברת הנדל"ן חנן מור, אולם שבועות ספורים לאחר מכן שינה את החלטתו בעקבות הצעת מצלאוי לעמוד בראשה. מניית מצלאוי התחזקה בשנה האחרונה ב-13% ומשקפת לחברה שווי של כ-90 מיליון שקל.

סמי מצלאוי / צילום: שלומי יוסף

שיכון ובינוי מחדשת אנרגיה בתל-אביב

וגם: מדוע הגיעה הנהלת בנק דיסקונט לאירוע ברגל?

שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת זכתה במכרז של רשות החשמל להקמת חווה סולארית בהספק 20 מגה וואט, ולפיכך חגגו אמש (א') נציגי החברה יחד עם הנהלת בנק דיסקונט ופסגות, מממנות הפרויקט בסך 200 מיליון שקל. בתוכנית: הרמת כוסית וארוחת ערב לא פורמלית במלון לילי&בלום בתל-אביב.

הזוכים במכרז התחייבו להשלים את הקמתן של תחנות הכוח הסולאריות בתוך שנה ו-9 חודשים מרגע הזכייה. ברקע, נזכיר, מתנהלת חקירה בנוגע למתן שוחד לכאורה של בכירים בחברה-הבת של שיכון ובינוי המרכזת את פעילות התשתיות והבנייה הבינלאומית של הקבוצה.

הגיעו להרים כוסית ואת המורל: יובל דגים, מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי; נבות בר, מנכ"ל אנרגיה מתחדשת; לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית דיסקונט; אורית אלסטר, ראש החטיבה העסקית בבנק; ברק סורני, מנכ"ל פסגות; עו"ד איתן גפן; ואחרים.

עוד נמסר כי "כדי לשמור על הסביבה", דאגו נציגי דיסקונט לוותר על הרכב, ולעשות דרכם לאירוע ברגל ממשרדי הבנק. מדדנו. מדובר בכ-300 מטר. בערך 3  דקות צעידה.

אורית אלסטר, לילך אשר טופילסקי, יובל דגים, ברק סורני ונבות בר/ צילום: אבשלום ששוני

הקשר הצפון-אמריקאי

וגם: מה היתרון של שוק ההון הקנדי?

הבוקר (ב') הגיעה לישראל משלחת ובה נציגים מהבורסה OTC Markets האמריקאית ונציגי CSE הבורסה הקנדית. המטרה: לחשוף בפני חברות משוק ההון הישראלי את שיתוף-הפעולה שבין השתיים, מה שיכול לאפשר לחברות ישראליות לגייס הון בקנדה ולהיסחר במקביל בארה"ב.

עם הגעתם, ערכה פירמת PwC קסלמן וקסלמן מפגש במשרדי החברה בתל-אביב, בו נכחו כ-50 מנכ"לים ומנכ"ליות, מנהלים ומנהלות בסטארט-אפים מקומיים הפועלים בעולם הייעוץ הפיננסי וההייטק. ירון וייזנבלוט, שותף בכיר בפירמת PwC, הציג את היתרון שבשת"פ - חיסכון משמעותי בעלויות וללא צורך בתהליכים מורכבים ורגולטוריים שמאפיינים לרוב את תהליך הפיכתן של חברות לציבוריות.

ריצ'רד קרלטון, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך הקנדית, אמר בין ביתר כי "היתרון הבולט בלהיות חברה ציבורית בשוק ההון הקנדי הוא שזה זול משמעותית ביחס לבורסות אחרות בעולם".

בהמשך תקיים המשלחת שולחן עגול עם מנכ"לים בחברות פרטיות וציבוריות בישראל, לצד קרנות אקוויטי, כדי לדון בהזדמנויות הקיימות בישראל לחברות המבקשות להרחיב את פעילותן ולקבל דריסת רגל בשווקים הפיננסיים בארה"ב וצפון אמריקה.

במפגש הבוקר נכחו: ג'ייסון פלטרוביץ, סגן נשיא בקבוצת OTC Markets וכריס קינג, סגן נשיא בכיר; רובי סולימאן, שותף בכיר וראש חטיבת הייעוץ ב-PwC; רוני יגרמן, שותף וראש חטיבת השקעות בנקאיות בקבוצת אלוני האפט: דן ויגדור, מנכ"ל HackerU, אבנר בן-אהרון, מנכ"ל PhytoPharma ; מקסים גולדשטיין, מנכ"ל Sowillo Energy ואחרים.

ריצ'רד קרלטון  ג'ייסון פלטרוביץ כריס קינג ורובי סולימאן / צילום: דורין פוקסברונר

מנגישים את חשיבות ההנגשה

מי הגיעו לפתיחת ועידת נגישות ישראל, ומי זכו להוקרה

ועידת נגישות ישראל השישית, נפתחה היום במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. פתחו את היום: יובל וגנר, נשיא ומייסד עמותת נגישות ישראל, שפתח את הוועידה יחד עם אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים ויעל דרומי, משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת מחזיקי עניין. זאת, במסגרת שיתוף-פעולה בין הבנק לעמותה.

עוד נכחו: עו"ד מיכל רימון, מנכ"לית עמותת נגישות ישראל; זיו אבירם, נשיא ומנכ"ל אורקם; שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל; אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו; בנג'י סינגר, מנכ"ל WeWork ישראל; מארק און, מנכ"ל GETT ; עו"ד איתן אטיה, מנכ"ל פורום ה 15 של מרכז השלטון המקומי; ויקטור קליס, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות בעיריית ניו-יורק, ארה"ב; לואיס גלגוס, שגריר אקוודור בז'נבה ונשיא ארגון G3ict, לקידום הנגשה של טכנולוגיות מידע ותקשורת בעולם; היזם משה גאון, מבעלי גאון אחזקות; מני אברהמי, מנכ"ל יפעת תקשורת ואחרים.

בוועידה הוענק לראשונה פרס מקדם התקשורת בישראל יחד עם יפעת תקשורת. הפרס הוענק לתוכנית הרדיו יהיה בסדר בגלי צה"ל, על כך שעסקה בנושאי נגישות בשנה האחרונה. אביב לביא, נעמי רביע ולינוי בר גפן קיבלו את הפרס בשם התוכנית.

אריק פינטו יובל וגנר ולואיס גלגוס  / צילום: אביב גוטליב

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

מגמה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה יורדת בכ-3%, טסלה מזנקת ב-12%

הנאסד"ק עולה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח, והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

נטפליקס אכזבה וטסלה הפתיעה: מה צפוי הלילה בדוחות מטא?

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון ● האנליסטים אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך גם חוששים מגידול בהוצאות החברה בתחום הבינה המלאכותית

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת בצעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים