גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חדשות התעשייה: משילב דרך ניו-פארם ועד אדידס

סמנכ"ל הסחר בשילב עוזב את תפקידו ● יהב דרייזין ויורם חוטר משלבים כוחות ● CTV תספק מסכי פרסום לרכבת ● אדידס פותחת 10 חנויות חדשות לילדים ● ניו-פארם תכבד את כרטיס האשראי של שופרסל ● אלה הם הטרנדים החמים בתעשייה

1. סמנכ"ל הסחר של שילב עוזב את תפקידו אחרי 17 שנה

חודשיים לאחר ששילב נמכרה, ניר גודארד, סמנכ"ל הסחר של קמעונאית מוצרי התינוקות, יסיים את תפקידו בתום 17 שנה. מקור בשוק טוען כי העזיבה מתרחשת על רקע ההחלטה שלא למנות אותו לתפקיד המנכ"ל, לאחר שענת לוין המנכ"לית הקודמת עזבה לאחר 15 שנה. בתפקידו הקודם שימש גודארד כסמנכ"ל רשת חנויות החברה. בין האתגרים שעימם התמודד ניתן למנות את המותג הפרטי של הרשת, פתיחה וסגירה של רשת הדיסקאונט בייבי קלאב, ועזיבות של יבואניות של מוצרים כמו טומי טיפי.

לאחרונה חתמה קבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל על הסכם לרכישת 50% מהרשת מידי רונן אלעד, לפי שווי של 75 מיליון שקל. העסקה ממתינה בימים אלה לאישור הממונה על ההגבלים. שילב נוסדה ע"י הזוג איציק ושושי אורן ב-1974, ונמכרה בפברואר האחרון לאיש העסקים רונן אלעד לפי שווי זהה. היא הרשת הגדולה ביותר למוצרי תינוקות ומונה היום כ-75 סניפים. מחזור המכירות שלה הסתכם ב-2017 בכ-259 מיליון שקל.

משילב לא נמסרה תגובה.

שני מוזס

הבעלים החדש של שילב - רונן אלעד  / צילום: עינת לברון

2. סוכנות פרסום חדשה תשלב יכולות "מסורתיות" ודיגיטליות

משרד חדש שינסה לשלב בין היכולות ה"מסורתיות" של משרד פרסום קלאסי עם יכולות דיגיטליות, מצטרף לענף הפרסום. ל"גלובס" נודע כי הפרסומאי יהב דרייזין חובר לאיש הדיגיטל יורם חוטר ישי ולחברה שלו i&m, והשניים יקימו יחד סוכנות פרסום חדשה שתיקרא 'CRACKER', שמתיימרת לספק שירותי אופליין ואונליין.

דרייזין, איש אסטרטגיה מוערך, הוא עו"ד בהכשרתו אך לאורך השנים שימש בתפקידי ניהול בכירים במשרדי פרסום, ביניהם אדלר חומסקי, ראובני פרידן, ענבר מרחב, ובתפקידו האחרון כמשנה למנכ"ל ב-JWT ישראל. יורם חוטר ישי נחשב לאחד מאנשי הדיגיטל המנוסים בישראל. כיום הוא הבעלים כאמור של i&m, ושותף מייסד ב-Ocean media מקבוצת TMF המנוהלת ע"י גיא שימחון.

לדברי דרייזין, CRACKER תמלא חלל פנוי בשוק בין משרדי הפרסום הוותיקים שבנויים על מודל אופליין קלאסי, ובין חברות הדיגיטל הצעירות שמתקשות לספק שירותי אסטרטגיה וקריאייטיב הנסמכים על ניסיון בניהול מהלכי שיווק ופרסום של המותגים המובילים.

"על רקע השינויים החלים בענף הפרסום בשנים האחרונות, CRACKER היא סוכנות שמותאמת לעידן הדיגיטלי, כשכל אנשי הצוות במחלקות השונות, כולל אסטרטגיה וקריאייטיב, הם אנשי דיגיטל וטכנולוגיה. הסוכנות אמורה לתת מענה אפקטיבי לצרכי הלקוחות המתמודדים עם אתגרים שיווקיים במגוון רחב של זירות, ולאפשר להם לעבוד מול ספק אחד ובכך לייעל ולפשט את התהליך", אומר דרייזין.

ענת ביין-לובוביץ'

3. CTV זכתה במכרז להקמת מסכי פרסום דיגיטליים ברכבות

ל"גלובס" נודע כי CTV זכתה במכרז להקמת רשת המסכים הדיגיטליים. החברה תהיה אחראית לרכישה, התקנה ותחזוקה של שילוט דיגיטלי לפרסום בתחנות שיחליף בהדרגה את שילוט הפוסטרים המסורתי. מדובר במהלך אסטרטגי של הרכבת שבו יושקעו כ-20 מיליון שקל. התחנה הראשונה שבה יוחלף השילוט היא יצחק נבון בירושלים.

כפי שפורסם ב"גלובס", אגף המחשוב ומערכות המידע ברכבת קיים מכרז לבחירת חברה טכנולוגית שתהיה אחראית על הקמת מערך הפרסום ותפעולו. במקביל מתקיים מכרז נוסף לבחירת זכיין פרסום חדש שינהל גם את מערכת הפרסום המסורתית ויקבל לשיווק בהדרגה גם את מערכת הפרסום הדיגיטלית.

מכרז ההקמה מתייחס ל-16 תחנות מרכזיות אך עם אופציה להרחבה לתחנות נוספות. הרכבת מחזיקה כיום ב-63 תחנות, ועל-פי ההערכות לפחות לחלקן יוכנסו בהדרגה מסכים דיגיטליים.

שני המכרזים הם ארוכי-טווח - לתקופה של 6 שנים עם אופציה להארכה ל-6 שנים נוספות. בהתבסס על ההכנסות מפרסום הקיימות כיום ממערכת הפרסום הרגילה, ברכבת מעריכים כי ניתן יהיה להחזיר את ההשקעה מתמלוגים תוך כ-10 שנים.

CTV היא אחת החברות הגדולות בתחום התקנת שילוט החוצות, הראשונה שהחלה להתקין טלוויזיות חוצות והיחידה שמפעילה מסכים כאלה בפריסה ארצית. בנוסף עוסקת החברה גם בהקמה והתקנה של שילוט דיגיטלי לחברות וארגונים. 

ענת ביין-לובוביץ'

4. אדידס תפתח 10 חנויות ייעודיות לילדים עד סוף השנה

אדידס רוצה גם את הצרכנים הצעירים: החברה השיקה 3 חנויות המיועדות לילדים ובכוונתה להגיע לפריסה של 10 סניפי ילדים עד סוף 2018, תחת השם: 'Adidas Young athletes'. החנויות החדשות מצטרפות לחנות הילדים שפתחה אדידס לפני כשנה באילת, והן ברובן (למעט סניף אחד) נמצאות בבעלות הזכיינית בישראל. 3 חנויות הילדים החדשות ממוקמות בקניון קריית אונו (93 מ"ר), קניון הזהב בראשון לציון (84 מ"ר) ובקניון שבעת הכוכבים בהרצליה (64 מ"ר). מספר הסניפים הכולל של אדידס עומד על 55, והיקף ההשקעה הכולל במהלך מסתכם בכ-5 מיליון שקל.

סניף לילדים לא נראה בשלב זה בתל-אביב. "לא נוכל לעמוד בשכר הדירה שדורשים בתל-אביב כרגע. נפתח רק במקומות שנכונים לנו", אומר ל"גלובס" שלום מולייב, מנכ"ל אדידס ישראל. לדבריו, "שיעור הגידול בהיקף האוכלוסייה בישראל הוא מהגבוהים בעולם, ואנחנו כיום במצב שאנחנו לא מצליחים לענות על הביקוש. עם פתיחת חנויות הילדים נוכל גם להגדיל את היצע המוצרים לנשים ולגברים בסניפים, כשנפנה את מחלקת הילדים".

האם הגידול בביקוש לפרטי ילדים של אדידס תואם לגידול בביקוש לבגדי ונעלי ספורט?

"הגידול בענף הספורט מגיע ל-8%-10% בקטגוריה. אנשים עושים יותר ספורט וצורכים יותר מוצרי ספורט, גם לעצמם וגם לילדים".

רבים מהם קונים בחו"ל כי שם זול יותר.

"אחרי הוזלת המכסים המחירים בישראל נמוכים מאלו שבאירופה. ההפחתה כולה - 12% - גולגלה לצרכן. לתפיסתנו, הורדה של מחירים תתרום לצמיחה גבוהה".

ומה באשר לאתר מכירתי של אדידס?

"כדי להקים אתר מכירתי לקהל הישראלי אנחנו נדרשים לעשות התאמה במערכות שלנו, וזה יקרה במהלך 2019".

גם באדידס, כמו ביתר מותגי הספורט והאופנה, לא מתעלמים ממגמת הקניות באונליין. "העוגה כולה גדלה ומתוכה יש פלח שהוא קניות האונליין", אומר מולייב, "אם זה היה נוגס בעוגה הקיימת זה היה מדאיג יותר, אבל ברגע שכל הנתח גדל צריך לדעת איך לבדל את עצמך ולתת חוויה אחרת ללקוח בסניפים עם מוצרים מיוחדים. הקניות באונליין הן בלתי נמנעות, אנחנו לא יכולים להיות שאננים בנוגע לזה, אבל מפה ועד לתרחישים האפוקליפטיים שמנסים לשדר - המצב עוד רחוק". 

מיכל רז-חיימוביץ'

5. ממחר: כרטיסי האשראי של שופרסל יתקבלו גם בניו-פארם

5 חודשים לאחר ששופרסל קנתה את רשת הדראגסטורים ניו-פארם, מודיעות השתיים על השלמת איחוד מערכות. החל ממחר, כרטיסי האשראי של שופרסל ייכנסו לפעילות בניו-פארם במהלך שילווה במבצעים ייעודיים. בימים אלה הנהלת שופרסל, בראשות איציק אברכהן, יחד עם אורי וטרמן, מנכ"ל ניו-פארם, שוקדת על פיתוח הקונספט של הרשת המחודשת ועל מיתוגה מחדש לקראת השקתה במחצית השנייה, ככל הנראה לקראת חגי תשרי. בנוסף עסוקים בשופרסל בהרחבת ההסכמים מול קופות החולים, ולשם כך צירפה הרשת כיועצת חיצונית את מדונה חובל, מי שהייתה בעבר מנכ"לית מכבי קייר. 

שני מוזס

עוד כתבות

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מהצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע שיוגבל לפי מדרגות מקסימליות ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מירבי

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה ירוקה בתל אביב; נובה מטפסת בכ-3%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 עולה ב-0.4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

עידן וולס, מנכ''ל קבוצת דלק / צילום: רון קדמי

העסקה שתגדיל את פוטנציאל הנפט של קבוצת דלק ב-100 מיליון חביות

הקבוצה סיימה את שנת 2023 עם הכנסות של 12.3 מיליארד שקל, צמיחה של 2.8% אבל הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב-60% ● החברה הבת איתקה צפויה להתמזג עם חברת נפט הפועלת בים הצפוני ● התגמולים לשלושת בכירי קבוצת דלק הסתכמו ב-2023 בעלות מצרפית של כמעט 50 מיליון שקל

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

בזכות אגד: הרווח הנקי של קיסטון זינק ב-300%

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: קיסטון מציגה תוצאות חזקות בזכות אגד, והרווח הנקי של רציו ירד ל-127 מיליון דולר ● מדור חדש

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

אימו של החייל החטוף: "גורמי הביטחון הפחידו אותנו"

מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני ובן 21 ובן 13 נפצעו קל ● דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה; במקביל, פעילות נרחבת של הכוחות באיו"ש ● קבינט המלחמה דן בחידוש המגעים לעסקה ● סמ"ר ניסים כחלון, בן 21 מחדרה, נהרג בדרום הרצועה • דיווחים: 9 הרוגים בתקיפת צה"ל בשני מוקדים בדרום לבנון • עדכונים שוטפים

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

אחרי שהפסידה 1.6 מיליארד שקל בשלוש שנים - פתאל חזרה לרווח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שביטלה עסקת רכישת דירות ב־97 מיליון שקל והשיא של רפאל

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: רפאל מסכמת שנה עם שיא בהכנסות ובצבר ההזמנות, הרווח של מיטרוניקס בירידה ומשק אנרגיה עברה לרווח של 1.6 מיליון שקל בזכות פרויקט יכיני, אזורים Living ביטלה רכישת 48 דירות בפרויקט בבני ברק וחברת הביטוח איילון עברה לרווח ● מדור חדש

הדולר היה השנה מקלט בטוח ופתאום איבד גובה / אילוסטרציה: Shutterstock, Africa Studio

שני המטבעות האלו נחשבים למקלט בטוח, אז למה אחד צונח והשני ממריא?

הין היפני בשפל של 34 שנים והדולר מתחזק מול כל המטבעות ● קובי לוי ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי: "הין במגמת פיחות חדה, במקביל להחלטת הבנק המרכזי להעלות את הריבית לטריטוריה חיובית, הדולר התחזק על רקע נתוני מאקרו טובים"

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%