גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נדחתה תביעה ב-6.5 מיליון שקל נגד ארז מוסאצ'ו ואריאל רוטר

ביהמ"ש דחה תביעת מיליונים שהגישה חברת מתחם רוטשילד בע"מ נגד מוסאצ'ו ורוטר, בנוגע לנכס ברחוב רוטשילד בראשל"צ שהיה בבעלות בזק ואותו ניסתה החברה שבבעלות משה עזיזי לרכוש, בין היתר באמצעות הכנסתו של מוסאצ'ו כשותף

ארז מוסצו  / צילום: תמונה פרטית
ארז מוסצו / צילום: תמונה פרטית

בית המשפט מחוזי מרכז בלוד (השופט אורן שוורץ) דחה היום (ג') תביעה על סך 6.5 מיליון שקל שהגישה חברת ע.ד.מ מתחם רוטשילד בע"מ (התובעת) שבבעלות משה עזיזי נגד היזם ארז מוסאצ'ו וחברת רוטשילד 57 ראשון-לציון יזמות בע"צ, שבשליטת מוסאצ'ו איש העסקים אריאל רוטר. בנוסף דחה בית המשפט את התביעה שהגיש עזיזי בשם החברה נגד חברת הדואר.

לפי המפורט בפסק הדין, בשנת 2012 ביקשה חברת בזק למכור את זכויותיה במבנה בן 3 קומות ברחוב רוטשילד 57 בראשון-לציון, שהזכויות בו נחלקו בינה לבין דואר ישראל.

בסופו של יום נכרת הסכם למכירת הנכס לחברת מתחם רוטשילד, שביקשה להיעזר בשותף על-מנת להשלים את ביצוע העסקה, ובכלל זה להעביר את הסכום השני של העסקה לבזק, בסך של כ-5 מיליון שקל.

לאור הצורך במציאת שותף, ניהלה התובעת משא-ומתן בין עם ארז מוסאצ'ו, דמות מוכרת בראשון-לציון, ששמו נקשר לאחרונה למספר פרשיות פליליות.

לפי טענות התובעת שנדחו כאמור, נוצרה בינה לבין מר מוסאצ'ו שותפות באשר לרכישת הזכויות בנכס, אולם שותפות זו הסתיימה בהפתעה יום לפני העברת התשלום השני לבזק על-ידי מוסאצ'ו, עם הודעתו של האחרון על החלטתו לרדת מהעסקה, כאשר בהתאם להודעתו זו, הודיעה בזק על ביטול העסקה.

בעשותו כך, טענה חברת מתחם רוטשילד, נהג עמה מוסאצ'ו בחוסר תום-לב, תוך שהוא מפר את התחייבויותיו כלפיה, והכול תוך שהוא גורם בהתנהגותו להפרת ההסכם בין התובעת לבין בזק.

יצוין כי חברת מתחם רוטשילד טענה כי למרות שהתשלום השני לא עבר לבזק על-ידי מוסאצ'ו, הוחלפה טיוטת פשרה בין עזיזי לבין בזק, והכול במטרה להגיע להסכמה ביחס לפריסת התשלומים לצורך השלמת העסקה.

עם זאת ולהפתעת התובעת, התברר לה כי זמן קצר לאחר שהוחלפו טיוטות בין הצדדים, נרכש הנכס על-ידי חברת רוטשילד 57, אשר מניותיה מוחזקות על-ידי שתי חברות בבעלותם של מוסאצ'ו ורוטר.

מנגד, הנתבעים טענו, באמצעות באי-כוחם, עורכי הדין בעז בן-צור וכרמל בן-צור, כי ארז מוסאצ'ו החליט שלא להתקשר בעסקה עם התובעת, לאחר שהתחוור לו כי מדובר בעסקה שיש בה חשש להערמה על שלטונות המס.

עוד טענו באי-כוחו כי הקשר בין הצדדים (בין עזיזי למוסאצ'ו) הסתיים מבלי שנחתם ביניהם כל הסכם, וכי הנכס נרכש אך ורק לאחר שחברת בזק הודיעה לחברת מתחם רוטשילד על ביטול ההסכם עמה, תוך שהיא שבה ומפרסמת את הנכס למכירה.

בפסק דין ארוך דחה היום בית המשפט המחוזי בלוד את התביעה במלואה.

בפסק דינו קבע השופט שוורץ כי "מר מוסאצ'ו ומר רוטר, באמצעות תאגידים שבשליטתם, רכשו את זכויותיה של בזק לאחר שהתובעת הפרה את הסכם המכר, לאחר שנשלחה לה על-ידי בזק הודעת ביטול, ולאחר שהנכס פורסם למכירה בציבור".

בנוסף, בית המשפט מצא לנכון לציין כי "המערכת העובדתית בענייננו מלמדת על זכויות במקרקעין שנרכשו על-ידי חברת רוטשילד (חברת רוטשילד 57 - מ.ש.) מכוח הסכם מכר שנכרת כדין", והכול תוך שבית המשפט מתרשם כי בין מוסאצ'ו לבין חברת הדואר נוהל "משא-ומתן בדרך לגיטימית וכשרה".

בית המשפט הוסיף כי "בין התובעת לבין הנתבעים או מי מהם לא נכרת חוזה. אף רכישת הנכס על-ידי חברת רוטשילד אינה תולדה של הפרת חובת תום-הלב על-ידי מר מוסאצ'ו. אכן, התובעת כשלה בביצוע עסקת רכישת הנכס מבזק. אולם, היא אינה יכולה לתלות את הסיבה לכישלונה זה על צווארו של מר מוסאצ'ו, שבחר שלא להתקשר עם התובעת ובשלב מאוחר יותר העדיף לרכוש את הנכס באמצעות שותפות עסקית עם חברת רוטר".

בית המשפט ייחס את כישלונה של התובעת לרכוש את הנכס ברחוב רוטשילד בטעויות כלכליות ויומרות עסקיות של העומדים בראשה. משכך, הורה בית המשפט לדחות את התביעה, תוך שהוא מחייב את התובעת בשכר-טרחה באי -וחם של רוטר ומוסאצ'ו בסך 100,000 שקל וסך נוסף של 50,000 שקל לטובת חברת הדואר.

ארז מוסאצ'ו - מקורב לראש העיר ראשון-לציון ומבעלי מסעדת סוהו בעיר

שמו של ארז מוסאצ'ו, מבעלי מסעדת "סוהו" בראשון-לציון, נקשר בעניינים רבים הקשורים לעיר ראשון-לציון, ושמו עלה לא פעם בהקשר של בנייה בעיר, בין היתר בשל קשריו עם ראש העיר דב צור.

אחת הפרשיות עליהן דיווח "גלובס", ועל סימני שאלה שהועלו במסגרתה, היא מתחם היקב המיתולוגי ברחוב הכרמל בעיר. באוגוסט 2016 פרסם "גלובס" כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בראשון-לציון אישרה תוכנית ענק במתחם היקב, להקמת 625 יחידות דיור.

מרווחי הפרויקט ייהנו יזמים פרטיים שרכשו את השטח תמורת 165 מיליון שקל, אף שבעבר הצהיר ראש העירייה דב צור כי בכוונת העירייה לרכוש את המתחם משיקולים שאינם נדל"ניים. בכתבה הזכרנו כי 4 שנים קודם לכן הודיע צור כי העירייה מנהלת מגעים עם בעלי מתחם היקב לרכישתו, במטרה למנוע יישום תוכניות הכוללות מגורים בצפיפות גבוהה.

צור הבהיר כי אם העירייה תהיה בעלת המתחם, היא תוכל להפוך אותו לאתר שימור בעל אופי תיירותי, בדומה למתחם התחנה בתל-אביב, ולשלוט בהיקפי המגורים והמסחר. אלא שבמשך שנתיים המגעים לא הבשילו, ובשנת 2014 רכשה את המתחם קבוצת יזמים פרטיים תמורת 165 מיליון שקל. בין היזמים הפרטיים שרכשו את המתחם היה היזם המקומי... ארז מוסאצ'ו.

פרשייה נוספת שסוקרה ב"גלובס" ומתייחסת לתקופה שבה חבר הכנסת דוד ביטן כיהן כחבר מועצת ראשון-לציון בשנת 2015, היא מכירת קרקע עירונית במחיר נמוך וללא מכרז במתחם האגם במערב ראשון-לציון למוסאצ'ו, שהקים עליה את מתחם האירועים LAGO. מי שניהל את הישיבה שבה הוחלט לאשר את המכירה למוסאצ'ו היה דוד ביטן. אגב, באוגוסט 2017 התחתנה ב-LAGO בתו של ביטן, גלית.

בשלבים הראשונים התבקשה מועצת העיר לאשר את מכירת הקרקע במחיר נמוך ולא ריאלי, בעת שעו"ד רועי בר כיהן כיועץ המשפטי של העירייה, אלא שאז התפוצצה "פרשת הקבלנים" שבה היה מעורב בר, והיועץ המשפטי החיצוני ששכרה העירייה, עו"ד אלי וילצ'יק, קבע בחוות-דעתו כי מכירת הקרקע למוסאצ'ו בתנאים אלה היא בעייתית.

כתוצאה מחוות-הדעת תוקנה השמאות וסכום הרכישה עלה משמעותית. יש לציין כי למרות שההסכם למכירת הקרקע היה טעון אישור של שר הפנים, אישור זה לא התקבל, אך בכל זאת הקרקע נרשמה על-שמו של מוסאצ'ו.

מוסצ'ו מסר בזמנו בתגובה כי "מדובר בחלקה שממילא עיקר השטח בה היה בבעלותי עוד קודם. במסגרת העסקה המדוברת רכשתי זכויות בתנאי שוק מקובלים וסבירים למדי. המחיר נקבע בהסתמך על שומה שנערכה על-ידי שמאי מוביל, בתנאים ובמחיר שהיה מקובל וסביר באותם ימים. ההתקשרות נעשתה לפי נוהלי העירייה, ובהתאם גם הובאה לעיון ואישור כדין במועצת העיר. בנסיבות אלה, הניסיון לחשוד בכשרים - דינו להיכשל. גם הטענות לחברות ביני לבין עורך הדין בר משוללת יסוד". 

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית